Minua joskus vaivaa kaikkein toimintapiirien ym. "kuoleminen" kesäaikaan! Kesäisin ei oikein ole mitään toimintaa tai tapaamisia meille ortodokseille. Sitten jos ei ole varaa tai muuten mahdollisuutta mennä Luostariin tai Luostareita kiertelemään, niin olet ihan ulkona kaikesta. Itselläni ei ole varaa tai mahdollisuutta mennä Luostariin näin kesällä.
Enkä ole varma toimintapiirien "pelisäännöistä", esim. voiko kuka hyvänsä liittyä tiistaiseuraan, vai vaaditaanko siihen jotain erityisiä ansioita?
Ortodoksisuus kesälomalla? :(
7
287
Vastaukset
- pasuna
Niin etkö voisi antaa elämmäsi Jeesuksen Kristuksen lävistettyihin käsiin.Eihän tuollainen juokseminen ole Jumalasta.Toki jumalasta,sen jonka Jeesus Kristus tuomitsi Golgatan rirstillä.
suhteemme Vapahtajaamme Jeesukseen ole kesälomalla. Voimme aina rukoilla: Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä.
Ymmärsin kuitenkin, että nimimerkki "janoava" ei tarkoittanut tätä. Hän kirjoitti ort.seurakunnan toiminnasta ja toimintapiireistä ja siitä, että ne ovat kesätauolla. Minusta on lähes luonnollista, että toimintapiirit ovat tauolla kesäisin. Onhan kesä loma-aikaa jolloin toimintapiirien väkikin on lomilla, ainakin osan ajastaan. Eli poissa kotoisista ympyröistä. Miten piiri voisi toimia jos sen jäsenet eivät ole paikalla?- bättre folk
On luonnollista hakea yhteyttä muihin ihmisiin.
- ollaan pihalla
Toimintapiirit toimivat usein pienin voimavaroin ja vain pitämällä lomaa kesällä jaksaa taas syksyllä uusin voimin. On paljon ihmisiä jotka eivät lähde pois kesäksi kaupungista tai ei ole lomaa,siksi tuntevat painajaisena kesän,yksinäisyyden jos tarmoa riittää,varmasti annetaan toimia.Tiistaiseuroihin ja muihin toimintapiireihin voi tulla mukaan kuka vain ja ehdottaa toimintaa kesäksi ja vaikka lupautua mukaan työhön.
- bättre folk
Tuo on totta että esim. pätkätyöläiset, työttömät, sairastavat ym. ovat varmasti saatavilla kesälläkin saatavilla toimintaan. Kannattaisi varmaan miettiä jos jotain voisi sumplia, jotain toimintaa ortodoksisuuden piirissä. Eri asia sitten voiko tällaiset ihmiset mitään toimintaa järjestää, kun eivät ole sitä parempaa väkeä.
- kullakin
"Minua joskus vaivaa kaikkein toimintapiirien ym. "kuoleminen" kesäaikaan!"
Joitakuita muita joskus vaivaa jumalanpalveluselämän lopahtaminen kesäaikaan (Helsingin ulkopuolella), kun henkilökunta on lomalla eikä sijaisia ole.
Preferenssinsä kullakin.- a
ihan tavallisia ihmisiä,en ainakaan minä ole hienompi ihminen,vaan vapaaehtoistyötä teen ja se on mukavaa.Jumalanpalvelusten puutteen voi minimoida tulemalla lukijaksi kirkkoon,opetella maallikkopalveluksia joita voi pitää joka päivä,tulkaa mukaan,kun talven opettelee niin ensi kesä on juhlaa kun voi olla joka päivä kirkossa ja varmasti kirkkoherra on suostuvainen ajatukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873725
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813310Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683142On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702770Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502332- 671903
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271839- 371834
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601698