Onko Jumala hyvä?

>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>

Kyllä teodikea on kiinnostanut adventistejakin, entisiä ja nykyisiä.

Vuonna 2009 (syyskuusta marraskuuhun) asiasta käytiin Spectrumin blogissa aika vilkas keskustelu, otsikkona oli ”Is God good?”

Mielipiteitä näytti olevan laidasta laitaan.

8

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • nuo tässä näkyvät:
        >>>Miksi Ihminen luotiin?
        Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
        Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
        Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
        Onko Jumala ollut aina hyvä?
        Voiko Jumala olla myös paha? >>>

        Vastaukset noihin kysymyksiin eivät useinkaan ole olleet yhtä hyviä. Sikäli kuin vastauksia on näkynyt tai kuulunut.


    • sda.manager

      Miksi Ihminen luotiin?
      Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
      Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
      Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
      Onko Jumala ollut aina hyvä?
      Voiko Jumala olla myös paha?

    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Holloway

      AdventtiOPPIkaan ei vedä, ei. Mutta kunhan oppivat enemmän
      ilmentämään sitä Jumalan hyvyyttä, niin seurakunnat täyttyvät.
      Fundamentalismin aika on ohi kristinuskossa (ei islamissa)
      Alkakaamme lyödä Raamatulla päähän kirkkojen ja myös ns. uloskutsuttujen fundamentalistikliklikkejä.

      HYVÄ, HYVÄ !

      Room. 2:4
      Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

      Gal. 5:22
      Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,
      pitkämielisyys, ystävällisyys,
      hyvyys,
      uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

      Ef. 5:9
      - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus
      ja totuus on valkeuden hedelmä -

      Tit. 3:4
      Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys
      ja ihmisrakkaus
      ilmestyi, ...

    • >>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>

      Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi?

      Evankeliumin peruskivi on organisoitu "lammastarha-Hyvä Paimen"-tiimi.
      Ja selkeästi synti synniksi, laki lakina ja evankeliumi evankeliumina.
      Kaaoksessa julistaminenkin on vaikeaa, mutta demokraattisessa
      yhteiskunnassa evankeliumi ja moraali ovat jollain lailla suojattuja.

      Yksinäinen hiili ei kauan hehku eikä kauas lähetyskentille.

      • >>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>

        Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.

        Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?

        Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???


      • Tuomas-kuoma kirjoitti:

        >>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>

        Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.

        Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?

        Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???

        Nyt taisin keksiä vastauksen pähkäilyyni.

        Kuvittelin, että lukijoille sana teodikea olisi tuttu, mutta ilmeisesti olin liian optimistinen (ups! taisi taas tulla sivistyssana? Pyydän anteeksi!)

        Minä siis kirjoitin pelkästään teodikeasta ja annoin siitä käytyy keskusteluun linkin.

        Mutta liekö tässä käynyt niin, että Kantola on sekoittanut käsitteet "teodikea" ja "anarkia".

        Se selittäisi Kantolan toteamuksen "Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? "

        Ja akuutti auringonpisto selittäisi tuon "apsodit".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe