Tonnikala on kallista

Saita Itara

Katsokaa hyvät ihmiset sen tonnikalan syötävän osuuden kilohinta. Lohtakin saa välillä tarjouksesta halvemmalla!

11

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta---

minä ostin nyt lauantaina monta kiloa suomalaisia uusia perunoita hintaan 59€/kg ja tomaatteja 1,29/kg Prisma-marketista. Ostin myös viereisestä City-marketista tarjouksesta sellaiset miesten uuden malliset kävelykengät jotka ovat vähän lenkkitossumaisetkin hintaaan 19€ ja mustat parkettikengät niinikään hintaan 19€ molemmat olivat tarjouksessa, ja vielä parit kotimaiset polyamidi/elastaani simmarit niinikään tarjouksesta 5€ molemmat. Niin ja sitten minulla on 20 litraa 80% Viro Valge Vägev vodgaa Virosta tuotuna hintaan 96€/5lpakkaus. Niin että pistäkäähän paremmaksi. Minä asun hyvällä paikalla keskikokoisessa kaupungissa n. 90km Helsingistä ja täällä on tosihyvät edulliset marketit joihin pääsee hyvin polkupyörälläkin eikä maksa mitään.
      Tiedän että monilla paikoilla vaikkapa Helsingin puolessa joutuu maksamaan vastaavista tavaroista tuplalti sen kuin mitä minä täällä niistä maksan, paitsi mitä viinoja laivalta saa vähän vähemmällä matkustelulla ja ostamalla paikallisbussilipun junalipun sijaan Helsingin rautatieasemalle josta bussi A15 vie länsiterminaaliin.

• Saita I.

Taisi olla kuitenkin 59 c/kg?
        Meilläkin on sama juttu, prismaan pääsen jopa kävellen, kaikki eivät pääse.

• tosiaankin
        Saita I. kirjoitti:

Taisi olla kuitenkin 59 c/kg?
        Meilläkin on sama juttu, prismaan pääsen jopa kävellen, kaikki eivät pääse.

tarkoitin 0,59€/kg noista perunoista. Minusta se on edullinen sikäli kun vanhatkin perunat ovat maksaneet viime aikoina sellaiset jotain 0,49€/kg kuitenkin, jota hintaa kyllä pidän kalliina vanhoista perunoista.

• booster.X

Halvampaa on kesällä mato-onkia. Mutta miten ahvenet saisi säilymään? Entä voiko särjistä tehdä ruokaa?

• t:n ystävä

Jos joku haluaa ostaa tonnikalaa, ei kai se sinulta pois ole? Minä ainakin ostan ihan niin monta purkkia kuin haluan, koska pidän tonnikalasta. En tule sinulta pyytämään lupaa siihen.

• Saita Itara

Moni valittaa kuinka ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa, vaan pitää ostaa tonnikalaa...samalla hinnalla saa parempaakin. Saa sitä ostaa ken haluaa, mutta on virhe valittaa että joutuu ostamaan, sillä lähes kaikki vihannekset ovat halvempia, jopa munakoiso ja paprika.

• ccvvf,.-
        Saita Itara kirjoitti:

Moni valittaa kuinka ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa, vaan pitää ostaa tonnikalaa...samalla hinnalla saa parempaakin. Saa sitä ostaa ken haluaa, mutta on virhe valittaa että joutuu ostamaan, sillä lähes kaikki vihannekset ovat halvempia, jopa munakoiso ja paprika.

Käytän paljon vihanneksia,mutta myös tonnikalaa,uusien perunien kylkeen esim.

• Storbomonttu

Abban tonnikalaako olet ostanut. Sehän vasta kallista onkin. Yksi purkki maksaa yli 2 euroa, kun taas rainbowin tai euroshopperin tonnikalaa saa kolme purkkia yhen Abban hinnalla.
      Pizzaan mää laitan tonnikalaa, enkä mitään lohta.
      Tonnikala on valmiiksi kypsennettyä, kun taas lohi on raakaa.

• nirsoko

tonnikalahiutaletta oli 0,60 €/prk. Se jopa haisee aivan hirveälle ja maistuu yököttävälle. Vien loppu purkit tuttavien kisalle olen mieluummin syömättä.

• mitä maksaa
        nirsoko kirjoitti:

tonnikalahiutaletta oli 0,60 €/prk. Se jopa haisee aivan hirveälle ja maistuu yököttävälle. Vien loppu purkit tuttavien kisalle olen mieluummin syömättä.

Joo taitaa olla jotain perkuu jätteitä noissa Lidl myymälän tonnikalojen seassa.Itse en kylläkään osta mitään Abban tonnikaloja enkä kaikista halvimpia vaan siitä keskivaiheilta.Tomaattikastikkeessa olevaa tonnikalaa laitan kun teen lämpöisiä voileipiä.
        Chili kastikkeessa on kans ihan ok ja syön perunoiden kanssa.
        Kilohintaa kylläkin tonnikalalle on tullut kun eikös joskus markka aikaan niitä saanut 3prk 10markalla.Sillin hinta on helvetin moinen ja ostin sitten ravintolafileitä,hyviä oli mutta aikas suolaisia.
        Lohta on ehdotettu tässä viestiketjussa mutta ei tule lähdettyä sellaiseen kauppaan missä sitä olis,helkkarin hyvää se toki olis.

• Karjaan komea
        nirsoko kirjoitti:

Tonnikalahiutaleet ovat kalastuslaivan kannen pesuvedestä siivilöityä perkuujätettä oli merkki mikä hyvänsä. Mikä pakko niitä hiutaleita on edes ostaa ja sitten ihmetellä, kun laatu on mitä on? Lidissäkin on oikein hyvää tonnikalaa purkissa isoina paloina ja oliiviöljyyn säilöttynä, mutta maksaa se tietysti enemmän kuin nuo perkuujätteet. Sitä saa mistä maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe