modeemin nopeuksissa

eroja?

mulla on modeeemina telewel ea513 (802,11b) ja olen miettinyt vaikuttaisiko modeemin vaihto netin nopeuteen? Mainostavat mm. dlinkin dir 655, että 650Prosenttia nopeampi. Mitä tarkoittaa käytännössä? Nettiyhteyden nopeus on 8M ja on yllättävän hidas.

9

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuioweq ko

      mitä tarkoitat hidas? Oletko tehnyt nopeusmittauksia? Ei se 8000 ole nopeus vaan sinulla lienee siinä 6000-6800 (kb/s) oikein...

      Jospa hitaus johtuu siitä käyttämästäsi vista nimisestä käyttöjärjestelmästä..? Vai onko sinulla läppäri? Jos on niin syy on siinä...

      • fdffdf

        todellinen nopeus 5-7(kb/s). Sivut latautuvat hitaammin kuin tuolla nopeudella pitäisi.


    • 12

      Tuo 802.11b on hidas. 802.11g pääsee jo 54 Mb/s ja 802.11n taisi olla 300 Mb/s nopeuksiin.
      Myös reitittimen lähetystehon pudotus saattaa nopeuttaa tiedonsiirtoa.

      • 802.11b yltää 11 Mbittiin/s eli on sikäli nopeampi kuin 8 Mbit/s...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        802.11b yltää 11 Mbittiin/s eli on sikäli nopeampi kuin 8 Mbit/s...

        Kokeile nyt vaikka mitä tuo antaa arvoiksi
        http://www.speedtest.net/

        Mutu tuntumalla on ihan turha lähteä arvioimaan yhtään mitään.
        Voihan sitä ottaa vaikka 100mt yhteyden :D eri asia kuinka moni palvelin edes pystyy siihen.
        Tää on tätä nykyajan markkinointia, myydään kalliilla nopeita yhteyksiä eikä neuvota sen enempää.

        Vanhemmalle väestölle myydään jotain 8mt yhteyksiä, vaikka todellisuudessa he eivät tee sillä nopudella yhtään mitään! Käyttävät pankki sivua, sähköpostia ja joskus jopa youtubea. Mutta kun siihenkin riittäisi aivan hyvin 2mt yhteys.

        Saisi kuluttajavirasto puuttua tähänkin.


      • 12
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        802.11b yltää 11 Mbittiin/s eli on sikäli nopeampi kuin 8 Mbit/s...

        Toki. Taitavat olla vaan teoreettisia enimmäisnopeuksia.


      • hoks!
        sfinski80 kirjoitti:

        Kokeile nyt vaikka mitä tuo antaa arvoiksi
        http://www.speedtest.net/

        Mutu tuntumalla on ihan turha lähteä arvioimaan yhtään mitään.
        Voihan sitä ottaa vaikka 100mt yhteyden :D eri asia kuinka moni palvelin edes pystyy siihen.
        Tää on tätä nykyajan markkinointia, myydään kalliilla nopeita yhteyksiä eikä neuvota sen enempää.

        Vanhemmalle väestölle myydään jotain 8mt yhteyksiä, vaikka todellisuudessa he eivät tee sillä nopudella yhtään mitään! Käyttävät pankki sivua, sähköpostia ja joskus jopa youtubea. Mutta kun siihenkin riittäisi aivan hyvin 2mt yhteys.

        Saisi kuluttajavirasto puuttua tähänkin.

        laajakaistan yhteyden nopeudesta. Sen olen tarkistanut mm. speedtest.net ohjelmalla. Nopeus on "normaali", mutta silti sivut avautuvat hitaammin kuin pitäisi. Puhun ja kyselen modeemin nopeudesta ja sen vaikutuksesta sivujen aukeamiseen.


      • 12
        hoks! kirjoitti:

        laajakaistan yhteyden nopeudesta. Sen olen tarkistanut mm. speedtest.net ohjelmalla. Nopeus on "normaali", mutta silti sivut avautuvat hitaammin kuin pitäisi. Puhun ja kyselen modeemin nopeudesta ja sen vaikutuksesta sivujen aukeamiseen.

        Luultavasti joku tai jotkut turhan raskaat turvaohjelmat hidastavat sivun aukeamista. Muistin tai tilan puute voi myös vaikuttaa. Haittaohjelmat koneella, väärin säädetyn torrent clientin lataus/jakotoiminta. Siinä muutamia mahdollisia syitä.


      • hoks! kirjoitti:

        laajakaistan yhteyden nopeudesta. Sen olen tarkistanut mm. speedtest.net ohjelmalla. Nopeus on "normaali", mutta silti sivut avautuvat hitaammin kuin pitäisi. Puhun ja kyselen modeemin nopeudesta ja sen vaikutuksesta sivujen aukeamiseen.

        kai sitten kokeilla Ubuntua, jolloin moni asia alkaa selvitä. Sehän toimii jopa suoraan CD-levyltä, eikä haittaohjelmia käytännössä ole. Kannattaa vain muistaa, että vasta kovalevylle asennettu Ubuntu toimii kokonaisuudessaan oikealla nopeudella, sillä käyttiksen CD:ltä käyttö on hidasta. Netin pitäisi kuitenkin toimia hyvin niinkin, joten siitä vain testaamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe