Vasten hyppiminen

??

Eli ongelmani on se että ulkona (ja myös sisällä jos vieras on ennestään tuttu) koira hyppii ihmisiä vasten, jos se on innostunut esim leikistä tai vaikkapa jos joku tulee kotiin, niin kotiin tulija saa kyllä sellaisen hyppy meren vastaansa että. Miten tämän saisi kitkettyä pois? Kyykkyyn meno ei auta mitään, silloin koira tulee vaan päälle ja kaataa. Koira myös ulkona ollessaan juoksee kovaa vauhtia kohti ja monesti törmääkin.

20

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hypi!

koiran ikävää käytöstä (hyppiminen)ei pidä palkita. Eli käännyt selin ja katselet kattoon kädet kylkiä pitkin. ei muuta puhetta kuin selkeä kielto EI! älä rupea pakenemaan koiraa, vaikka se kiertää sinut ja hyppää uudestaan, vaan käänny tyynesti taas toiseen suuntaan. koiraa ei pidä tervehtiä, ennen kun se käyttäytyy, eli ei hypi. tämä on tietysti hankalaa, kun tulee vieraita, mutta yritä..meillä auttoi jo muutaman viikon sisällä.Kerro toki auttoiko :)

• jsd333

Noo joku olikiin sen tuohon laittanut mutta tosiaan heti kun ovesta tulee ja koira hyppää niin kääntyy selkä suorana seinää vasten kädet lanteilla. Näin asento kertoo asemastasi koiraan nähden. Kelonkielen mukaan koiratkin menee. Katseen pitää myös kiinnittyä muualle kuin koiraan niin kauan kuin se rauhoittuu. Viisi sekuntia ilman hyppimistä ja silloin voi kehua. Jos koira hyppää sama juttu uudelleen.

• hflewfhlw
        jsd333 kirjoitti:

Noo joku olikiin sen tuohon laittanut mutta tosiaan heti kun ovesta tulee ja koira hyppää niin kääntyy selkä suorana seinää vasten kädet lanteilla. Näin asento kertoo asemastasi koiraan nähden. Kelonkielen mukaan koiratkin menee. Katseen pitää myös kiinnittyä muualle kuin koiraan niin kauan kuin se rauhoittuu. Viisi sekuntia ilman hyppimistä ja silloin voi kehua. Jos koira hyppää sama juttu uudelleen.

kiellät tiukasti, yksi selkeä kielto riittää. Jos alat huutelemaan moneen kertaa eitä ja alas, alas käskyjä, niin ne vain sekoittavat ja menettävät tehonsa. Kaikessa koulutuksessa toimii aina yksi, selkeä käsky, jota käytetään johdonmukaisesti. Ja käsky pitää sanoa JUURI sillä hetkellä, kun koira hyppää. Jos sanot sen sekunnin liian myöhään, niin koira voi luulla, että kiellät sitä esim silmiin katsomisesta, jos se sattuu juuri sillä hetkellä katsomaan silmiisi. Eli johdonmukaisuus, selkeys ja ajoitus!

Lisäksi käännyt aina JUURI hyppyhetlellä pois koirasta, et vilkaisekkaan sitä, et sano enää mitään, kunnes se on taas alhaalla. Koira hakee huomiota hyppimällä, siihen käsinkoskeminen ja käskyjen jako on huomioita. Nyt se oppii huomaamaan, ettei saa huomioita ja lopulta lopettaa, tämä vaatii aikaa ja kaikki perheenjäsenet pitää toimia samoin, mutta lopulta koira YMMÄRTÄÄ.

• koirakon puolikas

Hyvä vastaus edellinen. Lisään vielä sen, että hyvin usein (lähes aina) vasten hyppiminen on koiran taholta dominanssia. Moni luulee että koira hyppii iloissaan ihmistä vasten, mutta kyse on siitä, että se ei kunnioita "laumanjohtajan" eli ihmisen omaa yksityistä aluetta, vaan tunkeutuu sille. Tarkoitan tässä omistajaa/koiran isäntää/emäntää, en vieraita ihmisiä. Sinänsä vaarattomalta ja ei-niin-vakavalta tuntuva vasten hyppiminen voi olla merkki siitä, että koira ei koe ihmistä johtajana. Johtajuuden vahvistamis harjoitukset eivät tekisi pahaa koskaan vasten hyppiville koirille.

• pokjihhkjnbd

Tuohon edelliseen viestiin viitaten kysytäänpä näin: Miksi koirani ei kunnioita minua 1 minuutin ajan kun tulen töistä kotiin? Kunnoittaa kyllä sen lopun 23h 59min vuorokaudesta!
        Taitaa olla *****puhetta nämä dominanssi jutut.

• nou peetä
        pokjihhkjnbd kirjoitti:

Tuohon edelliseen viestiin viitaten kysytäänpä näin: Miksi koirani ei kunnioita minua 1 minuutin ajan kun tulen töistä kotiin? Kunnoittaa kyllä sen lopun 23h 59min vuorokaudesta!
        Taitaa olla *****puhetta nämä dominanssi jutut.

"Taitaa olla *****puhetta nämä dominanssi jutut. "

Eipä taida olla välttämättä ihan peetä.

Jos katsot uudelleen edellisen kirjoittajan viestin(josta yo. lainaus) niin huomannet että siinä luki: "että hyvin usein (lähes aina) vasten hyppiminen on..."
        Tämä tarkoittaa että ei joka kerta. Nyt vaihtoehtoja on kaksi, joko koirasi todellakin käyttäytyy tuon mainitsemasi 23:59 kuin luokan mallioppilas(oletko varma että kyseessä tuolloin on koira?), tai sitten ilmenee mainittuina aikoina jotain muuta pientä asiaa jotka viittaavat olemassa olevaan dominanssitaipumukseen. Tällöin koirasi ei sitten kunnioitakaan sinua 23:59 vaan vähemmän.

Se että onko näin vai noin en voi minä eikä kukaan muukaan sinua ja koiraasi tuntematon tai näkemätön sinulle sanoa.

• Itse lasken hyppisen ihan samaan koiralle tyypilliseen käyttäytymiseen pennusta alkaen.Eli hypitään,pompitaan,eikä suinkaan aina pysytä neljä jalkaa samaan aikaan maassa.
        Pikkuroduille monelle ylipäätään hyppiminen on tyypillistä,tempperamentistä johtuvaa,normaalia ylipäätään,josta jo toiminta itsessään palkkkaa itseään.Eli periaatteessa melko moni pikkukoira olisi hyvinkin dominantti,jos hyppiminen olisi sitä,vaikkakin tuossa tilanteessa...
        Koiralle on myös tyypillistä pyrkiä kohtia kasvoja,tervehtiessään tulevaa ihmistä,josta kovasti pitää.Ihan samoin kuin koiraa,mutta usein se tervehtiminen aloitetaan vaan ensin muualta kuin päästä.
        Hyppiminen on ylipäätäänsä kiihdyttävä toiminta,joka helposti siis palkkaa itse itseään,joten ei sen tarvi tapahtua montaakaan kertaa,kuin siitä muodostuu vaan simppelist tapa toimia,joka yhdistetään tiettyihin tilanteisiin.

Toisin sanoen,pääasiassa ihan pelkkä tapa toimia (tietyssä tilanteissa),kun omistaja ei ole opettanut tapaa,millä haluaa koiran toimivan.Koira kun ei itsestään pahemmin tajua,mikä meistä ihmisistä on sille toivottavaa...

Dominanssilla sillä tuskin on yleisesti mitään tekemistä,korkeintaan ehkä joskus.Pääasiassa vaan yksi toivottu asia monien joukossa,mikä pitää koiralle opettaa,ihan kuin moni muukin.

• koira on kaveri
        molossi kirjoitti:

Itse lasken hyppisen ihan samaan koiralle tyypilliseen käyttäytymiseen pennusta alkaen.Eli hypitään,pompitaan,eikä suinkaan aina pysytä neljä jalkaa samaan aikaan maassa.
        Pikkuroduille monelle ylipäätään hyppiminen on tyypillistä,tempperamentistä johtuvaa,normaalia ylipäätään,josta jo toiminta itsessään palkkkaa itseään.Eli periaatteessa melko moni pikkukoira olisi hyvinkin dominantti,jos hyppiminen olisi sitä,vaikkakin tuossa tilanteessa...
        Koiralle on myös tyypillistä pyrkiä kohtia kasvoja,tervehtiessään tulevaa ihmistä,josta kovasti pitää.Ihan samoin kuin koiraa,mutta usein se tervehtiminen aloitetaan vaan ensin muualta kuin päästä.
        Hyppiminen on ylipäätäänsä kiihdyttävä toiminta,joka helposti siis palkkaa itse itseään,joten ei sen tarvi tapahtua montaakaan kertaa,kuin siitä muodostuu vaan simppelist tapa toimia,joka yhdistetään tiettyihin tilanteisiin.

Toisin sanoen,pääasiassa ihan pelkkä tapa toimia (tietyssä tilanteissa),kun omistaja ei ole opettanut tapaa,millä haluaa koiran toimivan.Koira kun ei itsestään pahemmin tajua,mikä meistä ihmisistä on sille toivottavaa...

Dominanssilla sillä tuskin on yleisesti mitään tekemistä,korkeintaan ehkä joskus.Pääasiassa vaan yksi toivottu asia monien joukossa,mikä pitää koiralle opettaa,ihan kuin moni muukin.

Minkä ihmeen takia te hankitte koiria, jos niiden ei anneta elää, koira ei ole mikään pehmolelu mikä kiltisti istuu ja odottaa että viitit sitä huomioida, kyllä toi johtajuus hankitaan ihan muilla tavoilla. Koira on lemmikki ja totta hemmetissä se tarvii huomiota, herätkää jo noiden alistamisohjeidenne kanssa.

• ????????????????????
        koira on kaveri kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te hankitte koiria, jos niiden ei anneta elää, koira ei ole mikään pehmolelu mikä kiltisti istuu ja odottaa että viitit sitä huomioida, kyllä toi johtajuus hankitaan ihan muilla tavoilla. Koira on lemmikki ja totta hemmetissä se tarvii huomiota, herätkää jo noiden alistamisohjeidenne kanssa.

missähän kohtaa tässä ketjussa on alistamisohjeita tai väitetty ettei koira tarvitse huomiota?

• TkuKJK
        nou peetä kirjoitti:

"Taitaa olla *****puhetta nämä dominanssi jutut. "

Eipä taida olla välttämättä ihan peetä.

Jos katsot uudelleen edellisen kirjoittajan viestin(josta yo. lainaus) niin huomannet että siinä luki: "että hyvin usein (lähes aina) vasten hyppiminen on..."
        Tämä tarkoittaa että ei joka kerta. Nyt vaihtoehtoja on kaksi, joko koirasi todellakin käyttäytyy tuon mainitsemasi 23:59 kuin luokan mallioppilas(oletko varma että kyseessä tuolloin on koira?), tai sitten ilmenee mainittuina aikoina jotain muuta pientä asiaa jotka viittaavat olemassa olevaan dominanssitaipumukseen. Tällöin koirasi ei sitten kunnioitakaan sinua 23:59 vaan vähemmän.

Se että onko näin vai noin en voi minä eikä kukaan muukaan sinua ja koiraasi tuntematon tai näkemätön sinulle sanoa.

Koira ei TODELLAKAAN osoita mitään johtajuutta kun se huiskuttaa häntäänsä, ja hyppii ja pyörii omistajansa jaloissa kun hän tulee kotiin. Miksi koira nauttisi ylitse kaiken siitä että se, laumaeläin, on yksin kotona? Ja niin paljon, ettei sillä energisellä ja selkeästi leikkisellä käytöksellä olisi mitään muuta merkitystä kuin "osoitampa nyt että olen johtaja ku se kerran taas tuli". Tuo tekstisi on niin tyhmää, että nauran täällä ääneen!

Omatkin koirat (kaksi saksanpaimenkoiraa ja pitti - kyllä, amerikanpitbullterrieri) tosiaan käyttäytyvät koko muun ajan hyvin, olen opettanut niille ei-käskyn niin että ne lopettavat ohan minkä vain toimntansa siitä KOSKA NE HALUAVAT, eivät suinkaan siksi että ne pelkäävät mitä tapahtuu, jos ne eivät sitä tee. Kiellettyjä asioita ei meillä harrasteta, ei kyllä hyppimistäkään, mutta meillä on hyvin selkeä suhde koirieni kanssa. Minä toki olen se joka määrää, mutta koirat ovat lauman jäseniäni, eivätkä ne MILLOINKAAN pelkää minua. Toki ne ovat olleet äärettömän iloisia kun tulen kotiin, jopa niin että hyppimistä on tapahtunut, myös haukkumista kun tulen pihalle, joista on opetettu täysin positiivisella vahvistamisella pois.

Te dominansi-hyypöt olette kyllä tyhmiä.
        Lopettakaa koirienne pahoinpitely, turha alistaminen ja jopa silmiin katsomisen näkeminen vitun negatiivisena asiana, ja kasvakaa aikuisiksi.

Vannon ja laitan pääni, omaisuuteni ja perheeni pantiksi että minun koirani ovat sata kertaa onnellisempia kuin sinun. Ne saavat leikkiä, pitää haukaa, kulkea vapaana hihnasta ihan missä vain, ja oikeastaan tehdä mitä "HALUAVAT" mutta silti minä määrään. Miten teen sen? Ne eivät ikinä karkaa, hypi vasten, näyki, pure, jyrsi tai mene minnekään kiellettyyn paikkaan kuten keittiöön. Koska ne eivät hyödy siitä mitään. Koskaan ne eivät kuitenkaan joudu pelkäämään mitä tapahtuu jos ne eivät tekisi tuota tai tekevät tätä, ne tottelvat koska ne HALUAVAT totella ja tehdä niin kuin olen niille opettanut, sillä ne hyötyvät siitä niin paljon ja toisaalta kielletystä ei hyödy yhtään mitään.

Eivät koiratkaan tyhmiä ole, eivätkä ne tee mitään mistä ei hyödy.

• Koira ON kaveri!
        ???????????????????? kirjoitti:

missähän kohtaa tässä ketjussa on alistamisohjeita tai väitetty ettei koira tarvitse huomiota?

"Dominanssia
        koirakon puolikas 16.7.2010 10:56
        Hyvä vastaus edellinen. Lisään vielä sen, että hyvin usein (lähes aina) vasten hyppiminen on koiran taholta dominanssia. Moni luulee että koira hyppii iloissaan ihmistä vasten, mutta kyse on siitä, että se ei kunnioita "laumanjohtajan" eli ihmisen omaa yksityistä aluetta, vaan tunkeutuu sille. Tarkoitan tässä omistajaa/koiran isäntää/emäntää, en vieraita ihmisiä. Sinänsä vaarattomalta ja ei-niin-vakavalta tuntuva vasten hyppiminen voi olla merkki siitä, että koira ei koe ihmistä johtajana. Johtajuuden vahvistamis harjoitukset eivät tekisi pahaa koskaan vasten hyppiville koirille. "

Ylläoleva henkilö, valitettavasti, kokee aian hiukan eri tavalla kuin me normaalin älykkyysosamäärän omaavat, ja kannusti käyttämään niitä ns. "alistamisohjeita". Meitähän on moneen junaan, ja jotkut vain jäävät junasta kokonaan.

Onneksi kuitenkin on niitä normaalejakin täällä netin syövereissä, kuten nimimerkki "koira on kaveri", joka korjasi muidenkin viestit hyvin selkeästi ja ytimekkäästi, propsit hänelle siitä! :)

• En kai?
        TkuKJK kirjoitti:

Koira ei TODELLAKAAN osoita mitään johtajuutta kun se huiskuttaa häntäänsä, ja hyppii ja pyörii omistajansa jaloissa kun hän tulee kotiin. Miksi koira nauttisi ylitse kaiken siitä että se, laumaeläin, on yksin kotona? Ja niin paljon, ettei sillä energisellä ja selkeästi leikkisellä käytöksellä olisi mitään muuta merkitystä kuin "osoitampa nyt että olen johtaja ku se kerran taas tuli". Tuo tekstisi on niin tyhmää, että nauran täällä ääneen!

Omatkin koirat (kaksi saksanpaimenkoiraa ja pitti - kyllä, amerikanpitbullterrieri) tosiaan käyttäytyvät koko muun ajan hyvin, olen opettanut niille ei-käskyn niin että ne lopettavat ohan minkä vain toimntansa siitä KOSKA NE HALUAVAT, eivät suinkaan siksi että ne pelkäävät mitä tapahtuu, jos ne eivät sitä tee. Kiellettyjä asioita ei meillä harrasteta, ei kyllä hyppimistäkään, mutta meillä on hyvin selkeä suhde koirieni kanssa. Minä toki olen se joka määrää, mutta koirat ovat lauman jäseniäni, eivätkä ne MILLOINKAAN pelkää minua. Toki ne ovat olleet äärettömän iloisia kun tulen kotiin, jopa niin että hyppimistä on tapahtunut, myös haukkumista kun tulen pihalle, joista on opetettu täysin positiivisella vahvistamisella pois.

Lopettakaa koirienne pahoinpitely, turha alistaminen ja jopa silmiin katsomisen näkeminen vitun negatiivisena asiana, ja kasvakaa aikuisiksi.

Vannon ja laitan pääni, omaisuuteni ja perheeni pantiksi että minun koirani ovat sata kertaa onnellisempia kuin sinun. Ne saavat leikkiä, pitää haukaa, kulkea vapaana hihnasta ihan missä vain, ja oikeastaan tehdä mitä "HALUAVAT" mutta silti minä määrään. Miten teen sen? Ne eivät ikinä karkaa, hypi vasten, näyki, pure, jyrsi tai mene minnekään kiellettyyn paikkaan kuten keittiöön. Koska ne eivät hyödy siitä mitään. Koskaan ne eivät kuitenkaan joudu pelkäämään mitä tapahtuu jos ne eivät tekisi tuota tai tekevät tätä, ne tottelvat koska ne HALUAVAT totella ja tehdä niin kuin olen niille opettanut, sillä ne hyötyvät siitä niin paljon ja toisaalta kielletystä ei hyödy yhtään mitään.

"oikeastaan tehdä mitä "HALUAVAT" mutta silti minä määrään"

Eli sinä dominoit niitä eivätkä ne sinua? Olet niiden pomo? Miten paljon poikkeammekaan toisistamme?

"Lopettakaa koirienne pahoinpitely, turha alistaminen ja jopa silmiin katsomisen näkeminen vitun negatiivisena asiana, ja kasvakaa aikuisiksi. "

Mistä ihmeestä olet tollasta saanut päähäsi?

Lopuksi:
        Tottelemisessa on kyse koiran mielenhallinnasta, eikö totta?

• koira on kaveri kirjoitti:

Jos viestisi ei ollut tarkoitettu minulle (?),ei nyt ihan ainakaan sitten kohdalleen osunut asian suhteen ;),niin ei olisi pahitteeksi vähän tarkkuutta,mihin kohtiin vastaa.
        Kun tuskin kukaan haluaa vääriä mielikuvia ;)

• sitäsuntätä
        Koira ON kaveri! kirjoitti:

"Dominanssia
        Hyvä vastaus edellinen. Lisään vielä sen, että hyvin usein (lähes aina) vasten hyppiminen on koiran taholta dominanssia. Moni luulee että koira hyppii iloissaan ihmistä vasten, mutta kyse on siitä, että se ei kunnioita "laumanjohtajan" eli ihmisen omaa yksityistä aluetta, vaan tunkeutuu sille. Tarkoitan tässä omistajaa/koiran isäntää/emäntää, en vieraita ihmisiä. Sinänsä vaarattomalta ja ei-niin-vakavalta tuntuva vasten hyppiminen voi olla merkki siitä, että koira ei koe ihmistä johtajana. Johtajuuden vahvistamis harjoitukset eivät tekisi pahaa koskaan vasten hyppiville koirille. "

Ylläoleva henkilö, valitettavasti, kokee aian hiukan eri tavalla kuin me normaalin älykkyysosamäärän omaavat, ja kannusti käyttämään niitä ns. "alistamisohjeita". Meitähän on moneen junaan, ja jotkut vain jäävät junasta kokonaan.

Onneksi kuitenkin on niitä normaalejakin täällä netin syövereissä, kuten nimimerkki "koira on kaveri", joka korjasi muidenkin viestit hyvin selkeästi ja ytimekkäästi, propsit hänelle siitä! :)

Lainattu TkuKJK: tekstistä":ne lopettavat ohan minkä vain toimntansa siitä KOSKA NE HALUAVAT"
        "oikeastaan tehdä mitä "HALUAVAT""
        "ne tottelvat koska ne HALUAVAT"
        "Eivät koiratkaan tyhmiä ole, eivätkä ne tee mitään mistä ei hyödy"
        -----------------------------------------------------------------------------------------
        "minä määrään"
        "Minä toki olen se joka määrää"

Anteeksi,oli pakko!

• Lue kehonkieltä.
        TkuKJK kirjoitti:

-Kirjoittaja oli oikeassa. Silloin kun koira EI YRITÄ JOHTAJUUTTA, niin koira ei hypi päin, iloisenakaan. Sen sijaan se kiehnää ympärillä, jalkojen ympärillä, nuolee kättä, ja pitää korviaan taka-asennossa, ns. "nöyristelee". Tällaisesta käytöksestä tunnistaa koiran, joka EI OLE DOMINOIVA ihmistään kohtaan.

Opettele sinä, ja muut luulottelijat, lukemaan koiran "kehonkieltä".

• Kasvat ja kouluttaja
        koira on kaveri kirjoitti:

.. Muista, että jos koiran ja ihmisen suhde on kunnossa, niin koira luonnostaan ALISTUU. Eli sitä ei TARVITSE alistaa ! Tajusitko?

• Kasvat. ja kouluttaj
        Koira ON kaveri! kirjoitti:

"Dominanssia

Kun koiraan on suhde kunnossa, ja koira tiedostaa stressittömässä tilassa asemansa laumassa, sitä ei ollenkaan tarvitse alistaa. Tuo ei missään tapauksessa ole koiran alistamista, että siltä kieltää vasten hyppimisen. Koira, kun se kunnioitta isäntäänsä/emäntäänsä , luontaisesti itse vapaasta tahdostaan alistuu, mitään ihme "alistamista" ei tarvita. ÄO:ni ei kuulu tähän, mutta se on 125. Eli ihan hiukan normaalin yläpuolella. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, tämän ymmärtää ihan vaikka vähän tyhmempikin. Mutta sinä... (?) Nyt huolestuin.

Koiran kaveri ei voi olla sillä tavalla mitä sinä ilmeisesti tarkoitat. Koira on kyllä uskollinen ja hyvä kumppani, mutta ei tasavertainen kaveri, se on mahdotonta. Koiran maailmassa tämä ei ole mahdollista. Inhimillistät koiran, jos niin kuvittelet. Vai ymmärsinkö väärin, mitä tarkoitit kaveruudella.

• Aivan totta.
        ???????????????????? kirjoitti:

...tietenkään ole kysymys. On täällä monia jotka näköjään tajuavat asiat.

• Sivusta seurannut
        En kai? kirjoitti:

"oikeastaan tehdä mitä "HALUAVAT" mutta silti minä määrään"

Eli sinä dominoit niitä eivätkä ne sinua? Olet niiden pomo? Miten paljon poikkeammekaan toisistamme?

"Lopettakaa koirienne pahoinpitely, turha alistaminen ja jopa silmiin katsomisen näkeminen vitun negatiivisena asiana, ja kasvakaa aikuisiksi. "

Mistä ihmeestä olet tollasta saanut päähäsi?

Lopuksi:
        Tottelemisessa on kyse koiran mielenhallinnasta, eikö totta?

Tuollaisten kun tuo TkuKJK ei pitäisi ollenkaan tuollaisella tietämyksellä olla täällä vastaamassa ikään kuin "kouluttajana", hänen pitäisi olla oppilaan asemassa... Mistä ihmeestä hän sai vedettyä tähän pahoinpitelyt, alistamiset ym.

• Jasso laamanen
        Kasvat. ja kouluttaj kirjoitti:

Kun koiraan on suhde kunnossa, ja koira tiedostaa stressittömässä tilassa asemansa laumassa, sitä ei ollenkaan tarvitse alistaa. Tuo ei missään tapauksessa ole koiran alistamista, että siltä kieltää vasten hyppimisen. Koira, kun se kunnioitta isäntäänsä/emäntäänsä , luontaisesti itse vapaasta tahdostaan alistuu, mitään ihme "alistamista" ei tarvita. ÄO:ni ei kuulu tähän, mutta se on 125. Eli ihan hiukan normaalin yläpuolella. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, tämän ymmärtää ihan vaikka vähän tyhmempikin. Mutta sinä... (?) Nyt huolestuin.

Koiran kaveri ei voi olla sillä tavalla mitä sinä ilmeisesti tarkoitat. Koira on kyllä uskollinen ja hyvä kumppani, mutta ei tasavertainen kaveri, se on mahdotonta. Koiran maailmassa tämä ei ole mahdollista. Inhimillistät koiran, jos niin kuvittelet. Vai ymmärsinkö väärin, mitä tarkoitit kaveruudella.

Hetken näitä koirakeskusteluja seuranneena niin täytyy myöntää että ei täällä kyl monellakaan ole palikat paikallaan. Ensinnäkin kaikki on lähes laitaalukien naisia!... Joilla ilmeisesti ei oo kauheesti tärppiä miesmarkkinoilla saati että siitä sitten lapsi saataisi. Ihan toivotonta jeesustelua ja toisten selkään puukottamista ja pätemistä... eeeiii v***u mitä touhua!:D

Menkää oikeesti johonkin seksiväline liikkeeseen ja käykää ostaan dildo... Eihän tollasii hitlereitä kukaan kato... ees teidän koiranne.. myykää pois että edes niillä olisi kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      873
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    9. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      333
      651
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      73
      621
    Aihe