Lopetin kokonaan

Sikamieheksi88

Enne olin oikea päihteiden suurkuluttaja. Päätin alkuvuodesta lopettaa tupakoinnin ja nyt on jo puoli vuotta savuttomuutta takana. Nyt sunnuntaina päätin etten enää juo kahvia, sillä kärsin rytmihäiriöistä ja ajattelin joskos tämä toimisi.
Olen 21-vuotias ja kahvia olen juonut koko elämäni, joten vieroitusoireet ovat myös sen mukaiset. Olen hieman ärtyneempi ja ajoittain särkee pää, muuten kaikki tuntuu menevän jopa paremmin kuin juodessani kahvia. Olen vuorotyössä, joten jännitin miten jaksan valvoa yövuoroissa ilman kahvin piristävää vaikutusta - eilinen meni ainakin hyvin. Olen aika optimistinen.
Vihreää teetä on suositeltu kahvin korvaajaksi. En vain tiedä mitä järkeä siinä on, sillä sekin sisältää kofeiinia - tosin ei yhtä paljon kuin kahvi mutta silti. Kahvin makua jään kylläkin kaipaamaan.
Onko teillä muilla, arvoisat kanssakeskustelijat, kokemuksia vastaavasta kofeiinivieroituksesta? Oireet lopetettuanne? Entä mitä saitte jätettyänne kahvin vähemmälle?

2

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohvi vai tee

      Rytmihäiriön takia oli melkeinpäs pakko vähentää / lopettaa se kahvi-tupakka aamiainen :(
      Siks toisekseen töissä meni 6-7 kuppia päivässä kun ei aina ehtinyt syömään niin tuli kuitattua
      sitten kahvilla se lounas.
      Alkuun vaan vähensin, semmoseen 3 kuppiin päivässä ja loput ajat join teetä ja kuppikeittoja
      lounastauolla
      Kun kesäloma alkoi niin uhkarohkeesti vaan jätin koko kahvin pois.
      Ei minkäänlaista vapinaa, hikoilua, päänsärkyä tai muuta ilmennyt ! Ihan piti ihmetellä.
      Teetä tosin juon jonkin verran, siinäkin on kofeiinia.
      Kahvia harvakseltaan, joskus juhlissa tai kylässä mutta se ei enää tunnu silleen hyvältä,
      varsinkaan tyhjään mahaan.
      Tuoksusta tykkään edelleen mutta se riittää mulle

    • finrexin:ssäki kofei

      Minä aloin käyttää kofeiinitabletteja. Siinä on yhdessä pillerissä tasan 100mg kofeiinia. Mustassa kahvikupillisesssa oli EHKÄ 250mg. Minulla ei tuosta kahvista ole tarkkoja arvoja tai oikeastaa mitään kunnon arvoja. Kahvin muodossa on vaikea arvioida tarkasti kuinka paljon sitä kofeiinia tulee elimistöön. Kofeiinitableteilla olen pystynyt tarkasti laskemaan tarpeeni ja muutokset siinä.

      Tuo laskeminen ja tarkkailu on se hyöty pillereissä, joista saa vain sen puhtaan riippuvuutta aiheuttavan kofeiinin. Ei ole minua ainakaan närästänyt. Muuta hyötyä ei oikein suoraan voi sanoa. Se kahvin juomisen tarve jää. Siksi olen siirtynyt juomaan kuumaa mehua ihan vain saadakseni laittaa vettä valumaan kahvin keittimen läpi. Laitan sitten mehutiivistettä siihen veden sekaan.

      Vähensin jo aiemmin kahvin juontia ja nyt on yksi pilleri aamulla riittänyt. Ei siitä kiva olo tule ja maistuukin paskalle, mutta riittää pitämään vieroitusoireet poissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe