Johtotähdessä ylimääräinen etuvilkun paikka. Siinä missä niitä aina on, vilkun ja pyöräkotelon välissä. Sormen saa työnnettyä sisään, muuten lokasuoja on uutta vastaava ja hyvässä maalissakin. Alkuperäinen suoja- 91.
No, riippuu tietenkin katsastusmiehesta, mutta tietenkin toi pitäisi hitsata periaatteessa. Siihen kun vaan joku räkii muutaman sentin pellinpalan, oikominen, kittailu, maalailu, tietenkin vähän pitää purkaa ja kastakin että hitsaaminen onnistuisi.
Aattelin kokeilla kemiallista metallia, hyviä kokemuksia itsellä muista yhteyksistä kuin autoista. Helppo laittaa, muotoilla, mun mielestä kestävää kamaa ja on siinä sen verran terästäkin, että metalliporalla pitää reikä porata.
Elikkäs onkos kellään kokemuksia kemiallisesta metallista auton paikkuussa? Mun mielestä se tarttunut hyvin kiinni melkein mihin tahansa, kaitpa pysyy paikoillaan? Ja kuin tarkkoja katastusmiehet on tollasista, vanha hyväkuntoinen käyttöauto. Sitäpaitsi lokasuojahan on ehyt paikkauksen jälkeen.
Ei tässä mitään kanaverkkoviritystä ole tarkoitus tehdä. Reiän paikkaaminen hitsaamalla on vain tosiaan niin pirun paljon suurempi homma, eikä mun kokemusten mukaan hitsailutkaan välttämättä ole ikuisia, aina siihen reikä johonkin saumaan myöhemmin tulee. Niin ja paikkaushommasta tulee hitsaamalla muutenkin isonpi reikä, lisäksi maalit jne käryää ja paikkausalue on iso.
Toi auto on ollut mulla uudesta asti ja ois aikanaan tarkoitus miettiä, tekeeköaikanaan museoremontit ja katsastukset, mutta toistaiseksi se on ajossa, koska isompia vikoja ei ole ollut.
Jahas, jokin asiallinen kommentti. Kiitos.
Kemiallinen metalli.
13
19647
Vastaukset
- öllölä
etulokasuoja ei ole kantavaa rakennetta, siinä ei pienet ruostevauriot haittaa, kunhan ei ole mitään teräviä kulmia. Eli tuossa käy hyvin kemiallinen metalli tai lasikuitukitti.
- osat...
ovat autossa kantavia? minä en vielä tiedä, kerrotko sinä...
Ei kantavia rakenteita:
- etulikasuoja
- ???????
- ????? - ruoste hitsari
osat... kirjoitti:
Ei kantavia rakenteita:
- etulikasuoja
- ???????
- ?????Koriin muotoillut palkkimaiset runkoa muistuttavat kotelot , palkit ja helmakotelot esim.
- öllölä
osat... kirjoitti:
Ei kantavia rakenteita:
- etulikasuoja
- ???????
- ?????etulokasuojat, konepelti, hiekkapelti, takaluukku jne ei ole auton korin kantavaa rakennetta. Ts. jos jonkun näistä ottaa pois niin auton korin jäykkyys ei juuri muutu miksikään. Vaan otappa esim. koko helmakotelo irti tai joku pohjapalkki niin jo menee auto aika veteläksi. Käytä järkeäs pölö. Kantavia rakenteita on esim. helmakotelot, takalokasuoja, pohjalevy, takatolpat ym korin kiinteät kotelomaiset rakenteet. Ja 100% tieto on että ei kantavissa rakenteissa riittää että ei ole teräviä reunoja eikä reikiä. Lasikuitu ym. korjaukset kelpaa. Tämä on konttorilta tarkastettu ja monta katiskaa olen leimannut ilman huomautuksia em. korjauksilla. Viellä huomautuksena että monessa nykyautossa on etulokarit pehmeää abs muovia, kiinni muutamalla pikakiinnikkeellä.
- kok.on
Kyllä onnistuu hyvin ja lokasuoja ruostuu ennemmin sen paikan ympäriltä kuin se kem.met.. On kyllä hyvää ainetta. Käy myös kantavien rakenteiden korjaamiseen kun laittaa riittävän laajalle alueelle.
- pläggis
ainakaan katsurin mielestä, jos meinaan huomaa sellasen paikan kantavassa korin osassa. Hitsattavaksi menee varmasti.
- Heheeheeeeee
pläggis kirjoitti:
ainakaan katsurin mielestä, jos meinaan huomaa sellasen paikan kantavassa korin osassa. Hitsattavaksi menee varmasti.
Ei ole kantava rakenne. Ohjeitten mukaan lokasuoja pitää paikata sillä materiaalilla, mistä se on valmistettukin. Niitä tehdään myös muovista. Eli käytännössä mersunkin lokari pitäisi hitsata. Mutta katsastusmiehelle riittää, että lokasuojassa ei ole reikää. Helmapellit, pohja, sellaiset on kantavia, niihin ei parane viityksiä tehdä.
Monet muuten poraa takalokariin antennin reiän. Siitä ei kukaan sano mitään, vaikka se yleensä onkin kantavarakenne, hitsattu kiinni. Mutta jos antennin ottaa pois, katsastusmies laittaa reiän hitsattavaksi umpeen :DDD
- pika apu
reiän päälle duckteippiä (samanlaista kuin ilmastointiteippi) ja leimasta menee läpi.
Itsel ollut autos sama iso teippipaikka vuosia lokasuojas ja koskaan ei ole siitä mitään huomautettu. - tehdä...
niin tärkeintä on että irrotat lokasuojan puhdistat reiän ympärystän kirkkaaseen peltiin asti. Sen jälkeen voit hitsata sen tai laittaa vaikka verkon ja lasikuitukitin. Tämän jälkeen kunnon maalaus ja ruostesuojaus niin kestää sen mitä autosikin. Ilman kunnon puhdistusta voit virittää siitä vuoden parin paikkauksen.
- Testattu...
Omasta käyttöautostani paikkasin pohjassa olleet reijät vain ja ainoastaan kemiallisella metallilla... Läpi meni joka vuosi, vaikka viimeisessä katsastuksessa vanhimmat paikat olivat 3v vanhoja...
Olisi varmaan mennyt läpi vieläkin, mutta kun auto muuten alkoi temppuilemaan niin sai se lopultakin purkaamo tuomion...
Eli: kyllä se kemiallinen metallikin toimii, kunhan vain muistaa vetää päälle alustamassaa ja käydä ajelemassa soratiellä ennen katsastusta... - J8.L
Testattu... kirjoitti:
Omasta käyttöautostani paikkasin pohjassa olleet reijät vain ja ainoastaan kemiallisella metallilla... Läpi meni joka vuosi, vaikka viimeisessä katsastuksessa vanhimmat paikat olivat 3v vanhoja...
Olisi varmaan mennyt läpi vieläkin, mutta kun auto muuten alkoi temppuilemaan niin sai se lopultakin purkaamo tuomion...
Eli: kyllä se kemiallinen metallikin toimii, kunhan vain muistaa vetää päälle alustamassaa ja käydä ajelemassa soratiellä ennen katsastusta...Lankaan kerran tällätavalla. Pirullista kun ostaa yksityiseltä-yksityiselle ja ei ole oikeutta valittaa. Onneksi oli alle tonnin auto.
- perär..
J8.L kirjoitti:
Lankaan kerran tällätavalla. Pirullista kun ostaa yksityiseltä-yksityiselle ja ei ole oikeutta valittaa. Onneksi oli alle tonnin auto.
että autoliikkeestä et saa alle 1000 euron autoa, niitä ei ole pahemmin myynnissä.
Tietty kate pitää saada, jotta liike pystyy sitten tekemään korjauksia jos valittaja saa tahtonsa läpi.
Korkeampi hinta sisältää siis jonkinlaisen epävirallisen vakuutuksen tai takuun.
Siitä on myyjäliikkeellä varaa korjata pikkuvikoja.
- olipa korjaus
Oisko joku antennireijän tms muovinen peiteprikka ajanut saman asian. Mitä saat biltsusta eurolla säkillisen. Semmoisen liimaa siihen värittömällä saniteettisilkkarilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740