On se vähän silleen...

TaikisN

että mitä enemmän tekee, sen enemmän on virtaa. Äkkiseltään väkkiseltään luulisi olevan toisinpäin, mutta empiiristen tutkielmieni mukaan virta ei lopu kun sitä kuluttaa.

Kokemuksia?

18

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.z

Oon huomannu ihan saman. Varsinkin liikkumisessa..

• tuon kummallisen yhtälön toteutumisen huomaakin juuri liikunnan alueella. Kuta enenmmän viitsii liikkua, sitä enemmän jaksaa liikkua. Tietty ylikuntoonkin saattaa teoriassa mennä, mutta tavallisella tallaajalla todennäköisyys ylikuntoon menemisestä on aikas pieni :)

Sensijaan vanhetessa on kyllä huomannut että palautumisajat ovat pitkittyneet roimasti sitten nuoruuden. Sanotaan että viisikymppisellä kestää palautua urheilusuorituksesta kuusi kertaa kauemmin kuin kaksikymppisellä. :(

• mietin kuluneita työviikkoja,niin kyllä se virta saattaa loppuakkin...Toisaalta kun tekee ja touhuaa,niin ei laiskistu ja jää soffalle..:))

Mitäs Taikiksen kesään on muutes kuulunu?

• tekeminen antaa virtaa enemmän kuin kuluttaa sitä, mutta auta armias jos jää muutamaksi päiväksi makoilemaan soffalle, eihän sieltä kohta jaksa ylös :)

Sulla varmaan ollut aika rankat viikot, toivottavasti oot jo päässyt pahimman yli.

Itselläni ollut kädet täynnä töitä, tämän kesän alku on yllättänyt työn paljoudella, mutta sehän on vain hyvä että työtä riittää kun toimeentulo on työn varassa. Jäänyt palstailukin minimiin kun ei mukamas oo tännekään ehtinyt. :)

• TaikisN kirjoitti:

tekeminen antaa virtaa enemmän kuin kuluttaa sitä, mutta auta armias jos jää muutamaksi päiväksi makoilemaan soffalle, eihän sieltä kohta jaksa ylös :)

Sulla varmaan ollut aika rankat viikot, toivottavasti oot jo päässyt pahimman yli.

Itselläni ollut kädet täynnä töitä, tämän kesän alku on yllättänyt työn paljoudella, mutta sehän on vain hyvä että työtä riittää kun toimeentulo on työn varassa. Jäänyt palstailukin minimiin kun ei mukamas oo tännekään ehtinyt. :)

sitä tällaisena aikana saa olla iloinen,että töitä piisaa...Usein kun töissä joku valittaa,niin tuleekin sanottua,että parempi tämä kun ei mitään..:)

• vasso-Q

Juu ja paljon. Koko talven ja kevään kestäneen ylenpalttisen velttoilun jälkeen tänään yritin olla aikaansaapa. Aikaansain myös mahottoman hartiasäryn sekä vahingossa sängylle nukahtamisen. Nyt en meinaa herätä lainkaan ja hartioilla istuu vieläkin maailman lihavin mies tai nainen.

• Toivottavasti lihama henkilö on yön aikana jäänyt pois kyydistä ettet vallan muserru. Ylenpalttisen velttoilun jälkeen virta tuppaa olemaan vähänä joten kaikenlaisen työn paiskimisen aloittaminen, olipa se liikuntaa tai remonttia, mitä vaan...kannattaa aloittaa vähitellen, virta lisääntyy pikkuhiljaa :)

• Meriläinen

Mutta kyllä se on silleenkin että liika on ihan liikaa, ja sanon tämän menneen talven syvällä rintaäänellä.
      Onneksi tuleva syksy kaiken muuttaa suuntaan parempaan :))

• työpaikkaa vai pääsetkö päivätuuriin? Muistelen että olet kertonut olevasi vuorotyössä.
        Liika on liikaa, todella kiireisen työrupeaman jälkeen ihminen käy ylikierroksilla, vaikka väsyttää niin keho on ylivireänä eikä lepäämisestä tahdo tulla mitään kun virtaa vaan pukkaa :))

• Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

työpaikkaa vai pääsetkö päivätuuriin? Muistelen että olet kertonut olevasi vuorotyössä.
        Liika on liikaa, todella kiireisen työrupeaman jälkeen ihminen käy ylikierroksilla, vaikka väsyttää niin keho on ylivireänä eikä lepäämisestä tahdo tulla mitään kun virtaa vaan pukkaa :))

Mulla on ollut tuskaista sen katkeavan kolmivuoron kanssa kun yövuorojen jälkeen jää niin vähän aikaa vuoron vaihtoon. Olen pääsemässä loman jälkeen takaisin siihen katkeamattomaan kolmivuoroon joka sopii mulle parhaiten. Eli vuorot menee 2aamua, 2iltaa ja 2 yötä peräkkäin senjälkeen makuuvapaa ja kolme vapaata. Siinä on työpäiviä 6 peräkkäin ja kaikki putkeen mutta vapailla kerkiää hyvin tasaantua.

Sitten olen asunut asunnossa jossa tuli keväällä paha hajuhaitta, eikä sille oikein "kuulemma" voinut mitään. Talossa moni ihminen valitti vuokraisännälle, syykin kyllä oli tiedossa. No sitten etsin uuden kodin ja sanoin itseni irti sieltä. Nyt vielä kun viimeisiä keikkoja olen sinne tehnyt siellä haisee mutta enää hyvin vähän. Tajusi vuokraisäntä että kun yksi lähtee niin kohta lähtee toinen, eikä siihen asuntoon olisi ketään mun jälkeen saanut jos ei olisi hoitanut asiaa. Jäljelle jääville oli mun ratkaisu hyvä. Ja itellekin.

Asun nyt kovin kauniilla paikalla, metsä on vieressä ja meri tuossa ihan vähän matkan päässä ikkunastani näen uimarannalle, sielä nytkin polskii paljon ihmisiä ja eilen oli kova kuhina kun on viikonlopun helteet.
        Että muutoksia on paljon ollut ja pipoa on kireälle vedetty monesta suunnsta, mutta nyt on LOMA ja minä nautin.
        Hyvää kesänjatkoa sinulle.

• Olikos tuo nyt kannanotto noihin ydinvoimalupiin vai mitä?

Henkilökohtaisesti ajattelin kyllä testata tuon väitteen ja käväisin työeläkeyhtiön sivuilla täyttelemässä koemielessä osaeläkehakemuksen. Toki tästä on vielä matkaa toteutukseen, mutta saahan tuota tutkia miltä se paperilla näyttäisi.

• ydinvoimalalupiin kannanottona tuo kyllä näyttäisi hyvinkin loogiselta :)

Kuules, ei kannata ollenkaan suunnitella eläkkeelle siirtymistä, edes osaaikasellaiselle...oon kuullut että eläkeläisillä se vasta kiirusta pukkaa. Johtuneeko tehon hidastumisesta vai suunnattomasta elämännälästä joka iskee kun pääsee viettämään omaa laatuaikaansa :)

• TaikisN kirjoitti:

ydinvoimalalupiin kannanottona tuo kyllä näyttäisi hyvinkin loogiselta :)

Kuules, ei kannata ollenkaan suunnitella eläkkeelle siirtymistä, edes osaaikasellaiselle...oon kuullut että eläkeläisillä se vasta kiirusta pukkaa. Johtuneeko tehon hidastumisesta vai suunnattomasta elämännälästä joka iskee kun pääsee viettämään omaa laatuaikaansa :)

No, oikeastaan se oli ainut tapa jolla tuossa viikonloppuna päättelin että saisin selville minkä kokoinen tuo osa-aikaeläke voisi olla, niitä rippeitä kun on hajallaan siellä täällä ja vielä tuollakin. Ei tässä muuten mutta pelottaa että jos jatkaa entiseen malliin rikastuu vielä liikaa... ;-) ... ja nyt kun mainitsit, tuli mieleen että laatuajallekin olisi käyttöä...

• ja mitä vähemmän tekee niin sitä vähemmän on virtaa. Parin viikon pakkolevon jälkeen tuntuu koneen käynnistys aika takkuiselta, hitaasti latautuvat akut.

• Ootko sä katkaissut koipesi??

• TaikisN kirjoitti:

Ootko sä katkaissut koipesi??

selkä on temppuillut aika pahasti, ilokseni suunta ei voi olla kuin parempaan :)

• Kokemusta on vaikka millä mitalla tästä ilmiöstä. Nyt kun istahdin aamusta koneelle olenkin loppupäivän saamaton ja hidas vain sormet ovat virtaa täynnä ;D Mitenkäs tämä ilmiö olisi hyödynnettävissä?

Jos esimerkiksi töissä on kiirettä ja vaikka menisi lennossa sen kahdeksan tuntia, niin virtaa on vielä kotonakin. Kotona oleville se saattaa näyttäytyä tuhannen sekopäiseltä kun yksi hyörii virtapiikissä ja nostelee sukkia lattialta ja huuhtelee tiskejä samalla tehden voileipiä näin yhtenä esimerkkinä voisin esittää.

Virta on mukava ilmiö, ajatuksetkin juoksevat jotenkin eri tavalla.

• sun kannattaisi varmaan nyt neuloa... :))))

Ompa ollut lämmmintä säätä, ei oo malttanut paljon koneella istuskella vapaa-aikana, ja toisaalta taas...KONEENI ON VALLATTU !! Valtaajana toimii kymmenvuotias kesälomalainen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe