Adventistitkin jo ihmettelee netillä, että heidän kymmenysrahojaan on käytetty Starbucks-kahvilan sulkemiseen kokouskeskuksessa Adventtikirkon Pääkonferenssin kokouspäivien ajaksi. Kuulemma ovat maksaneet niin paljon kuin tuo kahvila olisi noina päivinä tehnyt tuottoa.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=30255588&id=145800607
Jos tuo pitää paikkaansa, niin jopas on kamalaa vahtimista! Ettei vain kukaan joisi kahvia, kun väärä profeetta Ellen White on sen kieltänyt.
Adventistitkin jo ihmettelee
58
342
Vastaukset
- USH!_1
näistä. Tämä mies tienaa 50:stä 100:aan miljoonaan dollariin vuosittain... köyhät uskojat makasavat ..
Katso - jos osaat enlantia.
Ja mikä PAHINTA tämä mies uhkailee ihmisiä ikuisella helvetillä ... USH USH USH mikä petollinen valehtelija.- USH USH USH
http://www.youtube.com/watch?v=NSxqFE_hmcE
Tässä se on ...
Yksi työ maksoi 10000 dollaria - köyhien ihmisten rahoja - ihmisten jotka PELKÄSIVAT JA PELKÄÄVÄT SITÄ TEIDÄN OLEMATONTA HELVETTIÄNNE.
USH USH USH
Kyllä ihmisiä sitten petetään - ja syy on RAHA RAHA RAHA... mitäs muusta ...
Oli muuten hyvä linkki tämäkin - kiitos siitä
http://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkk - benedi
sillä juuri sitä samaa pelottelua levittää uskova_1 " Tämä nainen uhkailee ihmisiä ikuisella helvetillä"
USH, USH, USH, MIKÄ PETOLLINEN valehtelija!
On ihanaa tavata samanmielinen uskonveli kuten on tämä USH,...Hän ei minun kanssani hajota, vaan kokoaa.
Minä adventistina olen samaa mieltä kuin USH kin, että uskova_1 on petollinen valehtelija, mikäli
hän pitää kiinni siitä, että helvetin tulessa ihminen olisi ikuinen, kun minä ja Ush ymmärrämme että vain tuli
on ikuinen, kuten vesikin! - vihollisen ansa
hänen vaimonsakin on ottanut hänestä eron 1-2-2010 on kai kyllästynyt jo tuohon Hinnin kaatamisiin, vaikka kyllä hänkin oli siinä mukana, mutta kai jo tarpeekseen koko hömpötyksestä.
- f11f
USH USH USH kirjoitti:
Tässä se on ...
Yksi työ maksoi 10000 dollaria - köyhien ihmisten rahoja - ihmisten jotka PELKÄSIVAT JA PELKÄÄVÄT SITÄ TEIDÄN OLEMATONTA HELVETTIÄNNE.
USH USH USH
Kyllä ihmisiä sitten petetään - ja syy on RAHA RAHA RAHA... mitäs muusta ...
Oli muuten hyvä linkki tämäkin - kiitos siitä
http://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkkJes! Hölmöimmän eväät syödään ensin.
- Paljastaja: 33
Riitta uskottelee meille, että nyt on Jeesus siirtynyt Saatanan seurakuntaan
Saatanan Apupojaksi. Ihmettelen Jeesuksen omaksi mainittua sanaa, ettei
laista katoa pieninkään pilkku. Vaan hänen antamansa laki on yhtä pitävä,
kuin Taivas ja maa on. Tosin noin 300 vuotta otti aikaa, kun Keisari Jumala
mitätöi Jeesuksen lausunnon antaen Kristikansalle Pakanuuden merkin, itsensä
kunnioittamiseksi. Nykyään ovat Lusiferin tarinat puhdasta Kristillisyyttä ja Ja
Jeesuskin on siiretty Lusiferin Jumaluuden apulaiseksi. Vanha sanonta on
vielä tässäkin voimassa: Jos et voi voittaa veren vuodatuksella, niin sekaannu
viholliseesi #¤¤¤! - eppäilen suuresti
sinä parjaat kaiken aikaa adventisteja ... ja he kutsuvatk uitenkin sinua sisareksi.. minä kutsuisin sinua eksyttäjäksi olet niin uskomattoman itsepäinen noiden täysin älyttömien uskonkappaleittesi kanssa.
uskotko tosissasi että olet kuolematon ? :=) elämä..sinä joka olet kuin maalattu plakaatti.. anteeks nyt mutta katselin sun kuvaas ja ajattelin.. että .. joo .. :) sorry vaan mutta mikä sussa on kuolematonta--- Seuraaja: 54
Hyvän räkyttävän koiran: T'ämä uudelleen syntymä on hyvä nero ajatus Jumalalta.
Näet seuraavassa elämässä hänetätulee kovasti rähisevä Koiran rakki. Kyllä Jumala on
katsonut Riitalle ihan oikean uuden elämän, josta hänellä on ottaa opikseen, että hän
voisi syntyä jälleen ihmiseksi #¤¤¤! - prof.
Ketäs te sokeat adventistit parjaatte?
Te parjaatte niitä, jotka tuovat totuuden esiin teidän oman kirkkonne ja kulttinne lähteiden perusteella.
Mutta näinhän parjattiin Jeesustakin, joka tuli ja murskasi juutalaisten lainoppineisuuden ja kirjanoppineiden teoriat.
Samaa peliä te adventistit täällä palstalla harrastatte. Mikään ei ole muuttunut.
Olette valmiit "ristiinnaulituttamaan" jokaisen lähimmäisenne, joka ei palvele kulttinne harhaoppeja ja sen, joka tuo päivänvaloon adventtikultinne saastaisuuden ja petokset.
OLETTE MATKALLA HELVETTIIN JA ETTE EDES NÄE TILANNETTANNE! - 100%
Seuraaja: 54 kirjoitti:
Hyvän räkyttävän koiran: T'ämä uudelleen syntymä on hyvä nero ajatus Jumalalta.
Näet seuraavassa elämässä hänetätulee kovasti rähisevä Koiran rakki. Kyllä Jumala on
katsonut Riitalle ihan oikean uuden elämän, josta hänellä on ottaa opikseen, että hän
voisi syntyä jälleen ihmiseksi #¤¤¤!TAITAA OLLA 100% ADVENTISTI TÄMÄ KIRJOITTAJA
#lahjana myötäisiksi Keisari antoi Demonisen sunnuntain: Monia satoja vuosia on
sunnuntaita Pidetty aivan Jumalallisena. Todella onhan tavallinen kuoleva ihminen
Nykykristityille ihan oikea Jumala. Käskyn antamisen periaatteen mukaan. Hyvä
puoli tässä Keisarin lahjassa on se, että työssä käyvä saa Tubla palkan sunnuntai
työstä. Todellisuudessa Jopa Anttikin voisi toimia Jumalana tällä Periaatteella. Ja
Ykkös Neiti Voisi toimia Jumalattarena, jos käytämme apunamme tätä Keisarin antamaa
marssijärjestyst䤤¤!# - benedi
prof. kirjoitti:
Te parjaatte niitä, jotka tuovat totuuden esiin teidän oman kirkkonne ja kulttinne lähteiden perusteella.
Mutta näinhän parjattiin Jeesustakin, joka tuli ja murskasi juutalaisten lainoppineisuuden ja kirjanoppineiden teoriat.
Samaa peliä te adventistit täällä palstalla harrastatte. Mikään ei ole muuttunut.
Olette valmiit "ristiinnaulituttamaan" jokaisen lähimmäisenne, joka ei palvele kulttinne harhaoppeja ja sen, joka tuo päivänvaloon adventtikultinne saastaisuuden ja petokset.
OLETTE MATKALLA HELVETTIIN JA ETTE EDES NÄE TILANNETTANNE!ratkeaa, koska Jeesus sanoi: " Minun sanani on kokonansa totuus"!!!
Näytähän nyt Raamatulla, missä kohdin E.G. W tai joku adventisti olisi erehtynyt, niin
silloinhan sinä voit johdattaa heidät oikealle tielle, Jeesuksen nimen tähden!
Saattaisiko kuitenkin prof. vihamielisyyteen olla syynä tämä: " Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani,...ja se jolle portinvartija avaa!
Portinvartijaksi Jeesus on asettanut Jumalan käskyt,..ja jos ei noudata sabattia, tai muita 9 ää
käskyä, niin Jeesus sanoo portinvartijan takaa näille:
" Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"...minä en ole koskaan teitä tuntenut"
...vaikka prof. uskottelee, että nämä ovat niitä uskovia, jotka ovat luopuneet uskostaan....mutta ei!!
" MInä en ole koskaan teitä tuntenut" ..riivaajat tosin sanoivat.." Me tunnemme kuka olet, sinä
Jumalan Pyhä"!!
Jeesus tuntee vain ne jotka " Pitävät Jumalöan käskyt ja Jeesuksen uskon"
Oliko tämä taas tyypillistä adventismia? Siis, oli?
Silloinhan Jeesuskin on adventisti!! - eremith32
benedi kirjoitti:
ratkeaa, koska Jeesus sanoi: " Minun sanani on kokonansa totuus"!!!
Näytähän nyt Raamatulla, missä kohdin E.G. W tai joku adventisti olisi erehtynyt, niin
silloinhan sinä voit johdattaa heidät oikealle tielle, Jeesuksen nimen tähden!
Saattaisiko kuitenkin prof. vihamielisyyteen olla syynä tämä: " Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani,...ja se jolle portinvartija avaa!
Portinvartijaksi Jeesus on asettanut Jumalan käskyt,..ja jos ei noudata sabattia, tai muita 9 ää
käskyä, niin Jeesus sanoo portinvartijan takaa näille:
" Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"...minä en ole koskaan teitä tuntenut"
...vaikka prof. uskottelee, että nämä ovat niitä uskovia, jotka ovat luopuneet uskostaan....mutta ei!!
" MInä en ole koskaan teitä tuntenut" ..riivaajat tosin sanoivat.." Me tunnemme kuka olet, sinä
Jumalan Pyhä"!!
Jeesus tuntee vain ne jotka " Pitävät Jumalöan käskyt ja Jeesuksen uskon"
Oliko tämä taas tyypillistä adventismia? Siis, oli?
Silloinhan Jeesuskin on adventisti!!Miksi Benedi vääristelet? Ne käskyt eivä pysty vartioitsemaan mitään väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta, ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä! Tehän olette itse niistä 10-käskystä saarnanneet jo 150 vuotta, ja yhä leväperäisempiä olette, ja samaanko pyritte kuin juutalaiset oman lakinsa aikana, että Jeesuksen ristiin naulitsette, koska se antaa siihen oikeuden, ja hänen lisäkseen kaikki jotka ovat Kristuksen kannattajia, hänen evankeliuminsa puoltajia.
Sinä olet tuolla asenteellasi työntänyt Jeesuksen Kristuksen pois, aivan niinkuin yhteisösösi on sen jo aikaisemmin tehnyt, juutalaisen esimerkin mukaan. Eihän teitä pkosta voi kukaan johtaa oikealle tielle, teidän tulee tehdä täydellinen asenne muutos, ennekuin te voitte liittyä Jeesus Kristuksen täysin päinvastaiseen elämänopin ymmärrykseen, jossa Jeesus Kristus tuo aivan erilaisen "Jumalan" ihmisille jotka kaipaavat armahtavaa, palvelevaa, syvästä sydämen rakkaudesta uhrautuvaa palvelevaa Jumalaa, joka näkee lähimmäisessään itsensä jumalan puutteeseen ja siksi kärsimyksiin sidottuna ahdistettuna, ja niin hän menee ja vapauttaa hänet, - tallainen oli Jeesuksen kristuksen Jumala, etsi sinäkin tallainen jumala joka palvelee, ehkä se löytyy sinustakin, kun ensiksi hiljennyt syvästi miettimään, että mistä sellainen Jumala on mahdollista löytää. - !!??!!
prof. kirjoitti:
OLETTE MATKALLA HELVETTIIN JA ETTE EDES NÄE TILANNETTANNE!matkalla helvettiin etkä tajua mitään. Sinä olet ihan puhdas tekopyhimys. Mitäs Jeesus sanoi? Millä mitalla SINÄ mittaat, sillä mitalla SINUT mitataan.
- !!??!!
eremith32 kirjoitti:
Miksi Benedi vääristelet? Ne käskyt eivä pysty vartioitsemaan mitään väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta, ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä! Tehän olette itse niistä 10-käskystä saarnanneet jo 150 vuotta, ja yhä leväperäisempiä olette, ja samaanko pyritte kuin juutalaiset oman lakinsa aikana, että Jeesuksen ristiin naulitsette, koska se antaa siihen oikeuden, ja hänen lisäkseen kaikki jotka ovat Kristuksen kannattajia, hänen evankeliuminsa puoltajia.
Sinä olet tuolla asenteellasi työntänyt Jeesuksen Kristuksen pois, aivan niinkuin yhteisösösi on sen jo aikaisemmin tehnyt, juutalaisen esimerkin mukaan. Eihän teitä pkosta voi kukaan johtaa oikealle tielle, teidän tulee tehdä täydellinen asenne muutos, ennekuin te voitte liittyä Jeesus Kristuksen täysin päinvastaiseen elämänopin ymmärrykseen, jossa Jeesus Kristus tuo aivan erilaisen "Jumalan" ihmisille jotka kaipaavat armahtavaa, palvelevaa, syvästä sydämen rakkaudesta uhrautuvaa palvelevaa Jumalaa, joka näkee lähimmäisessään itsensä jumalan puutteeseen ja siksi kärsimyksiin sidottuna ahdistettuna, ja niin hän menee ja vapauttaa hänet, - tallainen oli Jeesuksen kristuksen Jumala, etsi sinäkin tallainen jumala joka palvelee, ehkä se löytyy sinustakin, kun ensiksi hiljennyt syvästi miettimään, että mistä sellainen Jumala on mahdollista löytää.hinduna painua omalla palstallesi ihmisiä kiusaamasta.
- benedi
eremith32 kirjoitti:
Miksi Benedi vääristelet? Ne käskyt eivä pysty vartioitsemaan mitään väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta, ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä! Tehän olette itse niistä 10-käskystä saarnanneet jo 150 vuotta, ja yhä leväperäisempiä olette, ja samaanko pyritte kuin juutalaiset oman lakinsa aikana, että Jeesuksen ristiin naulitsette, koska se antaa siihen oikeuden, ja hänen lisäkseen kaikki jotka ovat Kristuksen kannattajia, hänen evankeliuminsa puoltajia.
Sinä olet tuolla asenteellasi työntänyt Jeesuksen Kristuksen pois, aivan niinkuin yhteisösösi on sen jo aikaisemmin tehnyt, juutalaisen esimerkin mukaan. Eihän teitä pkosta voi kukaan johtaa oikealle tielle, teidän tulee tehdä täydellinen asenne muutos, ennekuin te voitte liittyä Jeesus Kristuksen täysin päinvastaiseen elämänopin ymmärrykseen, jossa Jeesus Kristus tuo aivan erilaisen "Jumalan" ihmisille jotka kaipaavat armahtavaa, palvelevaa, syvästä sydämen rakkaudesta uhrautuvaa palvelevaa Jumalaa, joka näkee lähimmäisessään itsensä jumalan puutteeseen ja siksi kärsimyksiin sidottuna ahdistettuna, ja niin hän menee ja vapauttaa hänet, - tallainen oli Jeesuksen kristuksen Jumala, etsi sinäkin tallainen jumala joka palvelee, ehkä se löytyy sinustakin, kun ensiksi hiljennyt syvästi miettimään, että mistä sellainen Jumala on mahdollista löytää.kaukana!
Ja jos Hän on meitä lähellä, niin " Hän vaikuttaa käskyjen pitämisen oman mielisuosionsa mukaan"!!
"Ilman Minua te ette voi mitään tehdä"!! Jeesus
Tiedätkö nyt, kuka käskyt meissä pystyy pitämään!!??
Ahaa...nytkö vasta hoksasit??? - eremith32
benedi kirjoitti:
kaukana!
Ja jos Hän on meitä lähellä, niin " Hän vaikuttaa käskyjen pitämisen oman mielisuosionsa mukaan"!!
"Ilman Minua te ette voi mitään tehdä"!! Jeesus
Tiedätkö nyt, kuka käskyt meissä pystyy pitämään!!??
Ahaa...nytkö vasta hoksasit???Jokaisen valtion kansalainen, joka haluaa noudattaa maansa lakeja, pystyy ne reali-maailmassa täyttämään? Mutta aivan toista on Jeesuksen Kristuksen antamat viisi siveys käskyä, jotka ovat aivan
toisesta maailmasta, - eli Hengen maailmasta, lueppa ne Vuorisaarnan evankeliumista, muistaakseni Matt. 6. luvusta, niin huomaat, että oho ho, nepä onkin persoonalliselle ihmiselle täysin toivottomat toteuttaa. Mutta Jeesukselle ne eivät olleet, miksi? Siksi että hän ei elänyt persoonallista, aistien kautta vaikuttavaa omaan minään hyötyntävästi joka toisi hänenen persoonalliselle minälleen kiitosta.
Hänhän sanoikin täysin itsensä pois sulkien, että minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta, ja siksi hän antoi myöskin nuo maailman mullistavan 5-omaa käskyään jotka eivät kuulu enään reali-maailman käytännölliseen lakiin. Vaan ne on annettu Jeesuksen omille opetuslapsille niille, jotka tahtovat seurata Mestariaan yksistään taivaselämän tielle, eli täydellistä Hengen elämän lakia noudattaen. Paavali kuvaa kuvaa tätä Hengen lakia Roo.7:21-25. Näissä jakeissa hän tuo selvästi esiin sen kuinka mahdottomuus, on inhimmillisen ihmisen noudattaa Hengen elämän lakia. Henki on altis mutta liha on heikko. Paavali ollessaan juutalaisen lain noudattaja, hän oli täydellinen sen lain noudattja, hän täytti kaiken minkä laki vaati häneltä, ei siinä mitään, mutta nyt tuli "vaikeus eteen" kun hänestä tuli Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi, nyt hän piti opetella kuolemaan täysin omalle itselle, jotta hän pääsisi täyttämään Kristuksen Rakkauden täydellisen lain, joka on Hengen elämän laki.
Paavalin oli varauduttava siihen, että hänen oli luovuttava hengestään aivan milloin tahansa, sillä hän ymmärsi sen, että hänen Mestariltaan jonka hän Damaskon hirmu tapahtuman matkalta palatessaan sai kohdata, riistettiin fyysinen elämä jopa häpeällisellä menetelmällä, niin Paavalin oli myöskin varauduttava siihen, että hänkin saa maksaa Jeesuksen Kristuksen seuraamisensa hengellään, ja niinhän Paavali sai seurata Mestariaan sille matkalle. Jeesuksen Kristuksen seuraaminen vaatii siis täydellistä itsensä riisuutumista ajallisen elämän kahleista, ja luovuttamista täydellisesti Kristukselle sisäisen elämänsä. eremith32 kirjoitti:
Sinä olet tuolla asenteellasi työntänyt Jeesuksen Kristuksen pois, aivan niinkuin yhteisösösi on sen jo aikaisemmin tehnyt, juutalaisen esimerkin mukaan. Eihän teitä pkosta voi kukaan johtaa oikealle tielle, teidän tulee tehdä täydellinen asenne muutos, ennekuin te voitte liittyä Jeesus Kristuksen täysin päinvastaiseen elämänopin ymmärrykseen, jossa Jeesus Kristus tuo aivan erilaisen "Jumalan" ihmisille jotka kaipaavat armahtavaa, palvelevaa, syvästä sydämen rakkaudesta uhrautuvaa palvelevaa Jumalaa, joka näkee lähimmäisessään itsensä jumalan puutteeseen ja siksi kärsimyksiin sidottuna ahdistettuna, ja niin hän menee ja vapauttaa hänet, - tallainen oli Jeesuksen kristuksen Jumala, etsi sinäkin tallainen jumala joka palvelee, ehkä se löytyy sinustakin, kun ensiksi hiljennyt syvästi miettimään, että mistä sellainen Jumala on mahdollista löytää.[][][] Miksi Benedi vääristelet? Ne käskyt eivä pysty vartioitsemaan mitään väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta, ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä!
Tehän olette itse niistä 10-käskystä saarnanneet jo 150 vuotta, ja yhä leväperäisempiä olette, ja samaanko pyritte kuin juutalaiset oman lakinsa aikana,
että Jeesuksen ristiin naulitsette, koska se antaa siihen oikeuden, ja hänen lisäkseen kaikki jotka ovat Kristuksen kannattajia, hänen evankeliuminsa puoltajia. [][][]
Hyvin eremith vastasi Benedille, kysyvästi.
Laki ei tosiaankaan pysty vahtimaan ulkonaisesti mitenkään tehokkaasti.
Omantunnonkin kautta sentään voimallisemmin.
Jumalan laki tosiaan antoi - mm. sapatin rikkomisen ja itsensä Jumalaksi korottamisen syystä - lainvartijoille oikeuden tuomita Jeesus kuolemaan.
Roomalaisten käsiin annettiin vain sen vuoksi, ettei kansanjohtajilla ollut
konkreettista oikeutta kuolemanrangaistusta toteen panna.
[][][] "väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta,
ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä!" [][][]
Tuommoista Benedi näyttää edustavan, mutta minun konkreettinen
kokemukseni on, että fiksut adventistit eivät ole semmoisia.
Benedi on täällä muutaman kerran syyttänyt, että adventisti vanhimmisto
veli vei häneltä vaimon, eikä suostu palauttamaan.
Siitä voimme päätellä että Benedi kuuluu poikkeaviin, palstalla räksyttäviin
epäadventisteihin, myös ei-adventisteja vastaan hyökkäileviin.
Normaali adventismi kunnioittaa muita kristittyjä. Ja se juontuu siitä,
että omiakin kunnioitetaan eikä syytellä.- benedi=siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Miksi Benedi vääristelet? Ne käskyt eivä pysty vartioitsemaan mitään väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta, ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä!
Tehän olette itse niistä 10-käskystä saarnanneet jo 150 vuotta, ja yhä leväperäisempiä olette, ja samaanko pyritte kuin juutalaiset oman lakinsa aikana,
että Jeesuksen ristiin naulitsette, koska se antaa siihen oikeuden, ja hänen lisäkseen kaikki jotka ovat Kristuksen kannattajia, hänen evankeliuminsa puoltajia. [][][]
Hyvin eremith vastasi Benedille, kysyvästi.
Laki ei tosiaankaan pysty vahtimaan ulkonaisesti mitenkään tehokkaasti.
Omantunnonkin kautta sentään voimallisemmin.
Jumalan laki tosiaan antoi - mm. sapatin rikkomisen ja itsensä Jumalaksi korottamisen syystä - lainvartijoille oikeuden tuomita Jeesus kuolemaan.
Roomalaisten käsiin annettiin vain sen vuoksi, ettei kansanjohtajilla ollut
konkreettista oikeutta kuolemanrangaistusta toteen panna.
[][][] "väärinkäytöstä, valhetta, vihaa, rakkaudettomuutta,
ahneutta, valtaa tai muuta itsekkyyttä!" [][][]
Tuommoista Benedi näyttää edustavan, mutta minun konkreettinen
kokemukseni on, että fiksut adventistit eivät ole semmoisia.
Benedi on täällä muutaman kerran syyttänyt, että adventisti vanhimmisto
veli vei häneltä vaimon, eikä suostu palauttamaan.
Siitä voimme päätellä että Benedi kuuluu poikkeaviin, palstalla räksyttäviin
epäadventisteihin, myös ei-adventisteja vastaan hyökkäileviin.
Normaali adventismi kunnioittaa muita kristittyjä. Ja se juontuu siitä,
että omiakin kunnioitetaan eikä syytellä.aikuiselle maitoa!
Olet kuin joku lapsi, joka et ymmärrä Jeesuksen ristinkuoleman ja käskyjen välistä yhteyttä!
Hoipertelet kuin juopunut, vaikka et viinistä. Ketähän Antti luulee taitoon neuvovansa,
ketä saarnoillaan opettavansa?
Eihän laki ole Jumala, eikä Jumalan Henki, ei Isä, eikä Poika!
Jumalahan on laissa antanut elämänohjeet, ja Jumala mielistyy niihin, jotka lain alaisena lakia noudattavat!
Kaikkihan me tiedämme, että laki on kirjoitettu sydämiimme ja mieliimme, että me vaeltaisimme
noissa hyvissä töissä, jotka Jumala on jo edeltä meille määrännyt, että me niissä vaeltaisimme!
Tiedämme että : " Ilman minua (Jeesusta) me emme voi mitään tehdä! Hänhän se on joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen oman mielisuosionsa mukaan,...ei kaiketi Jumala vaikuta Hengellään niin, että me tahallamme tekisimme syntiä!
Eikä edes siten, että me vahingossakaan tekisimme syntiä!
Synnin tulimme tuntemaan siitä kun luimme käskyt!...Niiden noudattaminen meissä on jätetty Pyhän Hengen työksi!
" Te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki" sanoi Jeesus....Miksi hän niin sanoi?
Eikö siksi, että Jumala tuntee ihmisen ajatukset!!
" Jos, minulla olisi vääryys sydämessäni , ei HERRA minua kuulisi" Raamattu....Eiköhän vain Juudaksella liene ollut pahat mielessä!!
Miten on sinun laitasi Antti? Onko Jumalan käskyt, Jumalan sanaa?
" Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani" Jeesus Joh 8: 31
Jumalan käskyt ovat Jumalan sanaa, sanoo Antti!! Kiitos
Mitä minun vaimooni tulee, ja adventistivanhepien syyhyn asiassa, niin on kirjoitettu:
" Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia, ulkopuoliset tuomitsee Jumala"
Joten jos adventisti jäsenillä on riitaa omaan piiriinsä kuuluvien kanssa, ne riidat ratkaistaan
srk sisällä, eikä jonkun melko ymmärtämättömän Antti Kantolan kanssa!
terv. benedi
- ===
sinä sanot motkotat täällä jonkun adventistien vahtimisesta, ja itse tuomitset rakaustuneiden ja toisiaan rakastavien parien seksinikin elleivät ole naimisissa. voit varautua siihen että ei terve ihminen mitään hääpäivää odota ja milläs sen estätätkään, et millään, itseäs vaan risoo kun et voi harrastaa seksiä
luovuit firmoistasikin uskon takia, muistelen että oot kertonut, ja sitten lottoat että voittaisit lotossa, toiminnassasi ei ole oikein logiikaaa.
pidät jotain ellen whiten hömpötyksiä pahana etlä huomaa etttä omat uskomuksesi on ihan samaa huttua,täynnä epäloogisuutta ja järjettömyyttä,kuten uskonnot hei yleensä on...
opettele näkemään OMA toimintasi ja OMAT puutteesi. keksity omiin synteihin älä esitä mitään jolla on muka jotain valtuuksia tuomita yhtään ketään. valitettavasti oot ihan samalla viivalla muiden uskovien kanssa ja muiden ei-uskovienkin kanssa..koita pärjätä tän totuuden kanssa....tältä pohjalta
ope- 290
nyt Riitta on jo niin vanha että se pärjää ilman seksiäkin, toista oli silloin kun se oli nuori... mutta nyt se on ne unohtanu ja anteeks pyytänyt, ei nyt jokaiselta mutta kuitenkin..Tänään Riitta on "moraali täti" ja tuomitsee jokaisen joka on samanlainen kuin hän itse oli silloin nuorena.
Riittä on huolissaan ihmisistä, pelkää että Jumala heittää seksin harrastajat ikusesti kitumaan tulijärveen.
Mutta seksi on kahden ihmisen asia jotka ovat toisilleen uskollisia, ei asia siitä tule paljon paremmaksi tai huonommaksi jos joku kiihkopappi sen todistaa oikeaksi. - !!??!!
290 kirjoitti:
nyt Riitta on jo niin vanha että se pärjää ilman seksiäkin, toista oli silloin kun se oli nuori... mutta nyt se on ne unohtanu ja anteeks pyytänyt, ei nyt jokaiselta mutta kuitenkin..Tänään Riitta on "moraali täti" ja tuomitsee jokaisen joka on samanlainen kuin hän itse oli silloin nuorena.
Riittä on huolissaan ihmisistä, pelkää että Jumala heittää seksin harrastajat ikusesti kitumaan tulijärveen.
Mutta seksi on kahden ihmisen asia jotka ovat toisilleen uskollisia, ei asia siitä tule paljon paremmaksi tai huonommaksi jos joku kiihkopappi sen todistaa oikeaksi.avionrikkojat helvettiin ja avionrikkojia ovat esiaviolliset sekstaajatkit.
- ruiruiö
290 kirjoitti:
Mutta seksi on kahden ihmisen asia jotka ovat toisilleen uskollisia, ei asia siitä tule paljon paremmaksi tai huonommaksi jos joku kiihkopappi sen todistaa oikeaksi.mutta sittenhän riitta menee itse tulijärveen.kun harrasti seksiä nuorena. sama kohtalo kaikilla. hurraaaaa
- uteljas
Miten Riitan epäloogisuus olisi puolustus Ellun erheille?
Sinähän outoja höpäjät? - !!??!!
uteljas kirjoitti:
Miten Riitan epäloogisuus olisi puolustus Ellun erheille?
Sinähän outoja höpäjät?erehtynyt, mutta te olette koko ajan metsässä.
- f11f
!!??!! kirjoitti:
erehtynyt, mutta te olette koko ajan metsässä.
Ellen on ollut sekaisin kuin Ellun kana tai muna.
- =======)))///))
!!??!! kirjoitti:
avionrikkojat helvettiin ja avionrikkojia ovat esiaviolliset sekstaajatkit.
tämä "!!??!!" helvetin sadisti on mielipuolinen juoka on täydellisesti lihansa pedon vallassa, voisi olla hyvin väkivaltainen, mutta ymmärtää laista sen verran, että ei uskalla olla väkivaltainen julmuri.
- kumartujaa
Kumarrun polvilleni edessäsi Riitta. Seuraan sinua, sinä olet se joka tietää ainoastaan totuuden. Minä seuraan sinua ja opetustasi. Sinä seuraat Jeesusta ja minä seuraan Riittaa, sillä vain sinä voit tietää totuuden.
- tietoa-.,
E G Whiten seksielämästä,ja viehtymyksistä. Oliko kyltymätön.
- yököttää
tietoa-., kirjoitti:
E G Whiten seksielämästä,ja viehtymyksistä. Oliko kyltymätön.
Ei kuolleella ole seksielämää. Harvoin noin pervoa tapaa kuin sinä. Eikö elävät kiinnosta, vai harrastatko kumpiakin?
- JOS JOS JOS
niin voishan sitä myydä vaikka pikku lasin viiniä ruuan kanssa. Mutta adventtikirkko vastustaa kaikenlaisia stimuloita.. uskova_1 tietysti saa juoda vaikka lasin votkaa aamiasekseen JOS haluaa. Ei sitä kukaan imettelisi.
- Herran töymies
että miksei Adventtikirkko myy kahvia jäsenilleen, sitenhän TIENAISI RAHAA.. RAHAA RAHAA RAHAA ..
uskova_1 ei kyllä käsitä että miks ei adventistit tee samoin kuin Benny Hinn. Bennyllä ei ole rahapulaa, sillä että BH puhuu potaskaa ja valehtelee ei paljon tunnu olevan väliä.
Rahaa kertyy 100 000 000 dollarin paikkeilla vuosittain kun BH on tekemässä herransa työtä.
Benny osti vaatimattomasti talon 20 000 000 dollaria, muun muuassa 8 makuu huonetta jos väsyttää. Iso maatila, ympäröi rakennuksia ettei syntiset pääse häiritsemään liikaa. BH osti herransa työhön myös oman matkustaja lentokoneen, jotta ei asiattomat pääse häiritsemään matkoilla kustannukset pyöri jo 2000 luvun alussa jossain 100 000 dollarin paikkeilla kuukaudessa. Herran työ on kallista .. siihen kuuluu myös pari loisto autoa, ei kai kukaan nyt vaadi että BH alkaisi kävelemään, parempi ajella mersulla, 80 000 dollaria kappale.
Matkoilla herran työssään BH yöpyy, kuinkas muuten! Kustannukset muutaman tuhat dollaria YÖ.. johon lisätään sitten perheen ja henkivartijoiden yöpymis kustannukset , jotka nekin liikkuvat tuhansissa dollareissa.
Omien sanojensa mukaa BHn vuotuinen palkka herransa työssä ei ole kuin muutama MILJOONA dollaria..
Mitä BH sitten tekee kun on näin hyvin onnistunut tekemisissään? Vaihtaa pukua aina silloin tällöin, maksaa muutaman 10000 dollaria vuosittain, mutta täytyyhän miehen olla muodin mukainen herransa työssä. Lisäksi BH parantaa sairaita suurissa kokouksisssa, tosin ei vielä ole yhtään parannettua todettu lääkärin kautta parantuneeksi. Mutta eihän näihin lääkäreihin ole luottamista - vai? BH kaatelee ihmisiä kin heinää ja uhkailee helvetillä jos eivät tee parannusta, se tarkoittaa usko että BH on herran työntekijä.
BHn vuositulot ja omaisuuden keruuta on luonnolliseti pidetty salassa niin hyvin kuin mahdollista, joten siinä meni muutama vuosi ennenkuin arkarasti BHn asoita penkovat saivat totuuden esiin.
Niin että kyllä se nyt on ihme, kun ei adventistit tajua kuinka businesta tehdään. Kieltäytyvät jopa myymästä kahvia.. taitaa olla adventisteilla eri Herra kuin uskova_1:llä.
Ei ihme että ei Riitta (siis uskova_1) voi kuin ihmetellä, entisenä "business naisena".
Kaipa Riitta myy sitä kahvia ja vähän muutakin siellä omassa srk.ssa, siinä kaatumisien ja helvetin saarnojen lomassa.
Hyvä linkki oli. Kiitos siitä. Siinä näkyy kuinka kansaa kaatuu, sairaat "paranee", ämpärit kiertää ja setelit kahisee, yli 100 000 000 dollaria vuosittain ... ja kaikki herran työhön. - Bushmanni
Uutinen todellakin pitää paikkansa, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mm. Spectrum Magazine käsittelee asiaa:
http://www.spectrummagazine.org/blog/2010/07/02/closed_adventists_shut_down_starbucks_gc
Mutta Bushmanni ottaa tällaiset ääliömäisyydet ilolla vastaan, sillä se ei todellakaan toimi adventtikirkon kannalta positiivisesti.
Mitä ihmettä ne seniilit ukot oikein ajattelevat, kun he tällaista päättävät? No Herra tietää, mutta ei kerro, sillä adventtikirkko on kultti, joka toimii epärationaalisesti ja jonka toimet näyttävät ulkopuolisiin älyttömiltä, kuten asiaan kuuluu.
Ajatteleeko adventtikirkko tällaisilla toimilla kenties valloittavansa ihmisten sydämiä ja se päättää näyttää jo etukäteen sen, millainen yhteiskunta olisi, jos tämä kultti saisi päättää asioista: Kahvilat kiinni ja pienetkin ilot pois ihmisiltä.
Tosiasia on, että osa adventisteista juo kahvia, vaikkakin joutuvat sen tekemään ilmeisen salaa, ja he juovat siksi, koska kahvi virkistää ja kahvin terveysvaikutukset ovat kiistattomat, vastoin Ellenin höpinöitä. Ilmeisen suuri osa juo kahvia, koska adventtikirkko varmuudeksi suljettaa kahvilan, jotta tämä asia ei tulisi ilmi sillä tavoin, että ihmiset näkevät adventistien istuvan kahvilassa normaalien ihmisten tavoin. Adventtikirkon johto ei halua, että sen jäsenet näyttäytyvät normaalien ihmisten tavoin, vaan se haluaa näyttää mielipuoleiselta kultilta, joka on mielestäni hyvä asia.
Mutta mitäpä Jeesus olisi tehnyt tässä tilanteessa, olisi kannattanut näiden kulttien johtohenkilöiden miettiä?
Olisiko Jeesus mennyt ja sulkenut koko kuppilan määräajaksi vai olisiko Jeesus mennyt puhumaan siihen kahvilaan Jumalan valtakunnasta?
No tällainen ajattelu on epärationaalisen kultin seniileille vanhuksille, jotka asioista päättävät, aivan liian vaikeaa, joten se ei varmasti tullut kenenkään mieleen, vaan he päättivät hiukan näyttää ihmisille sitä, millaisesta puljusta on kysymys ja sulkivat rahalla koko paikan, kunnes itse ovat poistuneet maisemista.- vastustajalle
Teillä entisilllä adventisteilla tuntuu olevan hieman sekava tunne-elämä. Ainakin saa sen käsityksen, esimerkiksi kun lukee näitä sinunkin sydämmestäsi lähteviä sanoja. :)
##
Mutta Bushmanni ottaa tällaiset ääliömäisyydet ilolla vastaan, sillä se ei todellakaan toimi adventtikirkon kannalta positiivisesti.
Mitä ihmettä ne seniilit ukot oikein ajattelevat, kun he tällaista päättävät? No Herra tietää, mutta ei kerro, sillä adventtikirkko on kultti, joka toimii epärationaalisesti ja jonka toimet näyttävät ulkopuolisiin älyttömiltä, kuten asiaan kuuluu.
##
Olipa "aikuismaista"?
Olet ajautunut kauas sillä "kaunan kantamisen tielläsi", vaikka et sitä edes huomaa tai vielä vähemmän tunnusta itsellesi. Sinä ja uskova_1 jotka uskotte piinaaja jumalaanne ja väitätte että on olemassa ikuinen helvetin kuinen piina, mutta marisette siitä että adventistit ei myy kahvia.. oi hellanlettas.
Mikä on enemmän seniiliä? Ikuisen piina oppi, vai että joku ei myy kahvia?
Sanohan se. - Bushmanni
vastustajalle kirjoitti:
Teillä entisilllä adventisteilla tuntuu olevan hieman sekava tunne-elämä. Ainakin saa sen käsityksen, esimerkiksi kun lukee näitä sinunkin sydämmestäsi lähteviä sanoja. :)
##
##
Olipa "aikuismaista"?
Olet ajautunut kauas sillä "kaunan kantamisen tielläsi", vaikka et sitä edes huomaa tai vielä vähemmän tunnusta itsellesi. Sinä ja uskova_1 jotka uskotte piinaaja jumalaanne ja väitätte että on olemassa ikuinen helvetin kuinen piina, mutta marisette siitä että adventistit ei myy kahvia.. oi hellanlettas.
Mikä on enemmän seniiliä? Ikuisen piina oppi, vai että joku ei myy kahvia?
Sanohan se.Miksi sinä rakas Alex-kasi et kirjoita omalla nimimerkilläsi, kun kerran pyörit tällä alituiseen.. oi hellanlettas sentään?
Hävettääkö sinua mielistellä adventisteja omalla nimimerkilläsi jo niin paljon, että vaihtelet nimimerkkiä kuin herrasmies sukkia, eli koko ajan?
>> Sinä ja uskova_1 jotka uskotte piinaaja jumalaanne ja väitätte että on olemassa ikuinen helvetin kuinen piina >>
Ai minä?
Voitkos sinä nyt kaivaa ne minun juttuni, joissa minä väitän ikuisen piinan olemisesta?
Taas taidat tapasi mukaan suoltaa valhetta, joka on toisaalta jokaisen uskonnollista potaskaa suoltavan ihmisen tapa hoitaa asiat.
Minä en ole kirjoittanut ikuisesta piinasta yhtään mitään, enkä siihen uskomisestakaan, vaan olen jättänyt tämän kinastelun teille "aikuisille" sinne omalle hiekkalaatikollenne.
Olen kirjoittanut useita kertoja, että minulle ikuinen piina, tai lyhempi piina on täysin yhdentekevä asia, jonka mahdollisen keston näemme myöhemmin ja koemme omakohtaisesti sellaisena, kuin Herra on sen päättänyt. Toki voimme siellä hiekkalaatikolla kinastella asiasta parin hassun Raamatun jakeen pohjalta, mutta oma kantani on se, että Paratiisin mahdollinen vastakohta ja siellä vietettävän ajan pituus ei ole meidän kinastelujemme pohjalta päätettävissä, vaan se on Herran asia ja Hän päättää kuka menee minnekin ja kuinka pitkäksi aikaa.
Uskominen ikuiseen piinaa ei tarkoita sitä, että se olisi totta. Samoin uskomalla poksahduksen tyyppiseen kadotukseen ei myöskään tee siitä totta. Samoin kuin joulupukki ei muutu todeksi sillä, että siihen uskoo.
Mitä tulee kahvin myymiseen, niin minusta on hienoa, että adventtikirkko toimii kuin järjetön kultti ja antaa ihmisille vieläpä ihan itse sen käsityksen sulkemalla rahalla kahvikioskin, joka tosin myy myös ehkäpä parasta kofeiinitonta kahvia, mitä markkinoilta löytyy ja paljon muutakin, kuin vain kahvia.
Tuollainen toiminta on omiaan mainostamaan adventtikirkkoa kulttina, joka se oikeasti on.
Mutta sinulle minä suositan kahvia, koska sen on todettu helpottavan vanhuuteen liittyviä monia ongelmia ja voisit vaikkapa kahvin juomisen ohella huomata, että minä en puhu mitään ikuisesta piinasta, vaikka sinä valheellisesti niin väität, rakas Alex.
Sinun tyylisi on niin helppoa tunnistaa, että miksi et kirjoita reilusti omalla nikilläsi? - vastustajalle
Bushmanni kirjoitti:
Miksi sinä rakas Alex-kasi et kirjoita omalla nimimerkilläsi, kun kerran pyörit tällä alituiseen.. oi hellanlettas sentään?
Hävettääkö sinua mielistellä adventisteja omalla nimimerkilläsi jo niin paljon, että vaihtelet nimimerkkiä kuin herrasmies sukkia, eli koko ajan?
>> Sinä ja uskova_1 jotka uskotte piinaaja jumalaanne ja väitätte että on olemassa ikuinen helvetin kuinen piina >>
Ai minä?
Voitkos sinä nyt kaivaa ne minun juttuni, joissa minä väitän ikuisen piinan olemisesta?
Taas taidat tapasi mukaan suoltaa valhetta, joka on toisaalta jokaisen uskonnollista potaskaa suoltavan ihmisen tapa hoitaa asiat.
Minä en ole kirjoittanut ikuisesta piinasta yhtään mitään, enkä siihen uskomisestakaan, vaan olen jättänyt tämän kinastelun teille "aikuisille" sinne omalle hiekkalaatikollenne.
Olen kirjoittanut useita kertoja, että minulle ikuinen piina, tai lyhempi piina on täysin yhdentekevä asia, jonka mahdollisen keston näemme myöhemmin ja koemme omakohtaisesti sellaisena, kuin Herra on sen päättänyt. Toki voimme siellä hiekkalaatikolla kinastella asiasta parin hassun Raamatun jakeen pohjalta, mutta oma kantani on se, että Paratiisin mahdollinen vastakohta ja siellä vietettävän ajan pituus ei ole meidän kinastelujemme pohjalta päätettävissä, vaan se on Herran asia ja Hän päättää kuka menee minnekin ja kuinka pitkäksi aikaa.
Uskominen ikuiseen piinaa ei tarkoita sitä, että se olisi totta. Samoin uskomalla poksahduksen tyyppiseen kadotukseen ei myöskään tee siitä totta. Samoin kuin joulupukki ei muutu todeksi sillä, että siihen uskoo.
Mitä tulee kahvin myymiseen, niin minusta on hienoa, että adventtikirkko toimii kuin järjetön kultti ja antaa ihmisille vieläpä ihan itse sen käsityksen sulkemalla rahalla kahvikioskin, joka tosin myy myös ehkäpä parasta kofeiinitonta kahvia, mitä markkinoilta löytyy ja paljon muutakin, kuin vain kahvia.
Tuollainen toiminta on omiaan mainostamaan adventtikirkkoa kulttina, joka se oikeasti on.
Mutta sinulle minä suositan kahvia, koska sen on todettu helpottavan vanhuuteen liittyviä monia ongelmia ja voisit vaikkapa kahvin juomisen ohella huomata, että minä en puhu mitään ikuisesta piinasta, vaikka sinä valheellisesti niin väität, rakas Alex.
Sinun tyylisi on niin helppoa tunnistaa, että miksi et kirjoita reilusti omalla nikilläsi?Oletpa kovaa poikaa sieltä nimimerkkisi takaa.
On aivan totta että käyttät enemmän tai vähemmän halveksivaa kieltä muista ihmisistä "keskustellessasi", (parempi sana olisi parjatessasi) Ja muista puhuminen onkin ainoa mitä teet.
En ole koskaan tavannut niin suullasta miestä kuin sinä, ainakin tällä palstalla olet vain keskusteluja pilaava suunsoittaja, olet harvinaisen kova syyttämään ihmisiä, ketä milloinkin ja mistä milloinkin ja luulet ja puhut omiasi ja otat nokkaasi kun ei kanssasi olla samaa mieltä. Ja se johtuu mielestäsi siitä että olet niin viisas, ettei siinä tyhmemmät oikein pysy mukana, varsinkaan adventistit. Olivat niin tyhmiä että heittivät sinut pellolle kun yritit viisaudessasi opettaa heille sitä sekavaa "oi kun te olette typeriä, oi kun te olette seniilejä ja oi kun minä itse olen viisas.
Tottopa olet.
Harvemmin saa tavata omasta mielestään niin viisaan miehen kuin sinä, tais olla kova lapsuus ja nyt sitten kostat kaikille adventisteille selittämällä internetissä kuinka typeriä he ja heidän esiisänsä olivat ja kuinka sinun suuri viisautesi on tullut vapauttamaan heidät ja taluttamaan näitä älyttömiä ja seniilejä viisauden lähteille. - Bushmanni
vastustajalle kirjoitti:
Oletpa kovaa poikaa sieltä nimimerkkisi takaa.
On aivan totta että käyttät enemmän tai vähemmän halveksivaa kieltä muista ihmisistä "keskustellessasi", (parempi sana olisi parjatessasi) Ja muista puhuminen onkin ainoa mitä teet.
En ole koskaan tavannut niin suullasta miestä kuin sinä, ainakin tällä palstalla olet vain keskusteluja pilaava suunsoittaja, olet harvinaisen kova syyttämään ihmisiä, ketä milloinkin ja mistä milloinkin ja luulet ja puhut omiasi ja otat nokkaasi kun ei kanssasi olla samaa mieltä. Ja se johtuu mielestäsi siitä että olet niin viisas, ettei siinä tyhmemmät oikein pysy mukana, varsinkaan adventistit. Olivat niin tyhmiä että heittivät sinut pellolle kun yritit viisaudessasi opettaa heille sitä sekavaa "oi kun te olette typeriä, oi kun te olette seniilejä ja oi kun minä itse olen viisas.
Tottopa olet.
Harvemmin saa tavata omasta mielestään niin viisaan miehen kuin sinä, tais olla kova lapsuus ja nyt sitten kostat kaikille adventisteille selittämällä internetissä kuinka typeriä he ja heidän esiisänsä olivat ja kuinka sinun suuri viisautesi on tullut vapauttamaan heidät ja taluttamaan näitä älyttömiä ja seniilejä viisauden lähteille.>> Oletpa kovaa poikaa sieltä nimimerkkisi takaa. >>
Enpä itse? Kirjoitatko nimimerkin takaa vaiko omalla naamallasi?
>> On aivan totta että käyttät enemmän tai vähemmän halveksivaa kieltä muista ihmisistä "keskustellessasi" >>
Kyllä olet oikeassa. Typeryys on halveksittavaa ja kyllä sen reilusti sanon, jos sitä havaitsen ja teen sen perustelujan kera. Ymmärrän kyllä, että ihminen tottuu näissä amerikkalaisissa höpökulteissa siihen, että typeryys on hyve, josta palkitaan, mutta itse olen eri mieltä. Typeryys ei ole hyve, vaan se on halveksittavaa.
>> Ja muista puhuminen onkin ainoa mitä teet. >>>
No mitäpä itse teet tuossa kirjoituksessasi? Kannataisiko itse sitten toimia toisin kuin mistä toiminnasta syyttää muita?
>> En ole koskaan tavannut niin suullasta miestä kuin sinä, ainakin tällä palstalla olet vain keskusteluja pilaava suunsoittaja, >>
Saat olla rauhassa tätä mieltä, sillä saan paljon myös positiivista palautetta, jossa kirjoituksiani kehutaan, joten puntit ovat tasan. Sitä paitsi en minä kirjoita tänne ketään miellyttääkseni, vaan saadakseni ihmiset ajattelemaan. Sinutkin olen saanut, kun kovasti kirjoituksiani luet ja niitä kommentoit. Niin kauan kuin kiinnostusta kirjoituksiani kohtaan on, minä jatkan kirjoittamista.
>> Ja se johtuu mielestäsi siitä että olet niin viisas, >>>
Sinä olet tätä mieltä, en minä.
>> Olivat niin tyhmiä että heittivät sinut pellolle kun yritit viisaudessasi opettaa heille >>
Eivät heittäneet vaan jätin uppoavan laivan ihan vapaaehtoisesti.
>> tais olla kova lapsuus >>
Sinä olet kova arvailemaan toisten asioita, mutta lapsuuteni ei tavallaan ollut kova, koska en paremmasta tiennyt. Jälkeen päin mietiskellen lapsuuteni ei ehkä ollut lempein mahdollinen, mutta sitä se teettää, kun vanhemmat kuuluvat amerikkalaiseen kulttiin.
Mutta kysy ihan rohkeasti, että ei tarvitse noin paljoa arvailla toisten elämästä.
Rakastan minä sinuakin, kun olet ihan hauska anonyymi internetpersoona, jollaisia on lahkot ja kultit nykypäivänä täynnä, vaikka itse et tietenkään kuulu mihinkään järjestön, mikäli oikein arvaan sinun elämästäsi. - benedi
tilkkaakaan kahvia ainakin 40 vuoteen saakka!
Nykyään ,en kotona keitä kahvia ollenkaan, mutta juon
kupin silloin toisen täällöin...laitan sekaan lusikallisen hunajaa, kermaa..sekoitan hyvin
ja kylmäpuristettuun oliivi öljyssä liotetun ruisleivän teen, 4 min luomumunan pilkon leivän päälle, tomaattia yms. puna-
viinissä haudutettua silliä, ...mm. hyvää on.
Mutta jos totta puhutaan, niin kyllä on oltava tarkkana ettei juo kahvia enempää kuin 3 kupillista päivässä.
Ruuanpäällehän kahvikupponen on hyvä.....aamulla kerään nokkosia, voikukkaa, yms. yrttejä...pesen, laitan kannuun vettä ja yrtit ja mulinexilla huruuttelen kunnolla, sitten lasken siivilän läpi..ja juon n. 0,5-1 litran.
Eli tasapainoa taivoitellaan,...kahvihan ei ole antioksidantti, ...mutta aamujuomanipa on!! - Bushmanni
benedi kirjoitti:
tilkkaakaan kahvia ainakin 40 vuoteen saakka!
Nykyään ,en kotona keitä kahvia ollenkaan, mutta juon
kupin silloin toisen täällöin...laitan sekaan lusikallisen hunajaa, kermaa..sekoitan hyvin
ja kylmäpuristettuun oliivi öljyssä liotetun ruisleivän teen, 4 min luomumunan pilkon leivän päälle, tomaattia yms. puna-
viinissä haudutettua silliä, ...mm. hyvää on.
Mutta jos totta puhutaan, niin kyllä on oltava tarkkana ettei juo kahvia enempää kuin 3 kupillista päivässä.
Ruuanpäällehän kahvikupponen on hyvä.....aamulla kerään nokkosia, voikukkaa, yms. yrttejä...pesen, laitan kannuun vettä ja yrtit ja mulinexilla huruuttelen kunnolla, sitten lasken siivilän läpi..ja juon n. 0,5-1 litran.
Eli tasapainoa taivoitellaan,...kahvihan ei ole antioksidantti, ...mutta aamujuomanipa on!!>> kahvihan ei ole antioksidantti, ...mutta aamujuomanipa on!! >>
Tietosi ovat sangen puutteelliset, joten korjataanpa hiukan.
Kahvi sisältää runsaasti antioksidantteja. Kahvin antioksidantit ovat polyfenoleja, esimerkiksi klorogeenihappoa. Mutta sitten antioksidanttien terveysvaikutukset ovat hiukan hakusessa, sillä niistä ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, että kuinka ne vaikuttavat ja tarvivatko ne kaveria vai vaikuttavatko yksinään.
http://www.kahvi.net/index.php?k=109964
Tuolla on kahvista paljon tietoa, tutkimusviitteiden kera.
Samoin tuolla:
http://umami.fi/ruoka-juoma/tiia/kahvin-antioksidantteja-on-tutkittu/
Kuopion yliopiston ravitsemustieteiden sivuilta löydät juttuja myös kahvista:
http://www.uku.fi/nutritionepidemiologists/infinnish.htm
Kahvi on terveysjuoma, jota ei kannata jättää juomatta jonkin amerikkalaisen huruprofeetan käskyjen takia. - vastustajalle
Bushmanni kirjoitti:
>> Oletpa kovaa poikaa sieltä nimimerkkisi takaa. >>
Enpä itse? Kirjoitatko nimimerkin takaa vaiko omalla naamallasi?
>> On aivan totta että käyttät enemmän tai vähemmän halveksivaa kieltä muista ihmisistä "keskustellessasi" >>
Kyllä olet oikeassa. Typeryys on halveksittavaa ja kyllä sen reilusti sanon, jos sitä havaitsen ja teen sen perustelujan kera. Ymmärrän kyllä, että ihminen tottuu näissä amerikkalaisissa höpökulteissa siihen, että typeryys on hyve, josta palkitaan, mutta itse olen eri mieltä. Typeryys ei ole hyve, vaan se on halveksittavaa.
>> Ja muista puhuminen onkin ainoa mitä teet. >>>
No mitäpä itse teet tuossa kirjoituksessasi? Kannataisiko itse sitten toimia toisin kuin mistä toiminnasta syyttää muita?
>> En ole koskaan tavannut niin suullasta miestä kuin sinä, ainakin tällä palstalla olet vain keskusteluja pilaava suunsoittaja, >>
Saat olla rauhassa tätä mieltä, sillä saan paljon myös positiivista palautetta, jossa kirjoituksiani kehutaan, joten puntit ovat tasan. Sitä paitsi en minä kirjoita tänne ketään miellyttääkseni, vaan saadakseni ihmiset ajattelemaan. Sinutkin olen saanut, kun kovasti kirjoituksiani luet ja niitä kommentoit. Niin kauan kuin kiinnostusta kirjoituksiani kohtaan on, minä jatkan kirjoittamista.
>> Ja se johtuu mielestäsi siitä että olet niin viisas, >>>
Sinä olet tätä mieltä, en minä.
>> Olivat niin tyhmiä että heittivät sinut pellolle kun yritit viisaudessasi opettaa heille >>
Eivät heittäneet vaan jätin uppoavan laivan ihan vapaaehtoisesti.
>> tais olla kova lapsuus >>
Sinä olet kova arvailemaan toisten asioita, mutta lapsuuteni ei tavallaan ollut kova, koska en paremmasta tiennyt. Jälkeen päin mietiskellen lapsuuteni ei ehkä ollut lempein mahdollinen, mutta sitä se teettää, kun vanhemmat kuuluvat amerikkalaiseen kulttiin.
Mutta kysy ihan rohkeasti, että ei tarvitse noin paljoa arvailla toisten elämästä.
Rakastan minä sinuakin, kun olet ihan hauska anonyymi internetpersoona, jollaisia on lahkot ja kultit nykypäivänä täynnä, vaikka itse et tietenkään kuulu mihinkään järjestön, mikäli oikein arvaan sinun elämästäsi.ja missä luulet minun olevan. Ajatella, jospa näkisit oman uskosi sekavuuden niin ehkäpä alkaisit selvittämään sitä vyyhtiä sen sijaan että leikit viisasta ja puhut perättömiä muista ja muiden uskosta.
- kokeilu kannattaa
Bushmanni kirjoitti:
>> kahvihan ei ole antioksidantti, ...mutta aamujuomanipa on!! >>
Kahvi sisältää runsaasti antioksidantteja. Kahvin antioksidantit ovat polyfenoleja, esimerkiksi klorogeenihappoa. Mutta sitten antioksidanttien terveysvaikutukset ovat hiukan hakusessa, sillä niistä ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, että kuinka ne vaikuttavat ja tarvivatko ne kaveria vai vaikuttavatko yksinään.
Samoin tuolla:
Kahvi on terveysjuoma, jota ei kannata jättää juomatta jonkin amerikkalaisen huruprofeetan käskyjen takia.mikään terveys juoma, jopa lääkärikin kieltää juomasta kahvia ainakaan enempää kuin 3:me pientä kupillista päivässä jos on terveys ongelmia esim, korkea varenpaine ja sydän sairauksia, ja liika kahvin juonti on pahaksi myöskin hermostolle, ehkä sinäkin busmanni juot liikaa kahvia, kun sinun täytyy tänne palstalle tulla purkamaan hermo painettasi, kokeileppa vähentää kahvin juontia niin ehkäpä sinä huomaat että sinulla ei olekkaan tarvetta tulla tänne purkamaan kahvin aiheuttamaa höyryä ulos.
- palstalaisille
Bushmanni kirjoitti:
>> kahvihan ei ole antioksidantti, ...mutta aamujuomanipa on!! >>
Samoin tuolla:
Kahvi on terveysjuoma, jota ei kannata jättää juomatta jonkin amerikkalaisen huruprofeetan käskyjen takia.Terveys juoma tai ei olkoon sanomatta. Mutta sen olen kuullut että kahvilla on edullisia vaikuttaa alzheimerin saaamista vastaan, koska se stimuloi aivoja (kaipa se tarkoittaa että kahvissa olevat ainekset ärsyttävät ja pitävät aivot toiminnassa ja kuten tiedetään käyttättömät ruumiin osat kuivettuvat). Näin ollen voisi ajatella että kahvi on hyväksi ihmiselle, nyt kuitenkin on niin että monelle se tuottaa esimerkiksi vatsavaivoja tai unettomuutta.
Että Busmanni joka kerta vetää esiin sitä anti-adventismiaan on aika lapsellista. Luin juuri kun eremith32 kertoi että Ellen Whitella oli kirjasto jossa oli noin 2000 teosta. Voin vain kuvitella että ei ne ainakaan mitään salapoliisiromaaneja olleet, harvemmalla huruprofeetalla on sellainen tausta. Ne on vain niitä Bushmannin lapsuudesta perittyjä hankaluuksia. Sääli miestä. - Bushmanni
vastustajalle kirjoitti:
ja missä luulet minun olevan. Ajatella, jospa näkisit oman uskosi sekavuuden niin ehkäpä alkaisit selvittämään sitä vyyhtiä sen sijaan että leikit viisasta ja puhut perättömiä muista ja muiden uskosta.
Missäs minä kirjoitin, että sinä olisit jossain lahkossa tai kultissa. Taisin kirjoittaa näin, mikäli en aivan väärin muista:
Rakastan minä sinuakin, kun olet ihan hauska anonyymi internetpersoona, jollaisia on lahkot ja kultit nykypäivänä täynnä, vaikka itse et tietenkään kuulu mihinkään järjestön, mikäli oikein arvaan sinun elämästäsi.
Kirjoitin, että sinä ET tietenkään kuulu mihinkään lahkoon tai kulttiin, joten kumpikos meistä kirjoittelee perättömiä?
Katsos kun nämä lahkot ja kultit, esimerkiksi adventtikirkko ovat niin hävettäviä paikkoja, että harva edes kehtaa tunnustaa kuuluvansa moiseen organisaatioon, vaikka oikeasti kuuluisi. Sitten on heitä, jotka mielistelevät näiden kulttien jäseniä, mutta oma sisu ei riitä mennä henkilökohtaisesti kokemaan sitä onnea, jonka noista kulteista ihminen saa.
En väittänyt sinun kuuluvan mihinkään lahkoon/kulttiin, kuten voit itsekin näppärästi todeta vain lukemalla minun viestini läpi.
Eräällä Alexilla on samanlaisia ongelmia lukea viestejä ja ymmärtää lukemansa, by the way. - vastustajalle
Bushmanni kirjoitti:
Missäs minä kirjoitin, että sinä olisit jossain lahkossa tai kultissa. Taisin kirjoittaa näin, mikäli en aivan väärin muista:
Rakastan minä sinuakin, kun olet ihan hauska anonyymi internetpersoona, jollaisia on lahkot ja kultit nykypäivänä täynnä, vaikka itse et tietenkään kuulu mihinkään järjestön, mikäli oikein arvaan sinun elämästäsi.
Kirjoitin, että sinä ET tietenkään kuulu mihinkään lahkoon tai kulttiin, joten kumpikos meistä kirjoittelee perättömiä?
Katsos kun nämä lahkot ja kultit, esimerkiksi adventtikirkko ovat niin hävettäviä paikkoja, että harva edes kehtaa tunnustaa kuuluvansa moiseen organisaatioon, vaikka oikeasti kuuluisi. Sitten on heitä, jotka mielistelevät näiden kulttien jäseniä, mutta oma sisu ei riitä mennä henkilökohtaisesti kokemaan sitä onnea, jonka noista kulteista ihminen saa.
En väittänyt sinun kuuluvan mihinkään lahkoon/kulttiin, kuten voit itsekin näppärästi todeta vain lukemalla minun viestini läpi.
Eräällä Alexilla on samanlaisia ongelmia lukea viestejä ja ymmärtää lukemansa, by the way.oletko jotenkin saanut anti-adventismi viiruksen itseesi ? jo lapsena ja nyt ei sitten auta mikään varo, vain että se ei vie sinua kokonaan mennessään.
On täysin selvää että vainoat adventisteja siitä syystä että sinut potkittiin ulos Adventtikirkosta, voit tietysti tulkita sen että itse lähdit mutta tarkemmin ajatellen sinua ei enää olisi haluttu Adventtikirkkoon koska et ymmärrä mitään Raamatusta etkä ole edes halukas tietämään mitään Raamatusta. Sinä suorastaan vältät puhumasta asioista joista sinun ei olisi mahdollisuus puhua anti-adventismiasi. Valitettavasti myös otat kantaa Raamattua vastaan jos se samalla on adventismia vastaan .. voin vain kuvitella niitä yhteenottojanne. Sillä ei sinun kansassi voi kukaan normaalisti uskon asioista keskustella.
Se on todettu, adventisti tai ei.
Jospa tajuaisit kuinka lapselliselta se kuulostaa sivulliselle. Oletko ajatellut että oma elämäsi menee siinä menojaan... intenetissä riidellessäsi. - Bushmanni
vastustajalle kirjoitti:
oletko jotenkin saanut anti-adventismi viiruksen itseesi ? jo lapsena ja nyt ei sitten auta mikään varo, vain että se ei vie sinua kokonaan mennessään.
On täysin selvää että vainoat adventisteja siitä syystä että sinut potkittiin ulos Adventtikirkosta, voit tietysti tulkita sen että itse lähdit mutta tarkemmin ajatellen sinua ei enää olisi haluttu Adventtikirkkoon koska et ymmärrä mitään Raamatusta etkä ole edes halukas tietämään mitään Raamatusta. Sinä suorastaan vältät puhumasta asioista joista sinun ei olisi mahdollisuus puhua anti-adventismiasi. Valitettavasti myös otat kantaa Raamattua vastaan jos se samalla on adventismia vastaan .. voin vain kuvitella niitä yhteenottojanne. Sillä ei sinun kansassi voi kukaan normaalisti uskon asioista keskustella.
Jospa tajuaisit kuinka lapselliselta se kuulostaa sivulliselle. Oletko ajatellut että oma elämäsi menee siinä menojaan... intenetissä riidellessäsi.>> Jospa tajuaisit kuinka lapselliselta se kuulostaa sivulliselle. Oletko ajatellut että oma elämäsi menee siinä menojaan... intenetissä riidellessäsi. >>
Ehkäpä sinun kannattaisi olla enemmän huolissasi omasta elämästäsi kuin minun elämästäni. Voitkos muuten kertoa, että mitäs sinä itse olet tässä ketjussa paljon harrastanut? Ettei sattuisi olemaan internetissä riitelemistä??
Mitä tulee anti-adventismiin, niin sitä ei ole olemassakaan. On olemassa adventismia, mutta antiadventismin ovat jotkut keksineet ihan itse ja se on heidän pakkomielteensä.
Minä itse kritisoin tätä amerikkalaista humpuukijärjestöä ja jos et pidä minun kirjoituksistani, niin jätä lukematta. Siihen on sinulla oikeus. Voit vielä luottaa siihen, että minä kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.
Adventtikirkon ja sen höpöoppien kritisointi perustelllusti ei ole anti-adventismia, vaan se on minun demokraattinen oikeuteni, kuten sinun demokraattinen oikeutesi on olla lukematta sellaisia viestejä, joiden kirjoittajasta et pidä.
Mitä tulee väitteiseesi vainoamisesta, niin en minä ketään vainoa. Kuten kirjoitin, niin viestini voi jättää lukematta, jos siltä tuntuu. Jos sinulla on ongelmia, niin älä keksi niitä muille, vaan pidä huolta enemmän itsestäsi.
Voit käyttää laajaa hakua, niin näet, että olen kirjoittanut hyvin monipuolisesti kaikenlaisista asioista, toisin kuin vaikkapa eräs henkilö, jonka tuhannet ja taas tuhannet viestit koskettelevat hänen intoaan omaan kehittelemäänsä ku-olemattomuuden filosofiaan.
>>> Sillä ei sinun kansassi voi kukaan normaalisti uskon asioista keskustella. >>
Sinulla on oikeus olla tätä mieltä, mutta se on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi. - Fniss!
vastustajalle kirjoitti:
oletko jotenkin saanut anti-adventismi viiruksen itseesi ? jo lapsena ja nyt ei sitten auta mikään varo, vain että se ei vie sinua kokonaan mennessään.
Jospa tajuaisit kuinka lapselliselta se kuulostaa sivulliselle. Oletko ajatellut että oma elämäsi menee siinä menojaan... intenetissä riidellessäsi.Hän nyt on siinä iässä oleva mies, joka käy läpi mennyttä elämäänsä johon ei ole tyytyväinen. Etsii epäonnistumiselleen syitä lapsuudestaan ja kasvatuksestaan.
Olisi halunnut tulla arvostetuksi ja kuuluisaksi, mutta kun ei rahkeet kestäneet.
Nyt tekee vielä epätoivoisen yrityksen päteä edes adventismipalstalla, kirjaa muistiinsa joka pienenkin kehumisen, laskee lukijoitten määrän ja aloittamiensa ketjujen pituuden. Haluaa aina saada sanoa viimeisen sanan ja tuntee itsensä voittajaksi sanasodassa jos kukaan ei enää viitsi hänen lapsellisuuksiinsa vastata. Sellainen kohottaa hänen huonoa itsetuntoaan. - Bushmanni
Fniss! kirjoitti:
Hän nyt on siinä iässä oleva mies, joka käy läpi mennyttä elämäänsä johon ei ole tyytyväinen. Etsii epäonnistumiselleen syitä lapsuudestaan ja kasvatuksestaan.
Olisi halunnut tulla arvostetuksi ja kuuluisaksi, mutta kun ei rahkeet kestäneet.
Nyt tekee vielä epätoivoisen yrityksen päteä edes adventismipalstalla, kirjaa muistiinsa joka pienenkin kehumisen, laskee lukijoitten määrän ja aloittamiensa ketjujen pituuden. Haluaa aina saada sanoa viimeisen sanan ja tuntee itsensä voittajaksi sanasodassa jos kukaan ei enää viitsi hänen lapsellisuuksiinsa vastata. Sellainen kohottaa hänen huonoa itsetuntoaan.On hienoa havaita kuinka Pyhä Henki vaikuttaa vaikkapa Fniss:n kirjoituksissa syvästi.
Hän on selkeästi omaksunut Jumalan oman jäännösseurakunnan jäsenen velvollisuudet olla pyhästi sortumatta siihen, mitä saatanan vallassa olevat, mm Bushmanni aina tekee ja josta Fniss usein allekirjoittanutta nuhtelee.
Näin me kaikki näemme sen, kuinka Jeesuksen oma todellakin käyttäytyy todellakin Jeesuksen oman tavoin ja kaikkinainen maallisten metkujen seuraaminen on poispyyhitty. - Fniss!
Bushmanni kirjoitti:
On hienoa havaita kuinka Pyhä Henki vaikuttaa vaikkapa Fniss:n kirjoituksissa syvästi.
Hän on selkeästi omaksunut Jumalan oman jäännösseurakunnan jäsenen velvollisuudet olla pyhästi sortumatta siihen, mitä saatanan vallassa olevat, mm Bushmanni aina tekee ja josta Fniss usein allekirjoittanutta nuhtelee.
Näin me kaikki näemme sen, kuinka Jeesuksen oma todellakin käyttäytyy todellakin Jeesuksen oman tavoin ja kaikkinainen maallisten metkujen seuraaminen on poispyyhitty.Oi, otitko tuon nuhteluna? Tarkoitin vain puolustella käyttäytymistäsi, jolle et ehkä itse mahda mitään. Minkäs sille omalle iälleen voi, ei aikaa pysty kelaamaan taaksepäin.
- Bushmanni
Fniss! kirjoitti:
Oi, otitko tuon nuhteluna? Tarkoitin vain puolustella käyttäytymistäsi, jolle et ehkä itse mahda mitään. Minkäs sille omalle iälleen voi, ei aikaa pysty kelaamaan taaksepäin.
En ottanut nuhteluna, kuten kirjoitin. Pointtini taisi olla se, että arvoisa fniss käyttäytyy itse juuri samoin kuin mistä toisia moittii. Missä on se Pyhän Hengen vaikutus kohdallasi?
Tuli muuten mieleen, että olet koko pyhän sapatin käyttänyt tietokoneella istumiseen ja lähimmäisten solvaamiseen. Mistäs moinen vai onko jumalasi muuttanut yllättäen pelisääntöjä? - !!??!!
myrkky, vaikka mitä muuta sanottaisiin. Hyvä pääkonferenssi!
- !!??!!
Bushmanni kirjoitti:
>> Jospa tajuaisit kuinka lapselliselta se kuulostaa sivulliselle. Oletko ajatellut että oma elämäsi menee siinä menojaan... intenetissä riidellessäsi. >>
Ehkäpä sinun kannattaisi olla enemmän huolissasi omasta elämästäsi kuin minun elämästäni. Voitkos muuten kertoa, että mitäs sinä itse olet tässä ketjussa paljon harrastanut? Ettei sattuisi olemaan internetissä riitelemistä??
Mitä tulee anti-adventismiin, niin sitä ei ole olemassakaan. On olemassa adventismia, mutta antiadventismin ovat jotkut keksineet ihan itse ja se on heidän pakkomielteensä.
Minä itse kritisoin tätä amerikkalaista humpuukijärjestöä ja jos et pidä minun kirjoituksistani, niin jätä lukematta. Siihen on sinulla oikeus. Voit vielä luottaa siihen, että minä kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.
Adventtikirkon ja sen höpöoppien kritisointi perustelllusti ei ole anti-adventismia, vaan se on minun demokraattinen oikeuteni, kuten sinun demokraattinen oikeutesi on olla lukematta sellaisia viestejä, joiden kirjoittajasta et pidä.
Mitä tulee väitteiseesi vainoamisesta, niin en minä ketään vainoa. Kuten kirjoitin, niin viestini voi jättää lukematta, jos siltä tuntuu. Jos sinulla on ongelmia, niin älä keksi niitä muille, vaan pidä huolta enemmän itsestäsi.
Voit käyttää laajaa hakua, niin näet, että olen kirjoittanut hyvin monipuolisesti kaikenlaisista asioista, toisin kuin vaikkapa eräs henkilö, jonka tuhannet ja taas tuhannet viestit koskettelevat hänen intoaan omaan kehittelemäänsä ku-olemattomuuden filosofiaan.
>>> Sillä ei sinun kansassi voi kukaan normaalisti uskon asioista keskustella. >>
Sinulla on oikeus olla tätä mieltä, mutta se on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi.demokraattinen oikeus mennä helvettiin, se on totta, mutta entäs sitten? helvetti ei ole kovin mukana loppusijoituspaikka.
- maejon kanssa.
!!??!! kirjoitti:
No kyllä se meitin maha kestää, pakkoko sitä on kitata itteesä henkilt.
Pilleriki pittää ottaa piäkippeeseen, myrkkyy seki on jos liikaa ottaa.
Minull tee närästää kaeken eniten, kahve ei niin, ellei kovin illalla sitä ryyppää. - Fniss!
Bushmanni kirjoitti:
En ottanut nuhteluna, kuten kirjoitin. Pointtini taisi olla se, että arvoisa fniss käyttäytyy itse juuri samoin kuin mistä toisia moittii. Missä on se Pyhän Hengen vaikutus kohdallasi?
Tuli muuten mieleen, että olet koko pyhän sapatin käyttänyt tietokoneella istumiseen ja lähimmäisten solvaamiseen. Mistäs moinen vai onko jumalasi muuttanut yllättäen pelisääntöjä?Ai, ymmärsin ehkä väärin kun kirjoitit "...josta Fniss allekirjoittanutta usein nuhtelee". No ei kai se mitään, sattuuhan sitä. Ikävää, jos olet rivien välistä lukenut, ei nuhteluja, vaan solvaamista.
Miten mieleesi sellainen tuli, että koko sapatin olisin käyttänyt tietokoneella istumiseen? Sapattihan kestää kokonaisen vuorokauden. Taidat liioitella taas.
Jatka vain. Onhan se kiva kun Riitankin aloituksesta tulee pitkä ketju. - Bushmanni
Fniss! kirjoitti:
Ai, ymmärsin ehkä väärin kun kirjoitit "...josta Fniss allekirjoittanutta usein nuhtelee". No ei kai se mitään, sattuuhan sitä. Ikävää, jos olet rivien välistä lukenut, ei nuhteluja, vaan solvaamista.
Miten mieleesi sellainen tuli, että koko sapatin olisin käyttänyt tietokoneella istumiseen? Sapattihan kestää kokonaisen vuorokauden. Taidat liioitella taas.
Jatka vain. Onhan se kiva kun Riitankin aloituksesta tulee pitkä ketju.Ehdottomasti on hyvä, että tästä tulee pitkä ketju. Se tietää paljon lukijoita, jotka saavat tietää kuinka adventtikirkko käyttää jäseniltä saamaansa rahaa. Ne, jotka mahdollisesti vasta harkitsevat tämän kultin jäsenkirjan hankkimista, saattavat harkita uudemman kerran. Samoin teidän oman järjestönne jäsenet USA:ssa olivat syystä tuohtuneita, sillä kahvilan sulkeminen ei todellakaan ollut viisas veto. Mutta sitä se teettää kun on reaalielämästä vieraantuneet vanhukset johdossa.
En minä välitä siitä, mitä sinä ajattelet. Olet taatusti vertaisiesi seurassa, vaikkapa !!??!!:n, vaan minä olen enemmän kiinnostunut heistä, jotka vast
a etsivät epämääräistä lahkoa johon liittyä. - Bushmanni
!!??!! kirjoitti:
Jälleen kerran näemme sen, mistä on pienet kulttilaiset tehty.
Kahvi on myrkkyä, vaikka todellisuus kertoo, että kahvi on suoranainen terveystuote. Kahvin terveysvaikutukset ohittavat kiistatta sen haitat, joita ovat vaikkapa täysin vaaraton närästys joillakin.
Mutta kun pellon pientareella höpöprofeetta sai hallusinaation, että kahvi on myrkkyä, niin kultin jäsen ei kykene ottamaan oikeaa tietoa vastaan. Se on kulttiin kuulumisen hinta. - benedi
Bushmanni kirjoitti:
Jälleen kerran näemme sen, mistä on pienet kulttilaiset tehty.
Kahvi on myrkkyä, vaikka todellisuus kertoo, että kahvi on suoranainen terveystuote. Kahvin terveysvaikutukset ohittavat kiistatta sen haitat, joita ovat vaikkapa täysin vaaraton närästys joillakin.
Mutta kun pellon pientareella höpöprofeetta sai hallusinaation, että kahvi on myrkkyä, niin kultin jäsen ei kykene ottamaan oikeaa tietoa vastaan. Se on kulttiin kuulumisen hinta.kahvia päivässä, ja vaara saada syäninfrakti on 120 % suurempi vaara kuin sellaisella ,joka ei juo kahvia.
Kahvi on myös reumapotilaille myrkkyä!
Kahvia varokoon sellainen, jonka hermosto on jo ns. " kulunut"!!...kahvi ei anna mitään ravintoa,..se toimii " piiskan " tavoin väsyneeseen ihmiseen!!
Kahvi toimii lääkkeenä, jos sitä harvoin juo,...mutta jos juotte päivittäin, sen teho on heikko, koska elimistö tottuu siihen!
Kahvi laajentaa verisuonia, ja siksi happea hetkellisesti virtaa aivoihin enemmän.
Kahvi on kuitenkin paljon parempi lääkkeenä, kuin kemialliset lääkkeet!
Kahvi on Arabialaisittain keitettynä terveellisempää, kuin länsimainen malli!
Eli kahvi paahdetaan ennen keittämistä, ja sitten jauhetaan, kiehautetaan nopeasti ryöpäyttämällä, ja kiehuminen lopetetaan kylmällä vedellä, tai jääpaloilla!...sitten vaan sekaan esim. hunajaa tai ruoko-
sokeria
Mutta tilalle on olemassa viljakahveja--hedelmäkahveja
Erinomaista kahvia saa näin: Osta tuoreita viikunoja---halkaise pellille kahtia...ruskista uunissa...säilytä papreipussissa, tai lasipurkissa....kiehauta vesi,...laita sopiva määrä viikunoita,...anna hautua...kaada kuppiin, kerman kanssa ..mmmm
Moni sanoo teille! Keititpä tänään hyvät kahvit
[][][] Jos tuo pitää paikkaansa, niin jopas on kamalaa vahtimista! Ettei vain kukaan joisi kahvia, kun väärä profeetta Ellen White on sen kieltänyt. [][][]
Ainakaan Suomessa kahvinjuontikieltoa ei ole - on vain suositus
pidättäytyä kahvista. Eikä adventistien paikoissa tietenkään kahvia
tai lihaa ole tarjolla, vaan on muuta terveellistä ruokaa yllin kyllin.
Eikä sapatin pyhittäminen ketään Kristuksesta erota.
Ja tee on varmasti terveellisempää kuin kahvi.
Ja pitäisi mininkin tupakasta luopua, VAIKKA pääsiäisenä TV1:ssä
todistinkin tupakkaihmeestä. Herra auttaa hädässä vaikka hätä ei
olisikaan raamatullinen. Tuskin alkoholin vastustaminenkaan
adventtikirkon mainetta väärällä tavalla tahraa.
Ei liene synti sekään, että adventtikirkon hoivissa on Suomen ainoa
sellainen kristillinen opinahjo, jossa voi keisarin määräämän oppivelvollisuutensa suorittaa alusta loppuun asti.
Tuo kuuluisa kananmunakieltokaan ei ole ehdoton eikä maitokielto.
Niitä voidaan jopa tarjoilla adventistisissa tilaisuuksissa, viisaasti.
Mitäpä sekään hirveesti haittaa, että vastustavat ns. kuolemattomuusoppia (keksineet tuon sanonnan), sillä toki he
uskovat uskovan elävän ikuisesti Herrassa.
MINÄ EN IHMETTELE YHTÄÄN sitä paheksuvasti, että helluntailaiset
tarjoavat Isoa Kirjaa Euroopan adventtinuorison juhlintapaikaksi.
Näet kristityillä on tapana rakentaa yhdessä eikä hajottaa erilleen.
Voipi olla että muutamat hellarit nurisee, mutta ei se mitään.
http://www.camporee.fi/
Paljon muutakin hyvää Isossa Kirjassa
http://www.isokirja.fi/
Ken on kovasti eri mieltä adventistien terveysleiristä, niin
järjestäköön omat terveysleirinsä - terveysleiri sinänsä oikein
hyvä ajatus
http://www.adventist.fi/events/10275
Ne viisi opinkohtaa, joista insinööri tri Flink - sanonta kuvaa lähinnä hänen
henkilökohtaisia edesottamuksiaan minun mielestäni - sanoo että
"EGW:n tukipilarit" - ne eivät ole sellaisia että veisivät pohjaa pois
elävältä Kristus-uskolta. Senverran olen tänä kesänä koettanut paneutua asiaan,
että noin uskallan sanoa näin. Eri asia sitten ne adventistit, jotka
pukeutuvat fariseuksen viittaan. Joka poppoossahan on kahtiajako: fariseukset ja publikaanit.
Mitä tulee Kai_A:han, tri Arasolaan, niin tuota karismaattista
persoonaa kunnioittava saa paljon itselleen hänen kokemuksistaan.
Erityisesti se Kristus-keskeisyys, mikä menee opin edelle.
Jokaisen kristityn tulee olla varma siitä, mitä opettaa, mutta
toistakin on kunnioitettava. Sen Kai-veli osaa, hän osaa olla varma
näyttäen sen nöyrästi. Niinkuin Paavali sanoi, että "minä luulen että
minullakin on Pyhä Henki" ja "jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen
kuolleista". Tämä tuntuu olevan Kainkin toteamus kohdalleen:
1. Kor. 4:4
sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
vaan minun tuomitsijani on Herra.
Nimittäin Kai totesi painokkasti kuulijoilleen eräänkin kerran:
"Kaikki on loppujen lopuksi armoa".
Kristillinen rakentaminen alkaa siitä, kun yritetään ymmärtää muita. Hajottaminen riistäytyy käsistä lumivyöryn lailla,
kun koetetaan etsiä halkeamia muurista ja sorkitaan niitä
aikaansaatuja koloja yhä suuremmiksi.U-1 kirjoitti ihan viisaasti: "Jos tuo pitää paikkansa..." Ehkä pitää, ehkä ei. Pääkonferenssin tiedottajan käsityksen mukaan ei pidä, eikä Starbucksille maksettu penniäkään. Toisin sanoen arvailemme tyhjää, kunnes joku asian tarkemmin selvittää.
Joku puhui kananmunaurbaanilegendaa, jonka mukaan kananmunat eivät EGWn mukaan kuulu kunnon adventistin ruokavalioon. Minun EGW CDni jäi kesälomalle, kun vaihdoin macciin ja jouduin nyt turvautumaan vammaiseen nettipohjaiseen EGW arkistoon. Ensimmäisissä 50 kananmunatekstissä oli 46 kananmunien käytön puolesta, kunhan ovat terveistä kanoista, ja aika jyrkkiä sanoja kananmunien kieltäjiä vastaan. EGW itse asiassa toteaa munat kohtuudella käytettyinä terveelliseksi ruuaksi, joilla on myös joihinkin sairauksiin parantava vaikutus. Hän itse tietääkseni käytti kananmunia suurimman osan elämästään ja erityistilanteissa myös raakana kahvin kanssa uupumukseen tai vilustumisoireisiin.
Kaksi niistä kananmunajutuista varoitti syöttämästä liikaa kananmunia lapsille ja kaksi sanoi, että joskus tulevaisuudessa tulee sellainen aika, jolloin voi olla syytä kananmunien käyttöä vähentää (niinkuin monet tekivät aivan syystä esim lintuflunssaepidemian aikaan).
Kahvin suhteen Antin kommentit osuvat ihan kohdalleen. Suositus on varmaan paras sana.
EGWn kommentit ovat pääosin kielteisiä. Asiaan tulee kuitenkin toisenlainen perspektiivi, kun katsoo niitä muutamaa vastakkaista tekstiä. Vammainen nettipohjainen EGW hakukone ei löytänyt kuin yhden (CD pohjainen löysi, kun aikanaan sitä katsoin, puolitusinaa tai vajaat kymmenen tekstiä), joissa EGW kertoo väsyneenä ottavansa kupillisen vahvaa kahvia ja joskus myös sekoittavansa mukaan raa'an kananmunan. Kahvihan on vanha lääkekasvi, jolla on selvästi virkistävä vaikutus. Ei tämäkään ole sellainen mustavalkoinen juttu, miksi sitä aina vängätään.
Esimerkkinä kappale aikanaan opetusalueisiini kuuluneesta SPA historiasta. EGW oli palaamassa pitkältä Euroopan matkaltaan takaisin USAan ja saapui pitkän matkarupeaman ja huonosti nukuttujen öiden jälkeen laivaan aivan puhki uupuneena. Joku laivan matkustajista kuuli, että EGW oli samalla laivalla ja ajatteli, että olisi mielenkiintoinen kuriositeetti kuulla tuollaisen kummajaisen puhetta. Niin laivan väki järjesti siihen mahdollisuuden ja tulivat pyytämään, että EGW pitäisi laivan salissa puheen vielä saman päivän iltana. EGW suostui pyyntöön ja lähetti sitten matkatoverinsa hakemaan itselleen kupin vahvaa kahvia sillä aikaa, kun hän kokosi ajatuksiaan puhetta varten.
Että silleen. Terveen järjen käyttöä ei liene vielä kielletty adventisteilta sen enempää kuin heidän vastustajiltaan.
Armoon, joka on riippuvainen yksin uskosta ja yksin Kristuksesta voinee turvautua niin kahvin juoja kuin siitä kieltäytyväkin.
Kai- järki hoi
Kai_A kirjoitti:
U-1 kirjoitti ihan viisaasti: "Jos tuo pitää paikkansa..." Ehkä pitää, ehkä ei. Pääkonferenssin tiedottajan käsityksen mukaan ei pidä, eikä Starbucksille maksettu penniäkään. Toisin sanoen arvailemme tyhjää, kunnes joku asian tarkemmin selvittää.
Joku puhui kananmunaurbaanilegendaa, jonka mukaan kananmunat eivät EGWn mukaan kuulu kunnon adventistin ruokavalioon. Minun EGW CDni jäi kesälomalle, kun vaihdoin macciin ja jouduin nyt turvautumaan vammaiseen nettipohjaiseen EGW arkistoon. Ensimmäisissä 50 kananmunatekstissä oli 46 kananmunien käytön puolesta, kunhan ovat terveistä kanoista, ja aika jyrkkiä sanoja kananmunien kieltäjiä vastaan. EGW itse asiassa toteaa munat kohtuudella käytettyinä terveelliseksi ruuaksi, joilla on myös joihinkin sairauksiin parantava vaikutus. Hän itse tietääkseni käytti kananmunia suurimman osan elämästään ja erityistilanteissa myös raakana kahvin kanssa uupumukseen tai vilustumisoireisiin.
Kaksi niistä kananmunajutuista varoitti syöttämästä liikaa kananmunia lapsille ja kaksi sanoi, että joskus tulevaisuudessa tulee sellainen aika, jolloin voi olla syytä kananmunien käyttöä vähentää (niinkuin monet tekivät aivan syystä esim lintuflunssaepidemian aikaan).
Kahvin suhteen Antin kommentit osuvat ihan kohdalleen. Suositus on varmaan paras sana.
EGWn kommentit ovat pääosin kielteisiä. Asiaan tulee kuitenkin toisenlainen perspektiivi, kun katsoo niitä muutamaa vastakkaista tekstiä. Vammainen nettipohjainen EGW hakukone ei löytänyt kuin yhden (CD pohjainen löysi, kun aikanaan sitä katsoin, puolitusinaa tai vajaat kymmenen tekstiä), joissa EGW kertoo väsyneenä ottavansa kupillisen vahvaa kahvia ja joskus myös sekoittavansa mukaan raa'an kananmunan. Kahvihan on vanha lääkekasvi, jolla on selvästi virkistävä vaikutus. Ei tämäkään ole sellainen mustavalkoinen juttu, miksi sitä aina vängätään.
Esimerkkinä kappale aikanaan opetusalueisiini kuuluneesta SPA historiasta. EGW oli palaamassa pitkältä Euroopan matkaltaan takaisin USAan ja saapui pitkän matkarupeaman ja huonosti nukuttujen öiden jälkeen laivaan aivan puhki uupuneena. Joku laivan matkustajista kuuli, että EGW oli samalla laivalla ja ajatteli, että olisi mielenkiintoinen kuriositeetti kuulla tuollaisen kummajaisen puhetta. Niin laivan väki järjesti siihen mahdollisuuden ja tulivat pyytämään, että EGW pitäisi laivan salissa puheen vielä saman päivän iltana. EGW suostui pyyntöön ja lähetti sitten matkatoverinsa hakemaan itselleen kupin vahvaa kahvia sillä aikaa, kun hän kokosi ajatuksiaan puhetta varten.
Että silleen. Terveen järjen käyttöä ei liene vielä kielletty adventisteilta sen enempää kuin heidän vastustajiltaan.
Armoon, joka on riippuvainen yksin uskosta ja yksin Kristuksesta voinee turvautua niin kahvin juoja kuin siitä kieltäytyväkin.
Kai`----"Että silleen. Terveen järjen käyttöä ei liene vielä kielletty adventisteilta sen enempää kuin heidän vastustajiltaan."----
Ja mistähän se terve järki ihmiseen on lähtöisin?
Oliko Ellen G. White aikoinaan varustettu terveellä järjellä? "Eipäs juupas".
Jumala on ilmeisesti ainoa, joka voi ihmisen varustaa "terveellä järjellä", mikäli Raamatun teksteihin on luottamista.
Monet ovat olleet mielestään varustettu terveellä järjellä, mutta ovat silti syöneet vääränlaisia "sieniä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510692
- 817203
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445304- 624840
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella734524Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334043- 472938
- 362825
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362074