Combat Hapkido

Metzermeister

Toimiiko tää laji kadulla?( realistinen ja toimii) ja kannataako tätä "ei IP lajeja" ennen harrastaneen koittaa?

8

2299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Mikään laji ei anna sinulle 100% takuuta toimivuudesta. Jos niin väittää, niin valehtelee.
      Combat Hapkido on järkevä itsepuolustuslaji ja antaa hyviä valmiuksia itsensä puolustamiseen.

      • Reppu ja Reissumies

        Minuun combat hapkido teki todella vaikutuksen.
        Uskon lajin kuin lajin antavan paljon jos ohjaajat ovat hyviä. Combat hapkidossa, defendossa, krav magassa, jujutsussa tai missä tahansa itsepuolustuslajissa on eri tasoisia kouluja ja kouluttajia.
        Tärkeää siis onkin löytää itsepuolustuslaji, jossa on hyvät kouluttajat. Vaikka laji olisi kuinka hyvä, se ei yksistään vielä tee opetuksesta hyvää.
        Tämän ongelman olen havainnut monesti harrastaessani itsepuolustuslajia. Työni vuoksi olen vaihtanut kaupunkia lähes vuosittain. Löysin itsepuolustuslajin ja todella hyvän opettajan, sitten vaihdoin kaupunkia ja hakeuduin siellä saman lajin pariin, mutta taso ei ollutkaan sitä, mihin olin tottunut. Vaihdoin siis lajia. Kävi kerran niinkin, etten löytänyt samaa lajia jota olin harrastanut. Ja niitäkin kertoja oli kun aloitin lajin, jota mainostettiin itsepuolustulajina, mutta se olikin jotain aivan muuta :)
        Katsotaan miten seuraavalla kerralla käy kun vaihdan kaupunkia. Minulla on nyt vähän kokemusta kolmesta itsepuolustuslajista (Krav maga, Hokutoryu jujutsu ja Combat hapkido).
        Hyviä tyylejä kaikki jos hyvät vetäjät. Näistä kolmesta voin suositella kaikkia itsepuolustukseen soveltuviksi. On varmasti muitakin. Mainitsin vain ne, joista itselläni on kokemusta.


      • Reppu ja Reissumies
        Reppu ja Reissumies kirjoitti:

        Minuun combat hapkido teki todella vaikutuksen.
        Uskon lajin kuin lajin antavan paljon jos ohjaajat ovat hyviä. Combat hapkidossa, defendossa, krav magassa, jujutsussa tai missä tahansa itsepuolustuslajissa on eri tasoisia kouluja ja kouluttajia.
        Tärkeää siis onkin löytää itsepuolustuslaji, jossa on hyvät kouluttajat. Vaikka laji olisi kuinka hyvä, se ei yksistään vielä tee opetuksesta hyvää.
        Tämän ongelman olen havainnut monesti harrastaessani itsepuolustuslajia. Työni vuoksi olen vaihtanut kaupunkia lähes vuosittain. Löysin itsepuolustuslajin ja todella hyvän opettajan, sitten vaihdoin kaupunkia ja hakeuduin siellä saman lajin pariin, mutta taso ei ollutkaan sitä, mihin olin tottunut. Vaihdoin siis lajia. Kävi kerran niinkin, etten löytänyt samaa lajia jota olin harrastanut. Ja niitäkin kertoja oli kun aloitin lajin, jota mainostettiin itsepuolustulajina, mutta se olikin jotain aivan muuta :)
        Katsotaan miten seuraavalla kerralla käy kun vaihdan kaupunkia. Minulla on nyt vähän kokemusta kolmesta itsepuolustuslajista (Krav maga, Hokutoryu jujutsu ja Combat hapkido).
        Hyviä tyylejä kaikki jos hyvät vetäjät. Näistä kolmesta voin suositella kaikkia itsepuolustukseen soveltuviksi. On varmasti muitakin. Mainitsin vain ne, joista itselläni on kokemusta.

        Pohdintaa itsepuolustulajien eroista.

        Hokuto ja Combat muistuttaa jossain määrin toisiaan. Ju jutsu/Hapkido pohjaiset tyylit, joista muokattu moderni versio.
        Näissä on paljon samankaltaisuuksia lukuun ottamatta Hokutoryn heittopainoitteisuutta, joka jäänyt Combat hapkidossa vähemmälle. Hokutoryu on hieman "näyttävämpi" ja Combat hapkido on hieman "rauhallisempi" tyyli.

        Krav maga on täysin erilainen kuin edellä mainitut tyylit. Suoraviivainen tyyli, joka tarkoitettu nopeasti omaksuttavaksi. Alussa se on vahvuus, mutta ajan myötä yksipuolisuus jää kakkoseksi monipuolisemmalle tyylille. Nyt alkaa jo nähdä Krav maga videoita esim. youtubessa, joissa kopioidaan selvästi ju jutsu/hapkido tekniikkaa. Harjoittelu käy tylsäksi muuten. Parempi kuitenkin olisi pysyä sellaisena yksinkertaisena ja suoraviivaisena tyylinä jollaiseksi se on tarkoitettukin, sillä ju jutsu ja hapkido ovat jo olemassa. En dissaa lajia sellaisena kuin se on, vaan silloin kun se yrittää olla sellaista, mitä se ei ole.
        Jos on kiire ja tarve oppia itsepuolustusta, silloin suosittelen Krav magaa. Jos on aikaa, on myös vaihtoehtoja enemmän ja voi etsiä monipuolisen tyylin. Toivottavasti tätä ei lue aloitteleva Krav magaaja ja aloita väittelyä, sillä näin asia oikeasti on.


      • Der meister
        Reppu ja Reissumies kirjoitti:

        Pohdintaa itsepuolustulajien eroista.

        Hokuto ja Combat muistuttaa jossain määrin toisiaan. Ju jutsu/Hapkido pohjaiset tyylit, joista muokattu moderni versio.
        Näissä on paljon samankaltaisuuksia lukuun ottamatta Hokutoryn heittopainoitteisuutta, joka jäänyt Combat hapkidossa vähemmälle. Hokutoryu on hieman "näyttävämpi" ja Combat hapkido on hieman "rauhallisempi" tyyli.

        Krav maga on täysin erilainen kuin edellä mainitut tyylit. Suoraviivainen tyyli, joka tarkoitettu nopeasti omaksuttavaksi. Alussa se on vahvuus, mutta ajan myötä yksipuolisuus jää kakkoseksi monipuolisemmalle tyylille. Nyt alkaa jo nähdä Krav maga videoita esim. youtubessa, joissa kopioidaan selvästi ju jutsu/hapkido tekniikkaa. Harjoittelu käy tylsäksi muuten. Parempi kuitenkin olisi pysyä sellaisena yksinkertaisena ja suoraviivaisena tyylinä jollaiseksi se on tarkoitettukin, sillä ju jutsu ja hapkido ovat jo olemassa. En dissaa lajia sellaisena kuin se on, vaan silloin kun se yrittää olla sellaista, mitä se ei ole.
        Jos on kiire ja tarve oppia itsepuolustusta, silloin suosittelen Krav magaa. Jos on aikaa, on myös vaihtoehtoja enemmän ja voi etsiä monipuolisen tyylin. Toivottavasti tätä ei lue aloitteleva Krav magaaja ja aloita väittelyä, sillä näin asia oikeasti on.

        Combat Hapkido:n idea on se että pyritään että vastustajaa ei satuteta (pahasti)

        sitten tosta Krav maga ju jutsua/Hapkidoa se on ihan hyvä jos risteyttää eri lajeja niin saa lisää "näkökulmia" jos haluaa sitä maksimaalista itsepuolustusta



        http://www.combathapkido.fi/esittely.html



        Tossa on vähän tietoa CHK:sta jos kiinnostaa lukea


      • CHM69
        Der meister kirjoitti:

        Combat Hapkido:n idea on se että pyritään että vastustajaa ei satuteta (pahasti)

        sitten tosta Krav maga ju jutsua/Hapkidoa se on ihan hyvä jos risteyttää eri lajeja niin saa lisää "näkökulmia" jos haluaa sitä maksimaalista itsepuolustusta



        http://www.combathapkido.fi/esittely.html



        Tossa on vähän tietoa CHK:sta jos kiinnostaa lukea

        Todellakin, on hyväksi ymmärtää eri toimintamalleja. Combat hapkidon periaate on maltillinen itsepuolustus. Se ei tarkoita sitä, etteikö laji antaisi vuosien myötä valmiuksia myös suoraviivaiseen vahingoittamiseen, vaikka se ei itsetarkoitus olekkaan. Maltillinen, ei Combat Hapkidon kohdalla tarkoita, etteikö se olisi tehokasta. Lukot, kuristukset ja hallintaotteet ovat tehokkaita, ne vain eivät aiheuta pahoja vammoja oikein tehtyinä.
        Laji kuin laji ja taitava harrastaja, joka on sinut taitojensa kanssa, ei turhaan vahingoita.
        Sen viimeisen niitin voi monesti jättää antamatta, jos peli on jo selvä muutenkin.

        Löytyi vielä tälläinen video klippi, jota en aiemmin ollut nähnyt (siis melko uusi).

        http://www.youtube.com/watch?v=jXabenp27ds


      • G.Gurja
        CHM69 kirjoitti:

        Todellakin, on hyväksi ymmärtää eri toimintamalleja. Combat hapkidon periaate on maltillinen itsepuolustus. Se ei tarkoita sitä, etteikö laji antaisi vuosien myötä valmiuksia myös suoraviivaiseen vahingoittamiseen, vaikka se ei itsetarkoitus olekkaan. Maltillinen, ei Combat Hapkidon kohdalla tarkoita, etteikö se olisi tehokasta. Lukot, kuristukset ja hallintaotteet ovat tehokkaita, ne vain eivät aiheuta pahoja vammoja oikein tehtyinä.
        Laji kuin laji ja taitava harrastaja, joka on sinut taitojensa kanssa, ei turhaan vahingoita.
        Sen viimeisen niitin voi monesti jättää antamatta, jos peli on jo selvä muutenkin.

        Löytyi vielä tälläinen video klippi, jota en aiemmin ollut nähnyt (siis melko uusi).

        http://www.youtube.com/watch?v=jXabenp27ds

        Aaasiallisen näköistä tämäkin: http://www.youtube.com/watch?v=trIRn8EJ4Cs

        Miten tää hapkido eroaa defendosta tai miten defendo eroaa hapkidosta?


      • atgfwsygeyh
        G.Gurja kirjoitti:

        Aaasiallisen näköistä tämäkin: http://www.youtube.com/watch?v=trIRn8EJ4Cs

        Miten tää hapkido eroaa defendosta tai miten defendo eroaa hapkidosta?

        Defendo painottuu enemmän "hallintaotteisiin" Hapkidossa ei varmaan ole hallinta otteita


      • Hapkidoin
        atgfwsygeyh kirjoitti:

        Defendo painottuu enemmän "hallintaotteisiin" Hapkidossa ei varmaan ole hallinta otteita

        ihan totta? Hapkidoa mitä olen nähnyt, on aina ollut hallintaotteita ja paljon.
        Mistä näitä kirjoittelijoita oikein tulee?

        Eikös Defendo ole saanut vaikutteita juuri hapkidosta (Bill Wolfe ainaki on harjoitellut ennen hapkidoa). Hapkidoa nyt ei pitäisi ajatella yhtenä lajina kun kyseessä on yleisnimi korealaiselle lajille jossa on lyöntejä, potkuja, heittoja, asetekniikkaa ja eri tyylit painottavat enemmän tiettyjä osa-alueitaan. Sin moo hapkido on erinäköistä kuin combat hapkido, vaikka yhtäläisyyksiä paljon onkin. Joillakin tyyleillä on perintiset arvot ja joillakin tavoitteena moderni itsepuolustus.
        Uskon Sin moo hapkidon olevan tehokas itsepuolustuslajinakin jos lajia harjoittelee aktiivisesti muutaman vuoden, sillä monipuolisuus on myös valttia. Suomessa harjoitellaan muutamaa hapkido tyyliä, mutta mailmalla niitä on kymmeniä, joista osa soveltuu hyvin myös itsepuolustukseen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe