Minua kiinnostaisi tietää, miksi jotkut pitävät monikulttuurista yhteiskuntaa tavoiteltavana päämääränä?
Miksi kaikkialla pitäisi olla kaikkia?
Maailmalla on paljon suvaitsemattomampiakin yhteiskuntia kuin Suomi, mutta monet omat kansalaiset pitävät maatamme rasistisimpana, mutta ei pakosti muita maita missä esiintyy rasismia.
Monikulttuurisuus?
2
143
Vastaukset
- Kaupparatsastaja
No, sen verran ainakin pitää olla suvaitsevaisuutta, että käytännön asiat hoituvat sujuvasti. Niin suomalaisen turistin, saati sitten liikemiehen, palloilu ulkomailla, kuin ulkomaisten työntekijöiden touhut täälä meillä.
Ei se niin kummallisen vaikeaa ole jos ei ole kasvatettu aivan umpitynnyrissä. Hiukka kun kulkee antennit auki niin oppii ymmärtämään toisenlaisiakin kulttuureja, etenkin kun lukaisee jonkun turistioppaan siinä sivussa.
Tosiasia kuitenkin on että kansainvälinen vuorovaikutus jatkuu. Maailmanranta on suomalaisellekin kevyempi kiertää kun vähän katselee ympärilleen ja ottaa onkeensa näkemästään.Mutta ei kai se kerro, että on tynnyrissä kasvanut, jos ei tahdo monikultturista yhteiskuntaa. :)
Voihan sitä pitää eri kulttuureista silti, mutta ei tahdo niiden sekoittuvan ja näkyvän omassa kultturissaan liikaa ja muuttavan näin myös kaikkia eri asioita. Ei se ikäänkuin poissulje suvaitsevaisutta.
Mutta se että monia yhteiskuntia oikein yritetään tehdä monikulttuurisiksi on outoa. Kaikki siinä asiassa pitäisi vain olla positiivista ja negatiivista ei saisi olla ollenkaan. Muuten on rasisti ja suvaitsematon. Yleensä sanotaan aina, että kaikessa on kaksi puolta, mutta tässä kyseisessä asiassa tuntuu, että saisi olla vaan yhtä eli puoltavaa mieltä. Oppia pitäisi todella ottaa näkemästään ja kun katsoo monikulttuurisia/uskontoisia yhteiskuntia niin ei ole kauhean hyvin mennyt kyllä missään. Ihmiset ei vaan yhdisty toisiinsa siten, kuin monet haluaisivat ja se on ihan luonnollista. Esim. on monia paikkoja ja maita, jotka ei hyväksy toisiaan esim. Afrikassa heimosodat yms. monet juutalaiset ja mustat haluavat, että naidaan toinen juutalainen tai toinen musta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647