Auttakaa hölömöä!

ei nörtti

Eli mulla on Welhon kaapelimodeemi ja käytän sitä nyt piuhan kanssa. Haluan langattoman netin, ettei ole piuhoja kannettavasta. Ostin Belkin reitittimen, eli pitää olla piuha modeemin ja reittimen välillä? Welhon laitteeseen käy pienempi usb-kaapeli ja belkinin reitittimeen sellainen puhelinkaapelin näköinen-piuha. Onko olemassa sellaista piuhaa/tarviiko adapterin?
Sopiiko nää laitteet yhteen ollenkaan??
Koneessa langaton modeemi myös. Halvinta ratkaisua haetaan!

9

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "puhelinkaapelin näköinen piuha" tarkoittanee tavallista lähiverkkokaapelia, jolla netti tuodaan modeemin lähtöportista reitittimeen, joka sitten jakaa langattomasti eteenpäin

      (USB-liitäntä voi olla USB-kiintolevylle?)

      • hölömö234

        Miksi modeemissa olisi usb-portti kiintolevylle?
        Kyllä perinteinen lähiverkkokaapeli (RJ45) olis tää puhelinkaapeli...


    • 13

      Kaapeli seinästä modeemiin. Siitä reitittimeen ja siitä koneeseen. Samanlainen "puhelinpiuha". Asetukset kuntoon ja piuha reitittimestä koneeseen irti.

      • woih helevetti

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??


      • woih helevetti kirjoitti:

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??

        http://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
        Tuossa kuva reitittimestä. mikä on kytkettynä kiinni siihen seinään Tuo antenni on se mikä antaa verkon sille koneelle langattomasti. Onko tuossa reitittimessäsi ylippätään antennia jos ei niin se on tod.näk ihan perus adsl modeemi eli et voi saada toimimaan kuin langallisesti.

        Ja koneessa pitäisi olla vastaanottavalaite. Joka todennäköisesti löytyy koneestasi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/PCMCIA

        Jossain kannettavissa on ihan nappi mikä yhdistää internettiin.


      • sfinski80 kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
        Tuossa kuva reitittimestä. mikä on kytkettynä kiinni siihen seinään Tuo antenni on se mikä antaa verkon sille koneelle langattomasti. Onko tuossa reitittimessäsi ylippätään antennia jos ei niin se on tod.näk ihan perus adsl modeemi eli et voi saada toimimaan kuin langallisesti.

        Ja koneessa pitäisi olla vastaanottavalaite. Joka todennäköisesti löytyy koneestasi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/PCMCIA

        Jossain kannettavissa on ihan nappi mikä yhdistää internettiin.

        Ja se usb reitittimessä voit unohtaa sen, koska sillä ei tässä tapauksessa ole merkitystä. Sen avulla saa esim. verkon kautta toimivan tulostimen kytkettyä. Tai kiintolevyn kiinni jolloin olisi halpa serveri jos sellaiselle käyttöä.


      • §13
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja se usb reitittimessä voit unohtaa sen, koska sillä ei tässä tapauksessa ole merkitystä. Sen avulla saa esim. verkon kautta toimivan tulostimen kytkettyä. Tai kiintolevyn kiinni jolloin olisi halpa serveri jos sellaiselle käyttöä.

        Taitaa aloittaja tarkoittaa pienellä USB:llä FireWire-liitäntää.


      • 13
        woih helevetti kirjoitti:

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??

        Modeemissa yleensä on vain yksi RJ45, josta se viedään reitittimeen ja siitä koneelle. Ei modeemilta omaa koneelle ja omaa reitittimeen.


      • 13
        13 kirjoitti:

        Modeemissa yleensä on vain yksi RJ45, josta se viedään reitittimeen ja siitä koneelle. Ei modeemilta omaa koneelle ja omaa reitittimeen.

        http://shup.com/Shup/377146/Sieppaa.PNG
        Tietenkin seuraten oman reitittimen ohjeita IP:issä jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      103
      959
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      143
      522
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    Aihe