Elämänohjeita

tulvii joka paikasta, tänään sain sähköpostiini seuraavanlaisen listan:

- Käytä hyväksesi jokainen ilonhetki
-Hurmioidu raikkaan tuulen hyväilyistä kasvoillasi
-Juokse, telmi ja leiki päivittäin
-Syö halukkaasti ja innostuneesti
-Älä milloinkaan teeskentele olevasi joku muu kuin olet
-Jos haluamasi on kätkössä, kaiva se esiin
-Älä pure jos murina ajaa saman asian
-Kun olet onnellinen, tanssi ympäri ja heiluta koko kehoasi
-Älä juutu syyllisyyteen ja mökötykseen, vaikka sinua arvosteltaisiin kuinka,
juokse heti takaisin ja solmi uudestaan ystävyyden siteet

Kirjoittaja on Veronica Hay ja kyse on tietenkin koirasta :)

Tämä ei ole hyvä aloitus herra H:n mielestä, mutta laitoinpa kuitenkin, kun oli meillekin sopivia ohjeita mukana.
Ei tarvitse vastailla, enkä minä ehdi vastailemaan, mulla on ämpärillinen mustikoita odottamassa
puhdistamista.

Hyvää viikonloppua kaikille!

25

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Koiran neuvot olivat hyviä. Kyllä koira vaan tietää.
      Elämän ohjeita tosiaan tulvii sähköpostiin. Tässä minulle tullut posti, jonka voi ottaa ohjeeksi vaikkapa tälle perjantaipäivälle.

Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira.
      Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.

:)

Hyvää viikonloppua sinullekin. Minäkin tästä kohta lähden viikonlopun viettoon.

• sopii moneen tilanteeseen ;)

Vietä mukava viikonloppu.

• sähköposteja otsikoilla:

Koskien liikakilojasi, tai hyvä koiranomistaja.

Ok, kait, mut mulla ei oo koiraa eikä liikakilojakaan.

Joten arghhhhh..........

• meilläkään, tämä tulikin puutarhurin postin mukana, kuten sasukselle tuolla kerroin.
        Ei mulle koskaan tule liikakiloja koskevia sähköposteja, ilmeisesti ne on jo luovuttaneet,
        turhaa, ei sille mitään voi :))

• HTZA

H/K , Huotain, handek, hermiitti, heppi pohjanmaalta, millä oli se hiipunut, hipiä, hiivamix, hesus, hiivatinniina, hintaanainen, jne.
      HTZA: kin on.
      Eikä hän pidä aloitusta, ollenkaan, pahana.
      Ukonrähjä, kylläkään, ei hyväksy kotieläimiä ilman tarkoitusta.
      Lypsävät lehmät, lisääntymiseen pyrkivät sonnit, Metsoja haukkuvat ja ampuvat Pystykorvat, HIrviä hakevat ja Karhujakaatavat Karjalankarhukoirat, Kikkeliään satuttavat, Jäniksiä ajvat Beaglet, mädäntyviä idiootteja hakevat Labbikset, rosvoja purevat Saksanpaimenkoirat tai Susia tappavat Pyreineiden vahtikoirat ovat ihania eläimiä.
      Jalostuksen aikaansaamat, sairaalloisen pullottavat silmät omaavat, palatsikoirat ovat parhaita silloin, kun hukkaavat silmänsä ja saavat tulehduksen joka saa eläinlääkärin antamaan niille lopettavan piikin.
      Myöskin, Rottiksen tappamat pienet, suloiset, mitä lienee, ovat parhaita, opettamaan ihmiselle eläimen paikan, mihin eläin kuuluu.

H.

• karsii ehdokkaista puolet pois.
        Pitikö sun tulla horisemaan noista eläimistä, kaikki tuo on kaikkien tiedossa.
        Kyse olikin elämänohjeista, koira oli opaskoiran asemassa.

Ellen minä pitäisi sinusta niin paljon,
        ensin murisisin ja sitten puraisisin :)

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

karsii ehdokkaista puolet pois.
        Pitikö sun tulla horisemaan noista eläimistä, kaikki tuo on kaikkien tiedossa.
        Kyse olikin elämänohjeista, koira oli opaskoiran asemassa.

Ellen minä pitäisi sinusta niin paljon,
        ensin murisisin ja sitten puraisisin :)

ainaski, olisi viisaampi kirjoittamaan kuin minä.
        Hän ei sortuisi romantiikkaan.
        Mistäs tää uusiotykkääminen nyt on syntynyt?
        H.

• HTZA kirjoitti:

ainaski, olisi viisaampi kirjoittamaan kuin minä.
        Hän ei sortuisi romantiikkaan.
        Mistäs tää uusiotykkääminen nyt on syntynyt?
        H.

hyvä huijaamaan, taisit mennä lankaan :)))

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

hyvä huijaamaan, taisit mennä lankaan :)))

Kymenlaaksolaiselta saan lainaksi laiturin, uusioheitän sinut järveen, tyhmempi pää edellä.
        yheksästi.
        Laiturin omistajan, lasken vahvoilla käsivarsillani, hellästi, Sammakonkudun joukkoon.
        H.

• HTZA kirjoitti:

Kymenlaaksolaiselta saan lainaksi laiturin, uusioheitän sinut järveen, tyhmempi pää edellä.
        yheksästi.
        Laiturin omistajan, lasken vahvoilla käsivarsillani, hellästi, Sammakonkudun joukkoon.
        H.

Kymenlaaksoon on pitkä matka.
        Laitan jo varuilta uimahatun päähäni, vedät sitten ylös joka kerta, etkä jätä
        mutaan päälaelleen seisomaan. Paitsi viimeisen kerran voit jättää, ei ole mitään väliä.

Nyt mun täytyy mennä, mustikat odottavat näpelöijää ;)

• Vaik meil on koira, ei tuu yhen yhtä sähkötystä miun sähköpostiin):
      Ihan pätee mein koiraan, pitäis ittekki ottaa opikseen, mut se leikkiminen ei kyl ain käy laatuun, vie liikaa voimavaroja, miun leikit ku on ihan niitä oikeita ja jokapäiväsiä kotileikkejä, työn ohessa):
      Syöminen käy kyllä:))))

No, Ancelin sormet on sit taas täst lähtien siniset viikkotolkulla, ehkä suukin,,, muista nyt laittaa niitä mustikoita rasiaankin, eikä popsia niitä suuhun:))))

• Juha laittaa joka perjantai mulle sähköpostia, kasvien hoito-ohjeita, sun muita vinkkejä.
        Jokaisen perjantaipostin mukana on mietelause, ajatelma tai muu kiva juttu.
        Juhalla on koira ja tänään hän oli valinnut tuon kirjoittamani koira-aiheisen jutun kirjeen saatteeksi.
        Pyydä siekin sähköpostia häneltä, saat paljon hyviä vinkkejä.

Pitää taas huilata, selkä ei kestä tuntia pitempään tuota hommaa, alkaa polttelemaan hermoa lapaluiden välistä,
        vanha vamma vuodelta 1971.

Aika vähän muuten syön putsatessani, tänään kaksi mustikkaa on mennyt suuhun.

• GloriaJoy
        Anceli kirjoitti:

Juha laittaa joka perjantai mulle sähköpostia, kasvien hoito-ohjeita, sun muita vinkkejä.
        Juhalla on koira ja tänään hän oli valinnut tuon kirjoittamani koira-aiheisen jutun kirjeen saatteeksi.

Pitää taas huilata, selkä ei kestä tuntia pitempään tuota hommaa, alkaa polttelemaan hermoa lapaluiden välistä,

yleispuhdistusaine mustikkasormille ja sopii se mullankin kaa yhteen jos siinä mullassa kasvava kasvi kärsii ;-)

http://www.mtv3.fi/koti/arki/artikkeli.shtml/2010/07/1158740

.

• GloriaJoy kirjoitti:

yleispuhdistusaine mustikkasormille ja sopii se mullankin kaa yhteen jos siinä mullassa kasvava kasvi kärsii ;-)

http://www.mtv3.fi/koti/arki/artikkeli.shtml/2010/07/1158740

.

tästäkin, tosin eiköhän sormetkin puhdistu, kun tuo yksi uhkasi upottaa minut veteen,
        yheksästi ;(( Pää edellä ;(

• GloriaJoy
        Anceli kirjoitti:

tästäkin, tosin eiköhän sormetkin puhdistu, kun tuo yksi uhkasi upottaa minut veteen,
        yheksästi ;(( Pää edellä ;(

että tuo rontti satakertaistaa itselleen saman kohtalon millä siuta uhkailee; näytä sille kieltä ;-)

• Anceli kirjoitti:

Juha laittaa joka perjantai mulle sähköpostia, kasvien hoito-ohjeita, sun muita vinkkejä.

Oma puutarhuri,Ihanaa:))))) Nyt mie kyl tarttisin oman kokin, vai mikä kylmäkkö, tai jotain sinne päin, joka taiteilis miulle täytekakkuja, ja muuta juhlavaa, sunnuntaisia rippijuhlia varten:)))
        Oon paistellu kaks kakkupohjaa, yks pitäs täs just kohta taas vatkata, laitoin munat jo vähäks aikaa huoneenlämpöön, ku ne oli jääkaapissa.
        Miekii tulin koneelle huilailemaa, vaik en nyt oo viel mitään niin kovin aikaan saanukkaa, silti hikee pukkaa):

Onks siul vääränlainen asento putsatessas marjoja?

• GloriaJoy kirjoitti:

että tuo rontti satakertaistaa itselleen saman kohtalon millä siuta uhkailee; näytä sille kieltä ;-)

nähtävä, mutta jos mie kielen näyttämisen sijasta kuitenkin murisen, voi se vähän pelästyä =)

Yrittäisinköhän saada viimeiset pari litraa läpi käytyä, mustikat saa sitten riittää.

• sasus kirjoitti:

Oma puutarhuri,Ihanaa:))))) Nyt mie kyl tarttisin oman kokin, vai mikä kylmäkkö, tai jotain sinne päin, joka taiteilis miulle täytekakkuja, ja muuta juhlavaa, sunnuntaisia rippijuhlia varten:)))
        Oon paistellu kaks kakkupohjaa, yks pitäs täs just kohta taas vatkata, laitoin munat jo vähäks aikaa huoneenlämpöön, ku ne oli jääkaapissa.
        Miekii tulin koneelle huilailemaa, vaik en nyt oo viel mitään niin kovin aikaan saanukkaa, silti hikee pukkaa):

Onks siul vääränlainen asento putsatessas marjoja?

ne juhlat, koitahan jaksaa vielä yhdet järjestelyt.
        Onhan niitä ammattiauttajia, älä kato tänne päinkään, EN TULE!!!!
        Enkä ole edes ammattilainen, sotken vaan, likilaskuisia kakkuja saisit.

Ei ole väärä asento, vaikka olisin pitkälläni pihanurmella, samaa asentoa ei voi pitää
        kovin pitkään. Putosin portaista silloin -71 ja joku hermo vioittui selästä, sille ei voi mitään.

• Anceli kirjoitti:

ne juhlat, koitahan jaksaa vielä yhdet järjestelyt.
        Onhan niitä ammattiauttajia, älä kato tänne päinkään, EN TULE!!!!
        Enkä ole edes ammattilainen, sotken vaan, likilaskuisia kakkuja saisit.

Ei ole väärä asento, vaikka olisin pitkälläni pihanurmella, samaa asentoa ei voi pitää
        kovin pitkään. Putosin portaista silloin -71 ja joku hermo vioittui selästä, sille ei voi mitään.

vaan vilasin sinne päin:))))
        Eka pohjan poltin päältä, onneks sen saa kuorittua pois:)
        Joo, siulle jos antais vatkaimen käteen, pyörittelisit niin hirveesti, et seinätki olis kakkutaikinassa, huh,,, miehä se sit joutusin ne siivoomaa, samalla söisitki jo puolet, ettei sais ku pienen, pikkuruisen kakunpohjan, ja naamas olis kamalan paksun tökötin peittämänä,, huh, huh....:)))
        Mut jos päällystys ja koristelu onnistus, mites ois? Se homma olis huomeiltana:))))

• sasus kirjoitti:

vaan vilasin sinne päin:))))
        Eka pohjan poltin päältä, onneks sen saa kuorittua pois:)
        Joo, siulle jos antais vatkaimen käteen, pyörittelisit niin hirveesti, et seinätki olis kakkutaikinassa, huh,,, miehä se sit joutusin ne siivoomaa, samalla söisitki jo puolet, ettei sais ku pienen, pikkuruisen kakunpohjan, ja naamas olis kamalan paksun tökötin peittämänä,, huh, huh....:)))
        Mut jos päällystys ja koristelu onnistus, mites ois? Se homma olis huomeiltana:))))

minä en syö kakkuja, sitä paitsi olisit kuitenkin laittanut vehnäjauhoja, minul tulis maha kipeeksi,
        se olis siun syy.
        Tuo vatkaushomma menisi melko lailla tuolleen :)
        Päällystämään ja koristelemaan en ainakaan ala, inhoan kaikenlaista näpertelyä ;(
        Mieluummin putsaan mustikoita, joten tee kuule ihan ite kakkusi alusta loppuun :)))

• GloriaJoy
        Anceli kirjoitti:

nähtävä, mutta jos mie kielen näyttämisen sijasta kuitenkin murisen, voi se vähän pelästyä =)

Yrittäisinköhän saada viimeiset pari litraa läpi käytyä, mustikat saa sitten riittää.

kielen näyttäminen on mustikoituneena aika sinikielistä, luultaisiin siuta viellä siniveriseksi varhaisilta sukujuurilta ;-) ai sitä kumaarusten määrää mitä saisit osakses

• Anceli kirjoitti:

minä en syö kakkuja, sitä paitsi olisit kuitenkin laittanut vehnäjauhoja, minul tulis maha kipeeksi,
        se olis siun syy.
        Tuo vatkaushomma menisi melko lailla tuolleen :)
        Päällystämään ja koristelemaan en ainakaan ala, inhoan kaikenlaista näpertelyä ;(
        Mieluummin putsaan mustikoita, joten tee kuule ihan ite kakkusi alusta loppuun :)))

putsaa sie mustikat oikein puhtaiks:))
        Just laitoin sen viimeisen kakkupohjan uuniin, muhikoon siel nyt tunninverran, ja kasvakoon oikeen nätiks ja isoks:))))

Kyl tää juhlien järjesteleminen, kesäl kahesti on aikas nahkeeta, mut nyt näin mennään, mein huushollissa nää rippijutut loppuuki sit tähän, ikävää vai ei ??? :)))))
        Nyt äkkiä lukemaa noita elämänohjeita, täytyy saaha inspistä:)))))

• GloriaJoy kirjoitti:

kielen näyttäminen on mustikoituneena aika sinikielistä, luultaisiin siuta viellä siniveriseksi varhaisilta sukujuurilta ;-) ai sitä kumaarusten määrää mitä saisit osakses

olen aatelissukua, äitini puolelta, joten kyllä sinikielisyyskin menettelisi.
        Kahdesta mustikasta nyt ei kovin siniseksi kieli mennyt ;)
        Vielä niitä jäi, kovasti takkuaa, selkä vaan ei kestä.

• GloriaJoy

Miukin kävi kopsaamassa tähän visualisoinninnin nettisivuilta otteen voiman laeista:

""" Olet oman elämäsi valtias

Tämä on kaikkein tärkein laki. Se kertoo, että olemme omassa elämässämme vastuussa kaikesta. Kaikki meidän elämässämme on meidän omaa aikaansaannosta. Vaikka sen olisikin tehnyt joku muu. Kun ymmärrät tämän, saat oman voimasi takaisin. Voit ottaa takaisin oman elämäsi hallinnan. Voit silloin ohjata elämääsi itse haluamaasi suuntaan. Sinusta tulee oman elämäsi valtias.

Kukaan muu ei voi tehdä elämästäsi kurjaa, paitsi sinä itse. Muut voivat toki tehdä sinulle asioita, joista osa voi olla tuskallisiakin. Sinä itse kuitenkin päätät, miten siihen suhtaudut. Voit valita miten elät tätä elämääsi. Voit valita toisen tien, muuttaa toisenlaiseen paikkaan, mennä toisenlaisten ihmisten seuraan. Valinta sinun elämässäsi on aina sinun.

Se tarkoittaa sitä, että voit myös tehdä elämästäsi paremman aivan omilla voimillasi. Et tarvitse siihen muiden lupaa tai suostumusta, eikä kukaan voi sinua siinä estää. Se kaikki riippuu sinusta. Muut voivat auttaa sinua, mutta sinun täytyy silti tehdä se itse. Tämä on osa elämän kauneutta, koska se tarkoittaa sitä, että voit silloin vapaasti luoda sellaisen elämän kuin ikinä haluat.

Ota takaisin oma voimasi ja valtasi. Tämä on tie todelliseen vapauteen.
      ”Minä vastaan kaikesta. Tämä on minun elämääni. Minä otan takaisin oman voimani. Vastaan elämästäni ja onnestani itse”.
      Ota kaikki asiat, joista syytät muita tai olet katkera, ja ota vastuu jokaisesta niistä.
      ”Minä olen vastuussa tästä. Tämä on minun elämäni.”
      Ota ja vaadi oma voimasi takaisin. Tunne sen palaavan sinuun. Tämä on voima ohjata ja hallita omaa elämää. Voima päättää, oletko onnellinen vai surullinen.

Anna myös muille takaisin voimasi. Et ole vastuussa muista, vaan he ovat kaikki oman elämänsä haltijoita. Puhuttele kaikkia läheisiäsi mielessäsi, ja päästä heistä irti.
      ”Sinä olet vastuussa itsestäsi. Olet vapaa luomaan onnesi itse. Pidä itse huoli itsestäsi. Päästän sinut nyt irti. Ole vapaa.”
      Sano näin muille omassa mielessäsi. Toivota heille onnea vapauteen. Voit antaa rakkaillesi ja muille ihmiselle suurimman lahjan, vapauden lahjan. Päästä heidät lentoon, ja anna heille takaisin heidän vapautensa ja elämänsä. """

• hyviä ohjeita, taidan kopsata ne ja luen aina, kun siltä tuntuu, ajatuksen kanssa.
        Kiitos sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      270
      9965
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      319
      7149
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      85
      1873
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      114
      1563
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1471
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1181
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1139
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      47
      946
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      810
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe