minulla nyt toiminimi..

toni hl.

ja ensimmäinen lasku menossa...
miten siis oikeaoppisesti tehdään LASKU?
miten kun on toiminimi, onko joitain laskupohjia tai mistä niitä saa?
voiko esim ihan paperille kirjoittaa mustekynällä?
auttakaa ny...

10

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgsfsdsf

Voit tehdä sen vaikka käsin kirjoittamalla, josta siis ilmenee alvit jne samat mitä normaalistikin. Mutta vamaan kohta huomaat että aika työlästä se on, ellet tee jotain 50 000 euron laskuja kerralla. Et saa myöskään käsinkirjoitettuihin esim. viivakoodia, joka yksityisasiakkaille on suotavin lomake.

PS. monet pihit yrittäjät käyttävät laskupohjana exel-taulukon laskupohjaa. Se helpottaa, mutta jos tosissaan työtä tekee, niin en itsekään semmoisella laskuja tee.

• köklökkl

Olisikohan kannattanut ensin käydä joku yrittäjä kurssi tai ainakin nyt tehdä sopimus jokun tilitoimiston kanssa, ennen kun olet kusessa verotilien ym. asioiden kanssa.

• kaija 81
        köklökkl kirjoitti:

Olisikohan kannattanut ensin käydä joku yrittäjä kurssi tai ainakin nyt tehdä sopimus jokun tilitoimiston kanssa, ennen kun olet kusessa verotilien ym. asioiden kanssa.

Lataa netistä HELPOSTI LASKU. Itse käytän sitä. Suhteellisen helppo ja siinä kaikki tarvittava,

• 8+5

Viivakoodi on kyllä historiaa siltä ajalta kun laskunmaksuautomaattilla käytiin kauppareissun ohessa. Nykyihminen maksaa laskunsa kotikoneelta tai kännykällä eikä omista viivakoodinlukijaa.
        Exelillä tekee laskupohjan vartissa ja samantien syntyy "tietokanta" josta saa kirjanpitoon koko kk myynnin yhdellä kirjauksella. Miksen käyttäisi kun helppoa on?

• Viivakoodin lukija
        8+5 kirjoitti:

Viivakoodi on kyllä historiaa siltä ajalta kun laskunmaksuautomaattilla käytiin kauppareissun ohessa. Nykyihminen maksaa laskunsa kotikoneelta tai kännykällä eikä omista viivakoodinlukijaa.
        Exelillä tekee laskupohjan vartissa ja samantien syntyy "tietokanta" josta saa kirjanpitoon koko kk myynnin yhdellä kirjauksella. Miksen käyttäisi kun helppoa on?

Minä maksan laskuni kotikoneelta ja minulla on viivakoodinlukija eikä tarvitse näppäillä numeroita. Kätevää!

• Kyllä onnistuu....

"PS. monet pihit yrittäjät käyttävät laskupohjana exel-taulukon laskupohjaa. Se helpottaa, mutta jos tosissaan työtä tekee, niin en itsekään semmoisella laskuja tee."

Minäpä teen, olen tehnyt laskulomakkeen, joska mukana tulostuu standardinmukainen tilisiirtolomake ja valikoilla poimin tuotteet ja asiakkaat rekisteristä. Työmäärä tuommoisessa vaan on niin suuri, että tunteja ei kannata laskea, mutta nyt on niin hyvä pohja että kehtaan myydä sitä muillekin.

• dsgrdtyjfghnxfdz
    • mh

Kannattaa tutustua myös Zervant-nimiseen vaihtoehtoon (http://www.zervant.fi).

Se on verkkopohjainen laskutus- ja kirjanpitopalvelu toiminimille. Sen avulla pystyy myös kirjaamaan kustannukset ja keräämään asiakaspalautetta.

• mh
    • Cuil

Mullakin on viivakoodinlukija ja todella kätevä onkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe