suomalaiset kirjankannet

mad-eye moody

niin mitä mieltä ootte suomalaisten pottereiden kansikuvista? mun mielestä ne on häpeä kaikelle potter-kirjallisuudelle ja sen faneille! siis miettikää nyt! toisessa kirjassa draco ja lucius malfoylla on mustat roikkuhiukset vaikka kirjassa selvästi mainitaan platinanvaalea taakse sliipattu fleda. kolmoskirjassa on valkohuppuisia ankeuttajia! neloskirjassa cedrikillä on vaaleat hiukset vaikka ne on rusehtavat, ja murjottava myrtti on joku ruipelo, vaikka sen piti olla pullea! ja miks harryn taikasauva näyttää ihan vappuviuhkalta? ja vitoskirja, voih... siis joo, pimento muistuttaa rupikonnaa muttei kai nyt ihan noin kirjaimellisesti??? ja sit se ruskeahiuksinen tyyppi etualalla... aluksi mä luulin että se on cho chang, mutta vaan mustat korvat paljasti että se on sirius musta!!! järkyttävää! siis täytyisi kyllä ottaa mallia ruotsalaisista! ja englanninkielisetkin on hienompia! mut noi suomenkieliset on häpeä!

20

3767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pat Bateman

      Ole kiltti, ja myönnä, että olet trolli. Tai edes vajaa.

      • Twil

        pakko sen on jostain hermostohäiriöistä kärsiä,ton huutomerkkimäärän kanssa.


      • PiPPuRi
        Twil kirjoitti:

        pakko sen on jostain hermostohäiriöistä kärsiä,ton huutomerkkimäärän kanssa.

        totta!


    • advis

      Suomalaiset kannet ovat suorastaan järkyttäviä...öögh..Eikö Suomesta parempia taiteilijoita sitten löydy Pottereita kuvittamaan? Voihan vihvilä...9_9

      • Kristallipore

        Musta ne on ihan huippuja! Ihanaa niissä on juuri se liioittelu, eikä olla(onneksi) yritettykään tehdä hienoja ja oikean näköisiä.. ei pliis.. musta ois häpeä, jos niihin piireltäisiin joku oikeen näköinen ihmishahmo, jolla ois rillit ja kaikki.. YÖK! ihanaa, että meillä on juuri tommoset kannet.. katselkaapa huviksenne muiden maiden kansia ja kiittäkää onneanne!!


      • gingin
        Kristallipore kirjoitti:

        Musta ne on ihan huippuja! Ihanaa niissä on juuri se liioittelu, eikä olla(onneksi) yritettykään tehdä hienoja ja oikean näköisiä.. ei pliis.. musta ois häpeä, jos niihin piireltäisiin joku oikeen näköinen ihmishahmo, jolla ois rillit ja kaikki.. YÖK! ihanaa, että meillä on juuri tommoset kannet.. katselkaapa huviksenne muiden maiden kansia ja kiittäkää onneanne!!

        esim. ranskalaiset kannet on aivan hirveet. xP


      • Winky
        Kristallipore kirjoitti:

        Musta ne on ihan huippuja! Ihanaa niissä on juuri se liioittelu, eikä olla(onneksi) yritettykään tehdä hienoja ja oikean näköisiä.. ei pliis.. musta ois häpeä, jos niihin piireltäisiin joku oikeen näköinen ihmishahmo, jolla ois rillit ja kaikki.. YÖK! ihanaa, että meillä on juuri tommoset kannet.. katselkaapa huviksenne muiden maiden kansia ja kiittäkää onneanne!!

        Minusta suurin osa suomalaisista potterien kannista ovat melkein täydellisiä, sillä ne ovat todellakin erilaisia verrattuna muiden maiden kansiin. Mielestäni Mika Launiksella on oikeus piirtää kirjojen kansiin sen näköiset hahmot, kun mitä se on itse kuvitellut. Se on taiteilijan vapautta! Suomalaisten kirjojen kansiin on yleensä piilotettu joku kirjan tapahtumista, mikä minusta on hyvä. Lisäksi jokaisen kirjan kannessa ei aina ole tuttua komikkoa, vaan henkilöt vaihtelevat kirjan juonen mukaan. Vitosen kansi oli kyllä suuri pettymys verrattuna aikaisempiin!!


      • mie
        Winky kirjoitti:

        Minusta suurin osa suomalaisista potterien kannista ovat melkein täydellisiä, sillä ne ovat todellakin erilaisia verrattuna muiden maiden kansiin. Mielestäni Mika Launiksella on oikeus piirtää kirjojen kansiin sen näköiset hahmot, kun mitä se on itse kuvitellut. Se on taiteilijan vapautta! Suomalaisten kirjojen kansiin on yleensä piilotettu joku kirjan tapahtumista, mikä minusta on hyvä. Lisäksi jokaisen kirjan kannessa ei aina ole tuttua komikkoa, vaan henkilöt vaihtelevat kirjan juonen mukaan. Vitosen kansi oli kyllä suuri pettymys verrattuna aikaisempiin!!

        Itse olen sitä mieltä, että tapa, millä hän piirtää ne on ainutlaatuinen ja kiva.
        Mutta vihaan sitä miten hän tunkee kuvaan kaiken mahdollisen, kannet alkavat näyttämään ahtailta ja ahdistavilta.
        Pidän siksi enemmän muista kansista, kun niissä on yksi, noh, aine. (olen nähnyt vain enkun&ruotsin kirjan kannet)
        Mutta, te muut saatte olla mitä mieltä vain. Ei kaikkia miellytä sama asia..onneksi.
        Eihän näitä keskusteluja muuten tulisi.


      • sopuli

        kyl täält suomest pitäs sellasiakin ihmisiä löytyä jotka osais piirtää!!!!!!!!


      • advis
        Kristallipore kirjoitti:

        Musta ne on ihan huippuja! Ihanaa niissä on juuri se liioittelu, eikä olla(onneksi) yritettykään tehdä hienoja ja oikean näköisiä.. ei pliis.. musta ois häpeä, jos niihin piireltäisiin joku oikeen näköinen ihmishahmo, jolla ois rillit ja kaikki.. YÖK! ihanaa, että meillä on juuri tommoset kannet.. katselkaapa huviksenne muiden maiden kansia ja kiittäkää onneanne!!

        Esimerkiksi se eräs vissiin englantilainen salaisuuksien kammion kansi, missä Harry ja Ron ajavat sinisellä ford anglialla, on aika huono..Harry näyttää siinä ihan oudolta. Ei laihalta ollenkaan, vaikka Harryhan on ihan riuku olemukseltaan.. Ja se viisasten kiven kansi, missä Harry seisoo tylypahkan junan edessä..huhhuh..

        Mutta esimerkiksi azkabanin vangin ja liekehtivän pikarin kannet ovat aika onnistuneita. Siis ei ne suomalaiset, vaan siinä toisessa Harry ja Hermione lentävät Hiinokalla ja toisessa Harry taistelee lohikäärmettä vastaan kolmivelhoturnajaisissa.

        Ja uusimmasta Feeniksin killan kannesta..pidän siitä ns. aikuisten version kansikuvasta. Se on jotenkin tyylikkään asiaankuuluvan synkeä..


    • mie

      siksi hahmot ovat erinäköisiä, koska sän käyttää ns. taiteilijan vapauksia, ja monissa tapahtumissa huonosti.
      Vaikka Professori Umbridge kuvattiin sammokomaiseksi, ei se tarkoita sitä, että sen pitää olla mikään ihmissammakko. En ymmärrä sitä, mutta se on vain tätä taiteilijan vapautta.

    • Neiti N

      Mieti jos suomalaiset kannet olisi yhtä siirappisen ällöttävät kuin esim. ruotsalaiset? Ei ne olisi Harry Potter kannet silloin vaan jonkun tavallisen ällö-nuorten kirjan kannet jossa ei olisi mitään taikaa...
      Minun mielestä on parempi, että ne erottuva edukseen muiden kirjojen joukosta...
      P.S. vaikka viittasin tossa nuorten kirjoihin en tarkoita, että Potterit ovat nuorten kirjoja... Ne ovat liian hyviä sellaisiksi...

    • Pat Bateman

      Pakko vastata vaikka trolli olikin...

      Musta ne on vaan niin perkeleen hienot.

      • NeitiSnape

        Mä yksinkertaisesti tykkään Launiksen tavasta piirtää. Etenkin Harry on juuri oikeanlainen. Hiusten kuuluukin olla pörrössä, ja muutenkin kuvissa on särmää. En mäkään kestäis mitään siirappisia. Eikä ne suomalaiset kannet mun mielestäni ole liian täynnä, ehei! On kiva, että niissä on kuvattu joku tietty tapahtuma ja ne hahmot varsinkin on niin riemastuttavan näköisiä! Esimerkiksi se Salaisuuksien kammion Gilderoy on aivan ihana! Ja se vitoskannen Pimento voi ehkä mennäkin vähän yli, mutta musta sekin on vaan hauska. Mä tykkään yleensäkin Launiksen piirtämistä kuvista, ja nähtyäni muiden maiden kirjojen kansia mä olin ilonen ollessani suomalainen, koska jotkut kannet oli ihan järkyttäviä. Jossain oli hirveän lihava poika, jota mä en olis voinut unissanikaan kuvitella Harryks, ja jossain toisessa Harry oli taas liian sliipattu ja sulonen. Että hmm... Mutta siis yhteenvetona voisi sanoa että mä puolustan Launiksen piirtämiä kansia ja pidän niistä ehdottomasti ja ehdottoman paljon.


      • Ginny
        NeitiSnape kirjoitti:

        Mä yksinkertaisesti tykkään Launiksen tavasta piirtää. Etenkin Harry on juuri oikeanlainen. Hiusten kuuluukin olla pörrössä, ja muutenkin kuvissa on särmää. En mäkään kestäis mitään siirappisia. Eikä ne suomalaiset kannet mun mielestäni ole liian täynnä, ehei! On kiva, että niissä on kuvattu joku tietty tapahtuma ja ne hahmot varsinkin on niin riemastuttavan näköisiä! Esimerkiksi se Salaisuuksien kammion Gilderoy on aivan ihana! Ja se vitoskannen Pimento voi ehkä mennäkin vähän yli, mutta musta sekin on vaan hauska. Mä tykkään yleensäkin Launiksen piirtämistä kuvista, ja nähtyäni muiden maiden kirjojen kansia mä olin ilonen ollessani suomalainen, koska jotkut kannet oli ihan järkyttäviä. Jossain oli hirveän lihava poika, jota mä en olis voinut unissanikaan kuvitella Harryks, ja jossain toisessa Harry oli taas liian sliipattu ja sulonen. Että hmm... Mutta siis yhteenvetona voisi sanoa että mä puolustan Launiksen piirtämiä kansia ja pidän niistä ehdottomasti ja ehdottoman paljon.

        Minusta Launiksen kannet ovat suoraan sanottuna rumia, mutta kun tarkemmin miettii ne ovat hauskoja ja kivasti erilaisia. Mutta kertokaa pliis miten voi mailata jollekin viestin lähettäneelle? Tai kun on tila sähköpostiosoitteelle, niin miten viestejä voi lähettää?


      • Pat Bateman
        Ginny kirjoitti:

        Minusta Launiksen kannet ovat suoraan sanottuna rumia, mutta kun tarkemmin miettii ne ovat hauskoja ja kivasti erilaisia. Mutta kertokaa pliis miten voi mailata jollekin viestin lähettäneelle? Tai kun on tila sähköpostiosoitteelle, niin miten viestejä voi lähettää?

        No ei niitä voi. Se tila sähköpostille on sitä varten, että suomi24.stä lähetetään sen viestin kirjkottajalle ilmoitus, että siihen on vastattu. Ei se ole siinä sitä varten, että muut voi ottaa yheteyytä.


    • mad-eye moody

      märitelkää sana "siirappinen"... Yks ainut suomalaanen kirjankansi tai sen yksityiskohta on hiinokka kolmoskirjassa. Viitoskirjan kannessa (enkkuversio) on hieno se feeniks...

    • Hpfani

      Ei kirjoja tehä elokuvien pohjalta vaa toisin päin! Eihän Kuvittaja voi tietää minkä väriset hiukset kullakin on koska elokuvat on tehty kirjojen pohjalta. Esim onhan liekehtivä pikari (kirja) tehty ennen kun se liekehtivä pikari (elokuva) Eli siis käytännössä näyttelijöillä on väärän väriset hiukset. Ja luin perustelut miks ne on mustat ne hiukset -Koska vaalea hiusten väri paljastettiin 3 kirjassa

      (Se oli kyl iha viisasten kivessä -_-)

    • Anonyymi

      Miksi se kansi poistettiin on harri hetero, mitä häh?

    • Anonyymi

      Mun mielestä kannet on just hienot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4636
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      272
      2712
    3. 133
      1697
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1337
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1136
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1114
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1067
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe