Kotini on linnani!

Luotain-56

Näinhän sitä on tapana yleensä sanoa.Jokainen ihminen pitää varmasti omaa kotiaan suojavyöhykkeenä eikä sinne tarvitse kenenkään tulla riehumaan.Mulla sattui osumaan vanha lehtiotsikko silmiini ja siinä oli juttua jostakin kotirauhan rikkomisesta.Talon omistaja oli pistänyt hanttiin sisään tunkeutuvalle porukalle ja käsirysyhän siitä oli seurannut.Mutta kun mentiin käräjille ja selviteltiin tarkemmin asiaa niin asia sai oudon käänteen:Talon isäntä olikin käyttänyt liikaa väkivaltaa puolustautuessaan sekä aiheuttanut yhdelle tunkeutujalle vammoja.Seuraamus oli sakkoja sekä korvausvaatimus katkenneesta kädestä!Ei helveta sentään!Mulle on pienestä pitäen opetettu yksi asia kodista:Koti on sellainen paikka jossa ei tarvitse pelätä mitään eikä ketään.Jos maailmaa murjoo ja kaikki menee muutenkin päin persettä niin kotiin on aina tervetullut.Siellä on suojassa maailman murheilta ja lohdutusta annetaan.Samaa mä olen tolkuttanut mun omille lapsilleni.Kotiin saa aina tulla!Jos tänne meille tulisi vihamielistä porukkaa niin hetkeäkään en epäröisi.Jos sana ei tehoaisi niin tuskimpa ajattelisin yhtään mahdollisia seuraamuksia.Mulle koti on pyhä paikka ja mä puolustan sitä henkeen ja vereen.Ja kun sitten saisi häiriköt häädettyä pihamaalle niin mä tempaisisin vielä eteisen nurkasta pesäpallomailan ja ehdottaisin:Pistetäänkä vielä parit hammasproteesit samaan laskuun?Nämä saa samaan pakettihintaan!-Ehkä sen jälkeen mä joutuisin sanomaan että linna on kotini...

12

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsinkin, jos itse selviäisit nujakasta naarmuitta.
      Joutuisit maksamaan isot korvaukset kivusta ja särystä sen päälle vielä turmeltuneesta ulkonäöstäkin.
      Sakkojen ja korvausten vuoksi voisit joutua myymään kotisi.

• AVKT

Suomessa on kai lait???? tai???

• Hopia

Et sinä ole kuvaamasi kaltainen väkivaltainen pöljä. Tää oli vaan yksi sun tarinoista taas.
      Olihan? Oli !!

• Luotain-56

tilanne.Eihän sitä tiedä ennen kuin sellainen asia tulee eteen.Mutta jos harmiton murtovaras tulee yöllä ja tonkii paikkoja?Varmasti mä sanon unenpöpperössä:Jos tästä talosta rahaa löytyy niin viitsitkös herättää?Pistetään potti puoliksi!

• Luotain-56 kirjoitti:

tilanne.Eihän sitä tiedä ennen kuin sellainen asia tulee eteen.Mutta jos harmiton murtovaras tulee yöllä ja tonkii paikkoja?Varmasti mä sanon unenpöpperössä:Jos tästä talosta rahaa löytyy niin viitsitkös herättää?Pistetään potti puoliksi!

Hauskasti kirjoitettu.

• asiaa selittelemättä jouduin kerran soittamaan poliisille ja kysymään et saanko lyyä tunkeutujaa kirveellä. Mulle sanottiin sieltä,että joo, mutta muista vaan hamarapuolella.

• Ei tännekään sovi luvatta tulla, mutta ei mulla ole mitään pesäpallomailoja tai muitakaan astaloita täällä ihmisten hakkaamiseksi.

Jolleivät ikävät tyypit pysy ulkopuolella puhumalla, poliisi saa hoitaa sen väkivaltapuolen. Jollen minä ehdi soittaa, naapurit ehtivät.

Sitä paitsi täällä ei edes ole mitään vietävää.

• Sol57

niin se meilläkin. Enemmänkin turvasatama. Jonne saa myös lapset palata.Mikäli maailma pahasti päähän potkii..Väkivaltaa en hyväksy. Jokaisella pitää olla oikeus olla turvassa oma koti se paikka missä myös levätä..Jos, tänne nyt joku haluaisi tulla väkivalloin...toivoisin kyllä että, joku soittaisi poliiisin...minusta ei ole tarttumaan mihinkään kättä pidempään enkä myöskään hyökkäämään pysty......jos, järkipuhe ei kerran auta.. Vain kerran olen joutunut tilanteeseen joka oli todella pelottava jälkeenpäin kun sitä ajattelen..Olimme seisomassa spårapysäkillä miesystäväni kanssa (tämä tapahtui keskellä kirkasta päivää)...sieltä torin laidalta käveli todella isomies meitä kohti...mies oli laittanut siinä röökiksi...Hän uhkasi väkivallalla jos, ei saisi röökiä...Kehui tulevansa suoraan linnasta ja puukko taskussa...mies ei antanut....Katsoin tätä idioottia suoraan silmiin ja sanoin hyvin rauhallisesti: Kandee sen takia lähteä uudestaan lusimaan...En tiedä mistä tuo rauhallisuus minuun tuli....(toki pelkäsin minäkin)....tämä köriläs siihen sitten: tapitti takaisin...että, Ei...ja kääntyi kannoillaan....Jälkeenpäin olin vihainen miesystävälläni että, senkin typerys...olisit nyt sen röökin antanut....ja luopunut periaatteistasi....koska tuo tyyppi olisi voinut tulla päälle...seurauksista huolimatta... Ohi...aiheen;))) pitääkön joku lässytyksenä;))) Ei välii..

tsau:Friidu

• kawe

(pappisrauha, kirkkorauha, kuninkaanrauha, naisrauha, kotirauha ym. todella vanhoja lakipykäliä)
      Vielä ainakintuo kotirauhan rikkomisesta seuraava rangaistus, eli kodin *pitäisi olla se turvapaikka, mutta eihän mikään ole enää pyhää, ei kirkot, ei haudatkaan..........
      Syytetyn penkille kun kotiaan puolustaa, kornilta kuullostaa , jenkkisarjat tulee mieleen , rahalla saa monenlaista tuomiota ..........

• Äimän käkenä!

Tositilanne.
      Omistyamaanio baariin murtauduttiin talvisin muutaman viikon välein.
      Yleisin tekotapa oli pään kokoine kivi ikkunan läpi.
      Koskaan ei syyllisiä saatu kiinni.
      Kerroin pollareille virittäväni sissäntulo ikkunan alle, sisäpuolelle karhunraudat.
      Pollarit ilmoittivat minun olevan syyteessä jos lonna astuu rautoihin.

Laajensin kysmystä koskemaan kotiani.
      Vastaus oli sama.

Roistoille ei saa aiheuttaa vähäisintäkään ruumiinvammaa (=mustelmaa)!
      Voi ainoastaan kehoittaa odottamaan poliisia, jos ne sattuisivat tulemaan.

Kyllä tämä niin perseestä on etteivät sanat riitä kertomaan!

• GloriaJoy

aikaa sitten, kriminologian luennolla, luennoitsija kertoi, että tanssireissulta paluumatkalla olleet, oikomatkalla olevalla reitillään ja muutaman omenan omppuvarkaudesta kärynneet, nuoret aikuiset saivat sakkorangaistuksen. Jatkoksi hään kertoi tapauksen, jossa yksin kotona nukkumassa ollut nainen havahtui siihen, että asunnon (kolmannessa kerroksessa oleva) parvekkeen ovi avattiin ja olohuoneessa alkoi kuulua hiljaista kolinaa. Sydän pamppaillen hän kurkisti, näki mustiin puetun hahmon tutkivan laatikoita hansikoiduin käsin, hänen huuliltaan pääsi vaimea kiljahdus. Tunkeilija poistui kiireesti asunnosta rappukäytävään. Poliisi sanoi, ettei asiaa kannata sen enempää tutkia, koska parvekkeen ovi ei ollut lukittu, ei ole murtautumisjälkiä eikä sormenjälkiä, mitään ei ole viety ja tuntomerkit olivat hatarat.

• nyt yleensäki hyysätään rikollisia.Meidän huusholliin jos tulis,niin pää kainalossa lähtis..:/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe