Ihmisen ikä, 72? missä kohtaa raamattua?

etsijä

Hei,

Muistan kun isäni kuoli... 72-vuotiaana ja pappi luki Raamatusta, että ihmisen ikä on...

En vaan millään löydä sitä kohtaa Raamatusta, nyt haluaisin sen itse lukea.

Kiitos jos joku hyvämuistinen vastaa.

26

6237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoosianna

      Ihminen elää iäti, joko taivaassa tai helvetissä.

      • Vesa

        Niin missä ja mikä se on?


      • arveluita
        Vesa kirjoitti:

        Niin missä ja mikä se on?

        Aivan tarkkaa sijaintia en osaa sanoa Sulle. Mutta olet kuullut sanonan: "mistä helvetistä tulet", tai "mihin helvettiin menet, olet matkalla". "Helvetistäkö siihen tulit?" aivan tuttua. Joten helvetti on siis olemassa jo täällä tässä ajassa. Kuulin erään rouvan mainitsevan, että hänen miehensä on yks saatana. Käykö tämä mies töissä jossakin, siis helvetissä vai onko hän saatana kotona jolloin helvetti olisi siellä. Saatanahan on helvetin työntekijä, peräti pomo siellä. Tiedämme sanonnan "Kyllä tämä elämä on yhtä helvettiä" Siis helvetti on olemassa jo nyt ja se voi olla vaikka työttömän luona. Taikka muuten vaikeuksissa olevan. Ja näinhän Raamattu sanookin, että helvetissä on ainanen itku ja hammastenkiristys.


      • Verna
        arveluita kirjoitti:

        Aivan tarkkaa sijaintia en osaa sanoa Sulle. Mutta olet kuullut sanonan: "mistä helvetistä tulet", tai "mihin helvettiin menet, olet matkalla". "Helvetistäkö siihen tulit?" aivan tuttua. Joten helvetti on siis olemassa jo täällä tässä ajassa. Kuulin erään rouvan mainitsevan, että hänen miehensä on yks saatana. Käykö tämä mies töissä jossakin, siis helvetissä vai onko hän saatana kotona jolloin helvetti olisi siellä. Saatanahan on helvetin työntekijä, peräti pomo siellä. Tiedämme sanonnan "Kyllä tämä elämä on yhtä helvettiä" Siis helvetti on olemassa jo nyt ja se voi olla vaikka työttömän luona. Taikka muuten vaikeuksissa olevan. Ja näinhän Raamattu sanookin, että helvetissä on ainanen itku ja hammastenkiristys.

        Sanalla helvetti on kolme eri merkitystä: Ensinnäkin helvetiksi sanotaan kadotukseen kuoleman jälkeen joutuvien olinpaikkaa, josta Raamatussakin kerrotaan. ( Puhutaan helvetin tulesta ja piinasta. ), toiseksi helvetti tarkoittaa sietämätöntä ahdistusta ( esim. Hänen elämänsä muuttui todelliseksi helvetiksi. ) ja kolmanneksi sanaa käytetään kirosanana ( esim. Voi, helvetin helvetti! ).

        Sanaa saatana käytetään kahdessa merkityksessä: Se tarkoittaa Jumalan päävihollista, paholaista, perkelettä tai sitten sitä käytetään karkeana kirosanana.


    • Hertta
      • niin on asia.

        Ihmisen solut eivät enää uusiinnu 120 v. jälkeen. Se on myös tieteellistä faktaa. Toki Jumala tietää, kuinka kauan luomansa ihminen voi elää.


      • niin on asia. kirjoitti:

        Ihmisen solut eivät enää uusiinnu 120 v. jälkeen. Se on myös tieteellistä faktaa. Toki Jumala tietää, kuinka kauan luomansa ihminen voi elää.

        juu, noin raamattu ensin väittää, että ihmisten ikä olisi korkeintaan 120 vuotta. Ja sen jälkeen raamattu vähän myöhemmin kertoo monen hahmonsa eläneen paljon pidempään. Mutta eihän sitä kaikkea voi muistaa kun sekalaisia ja päällekkäisia tarinoita kootaan yhteen.


      • tiedeuskontoa?
        niin on asia. kirjoitti:

        Ihmisen solut eivät enää uusiinnu 120 v. jälkeen. Se on myös tieteellistä faktaa. Toki Jumala tietää, kuinka kauan luomansa ihminen voi elää.

        "Ihmisen solut eivät enää uusiinnu 120 v. jälkeen. Se on myös tieteellistä faktaa."

        Kuinka tarkka arvio tämä on ja mistä olet tietosi saanut? Entä jos ihmisen solut uusiutuvat vielä 121 vuotiaana? Lasketaanko tuo 120 vuotta hedelmöityksestä vai vasta syntymästä?


      • Anonyymi
        jimmyogg kirjoitti:

        juu, noin raamattu ensin väittää, että ihmisten ikä olisi korkeintaan 120 vuotta. Ja sen jälkeen raamattu vähän myöhemmin kertoo monen hahmonsa eläneen paljon pidempään. Mutta eihän sitä kaikkea voi muistaa kun sekalaisia ja päällekkäisia tarinoita kootaan yhteen.

        Sinne max 120 vuoteenhan Jumala laski ihmisen iän, kuten hyvin sen voit nähdä. Itkettäähän toki nämäkin faktat ateistia.


    • no jaa

      Seitsemänkymmentä on vuosiemme määrä, tai kahdeksankymmentä, jos voimamme kestää.
      Psalmi 90:10

      • etsijä

        Lämmin kiitos!

        No jaa ja lalli...


    • lalli

      Ps. 90:10
      10 Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.

      1. Moos. 6
      3 Silloin Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa satakaksikymmentä vuotta." (120 on tosin jo ylitetty, mutta en tiedä olivatko he kristittyjä:))

      • jeremia

        Maailman laajuisen tarkastelun valossa ei ylletä vielä edes 70v. Jumala on siis lyhentänyt oloamme täällä maanpäällä 2kertaa.synnin ja sairauksien tähden.


      • Ennen ihmisten ikä oli, jopa lähes tuhat vuotta, ja kuulostaakin, että Mooses olisi pahoillaan Israelin kansan eliniästä, joka oli enää tuskin 80 vuotta.

        Eliniän suhteen ei ole pajoakaan muuttunut ihminen. Mahtaakohan mikään muukaan olla muuttunut noista päivistä? Vaikka tänään ollaan kovin moderneja ja uusia ihmisä, ja nykyaikaisia, ainakin olevinaan.


    • Ihmisen ikä on raamatussa: Psalmi, 90:luku 10 jae.
      Vuosiemme päivät ovat itsessään seitsemänkymmentä vuotta,ja jos niitäerikoisen voiman vuoksi on kahdeksankymmentä vuotta,niiden paino on kuitenkin vaivassa ja vahingollisessa,sillä se on menevä pian ohitse, ja me lennämme pois.

    • Hei-

      Se löytyy;
      1 Moos 6:3


      Kukaan ei ole elänyt yli tuon. Sitä ennen ihmisen ikä oli melkein tuhat vuottakin jopa.

      Yst. t. jari laurila

    • fasdhj

      On ihmisiä jotka ovat eläneet yli 120v. Käyttämällä Googlea tämäkin selviää. Eikö tämä riitä kumoamaan Raamatun jumalan sanana?

      • Jokutiesijapaljon

        Siis nimenomaan tuo 120v on hyvin mielenkiintoinen raja. On ns. "pilkun nussimista" jos joku yksittäinen ihminen miljardien ihmisten joukosta elää 121 vuotta. On hämmästyttävää, että tuhansia vuosia sitten kirjoitettu kirja sisältää tietoa, jonka nykytiede todentaa.

        Tiedät jo itsekin vastauksen, eli nuo ihmiset eivät kumoa Jumalan sanaa. Tiede ja nykykokemukset sen sijaan vain vahvistavat jälleen kerran raamatun olevan oikeassa.


      • Anonyymi

        Eipä ole elänyt. Väittää voi toki ilman dokumentteja syntymäajakseen mitä vain.


    • 72 oli Sanhedrinin, eli Juudean maan tuomioistuimen jäsenmäärää, siis tuomarien. Herodes surmasi heistä puolet.

      Kristillinen historia kertoo, että oli 72 apostolia... myöhemmin puhutaan 72 piispasta. Lisäksi kerrotaan, että 72 henkilöä käänsi raamatun ja kaikilla tuli sama tulos.

      Islamissa 72 on muuttunut neitsyiksi. Tämän määrän jokainen marttyyri saa neitsyitä paratiisissa.

      Tosiasia lienee vain se, että Israelin tuomarit 72, olivat siveellisiä miehiä, jota sana 'neitseellinen' kuvaa.

    • Anonyymi

      1. Mooseksen kirja 6:3:
      Silloin HERRA sanoi: ”Minun Henkeni ei vallitse ihmisessä ikuisesti, koska hän on vain lihaa. Olkoon siis hänen aikansa satakaksikymmentä vuotta.”

    • Anonyymi

      Job.7:6-7 Päiväni kiitävät nopeammin kuin sukkula, ne katoavat toivottomuudessa. Muista, että minun elämäni on tuulen henkäys; minun silmäni ei enää saa onnea nähdä. Job.8:9 Mehän olemme eilispäivän lapsia emmekä mitään tiedä, päivämme ovat vain varjo maan päällä. Job.14:1-2

    • Anonyymi

      Ps.102:12 Minun päiväni ovat kuin pitenevä varjo, ja minä kuivun kuin ruoho. Ps.103:15-16 Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, joka kukoitaa niinkuin kukanen hedolla. Kun tuuli käy häne ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne. Jes.40:6-8 Ääni sanoo: Julista! Toinen vastaa: Mitä minä minun pitää julistaman? Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen: ruoho kuivaa, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on on kansa. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti. Jes.51:12 Minä, minä olen teidän lohduttajanne; mikä olet sinä, että pelkäät ihmistä, joka on kuolevainen, ihmislasta, jonka käy niinkuin ruohon. 1Piet.1:24-25 Sillä: Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikisesti. Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. Matt.5:18-19. 24:34-35

    • Psalmi 90:10 Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois

      • Anonyymi

        Ps.102:12 Minun peiväni ovat kuin
        jupiter's cock

        Kaikki
        Kuvahaku


    • Anonyymi

      Raamatussa kuten Jessen opetuksissa numerot eivät ole tärkeitä. Muistakaa kun Jeesus käski antamaan anteeksi "70 x 7 kertaa" vai mikä määrä se oli. Tällöin kuulijakin ymmärsi ettei se lukumäärä ole merkityksellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe