Muuta tekemistä syömisen tilalle?

epätoivoinen1

Olen kirjoittanut tänne ennenkin, mutta tilanteeni on nyt tämä:

Olen 15-vuotias, sairastuin vajaa kaksi vuotta sitten anoreksiaan. Nyt olen ollut normaalipainoinen jo yli vuoden. Pieniä alamäkiä lukuunottamatta.
Viime keväänä tämä alkoi: ahmiminen. Sain ihan järjettömiä ahmimiskohtauksia. Sitten meni vähän paremmin. Nyt on taas vaikea aika. On kesäloma, ja tuntuu ettei tunnit kulu. Mulla ei ole kauheasti kavereita, ja ne vähätkin ovat matkoilla tai mökeillänsä. Niimpä päiväni kuluvat.. syödessä. Syön tekemisen puutteeseen, suruun, tylsyyteen. En keksi oikein mitään tekemistä.

Aterian jälkeen tunnen itseni kylläiseksi n.15 min, sitten ruoka alkaa pyörimään mielessä vaikka maha ei ruokaa tarvitsisi. Olen vielä normaalipainoinen, mutta tällä menolla en kovin kauaa :(

Kokemuksia? Mitä tekemistä te olette keksineet ahmimisen tilalle?

4

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgsg

      Liikunta ja säännöllinen ruokarytmi auttavat minua: Aamupala ja lounas isoja, sitten kevyt välipala ja iltapala. Muina aikoina vain hedelmät ja vihannekset sallittua ruokaa.

      Liikuntaa joka päivä pari tuntia, sillä saan ajatukset pois ruoasta. paras lähteä ulos lenkille että saa uusia ajatuksia.

      Tekemisen puute on vain mielikuvituksen puutetta.

    • ansku1234

      Mulla sama tilanne! Olen kanssa 15, ja sairastuin anoreksiaan 11 vuotiaana, jonka jälkeen tää muuttu BED;iks. Onko sulla meseä tai sähköposti osotetta niin voitaisiin jutella? Mä olen lihonu tän vuoden aikana 18 kiloo.. :;( Tsemppiä Sulle!!

      • epätoivoinen1

        On mulla mese :) Ois tosiaan kiva jutella. :) Annatko sä eka omasi vai annanko mä?


    • ertg n4n8

      syöminen on oikeestaan henkistä.ite huomasin ku olin ahistunu ni yllättäen ahmin menee ruokaa.pitäs hoitaa henkinen puoli kuntoon esim.psykologilla? ni ruoka ei ois mikään tunnejuttu enää vaan söis siis oikeesti vaan nälkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe