Hei,
Kaipaisin kommentteja Haukiluomassa asuvilta tai asuneilta !!!
Ehkä muutan sinne...
Olen kuullut Haukiluomasta sitä sun tätä, jotkus sanovat, että Tampereen kamalin paikka, jotkus sanoo, että täysin rauhallinen. Ilmeisesti sijainti itse Haukiluomassa vaikuttaa. Kävin painkanpäällä päiväsaikaan ja paikkalla oli ainakin hyvä leikkipuisto asukkaille ja muutenkin näytti siistiltä. Mutta jotenkin jäi sellainen maku, että paikka on erilainen yöllä. siksi kysynkin.
Osoite on Runkokatu 12, eli sellainen DDR-tyylinen betoninen lähiö.
Kysymys 1. Onko turvallista nuoren naisen kulkea yksin viikonloppuisin kello 10 aikoihin illalla bussipysäkiltä kyseiseen osoitteeseen?
Kysymys 2. Miten haukiluoman rauhattomuus poikkeaa muista kaupunginosista, esim. Nekalasta?
Kysymys 3. Onko lapsiperheen turvallista asua Runkokadun betoni-taloissa?
Kysymys 4. Jos täällä joku tosiaan asuu Runkokatu 12:ssa, minkä kuntoisia asunnot ovat? Onko hometta?
Kysymys 5. Asuuko pihapiirissä romaneja? (asiallinen kysymys) Ja millaisia naapureita yleisesti?
Kysymys 6. Jos asut Runkokadulla... niin mitä mieltä yleisesti olet? Onko edullinen vuokra sen arvoista?
Kiitos todella paljon!
Odotan vastausta
Haukiluoma - millainen
30
10406
Vastaukset
- kysyjäööö
Tulipas valtavasti vastauksia :)
Noh, ehkä vielä...- --minna--
Rauhallista ja turvallista kuin missä tahansa muuallakin, huumeidenkäyttäjiä mielestäni muutamia ja alkon suurkuluttajia jonkinverran, suhteellisen harmittomia... Asukasvaihtuvuus kyllä nopeaa verrattuna tuohon yli 15 vuoden takaiseen tilanteeseen, silloin tunsi kaikki naapurinsa, enää ei. Omat, nyt 16, 17 ja 20-vuotiaat tyttäremme kasvaneet täällä ja ihan normaaleja nuoria heistä on tullut.
Runkokatu 12 talot koostuvat kuudesta erillisestä talosta, jotka muodostavat kaksi "sisäpihaa", lapsille aika kivoja ja turvallisia. Ilmainen pesutupa kuivausrumpuineen, asuntojen keittiöt ja kylpyhuoneet remontoitu 2000-luvulla, enkä ole hometta koskaaan havainnut. Tällähetkellä ei mielestäni naapurustossa ole romaneja, somaleja sensijaan kyllä löytyy (ihan asiallisia!).
Nuori nainen voi ihan huoletta kulkea klo 22 aikaan illalla bussipysäkiltä (lyhyt matka) kotiin. Bussiyhteydet ovat täältä kaupungille erinomaiset, talviaikaan 10 min välein. Lähikauppa on nimensämukaisesti lähellä!
Haukiluoma on mielestäni mukavan pieni paikka ja jos jotain levottomuutta esiintyy, niin juurikin paikan pienuudesta johtuen se on vähäistä. Oma asenne vaikuttaa, suosittelen tutustumista naapurehin ja kun itse elää järjestyssääntöjen mukaan, ei ole naapurilla valittamista!
Itse olen remontoinut ja sisustanut asuntoamme kauniiksi ja kun oman ulko-ovensa kiinni vetää, ei se betonilähiö-ulkokuori kotielämää haittaa!
TERVETULOA HAUKILUOMAAN!
- Kokemusta 10 vuotta
Siis tesoma, tohloppi, haukiluoma -
Sisältää valitettavan vähän asiallisia ja kivoja ihmisiä. Suurin osa on kateellisia juntteja ja hyvin ikävää porukkaa. Se on valitettavaa, sillä ympäristö on hieno ja luonnonläheinen. Ympäristön puolesta asuisin ehkä vieläkin tuolla alueella, mutta tuon porukan takia - EI SITÄ JAKSA! - Hepa ?
Olen myös juuri 18 vuotta täyttänyt nuori ja Haukiluomasta Runkokadulta saanut kämpän. Mietityttää alueen rauhallisuus ja turvallisuus iltaisin ja öisin. Pian pitäis päättää otanko kämpän vai en, mutta olen vähän kahden vaiheilla, toiset sanoo, että todella mukava ja rauhallinen paikka ja taas toiset taas, että ihan hirvee mesta :/ oon muuttamassa ensimmäiseen omaan kotiini ja yksin...auttakaa muo ja kertokaa omia kokemuksia? :) Kiitos paljon!
- josrmakkjokkee
Haukiluoma on hyvä paikka olla, kun asuu omakoti- tai rivitalossa. nääss!
- Rauhallistakoon
Miltä Haukiluoma vaikuttaa nykyisin 2018 ?
- Haukiluomassa
Tosi rauhallista on.. Äsken kun katteli ikkunasta viereisessä talossa täälä 12 runkokatu paloautoo poliisia ja ambulanssia näky. Autoista puhkotaan renkaita, postiluukuista kurkitaan ja rapuissa seisoskelee narkkari nuoria... En suosittele kamala paikka!
- Anonyymi
Sellaista se on elämä vuokrataloissa. Osta oma vähän kalliimmasta talosta niin ei narkkarit notku rappukäytävässä.
- ubnoo
Rauhallinen jos ei asu napin naapurissa.
- Anonyymi
5 vuotta nyt asunut runkokatu 12 asunnoissa. 2 pientä lasta ja nykyään täällä on valtaosa lapsiperheitä muutenkin. Ainoa häiriö/häiriöt on ollu nuoret jotka jumputtaa mopo"autoillaan" täältä on häippässyt/ajettu pois kaikki Deekut jo aikaa sitten. Tampereen lähiöt vaan vanhan maineensa vankeja
- Anonyymi
Nykyään nousee lähsitölle uutta kerrostaloa. Parempaan suuntaan näyttäisi seutu keittyvän.
- Anonyymi
15 vuotta täällä asunut ja viettänyt nuoruuden. Ikinä ei ole mitään suurempaa ongelmaa ollut ja mielestäni kokoajan on rauhattomuus vähentynyt. Toki pariin vuoteen ei ole paljoa tullut muualla liikuttua kuin rapun ovelta autolle, mutta väittäisin ettei ainakaan pahemmaksi ole meno muuttunut. Ihan hyvä paikka asua.
- Anonyymi
Riippuu varmasti ihan siitä missä päin aluetta sattuu asumaan. Perus katukuvasta ja lähikaupassa asioidessa huomaa (haistaa) nopeasti seudun luonteen, joka on lähiömäisen köyhän junttilan veroinen. Vuokralla asuessa huomaa todellakin, että asuu heikkomaineisella sijainnilla. Naapureitaan ei toisaalta voi valita, mutta heikko-osaisten teinien häiriköinti läpi yön vanhempien poissaollessa saa ajattelemaan miten mahtavaa on, että pian pääsee muuttamaan tästä loisevasta taloyhtiöstä muualle. Huom. Kyseessä ei kuitenkaan ole mainitsemasi talo.
Uudet talot toki kohentaa mainetta, ja piristää samalla katukuvaa. Aluetta kehitetään kasvavan asukasluvun mukana, ja on kysyjästä kiinni tykkääkö asiasta. Lähellä myös ihan kivat ja turvallisen tuntuiset lenkkeilymaastot, mistä plussaa. En lähtisi yöaikaan ulos, mutta muuten kyllä sietää liikkua lastenkin kanssa. Tesomalla sijaitsee keskitetyt lähipalvelut.
Summa summarum: laatutietoiselle en suosittele aluetta. Kaiken lisäksi sijainti on kehno, kun kaukana keskustasta jumittavien yhteyksien takana.- Anonyymi
Yhteys kaupungin keskustaan merkitsee vähemmän kuin ennen, olennaista on yhteys ALUEkeskustaan (tässä tapauksessa Tesoma ja Lielahti).
- Anonyymi
Kolmatta viikoa asunu, hakattu ja ryöstetty viidesti.
- Anonyymi
Tuleeko hyvin haukia?
- Anonyymi
Runkokadulla rivareissa kaikenlaisia lähiöpoliiseja kyyläämässä jotka eivät osaa pitää huolta omista asioistaan.
- Anonyymi
Kyttääjät ovat tunnollisia kansalaisia, jotka valvovat vapaa-aikanaan naapuriensa elämää ja taloyhtiön järjestystä.
- Anonyymi
Ei oe tunnelia siellä. Ei kannata muuttaa.
- Anonyymi
Aika monta ampiaista oon nähnyt kallioila. Keran yksi lätäkkö olisyvä etä polvet kastu ku oli syvä etä polvet kadtu.
- Anonyymi
Ihan mukava paikka,.
Ainoa miinus ehkä, että lähellä olevia kuppoja on vain sale, mutta ei tesomalle nyt niin kauhea matka kaupolle ole.
Baarikin oli Lato, mutta se jouduttiin lopettaan tai siirtämään lamminpäähän. Joatain kerrostaloja siihenkin vanhalle päiväkodille aletaan kai rakentaan.
Kerrostaloista oon kuullu sellaista, että huonosti parkkipaikkoja jos auton omistaa ja joutuu jättään tienvarsriin. Eli kerrostalo on auton omaistajalle aika huono.- Anonyymi
Haukiluoman uusi K-market on avattu. Salelle vaihtoehto. Kirjastoauto pysähtyy K-markettia vastapäätä. Uusi päiväkoti. Kyllä Haukkarissa on ok asua.
- Anonyymi
Haukkari on puhdistunut narkkareista ja jäljelle jäivät vain alkoholistit
- Anonyymi
Minkälainen paikka
- Anonyymi
Ei muuten ole. Viimeksi asioidessani ohikulkumatkalla K-marketissa oli kassalla asioimassa narkkari jolle ei myyty olutta kun oli kassatyöntekijän mielestä niin päihtynyt. Kovaan ääneen jankkasi tämä asiakas ettei ole juonut mitään ja lopuksi sanoi että on vetänyt piriä juomisen sijaan.....Nää narkit on arkipäivää siellä suunnalla. Tulee poikettua kyseisessä kaupassa silloin tällöin ja joka ikinen kerta siellä on narkit tai alkoholistit norkoilemassa nurkilla. Onneksi en asu siellä. Runkokadulla on vieläkin näitä kaupungin vuokralukaaleja joissa näitä yhteiskunnan elättejä loisii. Kasin päätepysäkki ja pieni leikkipuisto siinä lähellä on paikkoja myös missä nää hörhöt diilaa.....Huolimatta uusista taloista ja omistusasunnoista alueella ei näistä yhteiskunnan pohjasakoista ole päästy eroon. Eikä varmaan päästäkään ennenkuin Runkokadun vuokratalot puretaan.
- Anonyymi
Runkokadun punaiset rivarit onko suosittuja olen meinaa ostamassa?
- Anonyymi
Edelleen Runkokatu 12 levotonta aluetta. Poliisit käyvät ainakin kerran viikossa. Päivittäiset vartiointi firman kierrokset. Alkoholisteja, naapurustossa, yötä päivää haukkuvat koirat. Jatkuva meteli rappukäytävässä, etenkin öisin. 21:00 jälkeen ei uskalla mennä ulos. Sopii erikoisimmille tapauksille, ei työssä käyville taviksille.
- Anonyymi
Ei Haukiluomassa voi asua. Siellä on se tappajahauki hauki ja suu on sillä auki auki...
- Anonyymi
Haukiluoma on vaarallinen paikka valkoihoselle.
Asun Haukiluomassa ja kannan aina mukana kättä pidenpää.
Yhdellä kauppareissulla jouduin kolme kertaa tappeleen.
Narkkarit päivystäö öisin lähimetsissä ja diilerit ammuskelevat ihmisiä huvikseen.
Haukiluoma johtaa väkivalta ja raiskaus tilastoja ja yksin siellä kulkeminen on itsemurha.
Suosittelen pippurikaasun ostoa tai teaserin koska niitä joutuu käyttämään päivittäin jon muuttaa tänne.- Anonyymi
Täää
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841