ja ensimmäinen lasku menossa...
miten siis oikeaoppisesti tehdään LASKU?
miten kun on toiminimi, onko joitain laskupohjia tai mistä niitä saa?
voiko esim ihan paperille kirjoittaa mustekynällä?
auttakaa ny...
minulla nyt toiminimi..
10
880
Vastaukset
- fgsfsdsf
Voit tehdä sen vaikka käsin kirjoittamalla, josta siis ilmenee alvit jne samat mitä normaalistikin. Mutta vamaan kohta huomaat että aika työlästä se on, ellet tee jotain 50 000 euron laskuja kerralla. Et saa myöskään käsinkirjoitettuihin esim. viivakoodia, joka yksityisasiakkaille on suotavin lomake.
PS. monet pihit yrittäjät käyttävät laskupohjana exel-taulukon laskupohjaa. Se helpottaa, mutta jos tosissaan työtä tekee, niin en itsekään semmoisella laskuja tee.- köklökkl
Olisikohan kannattanut ensin käydä joku yrittäjä kurssi tai ainakin nyt tehdä sopimus jokun tilitoimiston kanssa, ennen kun olet kusessa verotilien ym. asioiden kanssa.
- kaija 81
köklökkl kirjoitti:
Olisikohan kannattanut ensin käydä joku yrittäjä kurssi tai ainakin nyt tehdä sopimus jokun tilitoimiston kanssa, ennen kun olet kusessa verotilien ym. asioiden kanssa.
Lataa netistä HELPOSTI LASKU. Itse käytän sitä. Suhteellisen helppo ja siinä kaikki tarvittava,
- 8+5
Viivakoodi on kyllä historiaa siltä ajalta kun laskunmaksuautomaattilla käytiin kauppareissun ohessa. Nykyihminen maksaa laskunsa kotikoneelta tai kännykällä eikä omista viivakoodinlukijaa.
Exelillä tekee laskupohjan vartissa ja samantien syntyy "tietokanta" josta saa kirjanpitoon koko kk myynnin yhdellä kirjauksella. Miksen käyttäisi kun helppoa on? - Viivakoodin lukija
8+5 kirjoitti:
Viivakoodi on kyllä historiaa siltä ajalta kun laskunmaksuautomaattilla käytiin kauppareissun ohessa. Nykyihminen maksaa laskunsa kotikoneelta tai kännykällä eikä omista viivakoodinlukijaa.
Exelillä tekee laskupohjan vartissa ja samantien syntyy "tietokanta" josta saa kirjanpitoon koko kk myynnin yhdellä kirjauksella. Miksen käyttäisi kun helppoa on?Minä maksan laskuni kotikoneelta ja minulla on viivakoodinlukija eikä tarvitse näppäillä numeroita. Kätevää!
- Kyllä onnistuu....
"PS. monet pihit yrittäjät käyttävät laskupohjana exel-taulukon laskupohjaa. Se helpottaa, mutta jos tosissaan työtä tekee, niin en itsekään semmoisella laskuja tee."
Minäpä teen, olen tehnyt laskulomakkeen, joska mukana tulostuu standardinmukainen tilisiirtolomake ja valikoilla poimin tuotteet ja asiakkaat rekisteristä. Työmäärä tuommoisessa vaan on niin suuri, että tunteja ei kannata laskea, mutta nyt on niin hyvä pohja että kehtaan myydä sitä muillekin.
- dsgrdtyjfghnxfdz
Tuolta löytyy erilaisia laskupohjia: http://www.solaris.paaoma.com/Solaris
- mh
Kannattaa tutustua myös Zervant-nimiseen vaihtoehtoon (http://www.zervant.fi).
Se on verkkopohjainen laskutus- ja kirjanpitopalvelu toiminimille. Sen avulla pystyy myös kirjaamaan kustannukset ja keräämään asiakaspalautetta. - mh
Tässä hyvä yhteenveto laskun vaatimuksista:
http://www.zervant.com/fi/news/2011/04/11/ilmainen-laskupohja-vai-laskutusohjelmisto/ - Cuil
Mullakin on viivakoodinlukija ja todella kätevä onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473235Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362540
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572480- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100