Asuntolaina luottotiedottomalle?

AAAPUVA!!!??

Olen nuorempana töppäillyt omat raha-asiat siihen jamaan, että luottotiedot ovat menneet. Olen saanut maksettua velkoja hyvin pois, "enää" n.2000€ (ollut joskus PALJON enemmän). Olen vakituisessa työsuhteessa ja tuloni ovat keskitasoa. Ulosotto perii jokaisesta tilistäni vaihtuvan summan rahaa. Onneksi velat on tosiaan kohta maksettu.

Omistan rivitaloasunnon, jonka olen perinyt vanhempieni kuoltua. Asunnon arvo on n. 100 000 €. Nyt olisi tullut tarpeelliseksi ajankohdaksi alkaa katsella omakotitaloa. Siispä, olisiko minulla mahdollista saada asuntolainaa? Takaajan saisin, mutta tuo luottotietojen menettäminen mietityttää, mutta auttaako asiaa tuo 100 000 € asunto?

Koitin netistä etsiä tietoa tuosta valtiontakauksesta, mutta en sitä ymmärtänyt täysin, olisko mahdollista saada sellaista?

Auttakaa te, jotka asiasta enemmän tiedätte.

50

11412

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai ei

Mahdoton sanoa, kun et kerro tilanteestasi enempää.

Kerro ensin nettotulosi, paljonko tarvitset lainaa, paljonko muita lainoja.
      Se, että sinulla on vielä ulosotossa maksuja, ja luottotiedot kuralla, luultavasti estää lainansaannin.

Ihmettelen muuten, että jos ulosotossa enää 2000€, niin miksi et maksa niitä heti pois. Jos rahat niin tiukalla, että et siihen pysty, niin miten sitten selviydyt lainanmaksusta?

Jos sinulla on jo takaaja, niin mihin tarvitset valtiontakausta?

• qassu.tiainen

Kuukausituloni ovat verojen jälkeen n. 2000 € ja tarkoituksena tosiaan on maksaa velat pois kesänkuluessa. Muita lainoja ei ole.

Raha-asiat on nykyisen sen verran hyvällä mallilla, että lainaa pystyn maksamaan kuussa n. 600 €. Lainanmäärä olisi n. 100 000 €.

Valtiontakauksesta olisin vain ollut kiinnostunut kuulemaan, olisihan se parempi, ettei takaajaa tarvitsisi. Vaikka siis tietenkin takaaja ei joutuisi asuntolainani takia ongelmiin, mutta parempi tietenkin ilman takaaja, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

• Sorsapentue
        qassu.tiainen kirjoitti:

Kuukausituloni ovat verojen jälkeen n. 2000 € ja tarkoituksena tosiaan on maksaa velat pois kesänkuluessa. Muita lainoja ei ole.

Raha-asiat on nykyisen sen verran hyvällä mallilla, että lainaa pystyn maksamaan kuussa n. 600 €. Lainanmäärä olisi n. 100 000 €.

Valtiontakauksesta olisin vain ollut kiinnostunut kuulemaan, olisihan se parempi, ettei takaajaa tarvitsisi. Vaikka siis tietenkin takaaja ei joutuisi asuntolainani takia ongelmiin, mutta parempi tietenkin ilman takaaja, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Valtiontakaus on korkeintaan 20 % lainasta. Mutta ethän tarvitsekaan takausta, kun sinulla on omaa rahaa jo puolet ok-talon hinnasta. Talo riittää vakuudeksi mainiosti.

Lainan myöntäjä tietysti päättää mitä merkintä vaikuttaa asiassa. Kovin innostuneita pankit eivät varmaan ole lainaamaan kaverille, joka on juuri selvinnyt ulosotosta. Toisaalta eipä parin kolmen vuoden odotusaika sinuakaan juuri haitanne, jos rahaa kertyy velkojen loppumisen jälkeen 7000 euron vuosivauhdilla. Saattaa ok-talo olla velaton aikaisemmin kuin ottamalla laina nyt heti.

• (o o)
        Sorsapentue kirjoitti:

Valtiontakaus on korkeintaan 20 % lainasta. Mutta ethän tarvitsekaan takausta, kun sinulla on omaa rahaa jo puolet ok-talon hinnasta. Talo riittää vakuudeksi mainiosti.

Lainan myöntäjä tietysti päättää mitä merkintä vaikuttaa asiassa. Kovin innostuneita pankit eivät varmaan ole lainaamaan kaverille, joka on juuri selvinnyt ulosotosta. Toisaalta eipä parin kolmen vuoden odotusaika sinuakaan juuri haitanne, jos rahaa kertyy velkojen loppumisen jälkeen 7000 euron vuosivauhdilla. Saattaa ok-talo olla velaton aikaisemmin kuin ottamalla laina nyt heti.

Et saa lainaa. Se on karu totuus.

• hemmettiin
        qassu.tiainen kirjoitti:

sulla kuluu 1400 euroo kuussa, rivarin vastike tuskin on kovin paljoo eikä elämiseenkään mahdottomia tarvi,

kyllä 2000 € nettotuloilla pitää enemmän jäädä kuin 600 euroa lainan maksuun

• Asuntolaina2345

• pankkiin mars!
        Sorsapentue kirjoitti:

täällä näitä "asiantuntijoita" ei kannata kuunnella. Varaa pankiin aika niin selviää miten sinun kohdallasi valtointakaus toimii vai toimiiko ollenkaan kun olet jo yhden asunnon omistanut.. Pankkikin takaa lainaa, kysy myös siitä..

• jari,,..,.,
        qassu.tiainen kirjoitti:

johan toki saa lainaa vaikka luottotiedot on mennyt,.,. olet kumminkin hoitanut ulosottoon asiat kunnolla ,..,ei muuta kuin pankkiin vaan aikaa tilaamaan ja jutteleen,.,.
        teet vaan ennemmin vaikka paperille tulosi ja menosi,.., ja toi 600 riittää hyvin lainan hoitoon ja jää sitten itselle vielä hummaus rahaakin

• :(
        (o o) kirjoitti:

Et saa lainaa. Se on karu totuus.

haista sie hapan,

• heh_
        qassu.tiainen kirjoitti:

en lainais kenellekään, joka haluaa maksaa lainojaan takaisin yli 100 vuotta, ja korot vielä päälle ;D

• Odota ja säästä

Asut nyt todennäköisesti niin halvalla, että mieluummin kannattaa odottaa ja säästä se noin 3 vuotta. Siinä ajassa ehdit saada kasaan 600*12*3 = yli 20 000 euroa, joka varmasti vakuuttaa pankin maksukyvystäsi. Lainaakin tarvitsisi silloin vain noin 80 tonnia. Lisäksi nykyisessä asunnossasi on varmaan asumiskulut halvemmat kuin talossa, joten siitä tulee vielä lisää säätöön.

• aepgihjrv

et saa lainaa, kyllä se vaan niin on. velkasi maksunkin jälkeen luottotiedoissa säilyy merkintä häiriötä useita vuosia.

• 14+14

ja merkintä luottotiedoissa eivät merkkaa pankille mitään kun puhutaan asuntolainoista. Onhan sinulla jo hyvä pesämuna vanhemmiltasi peritty rivari ja olet maksanut velkasi melkein pois ja on niin sanottu vakituiset tulot. Ei muuta kuin rohkeasti pankkiin et edes tarvi mitään takaaji Yhtä asiaa kyllä ihmettelin jos olet perinnyt vanhemmiltasi nyt tässä tapauksessa rivitalon osakkeet niin miksi vouti ei lyönyt näppejään siihen.

• Jts®
        14+14 kirjoitti:

ja merkintä luottotiedoissa eivät merkkaa pankille mitään kun puhutaan asuntolainoista. Onhan sinulla jo hyvä pesämuna vanhemmiltasi peritty rivari ja olet maksanut velkasi melkein pois ja on niin sanottu vakituiset tulot. Ei muuta kuin rohkeasti pankkiin et edes tarvi mitään takaaji Yhtä asiaa kyllä ihmettelin jos olet perinnyt vanhemmiltasi nyt tässä tapauksessa rivitalon osakkeet niin miksi vouti ei lyönyt näppejään siihen.

jos velkaa enään 2000€,ei vouti ulosmittaa sadantonnin kämppää,ja kaveri maksaa voudille koko ajan palkastaan.Olisi eriasia jos velkaa olisi vaikka 50 tonnia.Pankki antaa varmasti lainaa,koska omaosuus on jo noin suuri,eikä tarvitse takaajaakaan,pankki on turvannut jo tuolla lainanottajan omalla osuudella saatavansa.Jos itse olisin tuossa asemassa,niin pankkeja voi jopa kilpailuttaa häpeämättä omaa menneisyyttään.

• qassu
        Jts® kirjoitti:

jos velkaa enään 2000€,ei vouti ulosmittaa sadantonnin kämppää,ja kaveri maksaa voudille koko ajan palkastaan.Olisi eriasia jos velkaa olisi vaikka 50 tonnia.Pankki antaa varmasti lainaa,koska omaosuus on jo noin suuri,eikä tarvitse takaajaakaan,pankki on turvannut jo tuolla lainanottajan omalla osuudella saatavansa.Jos itse olisin tuossa asemassa,niin pankkeja voi jopa kilpailuttaa häpeämättä omaa menneisyyttään.

Siitä asti, kun olen palkkatyössä käynyt, en ole pistänyt vastaan ulosoton palkasta miinustamista. Siinä tapauksessahan he olisivat perineet velkoja toisella tapaa.. Siksi siis olen rauhassa saanut asua nykyisessä asunnossani. Näin ainakin olen käsittänyt.

Jospa sitä tosiaan varais pankista ajan ja keskustelisi heidän kanssaan. Ei minulla tosiaan mikään hengenhätä ole omakotitaloa saada, mutta voisihan sitä alustavasti käydä kysymässä, onko mahdollisuutta. Jos ei, niin sitten on odoteltava se muutama vuosi, että hommat on lopullisesti kunnossa.

• ISO-V
        qassu kirjoitti:

Siitä asti, kun olen palkkatyössä käynyt, en ole pistänyt vastaan ulosoton palkasta miinustamista. Siinä tapauksessahan he olisivat perineet velkoja toisella tapaa.. Siksi siis olen rauhassa saanut asua nykyisessä asunnossani. Näin ainakin olen käsittänyt.

Jospa sitä tosiaan varais pankista ajan ja keskustelisi heidän kanssaan. Ei minulla tosiaan mikään hengenhätä ole omakotitaloa saada, mutta voisihan sitä alustavasti käydä kysymässä, onko mahdollisuutta. Jos ei, niin sitten on odoteltava se muutama vuosi, että hommat on lopullisesti kunnossa.

Tuo on juurikin oikea asenne. Paras ehka on etta maksat ensin kaikki maksut pois mita nyt on, menet vasta sen jalkeen pankkiin. Sitten jos saat lainan, niin katsot sen talon ja muutat vaikka siihen jos haluat. Mutta toki nsekin on hyva etta jos et saa lainaa syksyllakaan, niin sitten tosiaan saastat jokusen vuoden, josta voit myos sopia pankin kanssa etta saastat joka kk jonkun summan tilille asuntoa varten ikaan kuin, se lisaa uskottavuuttasi pankissa helpostikin, jos siis on viela tarvetta. http://mattiviikate.newsvine.com/

• 661326
        Jts® kirjoitti:

Olen itse pankissa töissä ja kun on luottotiedot mennyt asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Et ole enää tuossa tapauksessa pankeille enää niin sanotusti kiinnostava rahan myynnin kohde kuin henkilö jolla ei ole luottohäiriöitä. Kaikki johtuu siitä että kenelläkään ei ole varmuutta aikeistasi maksaa velkojasi koskaan takaisin. Ei riitä että on varallisuutta ja takaaja joka takaa sen että jollet sinä maksa velkaasi niin hän maksaa sen omasta pussistaan.(esim. antamalla oman asuntonsa asian pantiksi)

Jos haet 400.000 e asuntoon lainan edellytyksenä on että omaa rahaa tai takaajien takaamaa rahaa on puolet omasta takaa. (Sääntö niille joilla on luottotiedot ok)

Henkilö joka on menettänyt luottotiedot on pankille riskiasiakas. Sillä luottotietonsa menettänyt henkilö harvoin pystyy jatkossakaan pysymään rahan käytön suhteen kohtuudessa ja pystyy pitämään luottotietonsa puhtaana.

• Leimattu loppuiäksee
        661326 kirjoitti:

Olen itse pankissa töissä ja kun on luottotiedot mennyt asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Et ole enää tuossa tapauksessa pankeille enää niin sanotusti kiinnostava rahan myynnin kohde kuin henkilö jolla ei ole luottohäiriöitä. Kaikki johtuu siitä että kenelläkään ei ole varmuutta aikeistasi maksaa velkojasi koskaan takaisin. Ei riitä että on varallisuutta ja takaaja joka takaa sen että jollet sinä maksa velkaasi niin hän maksaa sen omasta pussistaan.(esim. antamalla oman asuntonsa asian pantiksi)

Jos haet 400.000 e asuntoon lainan edellytyksenä on että omaa rahaa tai takaajien takaamaa rahaa on puolet omasta takaa. (Sääntö niille joilla on luottotiedot ok)

Henkilö joka on menettänyt luottotiedot on pankille riskiasiakas. Sillä luottotietonsa menettänyt henkilö harvoin pystyy jatkossakaan pysymään rahan käytön suhteen kohtuudessa ja pystyy pitämään luottotietonsa puhtaana.

90 luvulla pankin toimesta kaaokseen syöstyt yrittäjät, joiden yritys oli terveellä pohjalla, mutta jotka oli pankille edullisemmat kaataa, saadakseen valtion rahaa pankkituen muodossa?
        Suurimmat roistot istuvat pankkien pääjohtajien huoneissa, alkaen suomen pankista!

• :) :)

haista siekii hapan...

• kjoqjwn

Nimittäin itse sain avovaimoni kanssa asunto lainan viime talvena kun vaihdettiin rivarista omakotitaloon... Ja luottotiedot on mennyt... Se riitti osuuspankille että on näyttää että on varaa maksaa ja että on hoitanut asiansa pankkiin hyvin....

• toisen vika
        Leimattu loppuiäksee kirjoitti:

90 luvulla pankin toimesta kaaokseen syöstyt yrittäjät, joiden yritys oli terveellä pohjalla, mutta jotka oli pankille edullisemmat kaataa, saadakseen valtion rahaa pankkituen muodossa?
        Suurimmat roistot istuvat pankkien pääjohtajien huoneissa, alkaen suomen pankista!

"90 luvulla pankin toimesta kaaokseen syöstyt yrittäjät"

tää lause kuuluu aina noiden luottotietojen menettäneiden suusta. Vika oli pankin =)
        Jos teet velkakirjan lukematta, niin kyllähän se vika on ihan oma. Ei muiden !

• resupepulle tieto

Köyhän ei kannata ajatella enää isompaa paskaa. Kunhan saat elää vielä täällä. Korot nousee kohta ja verta köyhät velalliset pieree. Se on totuuus. porhot ei laske köyhiä ikinä eteenpäin!

• 661326

Luoton ja vakuutusten saamisen edellytys on puhtaat luottotiedot. Luottorekisterimerkintä poistuu kun olet ollut velaton 5 vuotta.

Mutta pankit ja vakuutusyhtiöt myös tutkivat asioita yksilöllisesti jos velkaa ei ole paljon ja taustat kuten työpaikka ja takausasiat ovat kunnossa niin saattaa olla että jokin pankki sitä lainaa sinulle myöntää.

Käy ihmeessä asiaa kysymyssä lähimmästä pankista ja ota takaajasi mukaan. ( takaajan pitää laittaa yleensä oma asuntonsa velkasi pantiksi, jos et joistakin syystä maksa velkaasi takaaja menettää oman asuntonsa hankittu asuntosi siirtyy pankin omistukseen.)

Paljonko sinä luottaisit itseesi velanmaksajana? Antaisitko sinä itsellesi lainaa?

• ..:)..

Hei alkuperäinen...
        Minä sai asuntolainan vaikka ulosotossa oli maksettavaa..!!! Asunto takasi lainasta 70% ja loput hoidin takajalla!!! Eikä ollut edes vaikeaa kunhan löysin oikean pankin.Mene pieniin paikallispankkeihin ja kerro asiasi niin homma hoituu..taatusti.Turha mennä johonkin jättipankkiin,missä olet vain nimi paperissa. Olen yksinhuoltaja ja sain 135000 euroa asuntolainaa.Ai niin,ensiksi maksettiin se ulosotto kokonaan pois ja luottotiedot tulevat kuntoon n.2 vuoden päästä.Ja asiat ovat rullanneet oikein mallikkaasti ja pakko rullata seuraavat 20 vuotta että asunto on velaton..:) Tsemppiä sinulle ja hyvää kesää!!

• SKVkusettajatry

Varmasti saat asuntolainan kun käyt kysymässä, nykypäivänä kun vuokra-asuntojen hinnatkin on mitä on,samalla rahalla maksat omaa kun asut vuokralla, kyllähän se pankintätitkin tietää..johan se asunto riittää aika pitkälle vakuudeksi..

• hjiukoo
        SKVkusettajatry kirjoitti:

Varmasti saat asuntolainan kun käyt kysymässä, nykypäivänä kun vuokra-asuntojen hinnatkin on mitä on,samalla rahalla maksat omaa kun asut vuokralla, kyllähän se pankintätitkin tietää..johan se asunto riittää aika pitkälle vakuudeksi..

Siis toisin sanoen sulla on "100000 omaa rahaa" ja tarviit toiset samanverran lisää...

No saat ihan satavarmasti...enemmänkin.Luottotiedoilla ei ole mitään merkitystä tuollaisessa tilanteessa.
        Huomannet itsekkin ettei täältä kannata kysyä mitään.

Meeppä pankkiin ja kerro tilanteesi niin oikein yllätyt miten he suorastaan tarjoo lainaa noilla lähtökohdilla...näin on.

• hjiukoo
        hjiukoo kirjoitti:

Siis toisin sanoen sulla on "100000 omaa rahaa" ja tarviit toiset samanverran lisää...

No saat ihan satavarmasti...enemmänkin.Luottotiedoilla ei ole mitään merkitystä tuollaisessa tilanteessa.
        Huomannet itsekkin ettei täältä kannata kysyä mitään.

Meeppä pankkiin ja kerro tilanteesi niin oikein yllätyt miten he suorastaan tarjoo lainaa noilla lähtökohdilla...näin on.

MItään takaajaa et noilla lähtökohdilla tarvitse edes joten edellisenki älypää vastauksen voit laittaa omaan arvoonsa....

• Josef Mengele
        hjiukoo kirjoitti:

MItään takaajaa et noilla lähtökohdilla tarvitse edes joten edellisenki älypää vastauksen voit laittaa omaan arvoonsa....

Saat lainaa varmasti jos lähtökohdat ovat tuollaiset.Tosin joku tuolla ylempänä puhui,että puolet lisää niin saat omakotitalon.No saa sillä vanhan,pienen tai remonttia haluavan tosin jostain pieneltä paikkakunnalta.Itselläni on kesämökki Päijänteen rannalla osta se hintaluokka on suunniilleen tuo.

• Josef Mengele
        Josef Mengele kirjoitti:

Saat lainaa varmasti jos lähtökohdat ovat tuollaiset.Tosin joku tuolla ylempänä puhui,että puolet lisää niin saat omakotitalon.No saa sillä vanhan,pienen tai remonttia haluavan tosin jostain pieneltä paikkakunnalta.Itselläni on kesämökki Päijänteen rannalla osta se hintaluokka on suunniilleen tuo.

Joku sanoi miksei vouti ole "vienyt asuntoa".No velka on niin pieni.Itselläni aikoinaan ;))) oli kaikki tiedot lievästi sanottuna kuralla sanoisiko,että päin persettä.No velkani vanhenivat ja luottotietoni ovat kunnossa.Mutta aikoinaan,kun olin vanhempieni perinnönjaossa sen verran aktiivipassiivinen(hieno sana,eikö?)että vouti jäi nuolemaan näppejään.Nimittäin laitoin silloin omaisuuteni poikani nimiin.No hän on ainoa lapseni ja hänellehän kaikki kuitenkin jää niin sillä ei ole mitään merkitystä.Kuitenkaan hän ei niitä ole myymässä koska ei ole tarvetta(suht hyvässä työpaikassa).

• Luottokelpoinen taas
        Josef Mengele kirjoitti:

Joku sanoi miksei vouti ole "vienyt asuntoa".No velka on niin pieni.Itselläni aikoinaan ;))) oli kaikki tiedot lievästi sanottuna kuralla sanoisiko,että päin persettä.No velkani vanhenivat ja luottotietoni ovat kunnossa.Mutta aikoinaan,kun olin vanhempieni perinnönjaossa sen verran aktiivipassiivinen(hieno sana,eikö?)että vouti jäi nuolemaan näppejään.Nimittäin laitoin silloin omaisuuteni poikani nimiin.No hän on ainoa lapseni ja hänellehän kaikki kuitenkin jää niin sillä ei ole mitään merkitystä.Kuitenkaan hän ei niitä ole myymässä koska ei ole tarvetta(suht hyvässä työpaikassa).

Perimisen, saat luottotiedot takaisin ilmoittamalla siitä luottorekisteriin. Ei siis 5 vuoden odottelua vaan toimi heti!

• Puukolla kyrpään
        Luottokelpoinen taas kirjoitti:

Perimisen, saat luottotiedot takaisin ilmoittamalla siitä luottorekisteriin. Ei siis 5 vuoden odottelua vaan toimi heti!

Helvetissä se on mahdollista että kun ilmoittaa luottorekisteriin että voudin velat on maksettu, saat luottotiedot takaisin? itse maksoin voudille velat jo 2v sitten mut viimeinen merkintä poistuu rekisteristä vasta tämän vuoden syyskuulla. Olenko mä tässä sit venaillu turhaan sen 2v? Menin ja takasin aikoinaan muijan autolainan, jonka sit kyllä maksoin....

• naimahulluus pois
        ..:).. kirjoitti:

Hei alkuperäinen...
        Minä sai asuntolainan vaikka ulosotossa oli maksettavaa..!!! Asunto takasi lainasta 70% ja loput hoidin takajalla!!! Eikä ollut edes vaikeaa kunhan löysin oikean pankin.Mene pieniin paikallispankkeihin ja kerro asiasi niin homma hoituu..taatusti.Turha mennä johonkin jättipankkiin,missä olet vain nimi paperissa. Olen yksinhuoltaja ja sain 135000 euroa asuntolainaa.Ai niin,ensiksi maksettiin se ulosotto kokonaan pois ja luottotiedot tulevat kuntoon n.2 vuoden päästä.Ja asiat ovat rullanneet oikein mallikkaasti ja pakko rullata seuraavat 20 vuotta että asunto on velaton..:) Tsemppiä sinulle ja hyvää kesää!!

Isot asunnot ei tee kauppaa tänä päivänä, ihmiset pelkää velanottoa, kun maailma on epävarmaa, kohta kellä on työtä tai "leipäjonoa" tarjolla.Jos köy kauppa, niin ison asunnon saat myynnissä antaa "pilkkahintaan".

Älä nyt hötkyile, asu siinä, niin on ihan hyvä juttu. Vanhat konstit on parempia kuin pussillisia uusia. Uuuden laina otto on karhunloukku. Köyhiltä viedään kohta tuhkatkin pesästä ja työt ulkomaille. Palkat ja eläkkeet ei nouse. EU tukiaisia jotka saavat ovat ökyjä.

Rikkaille tää maailma on tehty.Älkää köyhät laittako enää lapsia tänne kitumaan. Olen itse joutunut köyhien vnahempien lapsen hankinnasta, niin katkeraksi etten vie edes kukkia heidän haudalle, olen kärsinyt heidän naimahulluudesta.!!!

• aikuinen45
        Puukolla kyrpään kirjoitti:

Helvetissä se on mahdollista että kun ilmoittaa luottorekisteriin että voudin velat on maksettu, saat luottotiedot takaisin? itse maksoin voudille velat jo 2v sitten mut viimeinen merkintä poistuu rekisteristä vasta tämän vuoden syyskuulla. Olenko mä tässä sit venaillu turhaan sen 2v? Menin ja takasin aikoinaan muijan autolainan, jonka sit kyllä maksoin....

Mä olen samassa tilanteessa kuin sä...eli miten on mahdollista että luottotiedot palaa muka heti takaisin.....Mä myös odotan että ne poistuu rekisteristä 2 vuotta...ja ens vuoden elokuussa poistuu merkinnät...näin kerrottiin luottorekisteristä kun tarkistin asian!!! Kaikki velat on maksettu ulosoton kautta jo 2 vuotta sitte..mutta lainaa ei tipu!!!!
        Ei sen puoleen en nyt tarvikkaan..mutta ihmettelen tota kanssa!!!

• sakariankara

Näin teimme me vaimon kanssa. Takuusäätiön lainalla velat pois, luottotiedot kuntoon.
      Sitten kun velkaa ei ole enää yhtään ja luottotiedot kunnossa, on lainansaanti helppoa.
      Vakuudet tosin pitää olla kunnossa, esim 10% omaa säästöä ostettavan asunnon hinnasta.
      Tai sitten muuta vakuutta, esim tuo sinun perimä talo.
      Pantin hakeminen maanmittauslaitokselta kiinteistöön 44€.
      Mutta pankissa neuvovat kyllä.

• joo.

Sinulla menee tuolla lyhennyksellä 100000e lainan takaisin maksuun yli 13 vuotta,siis jos 600e menee kk kokonaan lainan lyhennykseen,ei siis korkojen. Veikkaanpa ettet saa lainaa asuntoon,mutta käyhän nyt kyselemässä,niin ainakin saa pankkitoimihenkilökin jotain naurun aihetta.

• lainuri
        joo. kirjoitti:

Sinulla menee tuolla lyhennyksellä 100000e lainan takaisin maksuun yli 13 vuotta,siis jos 600e menee kk kokonaan lainan lyhennykseen,ei siis korkojen. Veikkaanpa ettet saa lainaa asuntoon,mutta käyhän nyt kyselemässä,niin ainakin saa pankkitoimihenkilökin jotain naurun aihetta.

no mitä vitttua sil on väliä jos vaik maksaa 600e kk lainaa takas,ei se oo muiden ongelma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!vitun uunot,edellinen kirjoittaja varmaan sit lyhentää 700e kk pankkilainaa,kuhan pääsee vaan nälvimään!!!!!

• Pokerinainen
      • nyrkkipanomees

Juo rahasi ja laita uhkapeliin , voi natsata.
        Pitää olla päässä vikaa kun täältä kyselee pankkiasioista!

• kaikkea nähnyt

sinullahan on 50% omarahoitus osuus siinä rivariasunnossa. harvalla noin hyvin pullat uunissa kun on ostamassa uutta asuntoa.
      Sinun kannattaa mennä omaan pankkiin, tai mihin pankkiin tahansa ja kysyä lainatarjouksia. Jos sinun luottotiedot on jo vanhemmalla puolella, niillä on vähemmän merkitystä. tuoreemmat aina merkitsevät tietenkin enemmän. järjestä rahoitus ja maksa pois ne vanhat velat, ja huolehdi että niistä loppuun maksetuista menee myös loppuun maksutietto luottotietoyhtiöön, se on aina merkki että ne on hoidettu.
      Olet vähän sen tuntuinen että et ole asioinut hirveästi pankissa, onko näin? pankkisudekin on sellainen luottosuhde ja kehittyy pitemmällä aika välillä. tsemppiä.

• ( * * )

Itsellä on lähes velaton kiinteistö,okei lainaa siitä 1900€ jäljellä ja arvo jotain 80th.Nyt löysin vanhan maapaikan jolla hinta 78th ja kiinnostaa tosi paljon.
        Mutta! Kun luottotiedot kuralla niin mitähän pankissa sanovat jos kävisi kysymässä rahoitusta tuohon,sitten laittaisi tietysti myyntiin nykyisen? UO:ssa n.14th

• Dosi on
        ( * * ) kirjoitti:

Itsellä on lähes velaton kiinteistö,okei lainaa siitä 1900€ jäljellä ja arvo jotain 80th.Nyt löysin vanhan maapaikan jolla hinta 78th ja kiinnostaa tosi paljon.
        Mutta! Kun luottotiedot kuralla niin mitähän pankissa sanovat jos kävisi kysymässä rahoitusta tuohon,sitten laittaisi tietysti myyntiin nykyisen? UO:ssa n.14th

Jos myyt sen rivarisi, maksa vanha velka pois. Sen omakotitalon saa edullisestikkin kun vähän etsiskelet. Eräs tuttuni, joka joskus menetti liki kaiken maagisena vuorokautena, osti vanhan maapaikan alta 20 000 euroa!!! Kun oli timpurin vikaa rakenteli pikkuhiljaa itsekseen paikasta todella hienon.(tän hetkinen arvo varmasti yli 160 000 )
        Tarkoitan tällä asialla sitä, että ei sun tarvi nöyristellä, vaikka on velkaa ollut joskus. Sitä on tässä maassa takuulla ollut monella muullakin. Isoilla herroillakin. Ja hei, sulla on vielä ihan mukavasti mania sen velanmaksun jälkeen, älä kurkoita liian korkealle. Kiertele ja kattele, löydät varmasti kivan mestan ihan kohtuu hintaan..käteisellä.

• Matti Viikate
      • joopaseepos

Varmaan suomi24:stä löytyyy ne asiantuntijat tähän kutkuttavaan kysymykseen...
        Älä ole idiotti vaan kysy pankista, sieltähän sinä sitä lainaakin varmaan meinasit ottaa.
        Vai oletko hakemasta suoli24 trolleilta rahaa ?

• vuokralla

En saannut OP-pankista lainaa ja muualta en edes enää halunut kysyäkkään ja niin kuin otsikossa jo lukee niin luottotiedot kunnossa. Minulla tosin ei ollut mitään vakuuksia mutta ei minulla ole mitään muuta lainaakaan ja kerran kuussa palkka tulee tililleni eli maksukykyni olisi pitänyt riittää. Ihmettelenkin miten jotkut saavat asuntolainan ilman vakuuksia tai takaajia tai säästöjä miten he sen tekevät ?

• paroooni

Itse aikanaan kyselin joka lävestä lainaa kun tiedot oli punasella ja velka jo maksettu. Eli odotin että nimi puhdistuu, op:sta tuli jyrkkä ei ja kaikki muut pankit kuin nordea oli aika vitun nihkeetä. Nordeasta olisin saanut, kaatui siihen että olisin nupiksi tarvinnut omatakauksen, sitä eivät "punaiselle" asiakkaalle myöntäneet.

Noh, tuli vissiin joku lakimuutos ja pelätyn 5v venaamisen sijaan nimi puhdistuikin samana keväänä,3v viimeisestä maksusta, ja uusi kierros pankkeihin.

Edelleen nordeasta sai parasta palvelua ja tein näin:

talo maksoi tinkaamisineen 100 000, otin 88 000 asuntolainan ja takaajia kun ei ole kiitos juopposukuni, omatakaukseen tarvittavat 12 000 1000 kaupan kuluihin käyttöluottona.

nyt maksan kerran kuussa asuntolainaa minimin mikä on nyt jotain 370e ja kerran kuussa tuota käyttöluottoa saman verran. Käyttöluottohan on 5v mittainen ja kun sen saan maksettua, on tarkoitus alkaa maksaa asuntolainaa puolet nykyistä enemmän takasin.

hattu kouraan ja pankkin, ei se ota jos ei annakkaan!! :)

• sOPulis
        paroooni kirjoitti:

Itse aikanaan kyselin joka lävestä lainaa kun tiedot oli punasella ja velka jo maksettu. Eli odotin että nimi puhdistuu, op:sta tuli jyrkkä ei ja kaikki muut pankit kuin nordea oli aika vitun nihkeetä. Nordeasta olisin saanut, kaatui siihen että olisin nupiksi tarvinnut omatakauksen, sitä eivät "punaiselle" asiakkaalle myöntäneet.

Noh, tuli vissiin joku lakimuutos ja pelätyn 5v venaamisen sijaan nimi puhdistuikin samana keväänä,3v viimeisestä maksusta, ja uusi kierros pankkeihin.

Edelleen nordeasta sai parasta palvelua ja tein näin:

talo maksoi tinkaamisineen 100 000, otin 88 000 asuntolainan ja takaajia kun ei ole kiitos juopposukuni, omatakaukseen tarvittavat 12 000 1000 kaupan kuluihin käyttöluottona.

nyt maksan kerran kuussa asuntolainaa minimin mikä on nyt jotain 370e ja kerran kuussa tuota käyttöluottoa saman verran. Käyttöluottohan on 5v mittainen ja kun sen saan maksettua, on tarkoitus alkaa maksaa asuntolainaa puolet nykyistä enemmän takasin.

hattu kouraan ja pankkin, ei se ota jos ei annakkaan!! :)

Piskuisen OP:n asiakkaana olen saanut aina lainaa tarvittaessa, vaikka luottotiedot on menneet. Ekaa lainaa hakiessa minulta kysyttiin asiaa ja silti laina myönnettiin. Kaikki lyhennykset a.o pankkiin olen hoitanut ajallaan ja palvelu on mitä parhain. Ehkäpä se että asiakas tunnetaan pienessä pankissa auttaa asiaa. Kannattaa kysyä pankista ja käydä sitten toisissa jos yksi ei myönnä.

• pälliolli

http://www.pokerstrategy.com/uLZ56E

ylläolevan linkin kautta saat 50 100$ ilmaista pelirahaa.
      sinun pitää ainoastaan läpäistä visa ja valita pelisivu mihin haluat alkupääoman

• velkahelvetti pilaa

Jostain olen kuullut, että jos luottotiedot menee, jää seurantaan valtiolle ja se voi olla jopa 15 v

• luottohäiriöinen

Paska puhetta,mihin seurantaan?luottohäiriö merkinnät poistuu joko kolmen,viiden tai kymmenen vuoden kuluessa riippuen asiasta

• Luottohäiriöinen

Sain just asuntolainan,luottotiedoissa merkintä,luottotietoja on monenlaisia riippuu minkä asteinen merkintä.vakituiset tulot ja riittävät vakuudet ja takaajia niin lainaa saa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe