Seurakunta tärkeä, adv.srk:kin

Minulla on myös muita lampaita jotka eivät ole tästä lammastarhasta,
toteaa Jeesus.
Kaikki eivät siis ole yhtä ja samaa universaalia näkymätöntä seurakuntaa,
vaan on tarhoja, Jeesuksen hyväksymiä tarhoja.

Hyvä paimen -kuvauksessaan, Joh. 10., Jeesus mainitsee pelastuneen
menevän sisään ja käyvän ulos vapaasti - tarhasta on kyse. On myöskin "löytävä laitumen". Laidun ja tarha erikseen, ei lampaat irrallisina.

Joh.10:9
Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

Iankaikkinen Isä antakoon meille viisautta Jeesuksen ymmärtämisessä
ja halua sitoutua tarhaan. Ratkaisevaa ei mielestäni ole se, missä
Jeesuksen tarhassa sitoutuu - tärkeintä että on joku tarha ja on siis
"katto pään päällä" - hengellinen koti.

Tyttärelläni on kovasti näinä päivinä miettimistä, mihin laittaisi poikansa esikouluun ensi syksynä, kun vaihtoehtoja on. Oleellistahan on se että jonnekin.

Efes. 1:17
Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
19 ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima,

5

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skreivi

Hän puhuu täällä Antin suulla. Jumalan Pyhän Hengen valaisema ainoastaan voi nähdä Raamatun sanoman noin selkeästi.

Jumala voi muuttaa pahimmankin parjaajan ja syyttäjän tekemään tahtonsa mukaan, kuten kävi myöskin Saulukselle, josta tuli apostoli Paavali ja vahva Herran soturi.

"Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat."

Jumala kehoittaa jokaista ihmistä palaamaan Hänen tykönsä:

"Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi, niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut." Jes. 44: 22

Jumala siunatkoon työtäsi Antti!

• KAKSI TODISTAJAA: SEURAKUNTA JA ISRAEL

{\{\{\ Maailman konfliktien joukossa on yksi, joka nousee kaikkia muita merkittävämmäksi, toteaa kokenut konfliktien ratkaisija, presidentti Martti Ahtisaari.

"Ehdoton ykkönen on Lähi-itä. Se menee yli kaiken, koska se estää normaalien suhteiden kehittymisen lännen demokratioiden ja arabimaailman välillä." {\{\{\

( HS-uutiset ma 26.7.10 klo 23.09
      http://uutiset.msn.hs.fi/politiikka/artikkeli/Ahtisaari Lähi-itä merkittävin maailman konfliktien joukossa/1135258851539 )

Maailmanrauha näyttäisi tulevan sitä kautta, että Israel ja sen naapurit
      solmivat pitävän rauhan, ties milloin. Joitain pikkuvaltioita voidaan
      pyyhkäistä pois, vaan ei Israelia näköjään, vaikka sillä on vain 2 liittolaista. Eikä ilmeisesti palestiinalaisiakaan voida jättää
      vaille omaa valtiota. Rauhanomainen rinnakkainelo olkoon tavoitteena.
      Kahden rinnakkainelosta tulee mieleen, että lain ja evankeliuminkin tulee toimia erillään,
      rinta rinnan. Ilman lain tuomiota ei tulisi toteennäytetyksi, miksi armo
      tarvitaan.

Israelin ja sen naapureiden merkitystä korostaa myös adv.pastori Kalle Venäläisen suomeksi toimittama "Kaksi todistajaa"-menestyskirja, jonka
      on kirjoittanut adventisti teol.tri Doukhan.

( http://kauppa.tv7.fi/Kaksi-todistajaa )

Kun otamme huomioon, että Jeesus puhui juutalaisille Hyvä Paimen
      kuvauksensa, niin on todettava, että ensisijaisesti hän tarkoitti, että
      messiaaniset juutalaiset ovat yksi lammastarha ja muut kristityt se toinen. Vaikka kuvaus sopii kaikkien hengellisten yhteisöjen yhteyttä.

Joh.10:16
      Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
      ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
      - -
      19 Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden.

• Kun kukaan muu ei ole näiden 7 vuoden aikana välittänyt esittää
      KIISTATONTA faktaa uskovaisten kokoontumisesta sapattisin alussa,
      niin minäpä sitten ei-adventistina teen sen:

Apt. 13:44
      Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki
      kerääntyi kuulemaan Herran sanaa.

Ja kysehän on nimenomaan uuden liiton kansasta, sillä armohan heidät
      sapattikokoontumiseen veti ...

Apt. 13:42
      Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina.
      43
      Väen hajaantuessa omille tahoilleen monet juutalaiset ja jumalaapelkäävät käännynnäiset liittyivät Paavalin ja Barnabaksen seuraan. Nämä puhuivat heille ja
      rohkaisivat heitä pitämään kiinni Jumalan armosta.

Nuo kokoontumiset olivat kylläkin vierailuja synagoogassa, jonne
      olisi turha ollut jonain muuna päivänä mennäkään paasaamaan,
      mutta kuitenkin. Sapattia vastaan ei Paavalin sakki siellä varmaankaan hyökännyt.

• Ei, vaan näin...

paimen, Kristus Jeesus ja ruumiinsa jäsenistö, jossa on lampaita, niin Juutaisista kuin pakanakansoistakin yhtenä ja yhtä pitävinä, keskinäisessä rakkaudessa ja huolepidossa elviä. Vasta sillin Kristuksen omia, niitä Hänen seurakuntansa lampaita. Että herätköön ja tulkoon eläväksi / kristyilliseksi, ne tuntomerkit ilmentäväksi ja täyttäväksi Hänen seurakuntansa, ja tulkoon kaikki muut mitättömiksi ja olemattomiksi. Niin kun siinä vaiheessa käykin. Kun Hän herättää omansa ja paljon muitakin siihen yhtyviksi vetäen.

• JESAJA 43:1-7 JUMALAN OMISTUSKIRJOITUS

1
        Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
        2
        Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        3
        Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.

4
        Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
        5
        Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
        6
        Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä-

7
        kaikki, jotka ovat otetut minun nimiini ja jotka minä olen kunniakseni luonut, jotka minä olen valmistanut ja tehnyt.

Vaikka tämä omistuskirjoitus on ensin kirjoitettu juutalaisille,
        sopii adventistin uskoa se itselleen. Onhan juutalaisten testamentti
        otettu Uuden Testamentin rinnalle siksi, että pakanat uskoisivat
        Jeesukseen pelastajanaan ja Jumalalle aivan yhtä rakkaina uskoisivat olevansa kuin israelilaiset.

Room. 11:25
        Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa -pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta,
        että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1477
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      383
      864
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      849
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      723
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe