>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Kyllä teodikea on kiinnostanut adventistejakin, entisiä ja nykyisiä.
Vuonna 2009 (syyskuusta marraskuuhun) asiasta käytiin Spectrumin blogissa aika vilkas keskustelu, otsikkona oli ”Is God good?”
Mielipiteitä näytti olevan laidasta laitaan.
Onko Jumala hyvä?
8
226
Vastaukset
Edellisessä viestissä viimeisenkin sanan olisi pitänyt alkaa isolla kirjaimella, mikä tässä tulkoon korjatuksi.
Ja alustushan ja sen johdosta käyty keskustelu löytyvät osoitteesta
http://www.spectrummagazine.org/blog/2009/09/07/god_goodnuo tässä näkyvät:
>>>Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? >>>
Vastaukset noihin kysymyksiin eivät useinkaan ole olleet yhtä hyviä. Sikäli kuin vastauksia on näkynyt tai kuulunut.
- sda.manager
Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Holloway
AdventtiOPPIkaan ei vedä, ei. Mutta kunhan oppivat enemmän
ilmentämään sitä Jumalan hyvyyttä, niin seurakunnat täyttyvät.
Fundamentalismin aika on ohi kristinuskossa (ei islamissa)
Alkakaamme lyödä Raamatulla päähän kirkkojen ja myös ns. uloskutsuttujen fundamentalistikliklikkejä.
HYVÄ, HYVÄ !
Room. 2:4
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,
pitkämielisyys, ystävällisyys,
hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Ef. 5:9
- sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus
ja totuus on valkeuden hedelmä -
Tit. 3:4
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys
ja ihmisrakkaus
ilmestyi, ...>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi?
Evankeliumin peruskivi on organisoitu "lammastarha-Hyvä Paimen"-tiimi.
Ja selkeästi synti synniksi, laki lakina ja evankeliumi evankeliumina.
Kaaoksessa julistaminenkin on vaikeaa, mutta demokraattisessa
yhteiskunnassa evankeliumi ja moraali ovat jollain lailla suojattuja.
Yksinäinen hiili ei kauan hehku eikä kauas lähetyskentille.>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Tuomas-kuoma kirjoitti:
>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Nyt taisin keksiä vastauksen pähkäilyyni.
Kuvittelin, että lukijoille sana teodikea olisi tuttu, mutta ilmeisesti olin liian optimistinen (ups! taisi taas tulla sivistyssana? Pyydän anteeksi!)
Minä siis kirjoitin pelkästään teodikeasta ja annoin siitä käytyy keskusteluun linkin.
Mutta liekö tässä käynyt niin, että Kantola on sekoittanut käsitteet "teodikea" ja "anarkia".
Se selittäisi Kantolan toteamuksen "Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? "
Ja akuutti auringonpisto selittäisi tuon "apsodit".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483