Tiesittekö että myös sirukortilla maksetun veloituksen voi maksunsaaja eli myyjä jolle olet pankkikortilla maksanut veloittaa tililtäsi useampaan kertaan. Eli ensimmäinen veloitus oikein sinä päivänä kun olet ostanut. Seuraava veloitus tililtäsi 2-3 viikon päästä, kun kuulemma tiedonsiirtoajossa ollut ongelmia eikä ko. päivänä ole ( kaikillla) veloitus onnistunut, niin "ajettu" veloitukset uudelleen, kuului myyjän selitys.
Pankki ei ota kantaa tuplaveloitukseen vaan asia on hoidettava myyjän kanssa eli jos myyjä ei halua niin kaksoisveloitusta et saa poistettua/ rahojasi takaisin kun riitauttamalla asian ja tekemällä rikosilmoituksen.
Herää vain kysymys kuinka paljon näin kesäaikaan kun ihmiset liikkuu enemmän muuallakin kuin kotinurkilla ko. useaan kertaan veloituksia tapahtuu ja kuinka paljon niitä jää huomaamatta ja korjaamatta. Myyjän eduksi, maksajan tappioksi - tietysti.
Omalla kohdallani myyjä lupasi palauttaa ylimääräisen veloituksen määrän, tosin ei vielä tilillä. Asia huomattiin perjantaina ja maksu oli suoritettu 29.6.
pankkikorttiveloitus
8
1823
Vastaukset
- ei selvitystä
Vielä vaikka ensimmäisestä yhteyden otosta myyjään on kulunut viikko ei ole palautusta tullut eikä ole tietoakaan milloin tulee. Myyjä puoli myöntää että näin on käynyt mutta on senverran selvitettävää että vie aikaa, eli en ole ainut. Ainut mitä kaksoisveloituksen "uhriksi" joutunut asiakas on tähän mennnessä saanut on pahoittelu ja selitykset.
Eli tarkastakaa tiliotteeltanne kuinka teitä on veloitettu jos olette maksaneet pankkikortilla Mikkelin seudulla vain kesäisin avoinna olevissa veneilykohteissa.- palautuksen saaja
Nyt (vasta) 13 pv myöhemmin on ko. yritys palauttanut kaksoisveloittamansa summan tilille. Mielestäni asiakas joutuu odottamaan myyjän virheen korjausta liian kauan, virheen jota ei edes pitäisi kuulemma pystyä tapahtumaan ?!. Toivotaan että myös niille jotka eivät ole huomanneet ja olleet yhteydessä maksun saajaan ovat saaneet hyvityksen ylimääräisestä veloituksesta.
- PalveluPerseestä
palautuksen saaja kirjoitti:
Nyt (vasta) 13 pv myöhemmin on ko. yritys palauttanut kaksoisveloittamansa summan tilille. Mielestäni asiakas joutuu odottamaan myyjän virheen korjausta liian kauan, virheen jota ei edes pitäisi kuulemma pystyä tapahtumaan ?!. Toivotaan että myös niille jotka eivät ole huomanneet ja olleet yhteydessä maksun saajaan ovat saaneet hyvityksen ylimääräisestä veloituksesta.
Ulkomailla ostettu ja kaksoisveloitus tehty oston yhteydessä niin tällä hetkellä puolitoista kuukautta ja asia vasta käsittelyssä.
Itse opin kerralla etten maksa ainakaan maan ulkopuolella pankkikortilla vaan visalla ,on aikaa kuukausi tai puolitoista asian selvittelyyn ja velotustilin tyhjentämällä ei ainakaan käsistä se raha lähde.
Vitun uudet luottoyhtiöiden kortit ,kaikki vitun asiat hoidetaan luottoyhtiön kanssa ja pankki vielä ensimmäisenä sanoo että asiakkaan pitää hoitaa asia itse suoraan tuplavelituksen tehneen kanssa.
Kyllä palvelumaksut kelpaa mutta saako sillä palvelua ?
Kortti systeemit meni ihan perseelleen kun alkoi riityminen näihin debit/credit kortteihin. - 2012
PalveluPerseestä kirjoitti:
Ulkomailla ostettu ja kaksoisveloitus tehty oston yhteydessä niin tällä hetkellä puolitoista kuukautta ja asia vasta käsittelyssä.
Itse opin kerralla etten maksa ainakaan maan ulkopuolella pankkikortilla vaan visalla ,on aikaa kuukausi tai puolitoista asian selvittelyyn ja velotustilin tyhjentämällä ei ainakaan käsistä se raha lähde.
Vitun uudet luottoyhtiöiden kortit ,kaikki vitun asiat hoidetaan luottoyhtiön kanssa ja pankki vielä ensimmäisenä sanoo että asiakkaan pitää hoitaa asia itse suoraan tuplavelituksen tehneen kanssa.
Kyllä palvelumaksut kelpaa mutta saako sillä palvelua ?
Kortti systeemit meni ihan perseelleen kun alkoi riityminen näihin debit/credit kortteihin.Kannattaakin hankkia Visa-kortti sellaisesta pankista, jonka kautta saa "aidon" Luottokunnan Visan. Pankkien omien Visa-korttien kanssa tulee hankaluuksia huijaus- ym. vastaavissa tapauksissa. Luottokunnnassa tällaiset asiat hoituvat rutiinilla.
Nimimerkki
Visa/pankkikortti-yhdistelmä Tapiola Pankista
- kauppias huijaa
Näitä oikeasti tapahtuu.
Itse olin töissä Hvinkääläisessä kaupassa, jonka pihalla on saman kaupan mansikanmyyntikoju.
Kojussa oli tuolloin (n. 3v sitten) sellainen pankkikortti laite, ei siis visa elektronia hyväksynyt, mutta pankkikortit. Sitten sen kesän alussa ei laite toiminutkaan ekoina päivinä kunnolla, siis ei tulostanut myyntikuittia tms. Siis kauppias luuli, ettei veloitukset olletkaan menneet läpi. Hän laittoi sitten minut ja yhden toisen kassatytön näpyttelemään kaikki niiden päivien pankkikortti tapahtumat käsin oikealla kassakoneella. Niissä kaupalle jäävissä kuiteissa on se pankkikortin numero, josta voi näpytellä käsin tapahtuman, samalla tai vaikka ihan eri summalla.
No sitten kun kortti kone rupesi toimimaan, tottakai se vei alkuperäiset veloitukset myös pankin järjestelmään.
Yksi asiakas tästä valitti, (oli ostanut muutaman laatikon mansikoita ja vissiin muitakin marjoja, niin summa oli aika iso) ja silloin tajuttiin me työntekijät ja kauppias, että ne meidän tekemät veloitukset oli virheellisiä. No me sanottiin, että nyt pitää tehdä palautukset (samalla tavalla näpytettelyllä olisi onnistunut sekin), mutta kauppias oli sitä mieltä, että palautetaan vain heille jotka asian huomaavat ja siitä valittavat. Tämä ruova oli ainoa joka huomasi. Teki kauppias voittoa omaan taskuun.
Siis olkaa tarkkana! Varsinkin, jos ostatte erilaisilta liikuteltavilta päätteiltä, ettekä siis suoraan verkossa olevilta kassakoneilta.- varoa
Että pitää varoa moisia päätteitä ? Eikös tuossa pitäisi varoa vain mansikkakauppiasta !! Kun ei ollut varma oliko saanut/saamassa rahat, päätti muittamutkitta tehdä asiakkaiden maksuista kopiot ja laittaa niistä rahat tililleen. Ja siis kuitithan näistä teillä oli - koska pystyitte ne näpyttelemään kassaan. Mitenkäs ... oliko se kassa saman mansikkakauppiaan vai toisen kaupan? ne mansikkatuplamaksuthan on siis vielä suoritettu ehkä aivan ulkopuoliselle tilille.. että että -- jos ajat autolla jalankulkijan päälle niin sehän on sen auton vika tietty.
hyvä tavaton mitä vastuunottamista. - Kortti paskaa
varoa kirjoitti:
Että pitää varoa moisia päätteitä ? Eikös tuossa pitäisi varoa vain mansikkakauppiasta !! Kun ei ollut varma oliko saanut/saamassa rahat, päätti muittamutkitta tehdä asiakkaiden maksuista kopiot ja laittaa niistä rahat tililleen. Ja siis kuitithan näistä teillä oli - koska pystyitte ne näpyttelemään kassaan. Mitenkäs ... oliko se kassa saman mansikkakauppiaan vai toisen kaupan? ne mansikkatuplamaksuthan on siis vielä suoritettu ehkä aivan ulkopuoliselle tilille.. että että -- jos ajat autolla jalankulkijan päälle niin sehän on sen auton vika tietty.
hyvä tavaton mitä vastuunottamista.maksutapahtuman rahavaraus säilyi viime vuonna 21pv ja tänä vuonna 6pv, joka on kohtuuton asiakasta kohtaan kun vika on myyjässä tai laitteissa.
Ainakin S-pankissa, joten sirukortit ovat hanurista.
Tänään sitä sai taas oppia että käteinen on ainut oikea maksutapa.
- Epäluotettavaa
Samat on kokemukset vielä nykyäänkin (12/2015). Kaupan korttimaksu oli tehty toukokuussa ja maksu (100 eur) meni kesäkuussa. Sama veloitus samalla tapahtumanumerolla, mutta eri arkistotunnuksella, pullahti taas täsmälleen puolen vuoden kuluttua. Huomasin maksun, koska en ollut pitkään aikaan asioinut ko. kaupassa. Selvitin pankin kanssa maksun alkuperän ja huomasin, että sama maksu oli veloitettu jo puoli vuotta aikaisemmin. Pankista sanottiin, että maksun voi korjata vain sen veloittanut kauppa. Toimitin kaupalle maksukuitit pankkitapahtumista ja kauppa lupasi selvittää ja hyvittää maksun. Samaan maksuerään oli varmasti useiden asiakkaiden maksuja, mutta todennäköisesti niistä tällä menetelmällä hyvitetään vain niille, jotka itse huomaavat tuplaveloitukset tileillänsä. Mielestäni maksuaineistoa pankkiin ei saisi onnistua siirtämään tuplasti (pankki ei sitä tarkista)! Nyt on pari viikkoa kulunut, mutta vielä ei ole hyvitystä kuulunut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618288Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165711Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164721Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2304631Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli384533Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554043Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793772Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava453715SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1433640