Kuka tietää mitkä on ne maailman seitsemän ihmettä? Kun mä löysin netistä vaan antiikin seitsemän ihmettä, mut eikös kiinanmuuri kuulu ihmeisiin,ja se ei ollut niissä antiikin ihmeissä? Ja kuuluuko Pisan kalteva torni? Olis kiva jos joku tietää....:)
Maailman seitsemän ihmettä?
6
1652
Vastaukset
- Antiikki
Antiikin aikana Pisan kaltevaa tornia ei ollut rakennettu. Kiinan muurista en tiedä joko se oli rakennettu, mutta Euroopassa ei Kiinan asioista paljoa tiedetty.
Pyramidit ovat ainoat säilyneet antiiikin ihmeistä.
Voithan perustaa ihmekomitean joka listaa nykyajan seitsemän ihmettä. - antiikki
Ihan oikein löysit. Antiikin ihmeisiin eivät kuulunet Kiinan muuri tai Pisan torni, sillä niitä ei vielä ollut olemassa! Eri aikoina on listattu aikakauden ihmeitä. Nykypäivän lista olisi täysin toisenlainen, kuin antiikissa tai keskiajalla.
Tässä vielä kiinnostuneille se alkuperäinen lista:
Egyptin pyramidit
Babylonian riippuvat puutarhat
Olympian zeus-patsas
Efesoksen Artemiin temppeli
Halikarnassoksen mausoleumi
Rhodoksen kolossi
Aleksandrian Pharoksen majakka - Gingston
Antiikin seitsemäksi ihmeeksi lasketaan: Babylonin riippuvatpuutarhat, Colossus, Faroksen majakka, Pyramidid, Delphoin Oraakkeli, Alexsandian kirjasto. Jotain hyötyä Civilicaation pelaamisestakin =).
Nuo ovat siis niitä jotka antiikin seitsemällä ihmeellä tarkoitettiin, kiinan muuri ei niihin kuulu vaikka selvästi täyttää sen ajan ihmeen kriteerit. Kiinan muuri on se kahdeksas ihme, tosin kahdekasanneksi ihmeeksi kutsutaan muitakin asioita.- Gingston
Ei se pitänytkään paikkaansa mitä Civilisaatiossa oli ja unohdin mainita seitsemännen. Ylemmässä on oikea lista, taisin hätiköidä, vaikka olen nähnyt dokumentit näistä seitsemästä ihmeestä, ei vain tullut heti mieleen.
- just me
Gingston kirjoitti:
Ei se pitänytkään paikkaansa mitä Civilisaatiossa oli ja unohdin mainita seitsemännen. Ylemmässä on oikea lista, taisin hätiköidä, vaikka olen nähnyt dokumentit näistä seitsemästä ihmeestä, ei vain tullut heti mieleen.
eikös tuossa alun perin ollut kysymys maailman seitsemästä ihmeestä eikä antiikin seitsemästä ihmeestä... kaksi aivan eri asiaa...
- amaa-pamaaa
Moi :DD Mun mielest ( Mun mielest vaa ) Ne olis : Stonehedge, pääsiäis saaren patsaat, kiinanmuuri, Inkojen temppelit , Kheopsin pyramidi, babylonin riippuvat puutarhat ja Pisan kalteva torni :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809