Perhekunta

Epä tietoinen

Olen eronnut ja lapsellinen. Ketkä kaikki kuuluvat perhetuntaani? Ihan tarkkaan ketkä?

21

3099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just-just

ja kaikki lapselliset

• perhekunta

Nykyaikana se taitaa olla hämärä käsite, mutta perhekunta Raamatussa tarkoitti perheenpään lisäksi tietenkin koko hänen perhettään, vaimoa, vaimoja, lapsia, vanhempia, isovanhempia, palvelusväkeä perheineen, orjia perheineen.

Raamatussa kun kastettiin seurakuntaan "perhekunnittain" niin kastettavia saattoi kuulua tuoon perhekuntaan useita satoja henkilöitä.

• Epä tietoinen

Jos ajatellaan pelastumista niin ei kai ole tarkoitus, että yksi sieltä täältä pelastuu, vaan että perhekunnittain vielä nykyäänkin? Minäkeskeinen ajattelu suosisi sitä, että riittää, jos minä yksin pelastun, mutta " sinä ja perhekuntasi" pätee nykyihmisellekin, eikö niin? Tiedän kyllä ton, mitä raamatussa on, mutta mitenköhän se menee esim. eronneitten kohdalla ja uusiperheitten kohdalla?

Onhan raamattu ole meille tämänajan ihmisille tarkoitettu joka tapauksessa? Kyllä jumala on tiennyt, mimmoista meno maan päällä on ja tulee olemaan. Hänhän tietää kaiken.

• Mooseksen aikaan
        Epä tietoinen kirjoitti:

Jos ajatellaan pelastumista niin ei kai ole tarkoitus, että yksi sieltä täältä pelastuu, vaan että perhekunnittain vielä nykyäänkin? Minäkeskeinen ajattelu suosisi sitä, että riittää, jos minä yksin pelastun, mutta " sinä ja perhekuntasi" pätee nykyihmisellekin, eikö niin? Tiedän kyllä ton, mitä raamatussa on, mutta mitenköhän se menee esim. eronneitten kohdalla ja uusiperheitten kohdalla?

Onhan raamattu ole meille tämänajan ihmisille tarkoitettu joka tapauksessa? Kyllä jumala on tiennyt, mimmoista meno maan päällä on ja tulee olemaan. Hänhän tietää kaiken.

En tiedä missä tarkoituksessa haet selvyyttä tuohon perhekuntakysymykseen?

Mooseksen aikaan tuli huolehtia myös entisistä puolisoista, jos otti uuden.

Entisen vaimon ruokaosaa ei saanut pienentää.

• Vielä ymmällä
        Mooseksen aikaan kirjoitti:

En tiedä missä tarkoituksessa haet selvyyttä tuohon perhekuntakysymykseen?

Mooseksen aikaan tuli huolehtia myös entisistä puolisoista, jos otti uuden.

Entisen vaimon ruokaosaa ei saanut pienentää.

Mietin, ketkä kaikki ympäriltäni ovat seurassani myös taivaassa? Tiedän, että vaikea kenenkään on vastata, mutta en usko, että Jumala haluaa vain minun itsenipelastuvan. Hänhän haluaa kaikkien pelastuvan, mutta kaikki eivät kumminkaan itse valitse Jeesusta. Yritän tulkita raamattua itselleni. Jos siellä kerran sanotaan Sinä ja perhekuntasi, haluaisin soveltaa sitä itseeni ja tietää, keitä minun kohdallani ajatellaan.

• profeetta Joonan
        Epä tietoinen kirjoitti:

johdatuksessa ja näin myös Niinive pelastui, kun kuninkaalta kävi käsky kaikille ja Herra armossaan säästi sillä on hyvä ja tahtoo parannusta, sielläkin muistaakseni kaikille kävi käski säkkissä ja tuhassa tehdä parannusta. Nykyään on aivan sama tilanne, kun parannusta tapahtuu kansakunnittain, sillä synti on kansakunnan häpeä ja Jumalan vanhurskaus sen korottaa. Ihmiset saavat äänestää mieleisensä johtajan Suomessakin, nykyinen taitaa hyväksyä homoparitkin ja Paavali kirjoitti niistä, jotka eivät pelkästään tee vaan vieläpä osoittavat hyväksyntää niille jotka tekevät kauhistuksia. Ei olisi niin paha jos itse pelkästään tekee laittomuutta, mutta vielä pahempaa on osoittaa hyväksyntää laittomuudelle, sillä ihminen ei silloin rakasta toisiakaan yhtään vaan hyväksyy heidän tuhoon ja Tuonelaan vievän tien rakkaudettomuudessa. No se on hyvä, että selkeästi nähdään, mistä pitää tehdä parannusta eikä tarvitse arvuutella onkohan Suomen kansan asenne Jumalan tahdon mukainen vai ei, sillä niin selvästi se on Raamatussa esille tuotu monessakin kohdassa, vaikka kirkossa vaikuttavat nämä laittomuuden voimat harhaoppeineen, joten sielläkin nähdään parannuksen tarvetta, joten siitäkään ei tarvitse olla hengellisesti kovinkaan valveutunut.

Perhekunnat kastettiin, kun kaikki tekivät parannuksen, samoin kansakunnat armahdettiin, näin se on vielä tänäänkin, pimeän laittomuuden aikana niinkuin Nooan ja Sodoman päivinä lähellä Jeesuksen paluuta tuomarina.

• Tyhmeliini 3444
        profeetta Joonan kirjoitti:

johdatuksessa ja näin myös Niinive pelastui, kun kuninkaalta kävi käsky kaikille ja Herra armossaan säästi sillä on hyvä ja tahtoo parannusta, sielläkin muistaakseni kaikille kävi käski säkkissä ja tuhassa tehdä parannusta. Nykyään on aivan sama tilanne, kun parannusta tapahtuu kansakunnittain, sillä synti on kansakunnan häpeä ja Jumalan vanhurskaus sen korottaa. Ihmiset saavat äänestää mieleisensä johtajan Suomessakin, nykyinen taitaa hyväksyä homoparitkin ja Paavali kirjoitti niistä, jotka eivät pelkästään tee vaan vieläpä osoittavat hyväksyntää niille jotka tekevät kauhistuksia. Ei olisi niin paha jos itse pelkästään tekee laittomuutta, mutta vielä pahempaa on osoittaa hyväksyntää laittomuudelle, sillä ihminen ei silloin rakasta toisiakaan yhtään vaan hyväksyy heidän tuhoon ja Tuonelaan vievän tien rakkaudettomuudessa. No se on hyvä, että selkeästi nähdään, mistä pitää tehdä parannusta eikä tarvitse arvuutella onkohan Suomen kansan asenne Jumalan tahdon mukainen vai ei, sillä niin selvästi se on Raamatussa esille tuotu monessakin kohdassa, vaikka kirkossa vaikuttavat nämä laittomuuden voimat harhaoppeineen, joten sielläkin nähdään parannuksen tarvetta, joten siitäkään ei tarvitse olla hengellisesti kovinkaan valveutunut.

Perhekunnat kastettiin, kun kaikki tekivät parannuksen, samoin kansakunnat armahdettiin, näin se on vielä tänäänkin, pimeän laittomuuden aikana niinkuin Nooan ja Sodoman päivinä lähellä Jeesuksen paluuta tuomarina.

Ajatteletko, että koko esim. Suomen kansa voidaan tuomita kadotukseen tai päästää taivaan ihanuuteen?

Tahtoo, tahtoo jumala pelastaa kansakunnan kokonansa ja varmasti kaikki maailman ihmiset, mutta edeelleenkin olen aika pihalla kysymyksen suhteen... Voikohan olla niin, että vain jotkut joittenkin perheitten jäsenistä pelastuvat. Esim. isä, äiti ja kaksi lasta, muttei kolmas lapsi; isoäiti, muttei isoisä, isoäidin 4 sisaresta vain 2 jne? Onkohan se mahdollista?

Vai hoiteleeko Jumala kaikki mainitsemani henkilöt tavalla tai toisella Taivaaseen, jos heidän puolestaan edes joku sitkeästi rukoilee?

• Suo Herra viisautta
        Tyhmeliini 3444 kirjoitti:

Ajatteletko, että koko esim. Suomen kansa voidaan tuomita kadotukseen tai päästää taivaan ihanuuteen?

Tahtoo, tahtoo jumala pelastaa kansakunnan kokonansa ja varmasti kaikki maailman ihmiset, mutta edeelleenkin olen aika pihalla kysymyksen suhteen... Voikohan olla niin, että vain jotkut joittenkin perheitten jäsenistä pelastuvat. Esim. isä, äiti ja kaksi lasta, muttei kolmas lapsi; isoäiti, muttei isoisä, isoäidin 4 sisaresta vain 2 jne? Onkohan se mahdollista?

Vai hoiteleeko Jumala kaikki mainitsemani henkilöt tavalla tai toisella Taivaaseen, jos heidän puolestaan edes joku sitkeästi rukoilee?

> Ajatteletko, että koko esim. Suomen kansa voidaan tuomita kadotukseen tai päästää taivaan ihanuuteen?

Kyllä tietysti, asian ratkaisee suhde Herraan Jeesukseen ja syntyminen Jumalan lapseuteen vedestä ja Hengestä, niinkuin Jeesus opetti positiivisessa mielessä.

Samoin myös tuo negatiivinen puoli voi kokonaan toteutua, jos ei olisi yhtään, joka Jumalan vanhurskaudessa vaeltaisi. Aabraham tiesi veljenpoikansa Lootin asuvat Sodomossa, kun Herra enkeleineen tuli ja ilmoitti sen tuhoamisesta ja Aabraham kysyi Herralta tuhoaisiko, jos sieltä löytyisi kymmenen vanhurskasta ja Herra vastasi ettei tuhoaisi. Näemme myöhemmin, että enkelit hakivat Lootin pois perheineen, kun eivät katsoisi taakseen tuhoutuvaan kaupunkiin, valitettavasti Lootin vaimo ei uskonut Herraa ja on varoittavat esimerkki olemaan tottelematon Herran käskylle ja tähän Jeesuskin viittasi tulemuksensa nykyisiin ja läheisiin aikoihin.

Tietysti realistisesti vain harvat pelastuvat, niinkuin Jeesus opetti, vaikka monet on kutsutut, sillä ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta, jos pitää tehdä totista parannusta, sillä kuka osaa keksiä enemmän selityksiä kuin ihminen, jos Jumala häntä kutsuu. Tämäkin nähdään tästä Jeesuksen vertauksesta juuri lopunkin ajan evankeliumin vastaanottamiseen tai ottamattomuuteen, sillä monet vastasivat hääkutsuun "pidä minua estettynä, sillä ..."
        "... minä ostin härkäparin"
        "... minä otin vaimon"
        ja muitakin, tänä päivänä varsinkin selitykset voisivat olla mitä monipuolisimmat, sillä mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

• yhtä perhettä

sielullisesti ja samoin jokainen ihminen maailmassa on lähimmäiseni.

Hengellisesti jos olet uudestisyntynyt elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä niin jokainen samoin syntynyt on perhekuntaasi Jeesuksessa. Lisäksi seurakunta tarkoittaa maailmasta uloskutsuttujen joukkoa, joiden nimet on Karitsan elämän kirjassa. Jeesus on Pyhä Uhrikaritsa, joka antoi itsensä ristiinnaulittavaksi, että ihmisillä hänessä olisi elämä ja hengellinen yltäkylläisyys ja hedelmä.

• epä tietoinen vielä

Koostuuko perhekuntani uudestisyntyneistä, joihin minulla ei mahdollisesti ole ollut minkäänlaisia siteitä täällä maan päällä? Onko sinusta perhekunnalla joku aivan uudenlainen kokoonpano, jossa on vain ne, joitten nimi on elämän kirjassa?

• niinkuin on
        epä tietoinen vielä kirjoitti:

Koostuuko perhekuntani uudestisyntyneistä, joihin minulla ei mahdollisesti ole ollut minkäänlaisia siteitä täällä maan päällä? Onko sinusta perhekunnalla joku aivan uudenlainen kokoonpano, jossa on vain ne, joitten nimi on elämän kirjassa?

kirjoitettu Raamatussakin siitä kirjoitettavan. Silloin siinä lienee saman talouden tai yrityksen jäsenet. Lisäksi voidaan erottaa orjat ja verisukulaiset ja itsekkäimillään se lienee käsittää pelkästää omaa egoaan, ainakin noin niiden osalta, jotka eivät pidä huolta omaisistaan niinkuin on kirjoitettu.

Asiayhteydestähän se riippuu ja henkilökohtaisesta suhtautumisesta ja asiayhteydestä.

Jumalan lapsia hengellisesti ovat vain ne, joiden nimet on Karitsan eli Jeesuksen elämänkirjassa ja tietysti Jeesuksen veljinä ja sisarina muodostavat perinnöllisen perhekunnan Jumalan lapseudessa.

Valitettavasti ihmisinä emme tiedä keiden nimet kirjassa on ja kenenkä eivät, tietysti suhtautuminen Jeesukseen ratkaisee sen, mutta pelkän nimen huulilla sanominen ei vielä takaa Jumalan lapseutta, sillä tarvitaan elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä syntyminen ja lisäksi syntyneillä nimensä kirjassa pysymistä, kuten voimme lukea Raamatusta.

Rukoillaan ja valvotaan kaikkien pyhien puolesta Jeesuksen nimessä opetuksen ja kehotuksensa mukaan palvelijoittensa kautta annettuna, amen.

• Aikaisempia

koska tiede todistaa Amerikan mantereella olleen jo elävät ihmisten heimokunnat
        Indiassa oltiin Jo hieman edellä Raamatun aikoja. He lentelivät 9500 vuotta sitten
        Vimanoilla. Kyllä tämä meidän Terra on käynyt varmasti todistettavasti ainakin 4 jä
        katasroffi aikakautta, joista oli mainintoja Alexsadrian kirjastossa. Koska nämä
        Katasroffit eivät sopineet Nooalaiseen kulttuuriin, siksi varhais Kristillisyydellä oli kova
        kiire tuhota Varhaisempien aikakausien todistus aineisto polttamalla Alexsandrian
        kirjasto. Se mikä vielä jäi jäljelle Kristillisyyden tuholta, niin lopun tekivät Tästä
        kirjastosta Muslimit.

Tästä tuhouttumasta osasta on löytynyt muun muassa alkuperäinen tarina, kuinka
        nämä Amerikan mantereen asukkaat odottivat takaisin palaavaa valkoista miestä.
        Kuitenkin he erehtyivät Espanialaisten suhteen. Näet Heidän kulttuurinsa opettaja
        oli purjehtinut itään, koskaan palaamatta vaikka oli luvannutkin palaavansa!!!

• valhetietoa ja kuten
        Aikaisempia kirjoitti:

koska tiede todistaa Amerikan mantereella olleen jo elävät ihmisten heimokunnat
        Indiassa oltiin Jo hieman edellä Raamatun aikoja. He lentelivät 9500 vuotta sitten
        Vimanoilla. Kyllä tämä meidän Terra on käynyt varmasti todistettavasti ainakin 4 jä
        katasroffi aikakautta, joista oli mainintoja Alexsadrian kirjastossa. Koska nämä
        Katasroffit eivät sopineet Nooalaiseen kulttuuriin, siksi varhais Kristillisyydellä oli kova
        kiire tuhota Varhaisempien aikakausien todistus aineisto polttamalla Alexsandrian
        kirjasto. Se mikä vielä jäi jäljelle Kristillisyyden tuholta, niin lopun tekivät Tästä
        kirjastosta Muslimit.

Tästä tuhouttumasta osasta on löytynyt muun muassa alkuperäinen tarina, kuinka
        nämä Amerikan mantereen asukkaat odottivat takaisin palaavaa valkoista miestä.
        Kuitenkin he erehtyivät Espanialaisten suhteen. Näet Heidän kulttuurinsa opettaja
        oli purjehtinut itään, koskaan palaamatta vaikka oli luvannutkin palaavansa!!!

gnostilaisuutta. Usko Raamattuun ja Jumalan ilmoitukseen niin teet hyvin sielusi ja sen pelastuksen toivon kannalta, kun pysyt Jumalan antamassa ilmoituksessa ja teet mielenmuutosta Herran tahdon mukaan. Voi niitä, jotka luulevat tietävänsä asiat paremmin kuin Jumalan Hengen vaikuttamat Jumalan ihmiset, jotka kirjoittivat sen, minkä saivat Jumalalta, puhumattakaan Mooseksen kirjoituksista, sillä on uskollinen koko Jumalan valtakunnassa Jeesuksen opetuksen mukaan. Pankaa pois järkeisopit ja älkää luulko olevanna itsessänne viisaita, vaan anokaa Jeesuksen nimessä viisautta ja ymmärrystä ja oppikaa Jeesuksesta, sillä on hiljainen ja nöyrä, kaikessa tehden Isän tahdon ja uskoen pyhät kirjoitukset ja lain ja todistuksen.

• että...

Ei kaikki eronnet välttämättä ole lapsellisia. Monet itseään aikuisina pitävät saattavat erota. Sen nykyisen perhekuntasi (kuin myös asuinkuntasi) tiedät varmaan parhaiten itse.

• Epä tietoinen

voiko olla, ettei minulla ole lainkaan perhekuntaa, kun on vain yksi eli minä jääkaapin käyttäjänä?

• jääkaapissa
        Epä tietoinen kirjoitti:

voiko olla, ettei minulla ole lainkaan perhekuntaa, kun on vain yksi eli minä jääkaapin käyttäjänä?

Ole onnellinen, ettei sun jääkaapilla käy muita kuin sinä. EU tilastojen mukaan ruoka on täällä armaassa isänmaassa h......n kallista.

• tuottaja.
        jääkaapissa kirjoitti:

Ole onnellinen, ettei sun jääkaapilla käy muita kuin sinä. EU tilastojen mukaan ruoka on täällä armaassa isänmaassa h......n kallista.

>>>ruoka on täällä armaassa isänmaassa h......n kallista.

• tuottaja.
        tuottaja. kirjoitti:

Tuottajana;
        minulla ei oo arvot rahassa, vaan ihmisessä ja Jumalassa.

En ole rikas, kun minut maahan laitetaan päälläni on vain "morsiuspuku" eli puu paltto ja lakana.

• tulevaisuus???
        tuottaja. kirjoitti:

Tällaiset jutut ei kai kuulu tälle palstalle. Voithan sinäkin alkaa työttömäksi jos se tuottaminen on niin kannattamatonta, kyllä me veronmaksajat sinut elätetään.

• tuottaja.
        tulevaisuus??? kirjoitti:

Tällaiset jutut ei kai kuulu tälle palstalle. Voithan sinäkin alkaa työttömäksi jos se tuottaminen on niin kannattamatonta, kyllä me veronmaksajat sinut elätetään.

Minun toivoni on että;
        Fil. 4:9

Tehkää sitä, mitä olette minulta oppineet ja vastaanottaneet, mitä olette minulta kuulleet ja minusta nähneet. Silloin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

Markus 11

23 Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. [Matt. 17:20; Luuk. 17:6]
        24 Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. [Jaak. 1:6]

Leipää se sinäkin syöt ja mistä on leipä lähtöisin, Herran on kaikki maa ja mitä siinä on.

Veron minäkin maksan.
        Yhteisetä pussista ne kaikki saavat, niin kirkko kuin sen seurakunnat ja sen ulkopuolella olevatkin.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9201635/45023671

Kyllä nämä kuuluvat myös tällekkin palstalle.

Ei päivää etteikö leipää syödä. Kiittäkää mistä se leipä eteenne tulee.

• J:A

Vanhempasi, ja sinusta synytyneet.

Mutta jos asuvat sinusta erillään ja olet yksin, olet "1 parhekunta"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe