naurettavaa, tai

vaoaus valita

oikeasti säälittävää. ajelen duunista kotiin ja käyn matkalla ostamassa leipää ja makkaraa. parkkeeraan ihan oikein ja viivyn ostoksillinani kassajonosta riippuen 10-15 minuuttia. ja nyt se pointti. jos unohdan parkkikiekon, tekee se sitten kauppalaskuun 40 ecee lisää.
no eipä ole tarvinnut muistella kiekkoa. heti kun yksityisen valvontafirman kyltti ilmestyi, vaihtui myös ostospaikka. sellaiseen jossa ei näitä kylttejä näy. kuka nyt viittis illalla 7 aikoihin pysäköidä tuntikausiksi johonkin ruokakaupan eteen. itse ainakin meen himaan. en liene ainoa joka on trhnyt saman johtopäätöksen. yksityisoikeudelliset valvojat tarpokoot siellä pihalla mun puolesta vaikka 25 tuntia vuorokaudessa.

20

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikein sulle

      Jos et käytä kiekko paiklla, jossa sitä edellytetään et parkkeeraa oikein. Ihan oikein sinulle, älä unohtele. Se että sinä et halua pysäköidä jonnekkin iltaisin moneksi tunniksi ei tarkoita ettei muut tekisi sitä.

      • 6+11

        olet idiootti! Jos mielipiteet ovat tuota tasoa niin olet idiootti, se on täysin varma asia. Katso peiliin.


    • MUISTAA
      • hyvä.. ..

        video!


    • toimia...

      Kauppias ei sinun leipä- ja makkaraostoksiasi jää kaipaamaan. Nyt on paremmin tilaa ihan oikeita ostoksia tekeville ihmisille, jotka osaavat myös parkkeerata oikein. Tavoite on toteutunut kohdallasi hyvin.

    • Että silleen

      Viime viikolla ajelin erääseen ostoskeskukseen jossa olen asioinnut pidempään. Ovipieleen oli ilmestynyt jonkin Q-Parkin laput, missä pysköimällä hyväksyn jotkin epämääräiset ehdot. Minua jäi askarruttamaan mitä olen hyväksymässä ja kenen asettamia ehtoja. Joten soitin (huom. virka-aikaan) kyltissä olevaan puhelin numeroon. Varmaan arvaatteki, etten saannut sieltä ketään kiinni. Sama taitaa päteä aiheettomasta lapustakin...

      Lopputulos on, etten enää käy kyseissä Entresse ostoskeskuksessa, kun lähistöltä löytyy muitakin asiallisemmin toimivia liikekeskuksia.

      Parkkimafialle tiedoksi, että olen osannut parkkeerata ruutuun ja olen noudattanut asetettuja aikarajoja eli siitä ei ole kyse vaan periaatteessa, että toiminnan täytyy olla asiakkaallekin läpinäkyvää. Tälläkin palstalla on esimerkkejä parkkeejaan kohdistuvista mielivallasta/öykkäröinnistä, johon kuluttaja ei saa oikeusturvaa.

      • Boikottiin

        Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.


      • ja helpoiten
        Boikottiin kirjoitti:

        Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.

        laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?


      • ja helpoiten kirjoitti:

        laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?

        vain että se ei aina auta.
        Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
        Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.


      • pirkkoparkki
        jrsj kirjoitti:

        vain että se ei aina auta.
        Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
        Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.

        Tieliikennelaki 28 § erityiset pysäköintikiellot. "Pysäköinti on kielletty: kohta 6) merkityn pysäköintipaikan vieressä tahi merkityllä pysäköintipaikalla siten, että ajoneuvo osittainkin jää kullekin ajoneuvolle merkityn paikan ulkopuolelle".
        Ja voin kertoa, että veemäiselle päälle sattuessaan oikea lappuliisa todellakin laputtaa myös noin vähäpätöisestä virheestä.


      • lappumuna

        Kyllä oot hölömö.


    • niinpä niin

      Mä myös asioin kaupoissa, joissa ei ole noita yksityisten valvojien kylttejä. Tosin oikein pysäköiminen ei ole mulle ongelma, tuleepahan kuitenkin "boikotoitua".

    • Pertti T.

      tehnyt samanlaisen päätöksen. En asioi likkekeskuksissa joissa yksityinen hoitaa tätä rahastusta kaupan lisäksi.

    • minun tarina

      mulla ne kaikki putiikit ja ostarit jossa on tää valvonta. Ite en koskaan parkkeeraa invaruutuun. Joskus vaan huolimattomuuttaan jää se parkkikiekko pois. Tuuria on ollut, en oo saanut maksuja. En sen puoleen ole myöskään ylittänyt aikarajaa jonka saa pysäköidä. En viitti ottaa riskiä että saisin lapun.
      Sinällään yksityisessä valvonnassa ei mitään pahaa. Ymmärrän kyllä taloyhtiöitä, ovat tuskastuneet kaiken maailman öykkäreihin joilla on muka oikeus pysäköidä mihin vain.

    • ykx asukas

      enään valvo lähiostarin parkkeerausta. Pari vuotta takaperin kun oikeus oli sitä mieltä että yksityinen valvonta ei ole sallittavaa, lopetetti yksityinen ko. pysäköintialueen valvonnan. Nyt kun se olisi laillista, ei kiinteistönomistaja ole tehnyt uutta sopimusta. Kyselin asiasta kauppiaalta. Hänen mukaansa valvonnasta oli enemmän harmia kuin hyötyä. Ihmiset saivat maksukehoituksen kaiketi etupäässä tuon kiekon puuttumisen vuoksi. Kauppa oli huomannut asiaskadon ja siitä huolustuneena pyytäneet sopimuksen purkua. Se silloinen hovioikeuden päätös sitten ratkaisi asian itsestään. Hyvä juttu, säilyy kauppa lähellä.

      • Todella suuttunut

        BOIKOTTIIN.

        Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...

        Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan?


      • oma uus mese
        Todella suuttunut kirjoitti:

        BOIKOTTIIN.

        Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...

        Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan?

        Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
        Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti.


      • Tutustukaa lakiin.
        oma uus mese kirjoitti:

        Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
        Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti.

        Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.


      • lappuliisa vantaa
        Tutustukaa lakiin. kirjoitti:

        Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.

        Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.


      • lappuliisa vantaa
        lappuliisa vantaa kirjoitti:

        Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.

        Ja vielä, poliisi jakaa sakkoja, kunnallinen pysäköinninvalvonta jakaa pysäköintivirhemaksuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe