Kysymyksiä uudelleenasennuksesta

Apuva apuva

Hei!

Minun pitäisi asentaa Vista uudestaan, sillä koneestani on tullut todella hidas (koneen puhdistus / eheytys ym. toimenpiteet eivät auta). Minulla olisi muutamia kysymyksiä:

1. Tarvitseeko minun tehdä mitään erityistä koneelleni ennen kuin laitan nuo Windows Recovery levyt sisään? Otan toki varmuuskopiot minulle tärkeistä tiedostoista mutta tarvitseeko tehdä mitään muuta? Mitkä ohjelmat kannattaa erityisesti ottaa talteen?

2. Onnistuuko asennus helposti pelkästään noudattamalla levyllä olevia ohjeita? Voinko tehdä jotain väärin asennuksessa?

3. Mitä luulette, toimiiko kone uudelleenasennuksen jälkeen normaalisti?

4. Muuta tärkeää huomioitavaa?

T: ei niin etevä koneenkäyttäjä

5

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoi jo...

1. ei kai tarvi

2. kyllä

3. ehkä

4. päivityksiä tulee ihan perkeleesti ja aikaa sekä hermot menee...

• vistamies

4. riippuu onko mikä versio kyseessä, jos on sp2 levyllä mukana niin päivityksiä ei tule niin helvetisti kuin versiolla jossa ei ole sp mukana.

• Puhdistusohjelma
    • eerops

1. Recovery sisään ja aloitat (uuden) asentamisen, et korjausta. Muut ohjelmat pitää asentaa uudestaan koneellesi Vistan asennuksen jälkeen, joten asennustiedostot riittävät (löytyy netistä (tai rompuilta)).

2. Onnistuu, vaikka kaikki on mahdollista...

3. Ainaki mulla toiminut ja paremmin kuin ennen uudelleen asennusta

4. Tosiaan päivityksiä tulee asennuksen jälkeen mahdollisesti tuntikaupalla, joten kärsivällisyyttä. Vaatii koneen päivystämistä, koska tulee vähän väliä uudelleen käynnistyksiä ja mahdollisia asennusten hyväksymisiä. Älä laita salasanaa käyttäjätunnuksellesi heti alussa, helpottaa päivitysvaiheen uudelleen käynnistysten yhteydessä kun ei sitä kysele vaan menee suoraan käyttäjätilillesi.

• numsu

Windows hidastuu asennuksen jälkeen siksi, koska asennat ohjelmia jotka toimivat taustalla, nämä ohjelmat vievät muistia, joka hidastaa konetta. Voit koittaa ennen uudelleen asentamista poistaa ohjelmia joita et käytä, sekä: Kirjoita käynnistävalikon hakuun 'msconfig' siellä on käynnistys (eng. startup) välilehti, ruksaa pois ohjelmia joita et käytä heti kun kone käynnistyy (älä ruksaa jos et tiedä mikä se on).

Siellä on myös välilehti palvelut (eng. services)(jos ei löydy, kirjota käynnistyshakuun palvelut (eng. services), siellä on palveluita, jotka myös vievät muistia koneelta, voit etsiä netistä ohjeita mitä tarvitset ja mitä et.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8271
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3962
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1410
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      36
      1311
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1070
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      807
    Aihe