NORDEA ERIARVOISTAA ASIAKKAITA

kivaakesää

Minulla on Nordeaan kaksikin korttia kahteen eri tiliin.
Miksi kuitenkin vain minun pitää noutaa uusi kortti aina konttorista, muut perheenjäsenet saavat sen postissa?
Tällä kertaa en mennytkään hakemaan sitä määräaikana. Sieltä tuli ilmoitus että jollen hae korttia määräaikana, he tuhoavat ne. Nyt olen ollut ilman korttia ja muiden perheenjäsenten armoilla tilien käytön suhteen.
Onko Nordea rikkonut kortin toimitussopimusta? En ole missään vaiheessa sopinut, että noudan kortin konttorista.

54

2728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+1

      Alkuperäisessä korttisopimuksessasi on kohta, jossa voit toivoa kortin postittamista tai konttorista hakemista. Olet luultavasti valinnut sopimusta allekirjoittaessasi vahingossa väärin. Tämä korjautuu varmasti paremmin soittamalla asiakaspalveluun kuin valittamalla turhaan netissä.

      • hhmmm777

        1) KORTTISOPIMUS: Siinä ei ole mitään uuden kortin toimittamista koskevaa kohtaa. Kyseessä lomake
        LYY320 02.04.
        2) NORDEA PANKKI SUOMI OYJ:N KORTTIEHDOT: "Nordean kortti voidaan toimittaa postitse kortinhaltijan pankille ilmoittamaan Pohjoismaissa (ei Islanti) olevaan osoitteeseen, mikäli tätä ei ole erikseen kielletty."
        Muuta tietoa en löytänyt pankin minulle toimittamista papereista.
        Olen ollut ilman kortteja heinäkuun alusta alkaen. Aika nöyryyttävää.


      • hellettä liikaa?
        hhmmm777 kirjoitti:

        1) KORTTISOPIMUS: Siinä ei ole mitään uuden kortin toimittamista koskevaa kohtaa. Kyseessä lomake
        LYY320 02.04.
        2) NORDEA PANKKI SUOMI OYJ:N KORTTIEHDOT: "Nordean kortti voidaan toimittaa postitse kortinhaltijan pankille ilmoittamaan Pohjoismaissa (ei Islanti) olevaan osoitteeseen, mikäli tätä ei ole erikseen kielletty."
        Muuta tietoa en löytänyt pankin minulle toimittamista papereista.
        Olen ollut ilman kortteja heinäkuun alusta alkaen. Aika nöyryyttävää.

        Oikeasti, etkö osaa hoitaa omia asioitasi? Kuten vaikka pyytää heitä postittamaan kortin sinulle kotiin nyt ja jatkossa? Jos et osaa soittaa asiakaspalveluun, lähetä netti-itkusi verkkopankin kautta nordealle.


      • Pulassa!
        hhmmm777 kirjoitti:

        1) KORTTISOPIMUS: Siinä ei ole mitään uuden kortin toimittamista koskevaa kohtaa. Kyseessä lomake
        LYY320 02.04.
        2) NORDEA PANKKI SUOMI OYJ:N KORTTIEHDOT: "Nordean kortti voidaan toimittaa postitse kortinhaltijan pankille ilmoittamaan Pohjoismaissa (ei Islanti) olevaan osoitteeseen, mikäli tätä ei ole erikseen kielletty."
        Muuta tietoa en löytänyt pankin minulle toimittamista papereista.
        Olen ollut ilman kortteja heinäkuun alusta alkaen. Aika nöyryyttävää.

        Ehdoista en tiedä muttanormaalisti 07 vanhenevan kortin uudesta kappaleesta on postissa tullut ilmoitus hyvissä ajoin kesäkuun puolella.

        Nyt, jokunen päivä sitten, varatessani lentoja ja hotskua maaras- joulukuun vaihteeseen hejasi korttini kelvottomuuttaan.

        Tarkistin Nordeasta ja asiakaspalvelu kertoi kortit toimitetuiksi läheiseen konttoriin.
        Kävimme hakemassa ( 140m ) ja ihmettelemässä viivettä.
        Postissa tuli ilmoitus korttien saapumisesta pari päivää myöhemmin.

        Kortin kanssa temppuillessani alkoivat keskustan halvat hotskut täyttyä haluamassamme Saksan kaupungissa joulumarkkinoiden ajaksi.


      • yksikaksikolme
        hellettä liikaa? kirjoitti:

        Oikeasti, etkö osaa hoitaa omia asioitasi? Kuten vaikka pyytää heitä postittamaan kortin sinulle kotiin nyt ja jatkossa? Jos et osaa soittaa asiakaspalveluun, lähetä netti-itkusi verkkopankin kautta nordealle.

        kirjallisesti Nordeaa postittamaan korttini minulle. Vastauksena täysi hiljaisuus. Keskustelu asiasta Nordean kanssa on ohi. Olen tehnyt asiasta kantelun.


      • kohtavihainenasiakas
        hellettä liikaa? kirjoitti:

        Oikeasti, etkö osaa hoitaa omia asioitasi? Kuten vaikka pyytää heitä postittamaan kortin sinulle kotiin nyt ja jatkossa? Jos et osaa soittaa asiakaspalveluun, lähetä netti-itkusi verkkopankin kautta nordealle.

        puhumassa asiasta. Koska minulle tuli kotiin kortin hakuilmoitus, ja siinä kohta jossa ehdotetaan että pankissa pyytäisin heitä vastaisuudessa toimittamaan kortit minulle postitse, niin teinkin. Minut yritettiin ohjata johonkin sivuhuoneeseen juttelemaan asiasta. Kun en suostunut, niin pankinjohtaja (nuori mies) tuli paikalle ja kaikkien asiakkaiden kuullen alkoi esittelemään erilaisia syitä siihen ettei kortteja voida minulle kotiin postittaa ja lopuksi hän sanoi, ettei ole lainkaan varmaa että johtuuko asiasta em. syistä!!! NORDEAN RIIHIMÄEN KONTTORI kyseessä.
        Huom. Vieressä kävi kova vilske, kun usealla asiakkaalla oli sama tilanne, paitsi he menivät virkailijan pyynnöstä sinne "kulman taakse".


      • mikä totuus
        kohtavihainenasiakas kirjoitti:

        puhumassa asiasta. Koska minulle tuli kotiin kortin hakuilmoitus, ja siinä kohta jossa ehdotetaan että pankissa pyytäisin heitä vastaisuudessa toimittamaan kortit minulle postitse, niin teinkin. Minut yritettiin ohjata johonkin sivuhuoneeseen juttelemaan asiasta. Kun en suostunut, niin pankinjohtaja (nuori mies) tuli paikalle ja kaikkien asiakkaiden kuullen alkoi esittelemään erilaisia syitä siihen ettei kortteja voida minulle kotiin postittaa ja lopuksi hän sanoi, ettei ole lainkaan varmaa että johtuuko asiasta em. syistä!!! NORDEAN RIIHIMÄEN KONTTORI kyseessä.
        Huom. Vieressä kävi kova vilske, kun usealla asiakkaalla oli sama tilanne, paitsi he menivät virkailijan pyynnöstä sinne "kulman taakse".

        Eli sulle ehdotettiin pankissa asian hoitoa ja selvitystä virkailijan kanssa, mutta kieltäydyit?
        Miksi et halunnut selvittää asiaasi?
        Ei korttiasiat kuulu kassalle.
        Kassapisteessä hoidetaan maksuliikenne, korttiasiat virkailijan kanssa neuvotellen.
        Miksi sun takia toisten asiakkaiden olisi pitänyt jonottaa ikuisuuden siihen kassalle.
        Puhut nyt jätkä itsesi taas pahasti pussiin.
        Mikähän näissä sun jutuissa taas mahtaa olla totuus!


      • hjiklkjlh
        kohtavihainenasiakas kirjoitti:

        puhumassa asiasta. Koska minulle tuli kotiin kortin hakuilmoitus, ja siinä kohta jossa ehdotetaan että pankissa pyytäisin heitä vastaisuudessa toimittamaan kortit minulle postitse, niin teinkin. Minut yritettiin ohjata johonkin sivuhuoneeseen juttelemaan asiasta. Kun en suostunut, niin pankinjohtaja (nuori mies) tuli paikalle ja kaikkien asiakkaiden kuullen alkoi esittelemään erilaisia syitä siihen ettei kortteja voida minulle kotiin postittaa ja lopuksi hän sanoi, ettei ole lainkaan varmaa että johtuuko asiasta em. syistä!!! NORDEAN RIIHIMÄEN KONTTORI kyseessä.
        Huom. Vieressä kävi kova vilske, kun usealla asiakkaalla oli sama tilanne, paitsi he menivät virkailijan pyynnöstä sinne "kulman taakse".

        Valitat että asioitasi ruodittiin kaikkien kuullen, vaikka et itse halunnut mennä asiaa toimistoon hoitamaan, kun sitä mahdollisuutta sinulle kohteliaasti tarjottiin!??!


      • syksynlehtixx

        Ei ole näin, turha syyttää asiakasta, kun hän EI ole koskaan kieltänyt pankkia postittamasta korttia. Ihan kun hän ei olisi yrittänyt hoitaa asiaa, jopa käynyt konttorissakin, ei mitään tapahdu, lukuisia yhteydenottoja monelta henkilöltä asiassa! Jätä ne näsäviisailut sikseen! Jo KOLMATTA KUUKAUTTA ILMAN KORTTIA, SE ON TODELLA SIKAA PANKILTA! PANKINHAN SE PITÄISI HOITAA HOMMA! RIIHIMÄEN NORDEA ON TÄYSI PASKA PANKKI.


      • syksynlehtixx
        mikä totuus kirjoitti:

        Eli sulle ehdotettiin pankissa asian hoitoa ja selvitystä virkailijan kanssa, mutta kieltäydyit?
        Miksi et halunnut selvittää asiaasi?
        Ei korttiasiat kuulu kassalle.
        Kassapisteessä hoidetaan maksuliikenne, korttiasiat virkailijan kanssa neuvotellen.
        Miksi sun takia toisten asiakkaiden olisi pitänyt jonottaa ikuisuuden siihen kassalle.
        Puhut nyt jätkä itsesi taas pahasti pussiin.
        Mikähän näissä sun jutuissa taas mahtaa olla totuus!

        "Et mennyt hoitamaan asiaasi?" TÄH? Oletko lukutaidoton vai muuten vähämielinen? Asiaa on yritetty hoitaa monasti ja PANKINHAN SE PITÄISI HOMMANSA HOITAA, vink, vonks, menikö sekaisin? Hankkiudu lukuterapeutille, ehkä vakava lukuhäiriö? Miksi helvetissä asiakkaan pitäisi juosta pankkiin ja olla pankin simputettavana? Onko jokin ruuvi pudonnut? On muuten käyty pankissa, mutta ei auttanut. Jätkä? Missä miehen munat näet? Oletko selvännäkijä? Totuus? HÄH?


      • syksynlehtixx
        hellettä liikaa? kirjoitti:

        Oikeasti, etkö osaa hoitaa omia asioitasi? Kuten vaikka pyytää heitä postittamaan kortin sinulle kotiin nyt ja jatkossa? Jos et osaa soittaa asiakaspalveluun, lähetä netti-itkusi verkkopankin kautta nordealle.

        Mitä vittuu? Oli ensimmäinen reaktio. Onko sulla kaikki himassa? PANKINHAN SE TÄSSÄ PITÄISI HOITAA ASIANSA, EIKÄ ASIAKKAAN! HÄNELLÄ ON KIRJALLINEN SOPIMUS, JOHON NOJAUTUA JA JOKA ON PANKKIAKIN SITOVA. Uuno olet sinä! ASIAKKAAN EI TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN. Kuule tollo, kaikkea on yritetty!


      • syksynlehtixx
        hjiklkjlh kirjoitti:

        Valitat että asioitasi ruodittiin kaikkien kuullen, vaikka et itse halunnut mennä asiaa toimistoon hoitamaan, kun sitä mahdollisuutta sinulle kohteliaasti tarjottiin!??!

        HOITAMAAN ASIAKKAAN? Häh? Asiakkaan EI TÄSSÄ TULE HOITAA MITÄÄN, VAAN PANKIN! TOIMITTAA SE VITUN KORTTI TOLLO!


      • toisenpankinasiakas
        syksynlehtixx kirjoitti:

        HOITAMAAN ASIAKKAAN? Häh? Asiakkaan EI TÄSSÄ TULE HOITAA MITÄÄN, VAAN PANKIN! TOIMITTAA SE VITUN KORTTI TOLLO!

        Niin pakin pitäisi hoitaa, mitä se yrittikin!! Mutta pitäisikö pankin tehdä esim. sopimusmuutoksia korttiehtoihin, lainaehtoihin, tiliehtoihin noin vain, kysymättä tai keskustelematta? He halusivat KESKUSTELLA asiakkaan kanssa HÄNEN omista pankkiasioistaan, joista varmasti tässäkin oli kyse. Mutta asiakkaalle se ei kelvannut. Varmaan jokin tarkempi syykin sanottiin miksi kortti ei aiemmin ollut tullut postin mukana, mutta sen jätät kertomatta.

        Mikä helvetti ihmisiä tänä päivänä oikein vaivaa?! Kitistään huonosta palvelusta ja ilkeistä asiakaspalvelijoista, mutta samalla itse ollaan A ensinnäkin yhteistyökyvyttömiä ja B täysiä idiootteja.

        Sinun tapaksessasi todellakin molemmat toteutuivat. Olit yhteistyökyvytön hoitamaan asiaa kuntoon ja täysi idiootti, koska et tajunnut kusevasi omille sukillesi. Nyt sitten ilman korttia itket netissä ja ehkä elättelet toivetta postissa saapuvasta kortista. Pakko todeta, että jos on noin idiootti ihminen, niin mihin helvettiin hän tarvitsee maksukorttia?! Maksa kolikoilla tai bussikortilla!


      • rrrrrrrrrr...
        toisenpankinasiakas kirjoitti:

        Niin pakin pitäisi hoitaa, mitä se yrittikin!! Mutta pitäisikö pankin tehdä esim. sopimusmuutoksia korttiehtoihin, lainaehtoihin, tiliehtoihin noin vain, kysymättä tai keskustelematta? He halusivat KESKUSTELLA asiakkaan kanssa HÄNEN omista pankkiasioistaan, joista varmasti tässäkin oli kyse. Mutta asiakkaalle se ei kelvannut. Varmaan jokin tarkempi syykin sanottiin miksi kortti ei aiemmin ollut tullut postin mukana, mutta sen jätät kertomatta.

        Mikä helvetti ihmisiä tänä päivänä oikein vaivaa?! Kitistään huonosta palvelusta ja ilkeistä asiakaspalvelijoista, mutta samalla itse ollaan A ensinnäkin yhteistyökyvyttömiä ja B täysiä idiootteja.

        Sinun tapaksessasi todellakin molemmat toteutuivat. Olit yhteistyökyvytön hoitamaan asiaa kuntoon ja täysi idiootti, koska et tajunnut kusevasi omille sukillesi. Nyt sitten ilman korttia itket netissä ja ehkä elättelet toivetta postissa saapuvasta kortista. Pakko todeta, että jos on noin idiootti ihminen, niin mihin helvettiin hän tarvitsee maksukorttia?! Maksa kolikoilla tai bussikortilla!

        Jos viitsisit lukea viestiketjun, niin tietäisit enemmän. Nämä Nordean kortit eivät ole koskaan tulleet postin mukana ja siitähän tässä onkin kyse. Voivat aivan hyvin lähettää kortit postin mukana, mitään estettä sille he eivät myöskään ole maininneet, kunhan vaan kiusaavat.
        Itken? Miksi itkisin, asiaa käsittelevä Nordean virkailihan tässä on sairastunut, katso viestiketjusta sekin seikka!


      • Anonyymi
        kohtavihainenasiakas kirjoitti:

        puhumassa asiasta. Koska minulle tuli kotiin kortin hakuilmoitus, ja siinä kohta jossa ehdotetaan että pankissa pyytäisin heitä vastaisuudessa toimittamaan kortit minulle postitse, niin teinkin. Minut yritettiin ohjata johonkin sivuhuoneeseen juttelemaan asiasta. Kun en suostunut, niin pankinjohtaja (nuori mies) tuli paikalle ja kaikkien asiakkaiden kuullen alkoi esittelemään erilaisia syitä siihen ettei kortteja voida minulle kotiin postittaa ja lopuksi hän sanoi, ettei ole lainkaan varmaa että johtuuko asiasta em. syistä!!! NORDEAN RIIHIMÄEN KONTTORI kyseessä.
        Huom. Vieressä kävi kova vilske, kun usealla asiakkaalla oli sama tilanne, paitsi he menivät virkailijan pyynnöstä sinne "kulman taakse".

        Kirjoitan aiheen sivusta, mutta muistin tuosta ”kulman takaa” muuta: Joskus kymmenisen vuotta sitten (-eli ehkä tämän keskusteluketjun aloituksen aikoihin!) menin yksityisyrittäjänä Nordean Porvoon konttoriin jonottamaan yksityishenkilöiden palvelutiskille, koska yritysosasto oli ”suljettu” eli sinne sisäänkäynti ulkoa lukittu ja sisällä pankkisaliin jaettu kahtia verholla, jonka takana tämä ”yrityspuoli” toimi.
        Tiskillä minulle sanottiin, että asiani pitäisi hoitaa ”yrityspuolella”. Astuin siis reippaasti kohti ihan muutaman askeleen päässä olevaa erottavaa verhoa, jolloin ”yksityispuolen” tiskiltä parkaistiin tukahtuneesti, että ei sinne voi mennä. Olin kuitenkin juuri jo astunut verhon taakse enkä nähnyt siellä mitään sen salaisempaa kuin muutaman virkailijan istuvan tiskin takana, yksi heistä tuli kiireesti palvelemaan minua seisaallaan, etten vain etenisi enempää.
        Koskaan minulle ei selvinnyt, mitä niin vaarallisen salaista verhon takana sinä päivänä oli, että yksityisasiakkaiden tiskiltäkin vauhkona pälyiltiin. Monta kertaa aiemmin olin saanut ihan vapaasti asioida yritysasiakkaiden tiskillä eikä pankissa tai sen ulkopuolella nytkään ollut minkäänlaista tiedotusta mistään erikoistilanteesta saati kieltoa tänään saapumasta yritystiskille. Huvittavaa.


      • Anonyymi
        rrrrrrrrrr... kirjoitti:

        Jos viitsisit lukea viestiketjun, niin tietäisit enemmän. Nämä Nordean kortit eivät ole koskaan tulleet postin mukana ja siitähän tässä onkin kyse. Voivat aivan hyvin lähettää kortit postin mukana, mitään estettä sille he eivät myöskään ole maininneet, kunhan vaan kiusaavat.
        Itken? Miksi itkisin, asiaa käsittelevä Nordean virkailihan tässä on sairastunut, katso viestiketjusta sekin seikka!

        Mutta minulle/meille tuli aina takavuosina kortit postissa. Tunnusluvut tulivat erillisessä lähetyksessä.


    • mahdollisesti...

      Onko kyseessä sivukortti jonkun perheenjäsenesi pääkorttiin?

      Vaimoni joutui kanssa noutamaan korttinsa Nordean konttorista vaikka minulle tuli postissa kotiin. Kun ihmettelin asiaa, niin sanoivat asian johtuvat siitä, että hänen korttinsa on sivukortti joka on kytketty minun korttiini.

      • 36

        TOINEN TOISEN PERHEENJÄSENEN TILIIN SIVUKORTTI.


      • ???

        eikä korttejani ole kuulunut. Minulla on kuitenkin sopimus korteista, enkä ole kieltänyt heitä lähettämästä niitä minulle. Sopimusrikkomus?


      • tylsää,Nordea!

        Alkoi siis jo kolmas kuukausi ilman minulle kuuluvia Nordean kortteja, minullahan oli niistä sopimus enkä ole kieltänyt lähettämästä kortteja minulle.


    • Korttiturva

      Ei tulisi mieleenkään sallia että kortti lähetetään postissa etenkään kirjaamattomana lähetyksenä. Postissa lähetys käsitellään niin monen henkilön toimesta että kortin voi varastaa missä vaiheessa vaan. Tai omakotialueella sen voi varastaa mikä tahansa mopopoika kun lähetys lojuu postilaatikossa, joista useimmat ovat Itellan aloitteesta lukitsemattomia.

      • ap kirjoittaja

        ja provosoineet keskustelua. Uusitut kortit tulevat Nordean Riihimäen konttorissa ainakin neuvontaan. Sitä ennen toki asioin kassan kanssa jossa sopimus korteista tehtiin. Missään vaiheessa en ole kieltänyt korttieni lähettämistä kotiin, päinvastoin. Eikä siis pankinjohtajakaan tiennyt, miksei niitä voinut kotiini lähettää.
        KOSKAAN AIEMMIN EI OLE TARVINNUT TAPELLA PANKIN KANSSA KORTEISTA.


      • 1611

        "Tai omakotialueella sen voi varastaa mikä tahansa mopopoika kun lähetys lojuu postilaatikossa, joista useimmat ovat Itellan aloitteesta lukitsemattomia."

        Kyllä tuo lukitsemattomuus on postilaatikon omistajan omaa aloitetta. Ei Itella missään vaadi, että postilaatikossa ei saisi olla lukkoa. Ihmetyttääkin, että niin monilla on halpa lukoton muovilaatikko, usein vielä lisäksi rikkinäinen ja kauhtunut.


      • vaihda pian
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        ja provosoineet keskustelua. Uusitut kortit tulevat Nordean Riihimäen konttorissa ainakin neuvontaan. Sitä ennen toki asioin kassan kanssa jossa sopimus korteista tehtiin. Missään vaiheessa en ole kieltänyt korttieni lähettämistä kotiin, päinvastoin. Eikä siis pankinjohtajakaan tiennyt, miksei niitä voinut kotiini lähettää.
        KOSKAAN AIEMMIN EI OLE TARVINNUT TAPELLA PANKIN KANSSA KORTEISTA.

        Sun kannattaa siis tuon jälkeen vaihtaa pankkia ja nopeaan, esim Osuuspankkiin!
        OP on erehtymätön ja aina oikeassa!


      • 555555
        1611 kirjoitti:

        "Tai omakotialueella sen voi varastaa mikä tahansa mopopoika kun lähetys lojuu postilaatikossa, joista useimmat ovat Itellan aloitteesta lukitsemattomia."

        Kyllä tuo lukitsemattomuus on postilaatikon omistajan omaa aloitetta. Ei Itella missään vaadi, että postilaatikossa ei saisi olla lukkoa. Ihmetyttääkin, että niin monilla on halpa lukoton muovilaatikko, usein vielä lisäksi rikkinäinen ja kauhtunut.

        on tässä matkan varrella monelta unohtunut. Kysymyshän oli siitä, että Nordea rikkoi korttien toimittamissopimusta.


      • 3456
        555555 kirjoitti:

        on tässä matkan varrella monelta unohtunut. Kysymyshän oli siitä, että Nordea rikkoi korttien toimittamissopimusta.

        On kyllä aika orpoa, kun en voi käyttää tiliäni niinkuin ennen, kun ei Nordea ole toimittanut sovitusti korttejani minulle. JO KOLMAS KUUKAUSI ILMAN KORTTEJA. HÄPEÄ NORDEA, vaikka eiväthän ne mitään osa hävetä, ei edes vaikka muistuttaisin heitä niistä pankkitulimiljardeista joita pankeille syydettiin tässä takavuosina. Se sai aikaan vain sen, että he voivat tehdä mitä vain, aina yhteiskunta heidät pelastaa...


      • ihan sekopää
        3456 kirjoitti:

        On kyllä aika orpoa, kun en voi käyttää tiliäni niinkuin ennen, kun ei Nordea ole toimittanut sovitusti korttejani minulle. JO KOLMAS KUUKAUSI ILMAN KORTTEJA. HÄPEÄ NORDEA, vaikka eiväthän ne mitään osa hävetä, ei edes vaikka muistuttaisin heitä niistä pankkitulimiljardeista joita pankeille syydettiin tässä takavuosina. Se sai aikaan vain sen, että he voivat tehdä mitä vain, aina yhteiskunta heidät pelastaa...

        Vaikeit aosaa tosiaan olla asikkaatkin - sääli pankkivirkailijoita!
        Sulle on siis ketjusta päätellen tarjottu tilaisuutta selvittää aisat, mutta se ei sulle sopinut.
        Nyt sitten vingut täällä, kun edelleen ole ilman kortteja. Miksi sulle niitä toimitetaan koskaan, jos kerran et siitä mennyt sopimaan.
        tsiisus tollasta. Saatko jotain sairasta nautintoa tälläsestä - ilmeisesti.


      • 999999999...
        ihan sekopää kirjoitti:

        Vaikeit aosaa tosiaan olla asikkaatkin - sääli pankkivirkailijoita!
        Sulle on siis ketjusta päätellen tarjottu tilaisuutta selvittää aisat, mutta se ei sulle sopinut.
        Nyt sitten vingut täällä, kun edelleen ole ilman kortteja. Miksi sulle niitä toimitetaan koskaan, jos kerran et siitä mennyt sopimaan.
        tsiisus tollasta. Saatko jotain sairasta nautintoa tälläsestä - ilmeisesti.

        KIUSATA PITKÄAIKAISTA ASIAKASTA tällä tavalla. Kyllä olen keskustellut asiasta, oikein pankinjohtajan kanssa. Hän ei osannut löytää syytä siihen, miksei minulle voida lähettää kortteja kotiini. Niin että te eräät hermoheikot kirjoittelijat täällä, lukekaapa tarkkaan asiat ennenkuin mollaatte syyttä suotta kärsimään joutunutta.


      • kiss my ass
        999999999... kirjoitti:

        KIUSATA PITKÄAIKAISTA ASIAKASTA tällä tavalla. Kyllä olen keskustellut asiasta, oikein pankinjohtajan kanssa. Hän ei osannut löytää syytä siihen, miksei minulle voida lähettää kortteja kotiini. Niin että te eräät hermoheikot kirjoittelijat täällä, lukekaapa tarkkaan asiat ennenkuin mollaatte syyttä suotta kärsimään joutunutta.

        Ei sitten tullut mieleenkään käydessäsi pankissa kiukuttelemassa, että olisit sen kortin ottanut mukaasi samalla reissulla. Siinähän odotat kotona korttias, ei sitä sulle postiteta jos se konttoriin on tilattu.

        Joko oot tyhmä tai sitten ihan vaan normaali provo.


      • gggggggg
        kiss my ass kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleenkään käydessäsi pankissa kiukuttelemassa, että olisit sen kortin ottanut mukaasi samalla reissulla. Siinähän odotat kotona korttias, ei sitä sulle postiteta jos se konttoriin on tilattu.

        Joko oot tyhmä tai sitten ihan vaan normaali provo.

        SILLOIN VIIME VUONNA KUN NORDEALTA TULI KUTSU NOUTAMAAN KORTTIA JA SAMASSA PAPERISSA HEILLÄ OLI ILMOITUS ETTÄ VOI PYYTÄÄ KORTIN LÄHETTÄMISTÄ SUORAAN KOTIIN.
        SAMALLA REISSULLA KESKUSTELTIIN ASIASTA, TULOKSETTA.
        Tänä vuonna en enää mennyt heidän halpaansa, vaan pyysin heitä toimittamaan kortin minulle kotiin kuten viime vuonna jo erikseen sitä heiltä pyysin.
        En ole missään vaiheessa kiukutellut, pankkihan se tässä kiukuttelee, nuori pojankloppi pankinjohtajana, tietäähän se, mitä siitä tulee.
        Kummallisinta tässä on se, että Nordea on pyytänyt lisäaikaa valitusinstanssilta asian ratkaisuun, lokakuulle, hyvin kummallista, kysymyshän on aivan päivänselvästä asiasta, kortti kuuluu asiakkaalle ja se pitää lähettää asiakkaalle jos ei sitä olla kielletty lähettämästä. Piste.


      • syksynlehtixx
        vaihda pian kirjoitti:

        Sun kannattaa siis tuon jälkeen vaihtaa pankkia ja nopeaan, esim Osuuspankkiin!
        OP on erehtymätön ja aina oikeassa!

        Ei tässä pankkia ruveta vaihtamaan, vaan asiassa taistelemalla tehdään palvelus monelle muullekin asiakkaalle, jota Riihimäen Nordea simputtaa korttiasiassa samalla tavalla. Nuorille lähetään kortti kotiin, mutta vanhuksia saatetaan kyykyttää hakemaan korttinsa. On mopo karannut pahasti käsistä Riihimäen Nordean nuorelta pomolta, kun ei tiedä miksi itsekään tekee niin ja näin.


      • syksynlehtixx
        ihan sekopää kirjoitti:

        Vaikeit aosaa tosiaan olla asikkaatkin - sääli pankkivirkailijoita!
        Sulle on siis ketjusta päätellen tarjottu tilaisuutta selvittää aisat, mutta se ei sulle sopinut.
        Nyt sitten vingut täällä, kun edelleen ole ilman kortteja. Miksi sulle niitä toimitetaan koskaan, jos kerran et siitä mennyt sopimaan.
        tsiisus tollasta. Saatko jotain sairasta nautintoa tälläsestä - ilmeisesti.

        Asiakkaan pitää pitää oikeuksistaan kiinni. Oletko ihan terve? Asiakastahan tässä pitää sääliä, sillä hänhän se on KÄRSIVÄ OSAPUOLI & PANKKI SIMPUTTAJA. Pankki ei ole edelleenkään lähettänyt sopimusta ja asiassa ei ole mitään keskusteltavaa edes pankin kanssa. Pankissakin käyty, lukutaidoton! Ei olisi kyllä tarvinnut. Miksi asiakkaan pitäisi sopia toisin mitä on KIRJALLISESTI SOVITTU? Riihimäenkin Nordean noudatettava sopimusta. SILKKAA KIUSANTEKOA PANKILTA, EI MUUTA. SAIRASTA NAUTINTOA SE PANKKI TAITAA SAADA, EI TODELLAKAAN ASIAKAS. Tolloja onko heitä, katso peiliin!


      • syksynlehtixx
        kiss my ass kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleenkään käydessäsi pankissa kiukuttelemassa, että olisit sen kortin ottanut mukaasi samalla reissulla. Siinähän odotat kotona korttias, ei sitä sulle postiteta jos se konttoriin on tilattu.

        Joko oot tyhmä tai sitten ihan vaan normaali provo.

        KIRJALLISESSA SOPIMUKSESSA on sovittu, että pankki toimittaa kortin postitse. Asia on yksiselitteinen. Mitään pankissa käyntiä ei tarvita, pankki ei ole noudattanut sopimusta. Tarkoitat lienee tyhmällä ja pellellä itseäsi? Älykkyysmääräsi ei päätä huimaa.


      • kommunikoimuualla
        ihan sekopää kirjoitti:

        Vaikeit aosaa tosiaan olla asikkaatkin - sääli pankkivirkailijoita!
        Sulle on siis ketjusta päätellen tarjottu tilaisuutta selvittää aisat, mutta se ei sulle sopinut.
        Nyt sitten vingut täällä, kun edelleen ole ilman kortteja. Miksi sulle niitä toimitetaan koskaan, jos kerran et siitä mennyt sopimaan.
        tsiisus tollasta. Saatko jotain sairasta nautintoa tälläsestä - ilmeisesti.

        miksi sitten kirjoittelet tähän keskusteluun!!!


      • Keulahahmo
        syksynlehtixx kirjoitti:

        Ei tässä pankkia ruveta vaihtamaan, vaan asiassa taistelemalla tehdään palvelus monelle muullekin asiakkaalle, jota Riihimäen Nordea simputtaa korttiasiassa samalla tavalla. Nuorille lähetään kortti kotiin, mutta vanhuksia saatetaan kyykyttää hakemaan korttinsa. On mopo karannut pahasti käsistä Riihimäen Nordean nuorelta pomolta, kun ei tiedä miksi itsekään tekee niin ja näin.

        Kuulostat ihan umpihullulta ja vainoharhaiselta kaistapäältä. Ihan niinkuin OIKEASTI pankille olisi jotain hyötyä "kyykyttää" vanhuksia???

        Naurettava ketju, ihme ruikutusta ja valitusta.

        Olisit hakenut kortin kun ilmoittivat sen olevan konttorissa niin ei tarvis kitistä kortittomuudesta.

        Uskomaton tyyppi tää aloittaja, harvoin törmää näin naurettaviin aloituksiin.


    • syksynlehtixx

      Kahdeksan miinusta, kyllä ihmiset ovat henkisesti sairaita, kun yksi älykäs ihminen nostaa PANKIN RÖTÖKSEN esiin, niin suomalaiset vain hyökkäävät ja sylkevät silmille. No näähän on suomalaisia, tutkitusti vähämielisiä, älä välitä! Tyhmyys ja ilkeys kulkevat käsi kädessä ja ehkä nämä on pankin porukoita, ketkä täällä hyökkäilee tai muuten vain henkisesti vähäälyisiä. Suomalaiset on niiiin tyhmiä, että eivät tajua edes omaa etuansa. Pitäisi olla vain hiljaa ja kärsiä, ne on hulluja näiden tollojen mielestä, ketkä uskaltaa avata suunsa! Niin toimivat suomalaiset.

      • 12+3

        niin sano bay bay sille.Pankki voi ilman syytä otattaa korttioikeuden pois.Pankin ei tarvitse edes visaelectronia myöntää LAIN MUKAAN ellei halua.Eli hallaa teet ja tällä hetkellä pankki miettii asianajajiensa kanssa millä ne saa heivattua sinut pihalle ja jos lainoja niin lainat maksuun kerralla.Odota vaan sillä niiden asianajat osaa hommansa viimeisen päälle.
        Sitäpaitsi tulossa uudet säännöt luotollisille masterille/visalle että aina pitää hakea konttorista sillä jso postin kautta lähettää ja joku pölliin niin voi sitä vingutella netissä monessa paikassa pelkästään kun tietää kortin numeron ja sen takana oleva 3 numoroiset koodin.Ei tartte henkaria ei muuta kun ostelee vaikka tuhansilla netistä ja jos ostaa sähköisiä tuotteita jotka saa ladattua koneelle ei edes jää kiinni jos osaa ja käyttää anonyymi servereitä.Eli ole iloinen ettei korttia postiteta enään tulevaisuudessa kenellekkään


      • ++++++++
        12+3 kirjoitti:

        niin sano bay bay sille.Pankki voi ilman syytä otattaa korttioikeuden pois.Pankin ei tarvitse edes visaelectronia myöntää LAIN MUKAAN ellei halua.Eli hallaa teet ja tällä hetkellä pankki miettii asianajajiensa kanssa millä ne saa heivattua sinut pihalle ja jos lainoja niin lainat maksuun kerralla.Odota vaan sillä niiden asianajat osaa hommansa viimeisen päälle.
        Sitäpaitsi tulossa uudet säännöt luotollisille masterille/visalle että aina pitää hakea konttorista sillä jso postin kautta lähettää ja joku pölliin niin voi sitä vingutella netissä monessa paikassa pelkästään kun tietää kortin numeron ja sen takana oleva 3 numoroiset koodin.Ei tartte henkaria ei muuta kun ostelee vaikka tuhansilla netistä ja jos ostaa sähköisiä tuotteita jotka saa ladattua koneelle ei edes jää kiinni jos osaa ja käyttää anonyymi servereitä.Eli ole iloinen ettei korttia postiteta enään tulevaisuudessa kenellekkään

        siitä, ettei Nordea vastoin sopimusta jätti lähettämättä minulle kuuluvat kortit. Makuutti niitä konttorissa vastoin sopimusta ja sitten ilmoituksensa mukaan tuhosi ne. JO NELJÄTTÄ KUUKAUTTA joudun tukeutumaan perheenjäseniin jos omia rahojani tarvitsen käyttää. Pikkupoika-konttorinjohtaja haluaa vain nöyryyttää pitkäaikaista asiakasta. ITSEKÄÄN HÄN EI TIEDÄ, MIKSI HÄN TÄLLAISTA TEKEE, HÄN ITSE NIIN KERTOI.


      • VAAN,,,
        12+3 kirjoitti:

        niin sano bay bay sille.Pankki voi ilman syytä otattaa korttioikeuden pois.Pankin ei tarvitse edes visaelectronia myöntää LAIN MUKAAN ellei halua.Eli hallaa teet ja tällä hetkellä pankki miettii asianajajiensa kanssa millä ne saa heivattua sinut pihalle ja jos lainoja niin lainat maksuun kerralla.Odota vaan sillä niiden asianajat osaa hommansa viimeisen päälle.
        Sitäpaitsi tulossa uudet säännöt luotollisille masterille/visalle että aina pitää hakea konttorista sillä jso postin kautta lähettää ja joku pölliin niin voi sitä vingutella netissä monessa paikassa pelkästään kun tietää kortin numeron ja sen takana oleva 3 numoroiset koodin.Ei tartte henkaria ei muuta kun ostelee vaikka tuhansilla netistä ja jos ostaa sähköisiä tuotteita jotka saa ladattua koneelle ei edes jää kiinni jos osaa ja käyttää anonyymi servereitä.Eli ole iloinen ettei korttia postiteta enään tulevaisuudessa kenellekkään

        SE TOIMII KUTEN KÄTEINEN RAHA.


      • SDERRI
        ++++++++ kirjoitti:

        siitä, ettei Nordea vastoin sopimusta jätti lähettämättä minulle kuuluvat kortit. Makuutti niitä konttorissa vastoin sopimusta ja sitten ilmoituksensa mukaan tuhosi ne. JO NELJÄTTÄ KUUKAUTTA joudun tukeutumaan perheenjäseniin jos omia rahojani tarvitsen käyttää. Pikkupoika-konttorinjohtaja haluaa vain nöyryyttää pitkäaikaista asiakasta. ITSEKÄÄN HÄN EI TIEDÄ, MIKSI HÄN TÄLLAISTA TEKEE, HÄN ITSE NIIN KERTOI.

        siis vituttaa että itse olet persaukinen luuseri ja ikäloppu ja pankinjohtaja on menestyvä nuori mies jolla on jo nyt kaikki mitä sulla ei tule koskaan olemaan?


    • ei tipu sympatiaa

      Taidat tässä ketjussa nostaa omaa egoasi ja vastailla itse itsellesi :D
      Harakatkin nauraa, sorry - normaali ihminen hoitaa tuollaiset asiat kertakäynnillä pankissa, sinulle se ei jostain syystä sovi.
      Nyt sitten itket ja niin kärsit :D
      Mitä odotat - suurta sympatiaa?

      • 0707070707

        asiassa. Miksi he ovat hiljaa??? Pelottaako asiakasta esittää oma mielipiteensä omassa asiassaan???


      • grrrrrrrrrrrr

        Tämän aamun uutiset valitusinstanssilta: "Asian käsittelijä Nordeassa joutui pyytämään lisäaikaa sairastumisen johdosta, joten myönsin vastaamiselle lisäaikaa 20.10.2010 saakka." Jo toista kertaa pyytää Nordea lisäaikaa yhden kortin (luovuin toisesta kun en sitä käytä kuitenkaan) toimittamiseen minulle postitse, hoh hoijaa.

        Kenellä se paha olo on? Kyllä se siellä pankin päässä on!

        Vaikka valitusinstanssi määräisi kortin toimitettavaksi minulle postitse valitusajan umpeuduttua, niin käytännössä tulen olleeksi ilman minulle kuuluvaa korttia heinä-, elo-, syys- ja lokakuun eli noin 4 kuukautta.

        Nordea käyttää hyväkseen kaikki mahdolliset vetkuilut joita se vain keksii.


      • MENNESSÄ.

        "Asian käsittelijä Nordeassa joutui pyytämään lisäaikaa sairastumisen johdosta, joten myönsin vastaamiselle lisäaikaa 20.10.2010 saakka. Nordea lähettää vastauksensa selvityspyyntöön suoraan Teille."

        Tänään on 20.10.2010, ei tullut Nordeasta mitään vaikka valitusinstanssi oli sen siihen velvoittanut. Taitaneet sairastua vakavamminkin siellä. Onhan se vähän huvittavaa, eikös pankissa ole muita henkilöitä asiaa hoitamaan kuin se sairastunut, eikös nämä ole ihan rutiiniasioita joka jokaisen virkailijan tulisi hallita ...


      • koskapa
        MENNESSÄ. kirjoitti:

        "Asian käsittelijä Nordeassa joutui pyytämään lisäaikaa sairastumisen johdosta, joten myönsin vastaamiselle lisäaikaa 20.10.2010 saakka. Nordea lähettää vastauksensa selvityspyyntöön suoraan Teille."

        Tänään on 20.10.2010, ei tullut Nordeasta mitään vaikka valitusinstanssi oli sen siihen velvoittanut. Taitaneet sairastua vakavamminkin siellä. Onhan se vähän huvittavaa, eikös pankissa ole muita henkilöitä asiaa hoitamaan kuin se sairastunut, eikös nämä ole ihan rutiiniasioita joka jokaisen virkailijan tulisi hallita ...

        ei vastaa tiedusteluihin mitään. Tarkoitan sitä valitusinstanssin käsittelijää.


      • 25.10 jo
        koskapa kirjoitti:

        ei vastaa tiedusteluihin mitään. Tarkoitan sitä valitusinstanssin käsittelijää.

        eli nyt on kulunut jo viisi päivää siitä, kun valitusinstanssin mukaan asia olisi tullut hoitaa. Kovapäisiä nämä nordealaiset - mitä lie tehneet valitusviranomaisen käsittelijälle, kun hiljeni hänkin. Onko hänkin joutunut sairaslomalle ... Joku vakavammanlaatuinen tauti levinnyt tämän tapauksen käsittelijöihin ...


      • 27.10. jo
        25.10 jo kirjoitti:

        eli nyt on kulunut jo viisi päivää siitä, kun valitusinstanssin mukaan asia olisi tullut hoitaa. Kovapäisiä nämä nordealaiset - mitä lie tehneet valitusviranomaisen käsittelijälle, kun hiljeni hänkin. Onko hänkin joutunut sairaslomalle ... Joku vakavammanlaatuinen tauti levinnyt tämän tapauksen käsittelijöihin ...

        Viimeinen eräpäivä oli 20.10.2010, siitä on jo aikaa. Kykenemättömyyttä enemmänkin ...


      • Anonyymi
        MENNESSÄ. kirjoitti:

        "Asian käsittelijä Nordeassa joutui pyytämään lisäaikaa sairastumisen johdosta, joten myönsin vastaamiselle lisäaikaa 20.10.2010 saakka. Nordea lähettää vastauksensa selvityspyyntöön suoraan Teille."

        Tänään on 20.10.2010, ei tullut Nordeasta mitään vaikka valitusinstanssi oli sen siihen velvoittanut. Taitaneet sairastua vakavamminkin siellä. Onhan se vähän huvittavaa, eikös pankissa ole muita henkilöitä asiaa hoitamaan kuin se sairastunut, eikös nämä ole ihan rutiiniasioita joka jokaisen virkailijan tulisi hallita ...

        Tuttua on. Nordea ei useinkaan vastaa valituksiin lainkaan.


    • eoeioiljaödfelöaelöj

      Olen ollut usean pankin asiakas ja tilejä on edelleen muutamissa eri pankeissa. Mielestäni Nordea on palvellut tosi hyvin ja oikeastaan näistä pankeista kaikista parhaiten ja ystävällisimmin. Parin muun pankin kanssa on ollut ongelmia mm. tylyä käytöstä erään pankin konttorissa ja toisessa pankissa taas pankkikorttien toimintahäiriöt.

      Tykkään muuten Nordean systeemistä, kun siellä on henkilökohtainen pankkineuvoja, jolle voi jättää viestin nettipankin kautta ja sitten tulee soitto ja asioiden hoito on todella näppärää. Ei kannata jäädä epäröimään, vaan pankkiasioita voi kysyä vaikkapa sitä kautta, aloittajalle vinkiksi vaan.

      Kun avasin tilin Nordeaan, minulta kysyttiin, haluanko hakea uuden pankkikortin konttorista vai laitetaanko postissa tulemaan. Muistaakseni rinnakkaiskortit pitää noutaa konttorista, joten siitä ei edes kysytä tuota kysymystä.

    • turha rutista

      Pitkä ja "mielenkiintoinen" keskusteluketju. Sanottakoon pari asiaa selväksi, ihan tilannetajun kannalta. Pankki ei ole sosiaalilaitos, pankki ei ole SPR, pankki on liiketoimintaa harjoittava yritys. Pankilla on oikeus valita asiakkaansa, hinnoitella samat palvelut asiakkaillen eri tavoin ja toteuttaa ihan vapaasti kaikkia yrittäjän itsensä oikeuksia asiakkailleen.

      Jos pankki ei halua postittaa juuri sinulle korttia, se ei sitä tee. Selvitystä pankki ei ole velvollinen antamaan. Pankki voi myös sulkea korttisi halutessaan, etkä voi sillekään mitään. Pankkia voit vaihtaa, mutta samat säännöt pätee OP:lla, Nordealla, Sampo Pankilla, Ålandsbankenilla, S-Pankilla, Aktialla, Tapiolalla jne.

      Jos korttia ei haluta lähettää, siihen varmaankin on perustelunsa. Ihan sama mitä ne ovat olleet, ei kannata keskustella niistä... ne voivat olla kortin hukkaamista yms. Pankki on nyt päättänyt toimia näin ja sinä joko yrität selvittää asian pankin kanssa, tai tulla asian kanssa toimeen. Vaihtoehtoja sinulla ei ole!

      • wrwer

        http://www.bingoon.fi/?i=henrit1

        Käykäähän rekisteröitymässä tonne. Suosittelijana henrit1 saa 10€ ilmaista pelirahaa.Voitot kotiin 2 pvässä ostokortteina joko k tai s-ryhmään.


      • minätiedän

        Mitä hukkaamista, kortinko? En ole koskaan hukannut pankkikorttejani, eivät ne ole myöskään postissa hukkaantuneet. Kysymys on siis vain Nordean simputtamisesta. Muille kyllä lähetetään pankkikortit kotiin, tosin kyllä huomasin kohtalotovereitakin olevan. Syytä eivät osanneet Nordeassa sanoa, se voi olla se ja se ja se voi olla ettei syy olekaan tuo ... Missään vaiheessa Nordea ei ole kieltänyt minulta pankkikortteja, mutta - kuten olen kertonut - on vaatinut minua noutamaan ne konttorista henkilökohtaisesti tai valtakirjalla joku toinen. Aivan hyvin voi minun mielestäni kyllä panna ne postiinkin, sille ei ole mitään esteitä, päinvastoin.
        Tiedän paljon vihaisia Nordean asiakkaita, kun heitä on kohdeltu siellä huonosti.


    • Onko pankinjohtaja

      poikanen kenties entinen koulukiusaaja? Sairasta tyydytystä hän tästä saa, kun kiusaa äitinsä ikäistä asiakasta. Vai onko takana kenties traumaattinen äiti-suhde?
      Valitusinstansin viimeisestä päivämäärästä eli 20.10.2010 on kulunut jo kauan ja nyt ollaan menossa jo marraskuussa. Mitään korttia ei posti tuonut tänäänkään.

    • Anonyymi

      Meiltä Nordea ”hukkasi” valituksen: eivät löytäneet sellaista mistään. Onneksi oltiin tallennettu todisteeksi. Tehtiin uusi valitus kumminkin ja sekin taisi ”hukkua”.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe