Onko Jumala hyvä?

>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>

Kyllä teodikea on kiinnostanut adventistejakin, entisiä ja nykyisiä.

Vuonna 2009 (syyskuusta marraskuuhun) asiasta käytiin Spectrumin blogissa aika vilkas keskustelu, otsikkona oli ”Is God good?”

Mielipiteitä näytti olevan laidasta laitaan.

8

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • nuo tässä näkyvät:
        >>>Miksi Ihminen luotiin?
        Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
        Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
        Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
        Onko Jumala ollut aina hyvä?
        Voiko Jumala olla myös paha? >>>

        Vastaukset noihin kysymyksiin eivät useinkaan ole olleet yhtä hyviä. Sikäli kuin vastauksia on näkynyt tai kuulunut.


    • sda.manager

      Miksi Ihminen luotiin?
      Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
      Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
      Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
      Onko Jumala ollut aina hyvä?
      Voiko Jumala olla myös paha?

    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Holloway

      AdventtiOPPIkaan ei vedä, ei. Mutta kunhan oppivat enemmän
      ilmentämään sitä Jumalan hyvyyttä, niin seurakunnat täyttyvät.
      Fundamentalismin aika on ohi kristinuskossa (ei islamissa)
      Alkakaamme lyödä Raamatulla päähän kirkkojen ja myös ns. uloskutsuttujen fundamentalistikliklikkejä.

      HYVÄ, HYVÄ !

      Room. 2:4
      Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

      Gal. 5:22
      Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,
      pitkämielisyys, ystävällisyys,
      hyvyys,
      uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

      Ef. 5:9
      - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus
      ja totuus on valkeuden hedelmä -

      Tit. 3:4
      Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys
      ja ihmisrakkaus
      ilmestyi, ...

    • >>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>

      Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi?

      Evankeliumin peruskivi on organisoitu "lammastarha-Hyvä Paimen"-tiimi.
      Ja selkeästi synti synniksi, laki lakina ja evankeliumi evankeliumina.
      Kaaoksessa julistaminenkin on vaikeaa, mutta demokraattisessa
      yhteiskunnassa evankeliumi ja moraali ovat jollain lailla suojattuja.

      Yksinäinen hiili ei kauan hehku eikä kauas lähetyskentille.

      • >>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>

        Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.

        Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?

        Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???


      • Tuomas-kuoma kirjoitti:

        >>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>

        Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.

        Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?

        Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???

        Nyt taisin keksiä vastauksen pähkäilyyni.

        Kuvittelin, että lukijoille sana teodikea olisi tuttu, mutta ilmeisesti olin liian optimistinen (ups! taisi taas tulla sivistyssana? Pyydän anteeksi!)

        Minä siis kirjoitin pelkästään teodikeasta ja annoin siitä käytyy keskusteluun linkin.

        Mutta liekö tässä käynyt niin, että Kantola on sekoittanut käsitteet "teodikea" ja "anarkia".

        Se selittäisi Kantolan toteamuksen "Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? "

        Ja akuutti auringonpisto selittäisi tuon "apsodit".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe