Millainen on Marttilan kortteeri

e

Hei!

Olemme saaneeet kaverini kanssa soluasunnon Seinäjoen Marttilan kortteerilta. Millaisia asuntoja nämä ovat, Onko häiriköivää porukkaa? Juuri yläasteeltä päässyjä? vai enimmäkseen ammattikorkeakoulu opiskelijoita? Tänne voi kirjoittaa kaikkea tietoa muutenkin kyseisestä asunnosta. :)

19

3916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exopisk.

että meno on hurjaa, kersoja asukkaina, tupakoidaan missä halutaan välittämättä muista, pileet vähintään 2 kertaa viikossa-myös arkisin.
      En suosittele.

• pööötrööö

En itse ole kyseisessä paikassa asunut, mutta en kyllä ole ikinä mitään hyvää paikasta kuullut, mutta ota huomioon, että juttujen on tapana kasvaa ja ihmiset pitävät liioittelusta. Jos meno ei miellytä, niin voittehan sitten ystävänne kanssa etsiä toisen asunnon.

• Hyväksi todettu

En ole kuullut mitään negatiivista. Talot on todella hyvässä paikassa, kävelymatkan päässä rautatieasemalta, Framista ja keskustan palveluista.

• e
        Hyväksi todettu kirjoitti:

En ole kuullut mitään negatiivista. Talot on todella hyvässä paikassa, kävelymatkan päässä rautatieasemalta, Framista ja keskustan palveluista.

Täytyy toivoa, että tälle vuodelle ei osu Marttilan kortteerille kovin häiriköivää porukkaa. Pääasia on että saa edes yöt nukuttua rauhassa. Onneksi on asunnosta ainakin lyhyt matka kouluun. :)

• ---
        e kirjoitti:

Täytyy toivoa, että tälle vuodelle ei osu Marttilan kortteerille kovin häiriköivää porukkaa. Pääasia on että saa edes yöt nukuttua rauhassa. Onneksi on asunnosta ainakin lyhyt matka kouluun. :)

Enpä kyllä usko, että siellä kovin rauhassa saa yöt nukkua. Sellaista se meno on aina tuollaisissa asunnoissa.

• MIhin mihin

Niin mihin taloon muutatte? Sinne keskustan keltaiseen tiilitaloon, vaiko tohon joen rantaa tornitaloon, Jouppiin, vaiko Törnävälle, Upassakin taitaa olla Marttilan kortteerin asumuksia(?).

• e

Marttilan kortteeriin. Se on sen paikan nimi myös. Eli se sijaitsee aikalailla keskustassa. Niitä taloja on vissiin siinä useampia. Me muutamme C-taloon.

• ex asukas
        e kirjoitti:

Marttilan kortteeriin. Se on sen paikan nimi myös. Eli se sijaitsee aikalailla keskustassa. Niitä taloja on vissiin siinä useampia. Me muutamme C-taloon.

Eiköhän Marttilan kortteeri sijaitse Marttilassa, eikä suinkaan keskustassa...

Seinäjoella ei varsinaista keskustaa ole, mutta jos oletetaan että ns. kauppala-alueen keskusta on jossain epstorin tuntumassa niin sinne on n. 800metriä ja myös vapaudentie pitää ylittää. Jos taas Seinäjoen tekotoria tms. "kauppatoria" pitää keskustana niin sinne on matkaa 1,1km.

Keskustaksi marttilaa ei voi nimetä edes palveluidensa puitteissa. Julkista liikennettä ei sinne asti ole (joskaan Seinäjoen maalaiskunnassa julkista liikennettä ei muutenkaan ole). Jos haluaa julkisilla jonnekkin, on käveltävä 1,2km päähän juna-assalle.

Ja tosiaan se vapaudentie on aina ylitettävä, jos marttilasta jonnekkin menee. Päivisin vapauden tie on normaalikaupunkitie, joskin se on rekkojen suosiossa, siinä on kyllä liikennevalot ja kaupunkimainen nopeusrajoitus (50km/h). Liikenne kulkee n. 60-70km/h päivisin ja punasilla on autojen tapana mennä, eli katso ensin pysähtyykö auto ja vasta sitten noudata liikennevaloja. Iltaisin/öisin vapaudentie muuttuu normaaliksi tieksi, sen alueelta sammutetaan liikennevalot ja liikenne menee 80-100kilsaa tunnissa. Öisin siis ihan kaikki ajaa tuota nopeutta (myös poliisit, jotka vissiin juuri siksi käyttää vapaudentietä baananaan öisin )

• e
        ex asukas kirjoitti:

Eiköhän Marttilan kortteeri sijaitse Marttilassa, eikä suinkaan keskustassa...

Seinäjoella ei varsinaista keskustaa ole, mutta jos oletetaan että ns. kauppala-alueen keskusta on jossain epstorin tuntumassa niin sinne on n. 800metriä ja myös vapaudentie pitää ylittää. Jos taas Seinäjoen tekotoria tms. "kauppatoria" pitää keskustana niin sinne on matkaa 1,1km.

Keskustaksi marttilaa ei voi nimetä edes palveluidensa puitteissa. Julkista liikennettä ei sinne asti ole (joskaan Seinäjoen maalaiskunnassa julkista liikennettä ei muutenkaan ole). Jos haluaa julkisilla jonnekkin, on käveltävä 1,2km päähän juna-assalle.

Ja tosiaan se vapaudentie on aina ylitettävä, jos marttilasta jonnekkin menee. Päivisin vapauden tie on normaalikaupunkitie, joskin se on rekkojen suosiossa, siinä on kyllä liikennevalot ja kaupunkimainen nopeusrajoitus (50km/h). Liikenne kulkee n. 60-70km/h päivisin ja punasilla on autojen tapana mennä, eli katso ensin pysähtyykö auto ja vasta sitten noudata liikennevaloja. Iltaisin/öisin vapaudentie muuttuu normaaliksi tieksi, sen alueelta sammutetaan liikennevalot ja liikenne menee 80-100kilsaa tunnissa. Öisin siis ihan kaikki ajaa tuota nopeutta (myös poliisit, jotka vissiin juuri siksi käyttää vapaudentietä baananaan öisin )

Olen yhden ainoan kerran käynyt Seinäjoella pääsykokeissa, joten en ole mikään Seinäjoki tietäjä. Itseasiassa en oikeastaan edes osaa hahmottaa miten iso kaupunkin koko Seinäjoki on, mutta eiköhän se koulun alettua ala pakostakin selviämään. Muiden puheiden perusteella ja Marttilan kortteeri nettisivujen perusteella oletin sen olevan edes jotenkin keskustassa. Luksusta on jo se että se on puolen kilometrin säteellä keskustasta, alueiden nimityksillä ei ole minulle niin merkitystä. Pääasia että koulu on lähellä...:)

• hnrewrwerw
        e kirjoitti:

Olen yhden ainoan kerran käynyt Seinäjoella pääsykokeissa, joten en ole mikään Seinäjoki tietäjä. Itseasiassa en oikeastaan edes osaa hahmottaa miten iso kaupunkin koko Seinäjoki on, mutta eiköhän se koulun alettua ala pakostakin selviämään. Muiden puheiden perusteella ja Marttilan kortteeri nettisivujen perusteella oletin sen olevan edes jotenkin keskustassa. Luksusta on jo se että se on puolen kilometrin säteellä keskustasta, alueiden nimityksillä ei ole minulle niin merkitystä. Pääasia että koulu on lähellä...:)

Mä olen asunut marttilassa vuoden..

- sattui täydellinen kämppis ja seinänaapurit myös erittäin mukavia. seinänaapurit piti parit bileet vuoden aikana, mutta meille ilmoitettiin ja meidät kutsuttiin, ei ongelmia.
        - kun itse piti bileitä, koko asuntolaväki valui paikalle - valitettavasti.
        - tarjottu huumeita sielä
        - asunto oli erittäin oksettava, mutta niitä on nyt rempattu
        - asukkaita 15 - 25 v. Aivan tavallisia opiskelijoita, mutta myös alamaailman porukkaa
        - bileitä oli viikollakin, keskiviikkoisin paha päivä. ei kuitenkaan ihan mahotonta.
        - pari kertaa soitettiin poliisit,kun pelotti& ei saanut nukuttua.
        - sijainti mahtava. anttilaan puolisen kilsaa? kävelymatka "kaikkialle"
        - kyllä sielä pärjää!

• (:
        hnrewrwerw kirjoitti:

Mä olen asunut marttilassa vuoden..

- sattui täydellinen kämppis ja seinänaapurit myös erittäin mukavia. seinänaapurit piti parit bileet vuoden aikana, mutta meille ilmoitettiin ja meidät kutsuttiin, ei ongelmia.
        - kun itse piti bileitä, koko asuntolaväki valui paikalle - valitettavasti.
        - tarjottu huumeita sielä
        - asunto oli erittäin oksettava, mutta niitä on nyt rempattu
        - asukkaita 15 - 25 v. Aivan tavallisia opiskelijoita, mutta myös alamaailman porukkaa
        - bileitä oli viikollakin, keskiviikkoisin paha päivä. ei kuitenkaan ihan mahotonta.
        - pari kertaa soitettiin poliisit,kun pelotti& ei saanut nukuttua.
        - sijainti mahtava. anttilaan puolisen kilsaa? kävelymatka "kaikkialle"
        - kyllä sielä pärjää!

Hei. Minulla ei ole suuria ongelmia marttilan kortteerissa asumisessa. Olen tykännyt asua näissä asunnossa, keskustassa sijaitsevassa yksiössä soluasuntoa paremmin (: mielestäni täälä on aikasta rauhallista, joskus toki biletetään mutta sehän kuuluu elämään xDDD Mielestäni marttilan kortteereissa on hyvä vuokra (ei liian kallis) ja vesi ja sähkökin kuuluu vuokraan niin ei tarvitse niitä erikseen maksella ja asuin alueet ovat hyviä. "Toiset tykkää, toiset ei. Niin se menee beauty way"

• benny_91

Marttilan kortteerissa poliisit vierailee usein. on levotonta, bileitä. monia eri kansallisuuksia.

• Kesäinen nirppanokka

Olen asunut tämän kesän tornitalossa. Solussa haisee mätä ruoka, koska ulkomalaaiset naapurini tuulettavat kokkeillessa käryn käytävään ja varastoivat roskat eteiseen/parvekkeelle.
        Yläkerrasta on ainakin kerran oksennettu partsilta alas. Sieltä on myös tippunut pienen kaatopaikan verran roskaa omalle partsilleni...
        Kämppikset mulla on ok ja enhän tässä ole ollut kuin reilut 2kk.
        Autoralli kulmilla on aika ärsyttävää ja juopot/hämärähemmot hengaa jokirannassa.
        En itse asuisi tässä pidempään... Aika levotonta ja seinäjoella on olemassa ihan kivojakin asuntoja edullisesti, varsinkin kämppiksen kanssa.

• e
        Kesäinen nirppanokka kirjoitti:

Olen asunut tämän kesän tornitalossa. Solussa haisee mätä ruoka, koska ulkomalaaiset naapurini tuulettavat kokkeillessa käryn käytävään ja varastoivat roskat eteiseen/parvekkeelle.
        Yläkerrasta on ainakin kerran oksennettu partsilta alas. Sieltä on myös tippunut pienen kaatopaikan verran roskaa omalle partsilleni...
        Kämppikset mulla on ok ja enhän tässä ole ollut kuin reilut 2kk.
        Autoralli kulmilla on aika ärsyttävää ja juopot/hämärähemmot hengaa jokirannassa.
        En itse asuisi tässä pidempään... Aika levotonta ja seinäjoella on olemassa ihan kivojakin asuntoja edullisesti, varsinkin kämppiksen kanssa.

Juu. Täytyy katsoa jos meininki menee kovinkin villiksi, niin vaihtaa sitten vaikka yksityiseltä otettuun vuokrakämppään. Tosin voihan sinnekkin sattua vaikka millaista porukkaa. Jos siellä kestäisi parisen kuukautta ja hakee vaikka siirtoa johonkin rauhallisempaan paikkaan. Joku on sanonut ettän Uppa:n soluasunnot on hieman rauhallisempia. Sinne haettiinkin ensisijaisesti, mutta emme sinnet päässeet. Täytyy toivoa että olemma vielä hengissä ensi keväällä. (:

• Uppa
        e kirjoitti:

Juu. Täytyy katsoa jos meininki menee kovinkin villiksi, niin vaihtaa sitten vaikka yksityiseltä otettuun vuokrakämppään. Tosin voihan sinnekkin sattua vaikka millaista porukkaa. Jos siellä kestäisi parisen kuukautta ja hakee vaikka siirtoa johonkin rauhallisempaan paikkaan. Joku on sanonut ettän Uppa:n soluasunnot on hieman rauhallisempia. Sinne haettiinkin ensisijaisesti, mutta emme sinnet päässeet. Täytyy toivoa että olemma vielä hengissä ensi keväällä. (:

Jees itse asun Marttilan Kortterin Upan asunnossa ja kohtuu hiljaista ja rauhallista on ollut tähän asti ainakin.

• En muuta takaisin

Kyllähän Kortteerilta kannattaa kämppä vuokrata heti kun opiskelupaikan saa:

-asunnon saa melko varmasti. Ei välttämättä yksiötä mutta solun nyt ainakin. Onhan sekin parempi kuin ei mitään.

-Jos sattuu opiskelemaan Framilla niin mikäs sen parempi, Marttilan alueen kämpät ovat aivan vieressä (5min kävelymatka).

Mutta onhan siinä Kortteerissa niitä ikäviäkin puolia toki.

-Asunnot ovat kalliita verrattuna yksityiseltä vuokrattavaan. Vuokrattiin koulukaverin kanssa melko iso kämppä keskustasta ja vuokra pysyi samana. Maksoin soluhuoneestani ~290e/kk! Tuota ei voi perustella energian kalleudella, sillä täällä Seinäjoella sähkö on halpaa. Meidän laskumme on 22-25e/kk ja meillä kuluu sähköä paljon.

-Marttila on vähän sellaista bilettelyaluetta. Paljon vaihtareita joilla monilla on löysä lukkari. Kai siinä ehtii juhlia ja tutustua toisiinsa. Kannattaa poiketa ulkkareiden bileissä, yleensä meno on maino. Tosin voihan tuo 3 iltaa viikossa- tahti alkaa vtuttamaan, ymmärrettävästi.

-Solun siisteys ja ilmapiiri riippuu ihan siitä millaista väkeä sattuu naapurikseen saamaan, ja naapuriaan ei voi valita. Itselläni ei ollut mitään pahoja pulmia.

Yhteenvetona voisin sanoa, että Kortteerilta voi ja mahdollisesti kannattaa vuokrata katto pään päälle, mutta samalla kannattaa alkaa katselemaan uutta osoitetta. Jos sattuu vaikka omalta luokalta löytymään sellainen ihminen jonka kanssa voisi vuokrata asunnon puoliksi niin tilanne on aika hyvä. Lakea kiinteistöt vuokraa ihan hyviä mestoja, siitä voi aloitella.

• asumisesta

Olen samaa mieltä nimimerkin "En muuta takaisin" kanssa. Pakon edessä piti Kortteerin asuntoon kerran muuttaa, eikä tule ikävä ainakaan niitä luhtitaloja.

Asunto oli kyllä rempattu ja siistissä kunnossa, mutta outo pohjaratkaisu nieli niitä vähiäkin käyttöneliöitä, joista sai vieläpä maksaa suolaista vuokraa. Vuokra muuten nousee taas vuoden vaihteessa. Ei edes uskoisi opiskelija-asunnoiksi, niin kova hinta on pienellä luukulla ja autopaikalla.

Maantason asunto oli vetoisa, eikä kysyttäessä lämpöä saanut lisää, kun se keikkui juuri siinä riittävän rajamailla eli 20 asteessa. Hrrr.

Joskus voi herätä rääkkyviin naakkoihin, joita alueen lukuisat roskakatoksetkin houkuttelee. Ei sitä rääkkymistä jaksaisi kuunnella. Toisenlaista rääkkymistä seuraa sitten bileistä keskellä viikkoa ja viikonloppuisin. Lieviä meluhaittoja ja joskus hieman suurempia, kun naapuritalon basson jytinä kuuluu omaankin asuntoon.

Vaihtareita on melkeinpä enemmän kuin suomenkielisiä. Pesulan käyttö ilmeisesti tuottaa joillekin ulkkareille ongelmia. Ohjeista huolimatta pesuaineet menee vääriin lokeroihin ja joskus koneisiin on eksynyt mattojakin ja muuta sellaista.

Kyllä siellä asuu sen verran mitä täytyy, mutta kyllä yksityisellä on paree...

• entinen asukas

Kortteerissa ei kovin moni siisti ja tavallinen suomalainen opiskelija enää viiihdy! Alue on varkaita ja riekkujia, joista ainakin osa ulkomaalaisia. Nyt viimeisimpänä kasvinviljelijät. Ei voi suositella kenellekään!

• jeejiiouu

En muusta tiedä, mutta poliisi käy tuolla lähes joka toinen ilta selvittelemässä mitä milloinkin. On tuolla siis turvallista kun poliisiakin näkee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe