Netin kautta tapahtuva 3D-suunnittelu ryhmätyönä tai räiskintäpeli tarvitsee pieniä vasteaikoja eli alhaista pingiä. Ainakin cod4 ja bf2 palvelimet toimivat niin, että enintään 32 pelaajaa ottaa yhteyttä yhteen palvelimeen, joka käsittelee kaikki signaalit. Eli jos esim. pelaaja a ampuu pelaajan b, palvelin käsittelee osuman ja lähettää tiedon siitä kaikille pelaajille, yleensä 0,06 sekunnin sisällä. Jos palvelin sammutetaan, kaikki 32 pelaajaa menettävät yhteyden toisiinsa.
Entä jos jokaisen pelaajan tai suunnittelutyöhön osallistuvan kone toimisi jossain mielessä palvelimena, niin että esim. viesti osumasta kulkee suoraan tai 1-2 linkin kautta osutun pelaajan palvelimelle ja ehkä vähän hitaammin myös kaikille muille?
Mikään yksittäinen palvelin ei olisi edellytys pelin tai suunnittelutyön jatkamiselle, vaikka 1 tai useampi pelkkä palvelin kohentaisikin pelin suorituskykyä.
Tämä mahdollistaisi huomattavasti suuremmat osallistujamäärät suhteessa kaistanleveyksiin ja laskentatehoihin.
Verkon topologia muodostuisi pingien perusteella eli siis karkeasti ottaen etäisyyksien perusteella. Ammuskelupeleissä osastot muodostettaisiin niin, että jäsenien välinen mediaani- tai keskiping olisi mahdollisimman hyvä eli pieni.
Onko tällaista?
Deopuk
1
438
Vastaukset
- ffdfdsfdsf
palvelin hallitsee koko pelia, asiakkaat vain antavat inputit ja saavat näkymän ko. pelimailmaan - ei muuta. Miten hallinta voisi toimia hajautetusti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703149
- 622495
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562136Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942045- 551952
- 421594
- 401560
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141253EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61083