Pikku ongelma tiedostojen yhdistelyssä, jeesatkaa ..............
Kuinkahan saisi makron avaamaan halutun kansion(esim: C:\Documents and Settings\xxxxxxx\Desktop\Omat), ja sieltä saisi valittua tiedoston klikkaamalla formiin vastaukseksi (esim: Testi)
Tiedoston avaus listasta
3
285
Vastaukset
Sub AvaaOmaKansio()
Dim Palautus As Variant
ChDir "C:\Documents and Settings\xxxxxxx\Desktop\Omat\"
Palautus = Application.GetOpenFilename("Kaikki Excel tiedostot (*.xl*)," & "*.xl*", 1, "Valitse Tiedosto", "Open", False)
If TypeName(Palautus) = "Boolean" Then
Exit Sub
End If
Workbooks.Open Palautus
End Sub
Sub AvaaOmaKansio2()
Dim Palautus As Variant
Palautus = Application.Dialogs(xlDialogOpen).Show
Exit Sub
End If
Workbooks.Open Palautus
End Sub
Keep Excelling
@Kunde- avusta kiitollinen
Tack, sain avattua tiedoston kyllä, mutten ymmärrä kuinka saan siirrettyä halutun tiedoston nimen vielä Taul1 soluun a1.
Ilmaisin itesäni ilmeisen huonosti, tarkoitukseni ei ole avata tiedostoa, vain poimia tiedostonimi talteen avusta kiitollinen kirjoitti:
Tack, sain avattua tiedoston kyllä, mutten ymmärrä kuinka saan siirrettyä halutun tiedoston nimen vielä Taul1 soluun a1.
Ilmaisin itesäni ilmeisen huonosti, tarkoitukseni ei ole avata tiedostoa, vain poimia tiedostonimi talteenmuutetut versiot...
Sub AvaaOmaKansio()
Dim Palautus As Variant
Palautus = Application.GetOpenFilename("Kaikki Excel tiedostot (*.xl*)," & "*.xl*", 1, "Valitse Tiedosto", "Open", False)
Exit Sub
End If
'Workbooks.Open Palautus
Range("Taul1!A1") = Mid(Palautus, InStr(1, Palautus, "\") 1, Len(Palautus) - InStr(1, Palautus, "\") - 4)
End Sub
Sub AvaaOmaKansio2()
Dim Palautus As Variant
Palautus = Application.Dialogs(xlDialogOpen).Show
Exit Sub
End If
'Workbooks.Open Palautus
Range("Taul1!A1") = Mid(Palautus, InStr(1, Palautus, "\") 1, Len(Palautus) - InStr(1, Palautus, "\") - 4)
End Sub
Keep Excelling
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831236
Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121699- 25645
Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin
joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-88454- 3341
Puuilo pittäis tulla Haapaveelle
Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä38326Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090