Pohjois-Irlannin marssikausi johti taas mellakointiin
Pohjois-Irlannin protestanttien vuotuinen marssikausi huipentui myöhään maanantaina jälleen kerran väkivaltaan.
Yhteenotot puhkesivat, kun katolilaisten joukko yritti estää protestanttien oranialaisveljeskuntaa marssimasta Belfastin pohjoisosan halki.
Katolilaiset viskelivät marssijoita ja kulkuetta suojanneita poliiseja palopommeilla, kivillä ja pulloilla, poliisit vastasivat kumiluodeilla ja vesitykeillä. Useita poliiseja haavoittui kahakoissa.
Marssijat juhlistivat vuonna 1690 käydyn Boynen taistelun vuosipäivää. Boynessa protestantit ottivat tärkeän voiton katolilaisista.
Levottomuuksia sattui jo marssin aattona sunnuntaina, jolloin yli 20 poliisia haavoittui protestanttien ja katolilaisten yhteenotoissa.
(13.07.2010 STT-AFP)
Uskovaiset mellakoivat
6
139
Vastaukset
Eikös molempien osapuolten jumalat nimenomaan edellytä vihollisen rakastamista ja poskienkääntämistä?
Aika ulkokultaista!Eikös nämä molemmat osapuolet ole kristittyjä? Palvovat samaa mielikuvitusystävää pikku eroavaisuuksin. Mitähän tekevät kun joutuvat eri olennon palvojien kanssa riitoihin?
- Järkyttynyt..
Pahinta tässä on se, että kristinusko on portti kovempiin uskomuksiin. Johan se on nähtävissä tuolla vanhemmassa Euroopassa miten väki ryhtyy käyttämään Koraania, kun kristinusko ei enää riitä.
On järkyttävää seurata kristinuskomuksellisia miten he eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta. He suosittelevat toisille, jopa tyrkyttävät toisille kristinuskoa. Olen nähnyt miten nuoria houkutellaan kadulta mukaan kristillisiin tapahtumiin. Jotkin näistä nuorista ovat lopulta päätyneet käyttämään Koraania.
Pitäisi kriminalisoida kristinusko. Se olis laupias teko.- Ou Mama
Täysin samaa mieltä. Menisin vielä pidemmälle ja kriminalisoisin kaikki uskonnot.
- 45y
kun ei edes eroteta uskoa ja uskontoa.......
- Aatteleppaite2.0
dillejä-
Luulisi katolisten perseeseenraiskaajapiispojen olevan häviöllä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697334Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425043- 923203
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462239- 202091
- 342023
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171787- 281671
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141643- 361490