Romani Esa Åkerlund

Hevosmiesten tietots

tappoi 6.7. Porvoossa ampumalla 3 viatonta ihmistä, jotka olivat miehelle ennestään tuntemattomia.

Sama mies murhasi 1990-luvun puolessa välissä hollantilaisen 24-vuotiaan vaimonsa Liv Van Den Hoekin. Esa Åkerlund tuomittiin tuolloin murhasta elinkautiseen ja hän pääsi ehdonalaiseen vapauteen joulukuussa 2009.

120

7261

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi eiiiiiiiiiiiiiii

Ja mitä tuollaisen amebeeban kakarasta aikoinaan tulee?

• lapsen tulevaisuus

Lapsi on aina viaton tilanteeseen. Puhdas kirja, jota kasvatuksella muokataan.

Siksi isien teot ei välttämättä korreloi mitenkään lapsen tulevaisuuden kannalta. Erityisesti ennuste on hyvä, jos hänet on kasvatettu muutoin kuin romanikulttuurissa, jossa ei ole mitään kunnoitettavaa verikostoineen ja joka perustuu valehteluun, kieroiluun ja väkivaltaan. Heistä ei ikinä - ikinä - tulee suomalaisen yhteiskuntanormiston mukaisia kansalaisia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Heitähän on yritetty suomalaiseen yhteiskuntaan jo vuosia yritetty sopeuttaa, vaan ei onnistu, kun oma 'kulttuuri' on niin hienoa, että sitä halutaan ylläpitää. Halveksuttava tapa ajatella.

• raniiii
        lapsen tulevaisuus kirjoitti:

Siksi isien teot ei välttämättä korreloi mitenkään lapsen tulevaisuuden kannalta. Erityisesti ennuste on hyvä, jos hänet on kasvatettu muutoin kuin romanikulttuurissa, jossa ei ole mitään kunnoitettavaa verikostoineen ja joka perustuu valehteluun, kieroiluun ja väkivaltaan. Heistä ei ikinä - ikinä - tulee suomalaisen yhteiskuntanormiston mukaisia kansalaisia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Heitähän on yritetty suomalaiseen yhteiskuntaan jo vuosia yritetty sopeuttaa, vaan ei onnistu, kun oma 'kulttuuri' on niin hienoa, että sitä halutaan ylläpitää. Halveksuttava tapa ajatella.

Mikä tai kuka sinä olet puhumaan romaneista noin alentavasti?Etkö tiedä mitä lähtöperää suomen sekarotukansa on?Valkoinen rotu on kautta koko maanpiirin historian, suomea erottamatta olleet raakalaisia ja petoja.Sama peto löytyy teistä valkolaisista kun vähän pintaa raaputtaa, ja vieläkin pahempaa oikeastaan. Me romanit emme sentään käytä lapsiamme seksuaalisestti hyväksemme, niinkuin te vaikka te lain suojiin piilouduttekin.Voisinpa ottaa ja nimetä suomen valtaväestöstä vaikka kuinka monta nimeä, jotka voisivat saada poskesi häpeästä punastumaan. Jo pelkästään se että yleistät, kertoo että älykkyysosamääräsi ei ole kovinkaan suuri ja pohjatietosi suomen ja suomen romaneista on vähäinen, jollei mitätön.Yleistän nyt sinut sinun laillasi ja sanon että suomen valtaväestö on roskasakkia, jotka eivät omaa sivistystä, muuta kuin pintapuolisesti, eivätkä kykene tuntemaan sukusiteitä edes omiin lapsiinsa ja siitä johtuen suurin osa, muutamaa kukuunottamatta ,käyttävät omia lapsiaan seksuaalisesti hyväksi.

• WhiterSlade
        raniiii kirjoitti:

Mikä tai kuka sinä olet puhumaan romaneista noin alentavasti?Etkö tiedä mitä lähtöperää suomen sekarotukansa on?Valkoinen rotu on kautta koko maanpiirin historian, suomea erottamatta olleet raakalaisia ja petoja.Sama peto löytyy teistä valkolaisista kun vähän pintaa raaputtaa, ja vieläkin pahempaa oikeastaan. Me romanit emme sentään käytä lapsiamme seksuaalisestti hyväksemme, niinkuin te vaikka te lain suojiin piilouduttekin.Voisinpa ottaa ja nimetä suomen valtaväestöstä vaikka kuinka monta nimeä, jotka voisivat saada poskesi häpeästä punastumaan. Jo pelkästään se että yleistät, kertoo että älykkyysosamääräsi ei ole kovinkaan suuri ja pohjatietosi suomen ja suomen romaneista on vähäinen, jollei mitätön.Yleistän nyt sinut sinun laillasi ja sanon että suomen valtaväestö on roskasakkia, jotka eivät omaa sivistystä, muuta kuin pintapuolisesti, eivätkä kykene tuntemaan sukusiteitä edes omiin lapsiinsa ja siitä johtuen suurin osa, muutamaa kukuunottamatta ,käyttävät omia lapsiaan seksuaalisesti hyväksi.

Mistä johtuu tämänviikkoiset väkivallanteot, joissa tekijöinä oli romani tai romaniporukat ? Kyllä te aivan itse leimaatte itsenne valtaväestön silmissä.

• JÄRJETÖNTÄ
        WhiterSlade kirjoitti:

Mistä johtuu tämänviikkoiset väkivallanteot, joissa tekijöinä oli romani tai romaniporukat ? Kyllä te aivan itse leimaatte itsenne valtaväestön silmissä.

mistä kohdasta olette parempia, oletko miettinyt miten valtaväistössä on pedofiiliä paljon ja raiskareita, jatkuvasti lehdissä miten joku on tehnyt paloittelu surmia ja syönyt jopa ruumita jne jne. tai tappanut perheensä, siva ryöstöjä näitä tapahtuu joka päivä vai onko se lievempi kun suomalainen tekee sen, sinullakin on eri asenne kun noista edellä mainituista tapahtuu henkilö kohtaisesti sinulle tai läheiselles suomalaisen tekemänä toivottavasti et saa kokea mitään tuommoista koska kipiä on hellä vaikka se olisi kellä. ei kukaan terve järkinen tee tommosia mitä esimerkkiä kirjoitin aikaisemmin. ei muuta kun hyvää jatkoa sinulle ja kaikille muille. rauha maassa ja ihmisllä hyvä tahto TOIVOTTAVASTI

• Varustus
        raniiii kirjoitti:

aina puukko tai pistooli tahi molemmat mukanasi?

• zxyy ww

Porvoossa kolme ihmistä. Taustalla oli kärsitty elinkautinen rangaistus edellisestä surmantyöstä. Miten jaksaa radiopanta-aate?

• kakskyt
        raniiii kirjoitti:

sillä kun kehittyneemmät kansat harjoittivat kehittyneempiä ammatteja esimerkiksi kengittivät tai varastivat hevosia me tulevat suomalaiset heittelimme haapiostamme pajurysiä järveen tai merenlahteen. oi niitä aikoja. ne tahtoisin niin elää uudelleen! - kapasärki maistui!

• ei kiitos luusereita
        raniiii kirjoitti:

Olen henkilö, joka työni puolesta olen saanut tutustua useampaankin romaniin. Ja mielipiteeni perustuu ihan noihin omakohtaisiin kokemuksiin. Kiitos vaan kysymästä.

Minä viihdyin koulussa, siellä oli aikoinaan mukavaa - siinä peruskoulussa, jota teilläkin olisi ilmaiseksi mahdollisuus käydä, jos vaan kulttuurinne sallisi lastenne kouluttautumisen. Siellä oppii mm. jäsentämään lauseita pilkuin, pistein ja jopa kirjoittamaan yhdyssanoja. Jäsennelty teksti on selkeämpi lukijalle.

Seksuaalisesta hyväksikäytöstä en puhuisi mitään kauan, kun teiltä löytyy 21-vuotiaita neljän lapsen äitejä, jonka lasten isä on samalla äidin serkku. Laillisesti sallittua - kyllä, mutta geeniperimän kannalta pikkasen riski. Mutta pienissä piireissä kai on pakko näin toimia. Ja väkisinmakaamiset; juu, juu... sehän ihan selvä, ettei 'tietenkään' sellaista tapahdu. Muuten vaan.

Jos olenkin mielestäsi roskasakkia, niin olen sitä ylpeästi: elän, makaan ja matkustan ihan omilla rahoillani. Omassa elämässämi pystyn mihin haluan, kun toiset tyytyy siihen, mitä saa.

• esan vaimo
        Varustus kirjoitti:

aina puukko tai pistooli tahi molemmat mukanasi?

onko siulla monta syytettä lapsiesi hyväksi käytöstä miksi leimatte kaikki romanit samaan jos joku tekee jotakin menkää itseenne pölvästit

• YKSINÄINEN NAINEN
        esan vaimo kirjoitti:

onko siulla monta syytettä lapsiesi hyväksi käytöstä miksi leimatte kaikki romanit samaan jos joku tekee jotakin menkää itseenne pölvästit

KAUHETA KUN KIRJOTETAAN MUIDEN NIMILLÄ TUOTA EI OLE KIRJOTTANUT ESAN VAIMO..

• R. Å
        YKSINÄINEN NAINEN kirjoitti:

KAUHETA KUN KIRJOTETAAN MUIDEN NIMILLÄ TUOTA EI OLE KIRJOTTANUT ESAN VAIMO..

Esa on aika yleinen nimi.

• 3 vuorotyötä tekevä

onks teil valtaväestön kans sama tyyli et haukutte niitä ja nimittelette jos yks tekee niin luuletko et kaikki tekee sit myös ja kuinka moni valtaväestöstä hakee kunnasta rahaa et pääsee viihteelle ja lapset on yksin odottamassa kotona vanhempiaan? sul on aika hakuses tuo prosentti luku romaneita kohtaan joka toinen meistä käy joko töissä tai koulua eli lukee jotain ammattia ilman et yhteiskunta millään tapaan auttaisi siks toivon et huudat ja pärräät sille ketä asia koskee etkä vedä koko romaneita ei meilläkään huudella muille kuin asian tehneelle ja ota selvää ennen kuin haukut meillä on tapana käydä esim:suihkussa,kaupassa teemme ostokset ihan rahalla sekä veromme maksamme siinä missä valtaväestökin maksaa eli lopeta tuo lapsellinen jankutus meistä.Tv:3 vuorotyötä tekevä romani.

• Mannet suohon!
        raniiii kirjoitti:

sosiaalipummi, varas ja iso paska!

• Mannet suohon!

koko loissakki!

• raniiii
        WhiterSlade kirjoitti:

En tiedä, luultavastikin siitä että tämä henkilö on häiriintynyt aivan ilmeisesti ja väkivaltainen, mutta kerropa nyt sinä minulle että mistä johtuu tämän päivän uutiotsikot, ja miten niihin pitäisi meidän romanien suhtautua? Tänään otsikoissa paistatteli mm juoppo äiti (valtaväestöä),joka kovassa janossa oli huomaamattaan jättänyt pienen lapsensa(5v) yksin. Myöskin oli media nyt vastapainoksi ottanut esiin lukuisia henkirikoksia(valtaväestön tekemiä) ,joita ei ole voitu muka ratkaista vaikka epäiltyjä on. Minua niin ihmetyttää tämä teidän yleistäminen aina.Mitä jos minä sanoisin että kaikki suomen valtaväestö, ovat Matti Nykäsiä, ja nyt en tarkoita sitä Mattia , joka hankki suomelle kultaa aikoinaan, vaan tätä nykyistä, joka juo ja rällää ja pitelee pahoin vaimoaan.Mutta huomatkaa, että nämä otsikot Matin tekosista ovat aina täynnä myötätuntoa ja selityksiä siitä kuinka tämä tahdon heikko mies ei voinut mitään sille mikä pääsi tapahtumaan.Sietäisitte hävetä!Jos haluatte keskustella rikollisuudesta ja kaikesta sen kauheudesta, niin mikäpä siinä, kunhan ette yleistä ja muistatte myös oman kansanne rötökset. Mutta tällaiset paskapuheet joissa vain haukutaan jotain rotua on äärioikeistolaisten propagandaa ja he jos ketkä vasta rikollisia ovatkin.

• raniiii
        ei kiitos luusereita kirjoitti:

Olen henkilö, joka työni puolesta olen saanut tutustua useampaankin romaniin. Ja mielipiteeni perustuu ihan noihin omakohtaisiin kokemuksiin. Kiitos vaan kysymästä.

Minä viihdyin koulussa, siellä oli aikoinaan mukavaa - siinä peruskoulussa, jota teilläkin olisi ilmaiseksi mahdollisuus käydä, jos vaan kulttuurinne sallisi lastenne kouluttautumisen. Siellä oppii mm. jäsentämään lauseita pilkuin, pistein ja jopa kirjoittamaan yhdyssanoja. Jäsennelty teksti on selkeämpi lukijalle.

Seksuaalisesta hyväksikäytöstä en puhuisi mitään kauan, kun teiltä löytyy 21-vuotiaita neljän lapsen äitejä, jonka lasten isä on samalla äidin serkku. Laillisesti sallittua - kyllä, mutta geeniperimän kannalta pikkasen riski. Mutta pienissä piireissä kai on pakko näin toimia. Ja väkisinmakaamiset; juu, juu... sehän ihan selvä, ettei 'tietenkään' sellaista tapahdu. Muuten vaan.

Jos olenkin mielestäsi roskasakkia, niin olen sitä ylpeästi: elän, makaan ja matkustan ihan omilla rahoillani. Omassa elämässämi pystyn mihin haluan, kun toiset tyytyy siihen, mitä saa.

ollut työni puolesta tekemisissä suomalaisten kanssa , eikä voi kyllä aina kehua.Olen nimittäin myyjänä kassalla alkossa.Minäkin olen käynyt koulua ja jopa ylioppilaaksi saakka, mutta koska olen romaani, ei oikein tahdo löytyä sitä työtä ,mikä vastaisi koulutustani ,ja sitten te kehtaatte vielä puhua että emme tee töitä, kun ette itse suostu edes palkkaamaan romania töihin.Ja siitä lastenhyväksikäyttämisestä puhun niin paljon kuin haluan, sillä tottahan se vaan on ja kautta maailman tunnettua että suomalaiset käyttäävät hyväksi pieniä lapsia seksuaalisesti. Maailmalla suomalaiset ovat tunnettuja mistä? Juoppoudesta, puukkotappeluista ja lasten hyväksikäyttämisestä. Tämän uskallan sanoa koska olen itse asustanut ulkomailla missä esiintyi paljon suomalaisiakin, mm ruotsi ja espanja.Yksi asia unohtui vielä mainita mistä suomalaiset ulkomailla tunnetaan:nimittäin huono pukeutuminen.

• Totuus on totuus!
        raniiii kirjoitti:

http://www.netti.fi/~g333/rikosuutiset01.htm

• lömlem
        raniiii kirjoitti:

ollut työni puolesta tekemisissä suomalaisten kanssa , eikä voi kyllä aina kehua.Olen nimittäin myyjänä kassalla alkossa.Minäkin olen käynyt koulua ja jopa ylioppilaaksi saakka, mutta koska olen romaani, ei oikein tahdo löytyä sitä työtä ,mikä vastaisi koulutustani ,ja sitten te kehtaatte vielä puhua että emme tee töitä, kun ette itse suostu edes palkkaamaan romania töihin.Ja siitä lastenhyväksikäyttämisestä puhun niin paljon kuin haluan, sillä tottahan se vaan on ja kautta maailman tunnettua että suomalaiset käyttäävät hyväksi pieniä lapsia seksuaalisesti. Maailmalla suomalaiset ovat tunnettuja mistä? Juoppoudesta, puukkotappeluista ja lasten hyväksikäyttämisestä. Tämän uskallan sanoa koska olen itse asustanut ulkomailla missä esiintyi paljon suomalaisiakin, mm ruotsi ja espanja.Yksi asia unohtui vielä mainita mistä suomalaiset ulkomailla tunnetaan:nimittäin huono pukeutuminen.

mustalaisen tekemät vanhusten ryöstely oikeen on?kuten tän päivän lehdessä oli jälleen kerran!pöllikä omilta manne papoilta ja mummoiltanne ja ampukaa omianne!!teillä tuntuu oleva tyyli sahata sitä oksaa irti jossa ite olette!mannethan ne vasta kuuluisia maailmalla on.muuta sit vittuun täältä jos on niin paha olla,sitä toivois varmasti 6 miljoonaa valkoista suomalaista ,ei teitä tänne haluta

• Morasaappaanvarressa
        raniiii kirjoitti:

Kommenteilleisi ei voi kuin hymyillä :). Vai että suomalaiset tunnettuja puukon käytöstä. No varmaan on jos joku lukee uutisia, joissa ei mainita että romaanit on sitä puukkoa käytelleet :). Ja pukeutumisesta, tehän osaatte todellakin sen pukeutumisen jalon taidon ;).

• Jägermeister tuplana
        raniiii kirjoitti:

En tiedä, luultavastikin siitä että tämä henkilö on häiriintynyt aivan ilmeisesti ja väkivaltainen, mutta kerropa nyt sinä minulle että mistä johtuu tämän päivän uutiotsikot, ja miten niihin pitäisi meidän romanien suhtautua? Tänään otsikoissa paistatteli mm juoppo äiti (valtaväestöä),joka kovassa janossa oli huomaamattaan jättänyt pienen lapsensa(5v) yksin. Myöskin oli media nyt vastapainoksi ottanut esiin lukuisia henkirikoksia(valtaväestön tekemiä) ,joita ei ole voitu muka ratkaista vaikka epäiltyjä on. Minua niin ihmetyttää tämä teidän yleistäminen aina.Mitä jos minä sanoisin että kaikki suomen valtaväestö, ovat Matti Nykäsiä, ja nyt en tarkoita sitä Mattia , joka hankki suomelle kultaa aikoinaan, vaan tätä nykyistä, joka juo ja rällää ja pitelee pahoin vaimoaan.Mutta huomatkaa, että nämä otsikot Matin tekosista ovat aina täynnä myötätuntoa ja selityksiä siitä kuinka tämä tahdon heikko mies ei voinut mitään sille mikä pääsi tapahtumaan.Sietäisitte hävetä!Jos haluatte keskustella rikollisuudesta ja kaikesta sen kauheudesta, niin mikäpä siinä, kunhan ette yleistä ja muistatte myös oman kansanne rötökset. Mutta tällaiset paskapuheet joissa vain haukutaan jotain rotua on äärioikeistolaisten propagandaa ja he jos ketkä vasta rikollisia ovatkin.

Mannet ei vaan kerro valkolaispoliisille perheen sisäisistä asioista. Siitä johtuu puhtaat tilastot mm. edellä mainitsemissasi hyväksikäytöissä. Hevoseen sekaantuminenkin taitaa olla tuomittavaa?

• Valtavaväestyö
        raniiii kirjoitti:

Ettei valtaväestökin tekisi rikoksia. Edelleen, on aivan sama on se syyttömien tappaja valkolainen tai mustalainen, yhtä kusipää mulkku se on molemmissa tapauksissa. Ja ansaitsisi yhden ainoan tuomion, niskalaukauksen. Aiemmin mustalaisten tekemät väkivaltarikokset kohdentuivat yleensä toisiin mustalaisiin, mutta nyt on menossa sellainen suuntaus, että nuo mustalaisten tekemät väkivaltarikokset kohdistuvat enenevässä määrin valtaväestöön. Käsittääkseni valtaväestön väkivallanteot mustalaisia kohtaan eivät ole viime aikoina lisääntyneet, mutta nyt viimeaikaisten tapahtumien johdosta pahoin pelkään, että tuokin on vain ajan kysymys. Kyllä noita Esa Å:n laisia psykopaatteja löytyy myös valtaväestöstä, kuten on sekin saatu viime vuosina huomata. Mieleltään sairaita tapauksia, jotka olisi pitänyt saada jollain tapaa seulottua, ja lukkojen taakse ennen ikäviä tapahtumia. Esa Å:n tapauksessa Suomen oikeuslaitos teki täydellisen munauksen, ja näitä munauksia on aivan varmasti tehty muidenkin osalta. Jos tappaa kerran, kynnys tappaa toisenkin kerran on aivan varmasti pienempi. Ei se mieli sillä yhdellä tapolla parane, eikä millään hoidolla tai lääkkeillä. Jotain on aivoissa lopullisesti vialla, jos toisen, syyttömän menee tappamaan. Itsepuolustustilanne on asia erikseen. Olen itsekin valmis aika radikaaleihin tekoihin, jos oma tai läheisteni henki on uhattuna.

• rtynh
        raniiii kirjoitti:

Voi,nyt hävettää tämä viisivuotiaan tyttäreni nussiminen.Kyllä me valkolaiset olemme törkeitä.Mustalaiset sensijaan ovat viattomia,eivät esim.varasta.

• pitäisi
        WhiterSlade kirjoitti:

suomen kansan ojentaa niin kuin saksassa ne paljoo juhli kun saavat kuulaa kalloon.Mutta suomessa ei löydy yhteishenkeä kansalaisilta puolustaa omaa kansaa.

• olen mustalainen
        rtynh kirjoitti:

Voi,nyt hävettää tämä viisivuotiaan tyttäreni nussiminen.Kyllä me valkolaiset olemme törkeitä.Mustalaiset sensijaan ovat viattomia,eivät esim.varasta.

joo kyllä mustalasiet varastaa mutta niin varastaa suomalaisetkin.. mutta mustalaiset ei nussi pikkulapsia . v*tun paskat.. te ette oo suomalaiset ihmisiä ... !!! te ootte sairaita paskoja..!!!

• mustalainen ja ylpeä
        lömlem kirjoitti:

mustalaisen tekemät vanhusten ryöstely oikeen on?kuten tän päivän lehdessä oli jälleen kerran!pöllikä omilta manne papoilta ja mummoiltanne ja ampukaa omianne!!teillä tuntuu oleva tyyli sahata sitä oksaa irti jossa ite olette!mannethan ne vasta kuuluisia maailmalla on.muuta sit vittuun täältä jos on niin paha olla,sitä toivois varmasti 6 miljoonaa valkoista suomalaista ,ei teitä tänne haluta

kuule helppo se on sielä kotona koneella retevä olla...tule ajamaa meijät vittuu täältä jos uskallat vitun paska housut. paljon on puhetta mutta teot o 0prosenntia hehehe.

• juna kulkee
        raniiii kirjoitti:

just joo mannet siveyden sipuleita,muistuu mieleeni viidenkymmenen vuoden takaisia asioita kun veijo kulki kylästä kylään 16 vuotias mirkku mukanaan ja nai häntä öisin tuvan lattialla tytön itkiessa.

• xgfcnfm
        JÄRJETÖNTÄ kirjoitti:

mistä kohdasta olette parempia, oletko miettinyt miten valtaväistössä on pedofiiliä paljon ja raiskareita, jatkuvasti lehdissä miten joku on tehnyt paloittelu surmia ja syönyt jopa ruumita jne jne. tai tappanut perheensä, siva ryöstöjä näitä tapahtuu joka päivä vai onko se lievempi kun suomalainen tekee sen, sinullakin on eri asenne kun noista edellä mainituista tapahtuu henkilö kohtaisesti sinulle tai läheiselles suomalaisen tekemänä toivottavasti et saa kokea mitään tuommoista koska kipiä on hellä vaikka se olisi kellä. ei kukaan terve järkinen tee tommosia mitä esimerkkiä kirjoitin aikaisemmin. ei muuta kun hyvää jatkoa sinulle ja kaikille muille. rauha maassa ja ihmisllä hyvä tahto TOIVOTTAVASTI

Mitä on valtaväistö.Onko se sitä,että valtaväestön on väistettävä arvon mustalaisia.TEHÄN PERKELEET PÄÄSETTE ELÄKKEELLE HETI KUN LAPSILISÄT LOPPUVAT.Ei tämäkään ole tasa-arvoa.

• lkiuttyu
        mustalainen ja ylpeä kirjoitti:

kuule helppo se on sielä kotona koneella retevä olla...tule ajamaa meijät vittuu täältä jos uskallat vitun paska housut. paljon on puhetta mutta teot o 0prosenntia hehehe.

Siis ylpeä mustalaisrikollinen.

• kasarmin eessä Eriga
        raniiii kirjoitti:

Romaanit pakko siirrolla takaisin ROMANIAAN.

• Anonyymi
        lapsen tulevaisuus kirjoitti:

Eli homoxi synnytään, murhaajaksi kasvatetaan?
        Just just.

• Koiransukua

Onko se elinkautinen vain 4-5 vuotta? Olen luullut että se on lopun iän oltava sellissä.
      Peto on kuitenkin ja mitä siitä vauvasta tulee kun isä on Paholainen!

• §§§

voi saada mm. murhasta ja muutamasta muusta rikoksesta.

Elinkautinen on nimensä mukainen eli lähtökohtaisesti rikoksentekijä tuomitaan vankeuteen loppuiäkseen. Käytäntö on kuitenkin toinen. Elinkautisvanki voi anoa armahdusta joko Tasavallan Presidentiltä tai Helsingin hovioikeudelta. Lokakuuhun 2006 asti armahdusoikeus oli yksinomaan Tas. Presidentillä.

Elinkautisvanki istuu Suomessa keskim. 12-13 v. Tämän jälkeen hän voi päästä armahduksen kautta ehdonalaiseen vapauteen, jossa koeaika ja jäännösrangaistus ovat 3 v.

• aika kuluu

on viallinen tuo laskukone. Edellinen tuomio tuli 1995 ja nyt on 2010, joten siitä on aikaa 15 vuotta. Vapaudessa mies on ollut puoli vuotta, joten minä saan siitä enemmän kuin neljä. Miehellä on muuten lapsi myös murhatun vaimon kanssa. On varmankin nyt jotain 16-17- vuotias.

• ...
        aika kuluu kirjoitti:

on viallinen tuo laskukone. Edellinen tuomio tuli 1995 ja nyt on 2010, joten siitä on aikaa 15 vuotta. Vapaudessa mies on ollut puoli vuotta, joten minä saan siitä enemmän kuin neljä. Miehellä on muuten lapsi myös murhatun vaimon kanssa. On varmankin nyt jotain 16-17- vuotias.

Edellinen tuomio ei tullut 1995, vaan 1997.
        http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3325

• 1995

• Kautinen
        §§§ kirjoitti:

voi saada mm. murhasta ja muutamasta muusta rikoksesta.

Elinkautinen on nimensä mukainen eli lähtökohtaisesti rikoksentekijä tuomitaan vankeuteen loppuiäkseen. Käytäntö on kuitenkin toinen. Elinkautisvanki voi anoa armahdusta joko Tasavallan Presidentiltä tai Helsingin hovioikeudelta. Lokakuuhun 2006 asti armahdusoikeus oli yksinomaan Tas. Presidentillä.

Elinkautisvanki istuu Suomessa keskim. 12-13 v. Tämän jälkeen hän voi päästä armahduksen kautta ehdonalaiseen vapauteen, jossa koeaika ja jäännösrangaistus ovat 3 v.

Jos ei ano armahdusta niin voiko istua vaikka 60-vuotta vai heittävätkö ulos jossain vaiheessa

• 1241

muutkin asiat maailmassa, kun et osaa lukea, etkä ottaa mistään asioista selvää, kun voi kerran vaan LUULLA.

• hollantilainen
    • VartiJanne

Pitihän se arvata, että oli veljet asialla. Ei tappajaa paranna mikään muu kuin niskalaukaus. Eiköhän tämänkin ravimestarin vielä joku taas armahda kesken tulevan elinkautisen. Kaveri pitäisi laittaa loppuiäkseen eristyksiin, ja antaa pätkä narua ja kattokoukku mukaan.

• Huihirviötä!

Navetan taa ja nappi otsaan,ei se muuta tarvi.

• hoblaaaa
        Huihirviötä! kirjoitti:

Jotakin täytyy suomen valtion nyt tehdä, sillä pian aletaan olemaan niinkuin villinlännen elokuvissa.

• olemme me
        hoblaaaa kirjoitti:

Jotakin täytyy suomen valtion nyt tehdä, sillä pian aletaan olemaan niinkuin villinlännen elokuvissa.

Ei ole olemassa ihmisten ulkopuolista valtiota.

Valtio olemme me.

• INSOMATIC
        olemme me kirjoitti:

Ei ole olemassa ihmisten ulkopuolista valtiota.

Valtio olemme me.

Jos olemme aina samanlaisia vellihousuja nii
        niikuin tähän asti kaikki murhaajat ja lasten raiskaajat saa kulkea vapaana mitänyt pikku hotelli reissuja silloin tällöin tekevät valtion laskuun-
        HERÄTKÄÄ VITUN PELLET TÄMÄ MAAILMA MISSÄ ELETÄÄN RAISKATAAN POIS JA TAPETAAN!!!!!!!!!! Hyvät ennenkuin edes poliisi ehtii puuttua on mullan alla,,, MUTTA ITSEHÄN OLETTE NYT NIIN HYVIN TOIMIVAN HALLITUKSEN SINNE ÄÄNESTÄNEET !!!!!!!!!!!!!!! ---PORVARISTA PERKELEEKSI!!!!!!!!!!!!!

• kupariseppä
        Huihirviötä! kirjoitti:

pääsee jos annetaan nappi otsaan ! Sen sijaan sähkökolvi perseeseen , pistoke seinään ja anta kiehua
        kunnes henki pakenee !

• Jukka AX
        hoblaaaa kirjoitti:

villinlännen elokuvissa."

Vai niin.

• gggyyy

herjaavat ihmisen oikeustajua. Amerikassa jos ei tule kuolemantuomiota niin vapaaksi et ainakaan pääse ikinä.

• Jääman

Nyt olet väärässä koska Yhdysvalloissa voi selvitä murhasta 10 vuoden tuomiolla jos suostuu todistamaan muita epäityjä vastaan.
        Muutenkaan Yhdysvalloissa ei aina tarvitse murhasta lusia loppuikäänsä koska siellä aina ei murhasta saa automaattisesti elinkautista tai kuolemantuomiota sillä jos löytyy tuomiota lieventäviä asioita niin osavaltiosta riippuen saa 20-50 vuoden tuomion joka tosin on yleensä istuttava kokonaan.

• ihan kamalaa....
        Jääman kirjoitti:

Nyt olet väärässä koska Yhdysvalloissa voi selvitä murhasta 10 vuoden tuomiolla jos suostuu todistamaan muita epäityjä vastaan.
        Muutenkaan Yhdysvalloissa ei aina tarvitse murhasta lusia loppuikäänsä koska siellä aina ei murhasta saa automaattisesti elinkautista tai kuolemantuomiota sillä jos löytyy tuomiota lieventäviä asioita niin osavaltiosta riippuen saa 20-50 vuoden tuomion joka tosin on yleensä istuttava kokonaan.

Tälläiset rangaistukset suomeenkin. Jos elinkautinen on 13v niin edes halua ajatella miten vähän lievemmät tuomiot ovat. Muutama vuosi on kuitenki todella lyhyt aika eikä siinä ehdi uhrejen omaiset toipua yhtään mikäli tälläisestä voi toipua. Heistä täytyy tuntua todella hirveältä kun asia on vielä suht tuore haava sielussa ja murhaaja tai tappaja vapautetaan. Jos joku pahoinpitelee sinut vakavasti ja pääse suht samantien pois vankilasta senkin täytyy tuntua uhrista kamalalta. On järkyttävä ajatus että omaisuusrikoksista voi saada suurinpiirtein saman verran kun toisen hengen tai koskemattomuuden riistämisestä. Kuitenkin meidän poliitikot juoksevat maailmalla tuomitsemassa muiden maiden väkivaltaisuuksia.

• järki kateissa!

Suomi tyhjenee tavalla ja toisella, joita ei ehditä tappaa muuttavat johonkin valtioon missä on jonkun sortin oikeuslaitos.

• pahat kiinni pysväst
        ihan kamalaa.... kirjoitti:

Tälläiset rangaistukset suomeenkin. Jos elinkautinen on 13v niin edes halua ajatella miten vähän lievemmät tuomiot ovat. Muutama vuosi on kuitenki todella lyhyt aika eikä siinä ehdi uhrejen omaiset toipua yhtään mikäli tälläisestä voi toipua. Heistä täytyy tuntua todella hirveältä kun asia on vielä suht tuore haava sielussa ja murhaaja tai tappaja vapautetaan. Jos joku pahoinpitelee sinut vakavasti ja pääse suht samantien pois vankilasta senkin täytyy tuntua uhrista kamalalta. On järkyttävä ajatus että omaisuusrikoksista voi saada suurinpiirtein saman verran kun toisen hengen tai koskemattomuuden riistämisestä. Kuitenkin meidän poliitikot juoksevat maailmalla tuomitsemassa muiden maiden väkivaltaisuuksia.

Suomen systeemi perustui vahvaan kristilliseen opetukseen, mikä olikin tuottanut valtavan turvallisuuden maallemme ja pitänyt rikollisuuden kurissa. Nyt ateistein ja homojen aikakaudessa rikollisuus ja väkivalta ovat väistämätön seuraus ja vanha järjestelmä kurinpalauttamiseksi pitää ajatella uusiksi.

On sairasta, että ensikertalainen pääsee puolella... ja presidentti päästää loput ennen aikojaan, homma on todella sairasta. Tämän Porvoon tappajankin olisi pitänyt olla vielä vankilassa... eli alle 9 vuoden vankilassa olon jälkeen hän on jo ollut yli puolivuotta vapaalla jalalla!!!!

Raukkamainen naisen tappaja ja nyt ampuu silmittömästi kuolettavasti kolme miestä!

Oikeusjärjestelmä mättää Suomessa pahimman kerran. Vihreät ulos hallituksesta, Brax on halvaannuttanut Suomen oikeusjärjestelmän jääkaudelle, hänellä ei ole kykyä tehdä mitään todellisia muutoksia. Ainoa, mitä hän ajaa on hän on saanut vain petojen, susien kaatajille ankarat rangaistukset paljon suuremmat kuin ihmisten tappamisesta saa. Kuka sairas äänestää näitä ydinvoimaa passiivisesti ajavia ja homojen asiaa omistautuneita vihreitä?

• ...

...

• Esa.

Esa

• teki pahan

mokan kun ei Natsien pyynnöistä huolimatta laivannut mustalaisali-ihmisiä saksan leireille.

Vaikka kai paskasakkia Ruotsista virtaa joka tapauksessa...

• kemie

kun palasi suomeen. muut keisarin miehet menivät ranskaan.

• TOTUUDESSA PYSYTÄÄN

TIESITTEKÖ MANNERHEIMI OLI ROMANI OLETTE VALTAVÄESTÖ MUUTENKI KAIKKI TIETÄVIÄ MUTTA ETTE ILMEISESTI TIENNEET EDES TOTA EI TIETENKÄÄN KUKAAN OMAA HEIMOA ANNA MINNEKKÄÄN TAPETTAVAKSI KUTEN ADOLF HITLER TEKI OLI ITSE JUUTALAINEN JA TAPPOI OMAA KANSAA ETTE EDES TE OLE PUHTAITA ARJALAISIA ETEKKÄ SAA ITSESTÄNNE ARJALAISIA VAIKKA OLISITTE KUINKA NATSIEN PERÄSSÄ KÄVELIJÖITÄ AIKA RAUKKOJA OLETTE SUOMALAISET MUISTELKAA MITEN PALJON VALKOLAISET OVAT TAPPANEET VIATTOMIA IHMISIÄ TUSKIN MEISTÄ KUKAAN ON HYVÄLLÄ MIELELÄ JA PUOLUSTAA ÅKERLUNDIA EI MUUTA KU NARU KAULAAN JA NOPEESTI ÅKERLUNDILLE

• Hysss!
        TOTUUDESSA PYSYTÄÄN kirjoitti:

TIESITTEKÖ MANNERHEIMI OLI ROMANI OLETTE VALTAVÄESTÖ MUUTENKI KAIKKI TIETÄVIÄ MUTTA ETTE ILMEISESTI TIENNEET EDES TOTA EI TIETENKÄÄN KUKAAN OMAA HEIMOA ANNA MINNEKKÄÄN TAPETTAVAKSI KUTEN ADOLF HITLER TEKI OLI ITSE JUUTALAINEN JA TAPPOI OMAA KANSAA ETTE EDES TE OLE PUHTAITA ARJALAISIA ETEKKÄ SAA ITSESTÄNNE ARJALAISIA VAIKKA OLISITTE KUINKA NATSIEN PERÄSSÄ KÄVELIJÖITÄ AIKA RAUKKOJA OLETTE SUOMALAISET MUISTELKAA MITEN PALJON VALKOLAISET OVAT TAPPANEET VIATTOMIA IHMISIÄ TUSKIN MEISTÄ KUKAAN ON HYVÄLLÄ MIELELÄ JA PUOLUSTAA ÅKERLUNDIA EI MUUTA KU NARU KAULAAN JA NOPEESTI ÅKERLUNDILLE

huuda.

• Oikeus ja mukaisuus

Näin valkolaisena, että kaikki mannet EIVÄT OLE pahoja, mutta he ovatkin sitten niitä jotka ovat pystyneet irtautumaan kulttuuristaan, mutta kiitokseksi ovat saaneet täyden lastillisen paskaa sukulaisiltaan.

Tunnen henkilökohtaisesti mustalaisia, jotka ovat todella valehtielijoita, morallisia mutta moraalittomia ja täysin vastuuta pakenevia ja helposti herneen vetäviä viitaten aina romani taustaansa.

Mutta sitten päinvastoin on myös niitä jotka pystyvät pitämään erittäin vähän kontaktia koko kulttuuriinsa ja ovat paljon avarampia ja suoraselkäisimpiä kuin monet heimolaisensa.
        Sori mielestäni romanitausta ei ole erityinen syy olla puolustamassa teitä joka asiassa. Se on itse asiassa se tärkein syy miksi mustalaisia halveksitaan, koska aina ollaan kulttuuria puolustamassa joko oikeudenkäynnissä, sossussa tai siinä vaiheessa kun pitäisi mennä kouluun. Ja mustalaisten puolesta puhujia vielä riittää typerissä valkoisissapäätäjissä, joten sekin vituttaa, kun katsotaan läpi sormien ja valehdelleen törkeän valkoisia valheita.

Eli käytännössä: En ole rasisti, vaan epäluottavainen ja epäluuloinen juuri mustalaisten kohdalla, koska se on niin loton pelaamista. Se ei ole rasismia jos en luota sinuun 80 % prosentin vuoksi jotka puhuvat kulttuurinsa puolesta ja siitä miten ovat liian ylpeitä sitä ja tätä. Se on rasismia jos teen jotain väkivaltaista sinulle ilman mitään syytä ja haukun sinua äärimmäisen surkeaksi eläimeksi. Huomaatko eron?
        Se on myös teistä se kunnioitus kiinni mustalaiset! Ei vain valkolaisista!

Kyllä valkolaisetkin tappavat vielä nykyisin, mutta ei kukaan ole heidän puolestaan puhumassa ja etsimässä lieventäviä asianhaaroja, vai onko? Jos tappalet mustan kanssa ja musta aloittaa sen ja sinä puolustaudut, niin miksi valkolainen saa aina tuomion ja mustan kohdalla se on arpapelia jä puhutaan vielä rasismista? Ei sekään ole oikein.

Nykyisin valkolaiset kantavat jotain saatanan orjamiehen taakkaa niskassa ja joka saatanan asiassa pitää tehdä vaikka mitä myönnytyksiä, kun ei haukuta rasistiksi ja tuo onkin sitten ikuinen tie, koska aina vaaditaan lisää ja kohtuuttomia!

Älä viittaa Hitleriin vittuakaan tässä aiheessa. Mainitse kaikki sodan uhrit vaikka mitkä juuri Hitler aiheutti, se ei muuta sitä asiaa että kunnioitus teidän on ansaittava ITSE!

Niin ovat valkoiset, musta, romanit, aasialaiset yms! kaikki olemme tappaneet, mutta miksi olemme ainoita joiden pitäisi kärsiä siitä? miksi jotkut heikot yksilöt tuolla eduskunnassa leikkivät moraalisesti viisaampaa ja pitävät muita vähemmistöjä tyhminä ja reppanoina, vaikka tulokset paukautettaisiin näiden kusipäiden päättäjien naaman eteen? Tätä tekee se Unicefin mainokset. Tyhmä jo pienenä, isona vaarallisen tyhmä mikäli isi ollut iso vaikuttaja.

• dnsns4r5s

Kyllä näin oli.Paroni Mannerheim oli tosiaankin manne eli mustalainen.Louhisaaren kartano suorastaan vilisi mustalaisvieraita.Siitä syystä Mannerheim olikin täysi kusipää.

• ..

.......

• Next storm

Ehkä jatkossa käy toisinpäin. Raukkamainen teko. Kun hävis paljain käsin, niin piti hakea ase. Ei ole miestä tapella rehellisesti. Romanit kun eivät harrasta rehellisyyttä missään suhteessa muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

• mätäpaise
        Next storm kirjoitti:

Ehkä jatkossa käy toisinpäin. Raukkamainen teko. Kun hävis paljain käsin, niin piti hakea ase. Ei ole miestä tapella rehellisesti. Romanit kun eivät harrasta rehellisyyttä missään suhteessa muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

Häpäisi oman heimonsa! Eihän romanit ole sen pahempia ihmisiä kuin muutkaan. Jokaisessa heimossa löytyy niitä mätäpaiseita, jotka valitettavasti saavat valtaisaa tuhoa (rotuviha)aikaan. Suomen oikeuslaitos on tunnetusti ihan P....SEESTÄ! Korruptoitunut ja läpeensä kieroutunut laitos! Ko. laitos pitäisi saada tapahtuneista rikoksista vastuuseen.

• Häkki heilahtaa

pitäisi heti sijoittaa Sukevalle. Siellähän sinun sukukin on.

• kaale2
        mätäpaise kirjoitti:

Häpäisi oman heimonsa! Eihän romanit ole sen pahempia ihmisiä kuin muutkaan. Jokaisessa heimossa löytyy niitä mätäpaiseita, jotka valitettavasti saavat valtaisaa tuhoa (rotuviha)aikaan. Suomen oikeuslaitos on tunnetusti ihan P....SEESTÄ! Korruptoitunut ja läpeensä kieroutunut laitos! Ko. laitos pitäisi saada tapahtuneista rikoksista vastuuseen.

"Eihän romanit ole sen pahempia ihmisiä kuin muutkaan."

Ei vai, tunnetko yhtään?

Minä tunnen ja olen 'saanut' tutustua heihin työni puolesta. Luomusuomalaisena olen pahoillani tämän heimon käyttäytymisestä, kaikista verorahoillani kustannetuista palveluista huolimatta. Mutta kun oma kiinnostus koulutukseen ja yhteiskunnan sääntöihin sopeutumiseen puuttuu, niin jälki on tällaista.

Pienestä pitäen kun myös kasvatetaan käyttäytymään 'kulttuurinsa' mukaisesti, niin sitä on vaikea mieltää vääräksi ja kestämättömäksi tavaksi toimia. Jota se muiden kannalta on.

Yksinkertaisesti hävytöntä porukkaa. Jolle pitäisi laittaa mieluummin kampoihin kuin ruveta pelkäämään, sillä jos pelolle antaa vallan, niin tilanne vaan eskaloituu.

Voi, kunpa olisivat maahanmuuttajia, niin olis edes karkotuksen pelko pelotteena.

• nainen6777
        kaale2 kirjoitti:

"Eihän romanit ole sen pahempia ihmisiä kuin muutkaan."

Ei vai, tunnetko yhtään?

Minä tunnen ja olen 'saanut' tutustua heihin työni puolesta. Luomusuomalaisena olen pahoillani tämän heimon käyttäytymisestä, kaikista verorahoillani kustannetuista palveluista huolimatta. Mutta kun oma kiinnostus koulutukseen ja yhteiskunnan sääntöihin sopeutumiseen puuttuu, niin jälki on tällaista.

Pienestä pitäen kun myös kasvatetaan käyttäytymään 'kulttuurinsa' mukaisesti, niin sitä on vaikea mieltää vääräksi ja kestämättömäksi tavaksi toimia. Jota se muiden kannalta on.

Yksinkertaisesti hävytöntä porukkaa. Jolle pitäisi laittaa mieluummin kampoihin kuin ruveta pelkäämään, sillä jos pelolle antaa vallan, niin tilanne vaan eskaloituu.

Voi, kunpa olisivat maahanmuuttajia, niin olis edes karkotuksen pelko pelotteena.

Tiedoksi, romaani kuluuriin ei kuulu tappaminen ja muu huono käytöksinen tapa. Luuletteko että
        me opetamme näitä kauheuksia lapsillemme? Ei niinkuin ette tekään omille lapsillenne. Miten on jokelan koulusurmat, myyrmannin räjäyys, Sillanpää ampui 3 ampumaradalla, kuinka paljon kuoli viattomia ihmisiä? Ja onhan Jammu seätäkin tuttu kaikille. Kyllä suomalainenkin varastaa autooja , pyöriä kaikkea mitä irti lähtee, Valjakkalakin osaa hommansa hyvin ja uskon silti ettei ketään näistä henkilöistä opetettu suomalaisen kulttuurin mukaan???? !!!!!!Olemme todella sydänmestämme asti tuominneet esan teon , kukaan ei voi sitä hyväksyä , kuten ei noita edellä mainittuja kauheuksiakaan.Että laitetaanpa nyt se järki päähän ja mennään yksilö tasolla tuomitsemaan.

• elä ja opeta
        nainen6777 kirjoitti:

Tiedoksi, romaani kuluuriin ei kuulu tappaminen ja muu huono käytöksinen tapa. Luuletteko että
        me opetamme näitä kauheuksia lapsillemme? Ei niinkuin ette tekään omille lapsillenne. Miten on jokelan koulusurmat, myyrmannin räjäyys, Sillanpää ampui 3 ampumaradalla, kuinka paljon kuoli viattomia ihmisiä? Ja onhan Jammu seätäkin tuttu kaikille. Kyllä suomalainenkin varastaa autooja , pyöriä kaikkea mitä irti lähtee, Valjakkalakin osaa hommansa hyvin ja uskon silti ettei ketään näistä henkilöistä opetettu suomalaisen kulttuurin mukaan???? !!!!!!Olemme todella sydänmestämme asti tuominneet esan teon , kukaan ei voi sitä hyväksyä , kuten ei noita edellä mainittuja kauheuksiakaan.Että laitetaanpa nyt se järki päähän ja mennään yksilö tasolla tuomitsemaan.

"Tiedoksi, romaani kuluuriin ei kuulu tappaminen ja muu huono käytöksinen tapa."

No, se on mukava kuulla. Opettakaa heitä myös käyttäytymään tämän vaalimanne kulttuurin mukaisesti. Ongelma kun juuri on siinä, että nuorisollanne ei ole mitään rajoja käyttäytymisessä, ei kulttuuriin perustuvia, eikä ympäröivään yhteiskuntaan kuuluvia. Tehkääpä joskus opintomatka vaikka Helsingin metroon, miten 'kauniisti' nuorisonne siellä käyttäytyy.

"Luuletteko että me opetamme näitä kauheuksia lapsillemme?"

En, sitä en luule. Tietenkään. Mutta tuntuu, ettei lapsille opeta mitään - varsinkin rajoja ja toisten kunnioittamista olisi hyvä opetella noin aluksi.

Niin kauan kuin ne puuttuu, niin tuskin muuttuu asennekaan teitä kohtaan. Ei vo vaatia muilta, jos itse ei ole valmis muuttamaan mitään.

• 7vWZ4dH53k

Sanoihan terroristikin että työn parhaat puolet on siinä että saa matkustaa paljon ja tappaa uusia ihmisiä.

• uiiiiiiiiiiiiii!!!!!

Hai tuli sata haavaa, ku sahalla löi !

• ro.mä

Esa Åkerlund tappoi kummi tätini syyskuussa 1995 Liv Van Den Hoekin.... ennenkuin kerkesin edes tutustua häneen... olisihan se ollut kiva hänetkin nähdä :,( kaikkein paskinta on se ettei ensimmäisestä virheestäään voi ottaa opikseennn...

• Krstus

Lv van der Hoek oli pahoinpidelty edeltävästi Åkerlundin toimesta ja hän piileksi sekä haki poliisin apua. Åkerlund sai löysi kuitenkin hänet ja murhasi kaulaan ammutulla luodilla. Jälkeenpäin poliisin toimia selvitettiin ja ketään ei tietenkään tuomittu kun poliisimieshän ei tee Suomessa virheitä. Lisätietoja murhainfon sivuilta http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3325

Jos Suomessa on todellisessa hengenvaarassa kuten Liv van der Hoekin tapauksessa niin ainoa keino puolustautua on piileskely tai ahdistelijan listiminen itsepuolustukseski. Suomen poliisi ei mitenkään voi auttaa kuten viimeksi nähtiin Shkupollin tehdessä joukkomurhan. Pitäisikö lainsäädäntöä muuttaa jotta nämä psykopaatit saataisiin pidettyä kiven sisällä joko vankilassa tai mielisairaalassa.

• amplea
        Krstus kirjoitti:

Lv van der Hoek oli pahoinpidelty edeltävästi Åkerlundin toimesta ja hän piileksi sekä haki poliisin apua. Åkerlund sai löysi kuitenkin hänet ja murhasi kaulaan ammutulla luodilla. Jälkeenpäin poliisin toimia selvitettiin ja ketään ei tietenkään tuomittu kun poliisimieshän ei tee Suomessa virheitä. Lisätietoja murhainfon sivuilta http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3325

Jos Suomessa on todellisessa hengenvaarassa kuten Liv van der Hoekin tapauksessa niin ainoa keino puolustautua on piileskely tai ahdistelijan listiminen itsepuolustukseski. Suomen poliisi ei mitenkään voi auttaa kuten viimeksi nähtiin Shkupollin tehdessä joukkomurhan. Pitäisikö lainsäädäntöä muuttaa jotta nämä psykopaatit saataisiin pidettyä kiven sisällä joko vankilassa tai mielisairaalassa.

Toisaalta lakimiehet tykkää, kun tulee rahaa.

• 1§234567890+
        Krstus kirjoitti:

todella ikävä tapaus tuo liv,in asia niinkuin tuo porvoonkin juttu.eikä kukaan puolusta tuollaisia pahoja asioita,ei edes romanit.ovat ihan yhtä pahoillaan ja kauhuissaan kun tälläistä tapahtuu.mutta ei kaikki suomen romanit ole syyllisiä em.tapahtumiin,jokainen vastaa itse teoistaan .ei valkolaisiakaan syyllistetä kaikkia kun tallaista tapahtuu,esim,koulusurmat,valjakkala joka tappoi 9v lapsen ja molemmati vanhemmat,valjakkala oli suomalainen vaikka murhat tapahtuikin ruotsissa,sit just nää paloittelu murhat,pikku lapsia tappaa äidit ym.ym.näitä riittää.tallä kaikella tarkoitan vaan sitä ettei teitä valkolaisiakaan kukaan yleistä.ja tuosta liv,in jutusta kuuluu kaiken näköistä juttua,esim että liv olis itse houhoukutellu tämän miehen sinne ja siellä olikin hänen veli sekä pari muuta miestä vastaan ottamassa ja ensimmäiset laukaukset on tullut sieltä ja haavoittaneet tätä miestä.että mikähän meininki siellä,ei tarvii paljoa miettiä.siellä oli tarkoitus tappaa tämä mies.valkolaisissa ja romaneissa on vaan se ero kun tälläistä tapahtuu,että valkolainen tappaa sen jälkeen itsensä,mutta mustalainen kärsii rangaistuksensa

• Täydennysvarasto
        1§234567890+ kirjoitti:

todella ikävä tapaus tuo liv,in asia niinkuin tuo porvoonkin juttu.eikä kukaan puolusta tuollaisia pahoja asioita,ei edes romanit.ovat ihan yhtä pahoillaan ja kauhuissaan kun tälläistä tapahtuu.mutta ei kaikki suomen romanit ole syyllisiä em.tapahtumiin,jokainen vastaa itse teoistaan .ei valkolaisiakaan syyllistetä kaikkia kun tallaista tapahtuu,esim,koulusurmat,valjakkala joka tappoi 9v lapsen ja molemmati vanhemmat,valjakkala oli suomalainen vaikka murhat tapahtuikin ruotsissa,sit just nää paloittelu murhat,pikku lapsia tappaa äidit ym.ym.näitä riittää.tallä kaikella tarkoitan vaan sitä ettei teitä valkolaisiakaan kukaan yleistä.ja tuosta liv,in jutusta kuuluu kaiken näköistä juttua,esim että liv olis itse houhoukutellu tämän miehen sinne ja siellä olikin hänen veli sekä pari muuta miestä vastaan ottamassa ja ensimmäiset laukaukset on tullut sieltä ja haavoittaneet tätä miestä.että mikähän meininki siellä,ei tarvii paljoa miettiä.siellä oli tarkoitus tappaa tämä mies.valkolaisissa ja romaneissa on vaan se ero kun tälläistä tapahtuu,että valkolainen tappaa sen jälkeen itsensä,mutta mustalainen kärsii rangaistuksensa

Niin, puhdas pulmunenhan tämä Esa Å. on. Ei varmaan puukottanut sitä portsariakaan vuonna 1993. Tuo sun viimeinen lause loppuu Esa Å:n tapauksessa kesken, pitäisi jatkua "ja tappaa sitten pian uudelleen".

• tuomiot käytäntöön.

• väistellään

Suomessa pysyy hengissä kun ei sano mitään arvostelevaa romanista tai somalista.

• Krstus

Suomen armeliaan oikeuslaitoksen toimesta Åkerlund vapautetaan seuraavan kerran tappamana ehkä vuonna 2015 hyvän käytöksen vuoksi valmiina tappamaan taas. Sitten menee taas tuskin vuottakaan kun tämä patologinen murhaaja jatkaa taas uraansa.

En ymmärrä miksi tuomioita ei kärsitä päivästä päivään (mukaan lukien elinkautinen) jos kerran kyseesä on ainakin tuomionuusija tai kyseessä on henkirikos. Erityisesti psykopaattien kuten Åkerlundin vapautumisen sijaan pitäisi jatkohoito järjestää mielisairaalassa.

Toivottavasti se hovioikeuden tuomari joka aikoinaan vapautti Åkerlundin tappotuomiosta on saanut elämässään kärsiä. Välillisesti hänellä on viiden ihmisen veret käsissään.

• L0botomia sille

Åkerlund on pahin mahdollinen psykopaatti. Varmaan kiva istua taas kiven sisällä. Vittu mikä aivoton idiootti.

• ÅKERLUNDIT!

Vituttaa että tässä maassa ei mitään suojaa tuollaisilta tappajilta! Pitääkö toistaa samaa paskaa vuodesta toiseen. Niskalaukauksen paikka tässä kohtaa, niin loppuu ainakin tuolta tyypiltä tappaminen! Olipas sen ex-vaimon elämäkin aikamoista... YRITTI kaikin keinoin saada apua, mutta EI! Poliisit varmaan naureskeli tytölle ja toinen hengenhädässä! Eikö nyt viimeinkin voitais tehdä asioille jotain ja lopettaa se saatanan hyysääminen! En halua nähdä aivan ainutta ÅÅÅKKKERLUNDIA NEVER EVER!

• wrww

hahfajöjfgöa Ei voi sanoo mitä haluais ettei joudu linnaan! VITUTTAA!

• ihaan heitä

Poliisiksi pääsee kaiken maailman urpot. Ei ne mitään tajua mun mielestä.

• mätäpaise
        ihaan heitä kirjoitti:

Poliisiksi pääsee kaiken maailman urpot. Ei ne mitään tajua mun mielestä.

Tunnen montakin romania ja olen edelleen sitä mieltä, etteivät ole sen pahempia kuin muutkaan.
        Suomalaisissa löytyy yhtälailla paskoja tyyppejä. Esim. Valjakkala, Auvinen(Jokela), Saari(Kauhajoki), Gerdt(Myyrmannin pommi-isku), jne, jne. Ruotsissa olevat suomalaisjuntit.

• Tavja Havonen
        mätäpaise kirjoitti:

Tunnen montakin romania ja olen edelleen sitä mieltä, etteivät ole sen pahempia kuin muutkaan.
        Suomalaisissa löytyy yhtälailla paskoja tyyppejä. Esim. Valjakkala, Auvinen(Jokela), Saari(Kauhajoki), Gerdt(Myyrmannin pommi-isku), jne, jne. Ruotsissa olevat suomalaisjuntit.

Kyl kuulkaa täytyi päästä vapaaksi, minähän sen armahdin,olis ejo istunut kauan,ihan ihmisoikeuden vastaistahan se on pitää enempää romania, jota kaikk syrjii. Niinkun mää olen sanonu aiemminkin, et vähemmsitöjä täytyy munpresidenttinä suojella, ruotsinkielisiäkin ja ahvenamaalaisia oon suojellu suomenkielisiltä pakottamalla suomenkielisille pakkoruotsin, ja on ne ruotsinkielisten mut jo kaksi kertaa pressaks äänestänykin. silleen kiitokseksi.Romanit ei nyt tietnekään koskaan äänestä, mut homot ja lespot äänestää.

• Stifler
        mätäpaise kirjoitti:

Mustalaisia on 10,000 suomessa (wikipedian mukaan) eli 0.2% väestöstä. Suomessa on noin 100 murhaa vuodessa. Jos romaneilla olisi sama todennäköisyys murhata kuin suomalaisilla, meidän pitäisi kuulla yhdestä mustalais murhaajasta joka 5 vuotta. Taitaa olla vähän useammin?

• Gubber
        mätäpaise kirjoitti:

luettelmistasi "suomalaisista" kaikki muut paitsi Valjakkala ymmärsivät kuitenkin edes tappaa itsensä. Valjakkala ei ole (ihme ja kumma) näiden uusimpien pakoreissujensa aikana saanut tuhoa aikaan, ainakaan toistaiseksi.

• Judge Dredd

Mahtaako linnasta vapautuvilla olla luotiliivit päällä nykyään?

• SUOMALAINEN VAAN

no niin en puolusta millään tavalla tuota porvoon murhe näytelmää mutta heti kansa kohahti kun romani teki kieltämättä hirveen teon, joka päivä iltapäivä lehdet ovat hirveyksiä täynä, kyllä se suomipoika on kanssa tavan epeli mutta eihän se oma kakka haise. miksi raahatte sitten suomeen ihmisiä jotka raiskaavat lapsista vanhuksiin ja ruostavät vanhoja ihmisiä ja liikunta rajoitteisiä. pedofiilit saa ehonalaista ja sen jälkeen lipun linnanmäelle etsimään uutta pokaa, raiskaus on sama asia kuin invaliidin tekeminen = elävältä tapettu. suomen kansa on kaksinaamainen eikä rehellinen laki ja evankeljumi pitää olla sama romanille valkolaisille kuin muillekin ihmisroduille. ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ JOS JOKU PIPIPÄÄ TEKEE TOMMOSIA TEKOJA EI KUKAAN TERVE JÄRKINEN HALUA KELLEKÄÄN PAHAA, MILTÄS TUNTUISI JOS JOKU TEISTÄ LUKIJOISTA JOUTUSI VASTUUSEEN JOS SUOMI POIKA/TYTTÖ OLISI POTKINUT JANSSONIN MUMMOA NIIN EIKÖ SE OLISI VÄÄRIN JOS JOKU RUOTSALAINEN PAUKUTTAISI JOTAKIN VIRTASTA PATAA KUN SE ON SUOMALAINEN .

• herra18

monelle Hitleriä ikävä.. Aatulla oli loistava visio maailmanparantamisesta, joka olisi onnistuessaan luonut turvallisemman ja inhimillisemmän maailman. Valitettavasti sankariteko jäi pahasti kesken, mutta tokihan siitä oli siltikin suuri apu. Ehkä muita älykkäämpi eurooppalainen rotu vielä herää todellisuuteen, ja joku ottaa Hitlerin paikan saattaakseen puhdistuksen loppuun.

• näin se menee

joka ainoa ihminen joskus tuomitaa,silloin kun lähdemme viimiselle matkalle,jumala antaa sen viimisen tuomion..ja nämä keskustelut tulee joskus jokainen osaltaan muistamaan kun polvet notkahtaa jumalamme edessä...ja myöskin tämän pienen kirjoituksen muistatte. kuka ei usko poikaan ja pyhään henkeen..ei saa jumalan kirkkautta osakseen..joutuu tuonelaa...me emme voi tuomita ketään...jokainen maksaa joskus omista teoistaan itse,jos ei tee parannusta

• Jussuf_
        näin se menee kirjoitti:

joka ainoa ihminen joskus tuomitaa,silloin kun lähdemme viimiselle matkalle,jumala antaa sen viimisen tuomion..ja nämä keskustelut tulee joskus jokainen osaltaan muistamaan kun polvet notkahtaa jumalamme edessä...ja myöskin tämän pienen kirjoituksen muistatte. kuka ei usko poikaan ja pyhään henkeen..ei saa jumalan kirkkautta osakseen..joutuu tuonelaa...me emme voi tuomita ketään...jokainen maksaa joskus omista teoistaan itse,jos ei tee parannusta

Hyvä meininki.

• kentällä tuulee

On tuo "herra 18" sen verran alimittainen yksilö, ettei sellaista olisi siedetty Hitlerin valtakunnassa, kaasukammioon tuollainen olisi passitettu. Kai se sielläkin viimeisillä voimillaan olisi jotain idioottimaisuuksia kähissyt, ennen kuin henki olisi lähtenyt matkalleen kohti helvettiä.
        Semmonen "herra"!

• rttynr6tnm
        Jussuf_ kirjoitti:

Hyvä meininki.

Lusi mahdollisimman vähän,mieluummin ei päivääkään.Tule siviiliin ja TAPA.TAPA .Ja pliis enemmän kuin nää surkeat kolme.Tosin sulla on jo viisi raatoa tehtynä ,mutta ei se riitä.Ole mies TAPA ja paljon.Olen ihailijasi.

• jkjklljkljklljljk

suomalaiset olis hitlerin pitäny hävittää te ette oo muuta kun sisäsiittoista paksa kansaa.... toivottavasti joku viisas terroristi räjäyttää pommin suomessa jotta kuolis paljon suomalaisia ::!!!!!!!!

• Ylpeä romani
        jkjklljkljklljljk kirjoitti:

suomalaiset olis hitlerin pitäny hävittää te ette oo muuta kun sisäsiittoista paksa kansaa.... toivottavasti joku viisas terroristi räjäyttää pommin suomessa jotta kuolis paljon suomalaisia ::!!!!!!!!

Totta puhuen saklaiset sotilaat ja upseerit makasivat suomalaiset naiset viime sodan aikana ja lähtiessään pohjoisesta pois keihästivät naisia ja polttivat taloja. Empä tiedä, ei mitään niin pahaa etteikö jotain hyuvääkin jotten paremmin sanois!

• mie täs vaa

Hahaa, Aatu nai sun mummiasi ,poika ja aatun poijat kanssa! poltti sitten lähtiessään kotikonnun ja seivästi muutaman naapurinemännän.

• 2+0+

Tietääkseni Suomen oma romaniväestö on suuruudeltaan vain joitakin tuhansia. Onko kukaan laskenut tilastoista miten suuri osa heistä on syyllistynyt väkivaltarikoksiin? Olisi mielenkiintoista verrata valtaväestöön prosentteina.

• rootti

ei ole viaton, eläimet joita ihminen hallitsee ovat. sitä saa mitä tilaa. väkivaltaisin on voittanut kautta ihmisen historian. turhaa feminististä vikinää koko viestiketju.

• Näin on

Kaikkein kovimpia tappajia suomensukuisista kansoista ovat savolaiset.

• Akordi Aarne

Vanha juttuhan toi on!
      Vittuako sitä vielä jauhat?
      Eikö sulla ole koko maailmassa mitään muuta asiaa?

• Anna mennä!

pesemätöntä ja haisevaa mulkkuasi!

• laulaja-tim

Ei näillä pieniaivoisilla todellakaan ole mitään muuta asiaa.
        Uskomatonta mutta totta.
        Mutta me klassisen sivistyksen kasvatit, otetaan me whiskymoukut ja lauletaan:
        rati-riti ralla, tuli talvihalla!
        Tai sitten näin:
        haitta-tu-ritu-ralla
        kun vitun vei halla
        ja munat meni perässä
        että pärä-rättät-tää!

• rtnmertm5m
        Anna mennä! kirjoitti:

pesemätöntä ja haisevaa mulkkuasi!

älähän nyt,pesinhän sen viime vuosituhannella

• ihmeen

vuoksi ei Suomessa voitaisi ottaa kuolemantuomiota uudelleen käyttöön? Ei tämän kaltaisilla ihmishengestä piittaamattomilla psykopaateilla voi olla oikeutta jäädä enää keskuuteemme. Halvempi yhteiskunnalle, nyt maksaa noin 50.000euroa vuosi. Toimisi pelotteena, aivan varmasti.
      Eikun jeppe köyden jatkoksi.

• Rikosuutiset netissä

http://www.netti.fi/~g333/rikosuutiset01.htm
      Romanien edusmies vankilaan
      October 24 2002

Vantaan käräjäoikeus on tuominnut romaniasiain neuvottelukunnan entisen jäsenen Helge Valaman, 51, vankeuteen kolmesta lapseen kohdistuneesta haureudesta. Valama sai puolitoista vuotta ehdotonta vankeutta kolmeen tyttöön kohdistuneista teoista..... jatkuu-

• herra tofumäki

Vai että joku tappanu jonkun! En ole kuullutkaan, olen niin täysin uppoutunut Kyllikki Saaren murhan tutkimuksiin.
      Vai että oikeen mustalainen!
      Että oikeen Åkerlund! Voi hyvänen aika!
      No jopas nyt sattui!
      Kertokaa lisää!

• wiccatyttö.

Hih-hih-hih!
      Mä oon wiccatyttö!
      Te ette tiedä mistään mitään!
      Me wiccat tiedetään!
      Yhtä ja toista!

• Valkolainen.

persettä mustalaisille?

• wiccatyttö.
        Valkolainen. kirjoitti:

persettä mustalaisille?

Se on mun oma asia jos jaan tai en jaa.
        En kysy sulta lupaa.
        Mut aina jos on kiva setä, niin kyllä mä...
        Hih-hih-hih!

• ...

...

• isompi tytsi

Kyllä tässä on vähän "isommillakin tytöillä" pillu märkänä kuin vain wicca-tytöillä.
      Ooh, rakkaani, ooh!

• no huh huh

Nykyiset ei taida auttaa enää, käy pyytämässä lääkäriltä jotain toista merkkiä.

• e4hn5j4w

mulla on kulli märkänä,on se Esa NIIN IIIHANA.Hyvää tappo-onnea vaan IIHANALLE Esalle

• TÄRKEÄMPI

Johan sen jo johtajattaremme toi ilmi mikä on tärkeämpää.....hullujen tekemät murhat vai homojen kiusaaminen pippurisuihkeella

• Kateellisten

panettelua.

• Manne on Kingi

Manne Äkerlund hoiti asiansa niin kuin pitikin eli piti valkolaiset kurissa ja järjestyksessä.

EI kannata alkaa romanimiehelle availemaan lättyä tai siitä saa kärsiä!!

• fjf67k

Norjan pojalle et pärjää,pisti yli 70 punikkia kylmäksi.

• Äiti aurinkoinen
        fjf67k kirjoitti:

Norjan pojalle et pärjää,pisti yli 70 punikkia kylmäksi.

Aatu ja Josef olivat vielä kovempia kundeja--- heidän uhriluku kirjoitetaan sadoissa tuhansissa...

• Anonyymi

olin vitu kännis ja ajoin naapurini yli mitä teen ku ei linnaankaan jaksas mennä auttakaa ny vittu
      '

• Anonyymi

STT

HELSINKI

Vantaan käräjäoikeus on tuo- minnut romaniasiain neuvot- telukunnan entisen jäsenen Helge Valaman, 51, vankeu- teen kolmesta lapseen koh distuneesta haureudesta. Va Jama sai puolitoista vuotta ch- dotonta vankeutta kolmeen tyttöön kohdistuneista teois-

ta.

Lisäksi Valama määrättiin maksamaan kullekin tytöistä 10 000 euroa vahingonkor- vausta henkisestä kärsimyk-

Käräjäoikeus käsitteli Vala- man jutun suljettujen ovien takana. Asiakirjat julistettiin salaisiksi 40 vuodeksi Inkuun- ottamatta tuomiolauselmaa ja sovellettuja lainkohtia.

Valama on toiminut jo pit- kään erilaisissa romani- ja vä- hemmistöasioihin liittyvissä luottamus- ja muissa tehtävis sä. Hän oli romaniasiain neu vottelukunnan jäsen vuodes ta 1999 viime vuoden lop puun asti, jolloin rikostutkinta oli jo vireillä.

Valama on ajanut romanci- den asiaa myös monissa kan lisissä iäristöissä. Hän

• Anonyymi

Fletcher
      Re: Kysely: H. Valama
      Viesti Ti Helmi 19, 2019 12:50 am

Tuossa on juttu mainittu:

https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic ... 05#p762501

Helgehän on alkujaan Blomerus, mitähän kaikkea mahtaa sillä nimellä olla takanaan.

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe