Neljäs luomispäivä tärkeä

Vasta kolmantena luomispäivänähän toteutui meidän 24 h vrk systeemi.
Ts. neljännestä päivästä lähtien aurinko ja kuu auttoivat rytmitystä ja
vesisateet tulivat ajallaan jne.

Kasvit kasvoivat jo aiemmin, sillä sumu piti kaiken kosteana.
Kenties ennen yö/päivä systeemiä lienee ollut Jumalan aikoja, jolloin vaikkapa Dinot ovat täällä temmeltäneet ja kenties lohikäärmeet ja jättiläismäiset metsät seisseet.
Mutta nykyinen vko / pv systeemi todellakin luotiin vasta kolmantena päivänä: 1, Moos. 1:14-18.
Kuu ja aurinko siis asetettiin vasta kolmantena päivänä.
TÄYTYY olla jokin muu pituus vuosille ennen sitä. Joten ei ole mitään
ristiriitaa siinä, että me puhumme oman mittapuumme mukaan vaikkapa
sadoista miljoonista vuosista, ennen kolmatta päivää sis.

Tiedämme että Jumalan edessä voi 1000 pv olla kuin vuosi ja päinvastoin.
Kolme ensimmäistä päivää siis voisimme ihan vapaasti laskea 365x1000,
kun ei varsinaisia päiviä mitenkään voinut vielä ollakaan, sillä ei ollut
vielä annettu kuuta ja aurinkoa säätämään yötä ja päivää.
Ja VUOSIA, 1.Ms.1:14.


Jobin kirjassa Jumala kertoo jättäneensä Leviatanin (krokotiili) vaille
ymmärrystä, mutta silti kehottaa Jobia varomaan sitä sen voiman vuoksi.
Tulevassa rauhanajassa tai niinkuin adventisti sanoisi: iankaikkisessa
elämässä Maan päällä tai uudessa maassa tai ennalleenasettamisessa -
on kyse enemmästä kuin vain paratiisimaisten olosuhteiden palauttamisesta.

SILLÄ sanotaanhan profeetoissa, erityisesti Jes. 11. luvussa, että
muunmuassa "susi asuu karitsan kanssa". Mutta paratiisin aikoihin
oli tosiaan varottava leviatania, joka on ALUNALKAENKIN luotu
tyhmän vaaralliseksi. Ja paratiisissahan oli määrä viljelemisen
lisäksi VARJELLA luomakuntaa - siis lampaitakin susilta.


Juutalainen kalenteri aloittaa paratiisista, vuosi 5770 nyt menossa.
Kaipa Adam sitten jollain lailla päivät merkkasi, ainakin vuodet.
Juutalaisilla ei ole vain menneisyys vaan myös tulevaisuus.

On monia ihmisiä jotka tahtoisivat muutta yö / päivä systeemin ...

jeremia 33:20
"Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan.
Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21
yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. ...
- -
24
"Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
25
Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
26
yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon."

Mietin vain - en usko että Herra olisi vaihtanut Israelia meihin.
Vaan me saamme iloiten tulla oksastetuksi tuohon alkuperäiseen
uskon kautta.

34

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen päivä

      Ilm. 22:5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

      Kannattaa jo nyt harjoitella taivaan ihanuuteen.
      Kaikki päivät yhtä ihania!

      • {\{\{\ Kannattaa jo nyt harjoitella taivaan ihanuuteen.
        Kaikki päivät yhtä ihania! {\{\{\

        On lupa pitää kaikki päivät samanlaisina harmaina täällä ja vasta
        taivaassa nauttia sapatinlepoa. Mutta sehän juuri on harjoittelua,
        kun täällä erotetaan sapatinpäivä erityiseen Herralle pyhittymiseen.


    • Sitäkö Paavali tarkoitti: vaikene, nainen.
      Ei suinkaan. Miehet kuunnellessaan saarnamiestä kokouksessa,
      supisivat vaimonsa korvaan kukin: ehei se noin ole, vaan näin ...
      Ja vaimo sitten ihmeissään kysyy äänekkäästi: mitä sinä höpiset.

      Paavali kiusaantui häiriköistä ja sääsi lain, että kysykööt vaimot
      kotonaan - vasta kotona - mikä muka meni väärin papin puheessa.

      1. Kor. 14:35
      Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin,
      niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään,
      sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

      Kysykööt siis vasta kotona, ei kokouksessa eikä aulassa eikä
      kirkkoteetä juotaessa pienessä kuumassa seurakunnan kuppilassa,
      jossa akustiikan asennus ei ole onnistunut.

      Paavalin suurin huolenaihe lienee ollut siinä, että mies tulee nolatuksi,
      kun vaimo julkisesti tiukkaa, että miten sinä voit niin väärin ymmärtää
      pastoria.

      Mitä muutoin tulee naiselliseen ääneen kokouksessa, niin Paavali kaipaa
      ei vain saarnaajiksi ja opettajiksi naisia vaan jopa profeetoiksi!
      Pulaa ei heistä ollutkaan Paavalin aikakautena, tunnetusti ei varsinkaan Korintossa, mutta Paavalilla oli huomauttamista tehtävän arvokkaan suorittamisen suhteen ...

      1.Kor.11:5
      Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee
      tai profetoi
      pää peittämätönnä, häpäisee päänsä,
      sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

      Ajan henki näet oli, että vankien pää ja orjienkin, ajeltiin paljaaksi.
      Kun nainen profetoi Herrassa, ei hän saa näyttää ikeenalaiselta.
      Ei hän tosin, Paavalin arvioinnissa, häpäise muuta kuin vain oman päänsä.

      Paavalilla oli enemmänkn naishuolia. Kun toisenkin miehen vaimo alkaa
      profetoida, täytyy ensimmäisen vaimoihmisen malttaa lopettaa.

      1. Kor. 14:29
      Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

      Niin, kolmaskin vaimoihminen saa profetoida ja profeettojen pitää
      verrata, että kaikki sopii yhteen, tulee asiallinen kokonaisuus.

      Löysin jostain vanhan alkuperäisen tekstin ja sanatarkasti se on näin:
      Jumala loi miehen. Mutta sitten hän sai paremman idean ...

      • tuhat ja yksi

        >> Löysin jostain vanhan alkuperäisen tekstin ja sanatarkasti se on näin:
        Jumala loi miehen. Mutta sitten hän sai paremman idean ...>>

        Ja loi miehettären, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi !
        No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia?


      • tuota..
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >> Löysin jostain vanhan alkuperäisen tekstin ja sanatarkasti se on näin:
        Jumala loi miehen. Mutta sitten hän sai paremman idean ...>>

        Ja loi miehettären, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi !
        No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia?

        miehiä?


      • tuhat ja yksi kirjoitti:

        >> Löysin jostain vanhan alkuperäisen tekstin ja sanatarkasti se on näin:
        Jumala loi miehen. Mutta sitten hän sai paremman idean ...>>

        Ja loi miehettären, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi !
        No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia?

        " No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia? "

        Eiköhän homot tule sieltä mistä heterotkin ja naispastorit.
        Tarkista naisystävältäsi tarkemmin.

        Geenimuutokset taitaa selittää joidenkin kohdalla, arviolta 10 %:lla
        ihmisistä on siihen suuntaan vievä geenivirhe. Ei se miehuus ja naiseus
        niin mustavalkoinen asia ole rappeutuneessa ihmiskunnassa.

        Samat lait koskee homoja. Kyllä homoparienkin pitää toinen toistaan rakastaa. Toivon kuitenkin että ev.lut. kirkko luovuttaa
        vihkimisoikeuden pois, jos eduskunta todella säätää Tuija Braxin
        (vihreä) kaavaileman lain, että vihkioikeuden omaavan yhteisön
        täytyy suostua vihkimään myös samaa sukupuolta olevat parit.

        En pidä siitä että nainen vihkiytyy naisen kanssa, sillä yhä useampi
        mies jäisi ilman puolisoa.


      • Puuttuuko naiselta jotain hengellisesti ajatellen? Mielestäni naisella
        on jotain mitä miehillä ei ole ja päinvastoin. Mutta naisia on korkeissa taloudellisissa johtoasemissakin ja korkeimmissa
        'tuomarinviroissa ollut, joten ei ainakaan mitään henkistä puutu.
        Ja nainenhan osaa luoda uutta.

        Kun nainen valittiin demokraattisesti Helsingin piispaksi, ärjyivät
        katoliset johtajat, että nyt luterilainen kirkko tekee lähentymisen
        vaikeaksi. No, minkäs sille voi, jos selibaatissa olevien on vaikea
        lähestyä naista. Kyllä naistakin voi halata ja ilman että mitään
        himokasta ajattelee tai suunnittelee.
        Uusi Testamentti sääsi yleisen pappeuden ja kun joku kirkko sitä
        toteuttaa, niin ei saisi olla ulkopuolisilla siitä valittamista.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Naispappeus_kristillisissä_kirkoissa

        "Erimielisyys pappeuskysymyksessä ei johdu siitä, että Raamattua arvostetaan eri tavalla, vaan siitä, että sitä tulkitaan eri tavalla. "
        http://www.karikuula.com/47

        NAINEN UUDESSA USKOSSA -- http://www.karikuula.com/12

        http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Naispappeus


      • homo asiassa,
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia? "

        Eiköhän homot tule sieltä mistä heterotkin ja naispastorit.
        Tarkista naisystävältäsi tarkemmin.

        Geenimuutokset taitaa selittää joidenkin kohdalla, arviolta 10 %:lla
        ihmisistä on siihen suuntaan vievä geenivirhe. Ei se miehuus ja naiseus
        niin mustavalkoinen asia ole rappeutuneessa ihmiskunnassa.

        Samat lait koskee homoja. Kyllä homoparienkin pitää toinen toistaan rakastaa. Toivon kuitenkin että ev.lut. kirkko luovuttaa
        vihkimisoikeuden pois, jos eduskunta todella säätää Tuija Braxin
        (vihreä) kaavaileman lain, että vihkioikeuden omaavan yhteisön
        täytyy suostua vihkimään myös samaa sukupuolta olevat parit.

        En pidä siitä että nainen vihkiytyy naisen kanssa, sillä yhä useampi
        mies jäisi ilman puolisoa.

        muuten kirjoituksesi on pääosin Raamatun perustalla.
        "..että vihkioikeuden omaavan yhteisön
        täytyy suostua vihkimään myös samaa sukupuolta olevat parit."

        Jeesus varoitti, että olisi parempi, sellaiselle että myllynkivi kaulaan, ja upottaa mereen.
        Ilm.2:20,21,...opettaa ja eksyttää ....harjoittamaan haureutta...minä olen antanut...aikaa parannuksen tekoon.
        Sillä Jumala on antanut sanansa ihmisen parhaaksi, homous/lesbous on vakava synti, siitä on kyllin varoitettu mikä kohtalo odottaa ellei tee parannusta, mm 1Kor.6:9 ...miehimykset (homot) ei peri taivasten valtakuntaa.
        Vielä; avosuhde (liitto) on myös synti sillä siitä mm Hebr.13:4, avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken.


      • ei suinkaan ole tässä kyse.
        ##Paavali kiusaantui häiriköistä ja sääsi lain, että kysykööt vaimot
        kotonaan - vasta kotona - mikä muka meni väärin papin puheessa.##

        Vaan tuohon aikaan ei vaimoilla ollut mahdollisuutta olla seurakunnan kokouksissa niin usein kuin olisivat halunneet. Siksi jäi ns avoimia kysymyksiä. Ei ole kyse siitä, eikä pidä ymmärtää niin, että nainen olisi jotenkin hitaampi ymmärtämään tai tyhmempi ja siksi kyselisi. Mä olen huomannut päinvastoin. Syy on puhtaasti tuo alussa esiin tullut. Se taas, että miksi sen opetuksen pitää tulla miehen kautta, johtaa juurensa syntiinlankeemukseen. Mies lankesi pois tuosta rakkauden palvelutehtävästä. Jumala kutsuu langennutta aina ensin. Siksi Jumala on asettanut seurakunnan kaitsian viran miehelle. Nöyrtymisen paikka miehelle. Ei mitään pullistelun aihetta.


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        ei suinkaan ole tässä kyse.
        ##Paavali kiusaantui häiriköistä ja sääsi lain, että kysykööt vaimot
        kotonaan - vasta kotona - mikä muka meni väärin papin puheessa.##

        Vaan tuohon aikaan ei vaimoilla ollut mahdollisuutta olla seurakunnan kokouksissa niin usein kuin olisivat halunneet. Siksi jäi ns avoimia kysymyksiä. Ei ole kyse siitä, eikä pidä ymmärtää niin, että nainen olisi jotenkin hitaampi ymmärtämään tai tyhmempi ja siksi kyselisi. Mä olen huomannut päinvastoin. Syy on puhtaasti tuo alussa esiin tullut. Se taas, että miksi sen opetuksen pitää tulla miehen kautta, johtaa juurensa syntiinlankeemukseen. Mies lankesi pois tuosta rakkauden palvelutehtävästä. Jumala kutsuu langennutta aina ensin. Siksi Jumala on asettanut seurakunnan kaitsian viran miehelle. Nöyrtymisen paikka miehelle. Ei mitään pullistelun aihetta.

        "Vaan tuohon aikaan ei vaimoilla ollut mahdollisuutta olla seurakunnan kokouksissa niin usein kuin olisivat halunneet.
        Siksi jäi ns avoimia kysymyksiä"

        Kun Paavali neuvoo että olkoot vaiti ja vasta kotona kysykööt
        miehiltään, eikä kokouksessa, häiriten -
        niin sinä väität etteivät nuo vaimot olleet lainkaan kokouksissa!

        On helppo kirjoitella kun ei asioista mitään tiedä?


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        "Vaan tuohon aikaan ei vaimoilla ollut mahdollisuutta olla seurakunnan kokouksissa niin usein kuin olisivat halunneet.
        Siksi jäi ns avoimia kysymyksiä"

        Kun Paavali neuvoo että olkoot vaiti ja vasta kotona kysykööt
        miehiltään, eikä kokouksessa, häiriten -
        niin sinä väität etteivät nuo vaimot olleet lainkaan kokouksissa!

        On helppo kirjoitella kun ei asioista mitään tiedä?

        Miksi sanoa sitten, että olkoot vaiti, jos eivät kerran kokouksessa käy koskaan. Vertaappa omaa ja minun kirjoitusta. Sanoinko noin, että eivät lainkaan käyneet?
        Jumalan siunausta Antti.


      • tuhat ja yksi
        tuota.. kirjoitti:

        miehiä?

        " Eikös homot olekaan
        tuota miehiä?

        Kysymys on siitä jotta mieslesbot eli homot ja naishomot eli lesbot tuntevat sukupuolista vetovoimaa samaan sukupuoleen.


      • benedi
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Miksi sanoa sitten, että olkoot vaiti, jos eivät kerran kokouksessa käy koskaan. Vertaappa omaa ja minun kirjoitusta. Sanoinko noin, että eivät lainkaan käyneet?
        Jumalan siunausta Antti.

        Seurakunnan kokoukset eivätolleet Jumalan palvelustilaisuuksia, ...vaan seurakunnan talouteen
        -ja muihin seurakunnan sisäisiin kysymyksiin liittyviä kokouksia!
        Puhuuhan Paavali, " Jumalan taloudenhoidosta" ..ja niitä asioita käsiteltiin näissä kokouksissa.

        Käsiteltiin esim. ketkä ovat oikeita leskiä, joita srk tulee avustaa...
        Eihän Jumalan palveluksen aikana ryhdytty seurakunnan jäseniä tutkimaan ja erottamaa, ..vaan seurakunnan kokouksessahan sellaiset päätökset tehtiin!

        " Yleensä kuuluu että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, eräskin pitää isänsä vaimoa, ja eräs " veljensä" vaimoa! 1 Kor 5: 1, 2
        ...ja se joka tuommoisen teon on tehnyt, postettaisiin teidän keskuudestanne"

        Saarnan jälkeenkö tuo henkilö olisi pitänyt poistaa?, ..vaiko loppurukouksen?..vaiko ehtoollisen?
        ..vaiko kolehdin keräämisen ja sen siunaamisen jälkeen?

        Ehkäpä Antti olisi poistanut, hänet virren " Herraa hyvää kiittäkäämme...jälkeen!

        ""Ettekö tekin tuomitse VAIN niitä, jotka ovat sisäpuolella" 1 Kor 5: 12

        "Poistakaa keskuudestanne, se joka on paha..." jae 13

        Joten Jari-pekka, ja Antti ...Benedi neuvoi heille tarkemmin Jumalan tien, ja talouden hoidon!!

        Ei sitä saarnan jälkeen , eikä Antin valitseman virren jälkeen,..pahaa veljeä ja sisarta ryhdytä seurakunnasta poistamaan---te yksinkertaiset!!...vaan seurakunnan kokouksessa!!

        Ja siihen kokoukseen oli koottu 2- 3 todistajaa, ja hyvä olla enemmänkin..voihan joku väärätodistaja olla joukossa!

        Ja näissä kokouksissa ei ollut vaimon lupa puhua, ..sillä kokoukseen valitus toimihenkilöt olivat koonneet noihin kokouksiin aineistot, asioista kuin asioista...ja jos vaimot, joillakin oli mukana, sillä jos kauniimman vaimon jättää kotiinsa, niin kohta on taas, joku uskova lähimmäinen erotettavien listalla!
        Vaimot, siis ne, jotka eivät olleet riivinrautoja,...ne otettiin usein näihin kokouksiin, ..mutta jotkut vaimot eivät
        malttaneet pitää suutaan kiinni vaan sekoittivat kokouksenkulun, ja selkeän ajatuksen juoksun, puheenjohtajalta!
        Saattoihan olla että kun srk kokouksessa avustuksia lähetettiin Apost 11: 29, 30...että joku vaimo
        avasi suunsa ja esitti toisenlaista avustuksen määrää lähetettäväksi!

        Srk vanhimmathan ne srk hoitivat 1 Tim.5: 17, ja e 19...seurakunta kouksissahan näitä erottamis yms.
        asioita, ...kuten sitä miten seurakuntaa rasitetaan jae 16

        Luettelot seurakuntalaisten asioista olivat seurakuntakokouksella jae 9

        Myös jotkut jättivät uskonsa takia perheensä heitteille jae 8...joten Jumalanpalveluksissako näitä asioita olisi pitänyt ryhtyä ruotimaan??

        Suuresti te eksytte! nOISSA KOKOUKSISSA VAIMOJEN EI OLLUT LUPA PUHUA,..SE PUHUKOON, JOKA ON SEURAKUNNANKOKOUKSEN JÄSEN, JA TUNTEE ASIAT,...vaimot olivat vain mukana

        Seurakunnissa on monia virkoja, koska Jumalan seurakuntahan on "suuri kaupungi" 1 Kor 12: 5

        Jeesuskin piti seurakunta kokouksen Luuk 6: 13


      • benedi kirjoitti:

        Seurakunnan kokoukset eivätolleet Jumalan palvelustilaisuuksia, ...vaan seurakunnan talouteen
        -ja muihin seurakunnan sisäisiin kysymyksiin liittyviä kokouksia!
        Puhuuhan Paavali, " Jumalan taloudenhoidosta" ..ja niitä asioita käsiteltiin näissä kokouksissa.

        Käsiteltiin esim. ketkä ovat oikeita leskiä, joita srk tulee avustaa...
        Eihän Jumalan palveluksen aikana ryhdytty seurakunnan jäseniä tutkimaan ja erottamaa, ..vaan seurakunnan kokouksessahan sellaiset päätökset tehtiin!

        " Yleensä kuuluu että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, eräskin pitää isänsä vaimoa, ja eräs " veljensä" vaimoa! 1 Kor 5: 1, 2
        ...ja se joka tuommoisen teon on tehnyt, postettaisiin teidän keskuudestanne"

        Saarnan jälkeenkö tuo henkilö olisi pitänyt poistaa?, ..vaiko loppurukouksen?..vaiko ehtoollisen?
        ..vaiko kolehdin keräämisen ja sen siunaamisen jälkeen?

        Ehkäpä Antti olisi poistanut, hänet virren " Herraa hyvää kiittäkäämme...jälkeen!

        ""Ettekö tekin tuomitse VAIN niitä, jotka ovat sisäpuolella" 1 Kor 5: 12

        "Poistakaa keskuudestanne, se joka on paha..." jae 13

        Joten Jari-pekka, ja Antti ...Benedi neuvoi heille tarkemmin Jumalan tien, ja talouden hoidon!!

        Ei sitä saarnan jälkeen , eikä Antin valitseman virren jälkeen,..pahaa veljeä ja sisarta ryhdytä seurakunnasta poistamaan---te yksinkertaiset!!...vaan seurakunnan kokouksessa!!

        Ja siihen kokoukseen oli koottu 2- 3 todistajaa, ja hyvä olla enemmänkin..voihan joku väärätodistaja olla joukossa!

        Ja näissä kokouksissa ei ollut vaimon lupa puhua, ..sillä kokoukseen valitus toimihenkilöt olivat koonneet noihin kokouksiin aineistot, asioista kuin asioista...ja jos vaimot, joillakin oli mukana, sillä jos kauniimman vaimon jättää kotiinsa, niin kohta on taas, joku uskova lähimmäinen erotettavien listalla!
        Vaimot, siis ne, jotka eivät olleet riivinrautoja,...ne otettiin usein näihin kokouksiin, ..mutta jotkut vaimot eivät
        malttaneet pitää suutaan kiinni vaan sekoittivat kokouksenkulun, ja selkeän ajatuksen juoksun, puheenjohtajalta!
        Saattoihan olla että kun srk kokouksessa avustuksia lähetettiin Apost 11: 29, 30...että joku vaimo
        avasi suunsa ja esitti toisenlaista avustuksen määrää lähetettäväksi!

        Srk vanhimmathan ne srk hoitivat 1 Tim.5: 17, ja e 19...seurakunta kouksissahan näitä erottamis yms.
        asioita, ...kuten sitä miten seurakuntaa rasitetaan jae 16

        Luettelot seurakuntalaisten asioista olivat seurakuntakokouksella jae 9

        Myös jotkut jättivät uskonsa takia perheensä heitteille jae 8...joten Jumalanpalveluksissako näitä asioita olisi pitänyt ryhtyä ruotimaan??

        Suuresti te eksytte! nOISSA KOKOUKSISSA VAIMOJEN EI OLLUT LUPA PUHUA,..SE PUHUKOON, JOKA ON SEURAKUNNANKOKOUKSEN JÄSEN, JA TUNTEE ASIAT,...vaimot olivat vain mukana

        Seurakunnissa on monia virkoja, koska Jumalan seurakuntahan on "suuri kaupungi" 1 Kor 12: 5

        Jeesuskin piti seurakunta kokouksen Luuk 6: 13

        1 Kor. 14:26
        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " No mistä ne homot sitten tulee nekin kun ovat Jumalan luomia? "

        Eiköhän homot tule sieltä mistä heterotkin ja naispastorit.
        Tarkista naisystävältäsi tarkemmin.

        Geenimuutokset taitaa selittää joidenkin kohdalla, arviolta 10 %:lla
        ihmisistä on siihen suuntaan vievä geenivirhe. Ei se miehuus ja naiseus
        niin mustavalkoinen asia ole rappeutuneessa ihmiskunnassa.

        Samat lait koskee homoja. Kyllä homoparienkin pitää toinen toistaan rakastaa. Toivon kuitenkin että ev.lut. kirkko luovuttaa
        vihkimisoikeuden pois, jos eduskunta todella säätää Tuija Braxin
        (vihreä) kaavaileman lain, että vihkioikeuden omaavan yhteisön
        täytyy suostua vihkimään myös samaa sukupuolta olevat parit.

        En pidä siitä että nainen vihkiytyy naisen kanssa, sillä yhä useampi
        mies jäisi ilman puolisoa.

        sen vertaa, että eduskunnan on luovutettava synti ja laittomuus pois,
        ja palattava Herran tykö, jolla on paljon anteeksiantamusta!

        Eikös se Herra asu luterilaisessa kirkossa? Miksi te kumarratte laittomuutta, ja luovutatte laillisia aseita
        laittomille, kuten nyt vihkimispalvelusta?

        Aikooko Antti ehdottaa seurakunnalleen, että kirkko luovuttaisi Jumalan sanan ja rukouksenkin eduskunnalle, tahi maistraateille?
        Mitäs te siellä kirkossa syötte,kun elämän leivän luovutatte pois....tuletko kontallasi sen jälkeen adventti srk.pakeille, ja anot: " Lähettäkää benedi antamaan minulle syötävää ja sormenpäällinen
        vettä juodakseni,sillä minulla on kova tuska, tässä luterilaisessa seurakunnassa,...kun kaikki elämän
        tarpeet luovutettiin pois!

        Midät ryöstettiin, meidän oman hölmöytemme takia , puhtaaksi ja nyt ollaan alastomia,...joten
        lisään pyyntööni vielä senkin, että jos benkku tois vaikka jotain Adran vaatteita , kirppikseltä
        ylleni....hävettää tää alastomuus!!

        Tätäkö haluat?


      • benkku on siunattu
        jari-pek-ka kirjoitti:

        1 Kor. 14:26
        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        1 kor 14: 26

        Tässä tapauksessa on kyse nyt Jumalanpalvelustilaisuudesta,....Jeesushan meni tapansa mukaan,
        sapattina synagookaan, ja nousi lukemaan!

        Tällaisessa tilanteessa laulettiin virsiä, kuten nykyäänkin!
        Seurakuntakokous, oli sitten erikseen! Seurakuntakokouksessa ei puhuttu ilmestyksistä, eikä siellä puhuttu kielillä, koska eihän niissä ollut ulkomaalaisia, ...vaan paikallisseurakunnan väkeä, ja kulloinkin käsiteltiin asioita jotka oli listattu jo aiemmin.
        Esim. srk:n kirkkorakennusprojekti yms....avustusasioita jne


      • benkku on siunattu kirjoitti:

        1 kor 14: 26

        Tässä tapauksessa on kyse nyt Jumalanpalvelustilaisuudesta,....Jeesushan meni tapansa mukaan,
        sapattina synagookaan, ja nousi lukemaan!

        Tällaisessa tilanteessa laulettiin virsiä, kuten nykyäänkin!
        Seurakuntakokous, oli sitten erikseen! Seurakuntakokouksessa ei puhuttu ilmestyksistä, eikä siellä puhuttu kielillä, koska eihän niissä ollut ulkomaalaisia, ...vaan paikallisseurakunnan väkeä, ja kulloinkin käsiteltiin asioita jotka oli listattu jo aiemmin.
        Esim. srk:n kirkkorakennusprojekti yms....avustusasioita jne

        vanhan ja uuden liiton seurakunnan kokoukset?


      • benkku on siunattu
        jari-pek-ka kirjoitti:

        vanhan ja uuden liiton seurakunnan kokoukset?

        Jumalan 10- käskyä, joka oli kirjoitettu kivitauluun, ja jonka sen saajat rikkoivat, kun tekivät epäjumalankuvan jumalasta...eli vasikan kuvan!

        Uudessa liitossa tämä sama laki on tarkoitettu kirjoitettavaksi ihmisen aivoihin, eli mieleen
        eli sydämeen....siellähän se on koko ajan mukana. eivätkä ne ole raskaat, kuten kivitaulut Jeesuksenkin mukaan!

        Liitto tarkoittaa sopimusta, ..ja Israelin kansalla oli sopimus Jumalan kanssa, että " kaiken minkä Herra on Siinain vuorelta puhunut, me teemme"!!

        No tekivätkö? Kyllä tekivät epäjumalan kuvan! No,entäs nykykristityt, jotka sitoutuivat noudattamaan Jumalan lakia, pysyivätkö he uudessa liitossa?

        Eivät pysyneet, ..hekin tekivät jumalan kuvan, ..tosin se ei ole ihan vasikan näköinen...sillä on valkoinen kauhtana, kokkakeppi, ja parta!

        mUTTA ENNENAIKAAN HOIDETTIIN SEURAKUNNASSA ASIOITA SAMOIN KUIN NYKYÄÄNKIN...temppelitä rakennettiin ja vaimoja komennettiin kuten nytkin


      • benedi kirjoitti:

        sen vertaa, että eduskunnan on luovutettava synti ja laittomuus pois,
        ja palattava Herran tykö, jolla on paljon anteeksiantamusta!

        Eikös se Herra asu luterilaisessa kirkossa? Miksi te kumarratte laittomuutta, ja luovutatte laillisia aseita
        laittomille, kuten nyt vihkimispalvelusta?

        Aikooko Antti ehdottaa seurakunnalleen, että kirkko luovuttaisi Jumalan sanan ja rukouksenkin eduskunnalle, tahi maistraateille?
        Mitäs te siellä kirkossa syötte,kun elämän leivän luovutatte pois....tuletko kontallasi sen jälkeen adventti srk.pakeille, ja anot: " Lähettäkää benedi antamaan minulle syötävää ja sormenpäällinen
        vettä juodakseni,sillä minulla on kova tuska, tässä luterilaisessa seurakunnassa,...kun kaikki elämän
        tarpeet luovutettiin pois!

        Midät ryöstettiin, meidän oman hölmöytemme takia , puhtaaksi ja nyt ollaan alastomia,...joten
        lisään pyyntööni vielä senkin, että jos benkku tois vaikka jotain Adran vaatteita , kirppikseltä
        ylleni....hävettää tää alastomuus!!

        Tätäkö haluat?

        Näköjään olet niitä Väisäselle agiteerattuja tomppeleita.
        Viepä terveiset sille, että ihailen kovasti hänen viittansa liepeitä.

        http://www.youtube.com/watch?v=_cT8ut1gvlU
        http://www.nettivene.com/hirvas/


    • laulun sanoin.

      Antti, sinun on hyvä luottaa Suvereeni Hallitsijan täysivaltaiseen voimaan.

      Ei siihen omaan pähkäilyvaraan kannata jättää "kolmanteen päivään, 24h.n/viikkon suhteen, että silloin se vasta astui voimaan, koska

      sen täydellisen "hauisten voimaa katsellen", ettei Hän pystyisi, aivan ensimmäisestä hetkestä 24h.n valo ja pimeys jaksotukseen.

      Luepa sanaa tarkkaan, Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
      3. Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. 4. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5. ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä. jne. jne. jne.
      Eli ei siinä välttämättä tarvita kuin Sanan voima, sen avullahan on kaikki maailmankaikkeus on toiminnassa, eikä ihmiskäsitys voi edes mitata sen (seitsemännenkin päivään tultuja mittoja), saati tuota alkusoittoa.

      eli rajallinenko mittaa rajatonta ja sen voimaa?

      Ainakin minulla jää kaikki uskon varaan, että kirjoitettu on, olkoon niin!

      Eikös ole paljon helpompi raamatun asian äärelle jäädä näin uskomaan?!

      Ne aurinko, tähdet ja muut taivaan vilkuttimet on vain meille, että ymmärtäisimme ajan kuluvan ja sapattimmekin löytäisimme ajallaan, mutta siitähän me saadaan sihdattua määräajat hetket sekä vuotemme, kuinka ne vyöryy eteenpäin ja viikonloppulehdistä luemme, että jononpää lähestyy lähestymistään, on muistojuhlaa yhdelle sun toiselle järjestetty, koska se oma hetki on, jää nähtäväksi, mutta harvemmin sitä omin saappain tarvitsee hautaan kävellä.

      Kun tässä muistelee, Lahden Sibelius-talossa oli juhlava Elämänsävel- konsertti ja adventtiseurakunnasta musiikkivaikuttaja Nissilä oli säveltänyt mahtavan kantaatin "Aika päättyy!""

      Se oli sanoinkuvaamaton hetki. Vieläkin nousee muistoista se sävellys.
      Siinä on mielenkiintoista mietiskellä, on ollut alku, niinkuin se on kirjoitettu ja loppukin on niinkuin se on kirjoitettu. Me kuljemme siinä välissä ja sanomme Hänen edessään Aamen, tule Herra Jeesus!.
      Hänen kauttaan on kaikki luotu, pysyy pystyssä ja saa voittonsa.
      Niin, näinä seitsemänä päivänä, -siinäpä se heiluu tuo kalenterikin, keskiviikonkin ovat rykäisseet siihen keskelle viikkoa, ettei pääsisi pakana eksymään. Pääsee pakanuudesta nousemaan Herran kansan joukkoon.
      Ei tarvitse olla ”musta”-pakana.

      Vai mitä? tämä viesti oli pidempi, mutta tekniikka pyytää lyhentämään, niin jätän hännän pois.

      • "Antti, sinun on hyvä luottaa Suvereeni Hallitsijan täysivaltaiseen voimaan."
        "Eikös ole paljon helpompi raamatun asian äärelle jäädä näin uskomaan?! "

        Noin sanoisin minäkin, vaikken adventisti olekaan. Herran edessä on
        tuhat vuotta kuin päivä ja päivä kuin tuhat vuotta.
        Eli Herran edessä päivä voi olla vaikkapa 365000 vuotta, niinhän se on.
        Ei meidän tarvitse hävetä tiedemiesten edessä uskomme kanssa!

        Ja tapahtui kolmantena päivänä ...

        1.Moos.1:14
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä,
        ja olkoot ne merkkeinä
        osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

        15
        ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle".
        Ja tapahtui niin:
        16
        Jumala teki kaksi suurta valoa,
        suuremman valon hallitsemaan päivää ja
        pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.

        17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18
        ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä.
        Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        Päivän tunnussana on tänään erityisen hyvä:

        Psalmi 119:104
        Sinun säädöksesi antavat minulle ymmärrystä.
        Sen tähden minä vihaan kaikkia valheen teitä!
        105
        Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni,
        se on valo minun matkallani.
        106
        Olen vannonut valan, ja valani pidän:
        minä noudatan sinun vanhurskaita päätöksiäsi.
        ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible )

        Antti


    • !!??!!

      kaikki kolme ensimmäistäkin ovat 24h päiviä.

      • Filadelfi

        Mooseksen, Jumalan miehen rukouksessa, Ps.90.
        Jotkut Raamatun tutkijat ovat nähneet kirjoituksissa, että Raamatun ensimmäisessä jakeessa on ulottuvuutta kauas taakse nykyisen taivaan ja maan luomisen. Siitä todistaa Pietari; taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.2Piet.3:5,6. Tässä ei ole kyseessä Nooan aikuinen vedenpaisumus, koska sen jälkeenkin on sama taivas ja maa, ihmiset, eläimet, kasvit.
        Pietari jatkaa; mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle.
        Ja silloisesta maailmasta on langennut enkeli saatana, joka langetti syntiin ensimmäisen ihmisparin, ja siitä
        kertoo Hesekiel 28:13- Eedenissä, Jumalan puutarhassa...., sillä ajalla oli mahdollisesti Dinot.


      • Filadelfi kirjoitti:

        Mooseksen, Jumalan miehen rukouksessa, Ps.90.
        Jotkut Raamatun tutkijat ovat nähneet kirjoituksissa, että Raamatun ensimmäisessä jakeessa on ulottuvuutta kauas taakse nykyisen taivaan ja maan luomisen. Siitä todistaa Pietari; taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.2Piet.3:5,6. Tässä ei ole kyseessä Nooan aikuinen vedenpaisumus, koska sen jälkeenkin on sama taivas ja maa, ihmiset, eläimet, kasvit.
        Pietari jatkaa; mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle.
        Ja silloisesta maailmasta on langennut enkeli saatana, joka langetti syntiin ensimmäisen ihmisparin, ja siitä
        kertoo Hesekiel 28:13- Eedenissä, Jumalan puutarhassa...., sillä ajalla oli mahdollisesti Dinot.

        On kuitenkin asiavirheitä eikä siksikään voi varsinaista kuvaa muodostaa.

        "silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen."2Piet.3:5,6.
        Tässä ei ole kyseessä Nooan aikuinen vedenpaisumus,
        koska sen jälkeenkin on sama taivas ja maa, ihmiset, eläimet, kasvit."

        Tuo on yleis-ilmaus. Totuus on että 8 ihmistä pelastui Ararat-vuorelle ja
        Jumala pani taivaalle sateenkaaren, jotta muistaisi, että lupasi olla toiste
        tuhoamatta tätä maata ainakaan vedenpaisumuksen kautta.

        Mainitsemassasi Mooseksen psalmissa varsinkin pari opettavaista jaetta:


        Ps.90:4
        Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä,
        mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki.
        10
        Seitsemänkymmentä on vuosiemme määrä, tai kahdeksankymmentä,
        jos voimamme kestää. Ja kaikki niiden meno on vain turhuutta
        ja vaivaa, ne kiitävät ohitse, ja me lennämme pois.
        - -
        12 Opeta meille, miten lyhyt on aikamme,
        että saisimme viisaan sydämen.


      • Filadelfi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        On kuitenkin asiavirheitä eikä siksikään voi varsinaista kuvaa muodostaa.

        "silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen."2Piet.3:5,6.
        Tässä ei ole kyseessä Nooan aikuinen vedenpaisumus,
        koska sen jälkeenkin on sama taivas ja maa, ihmiset, eläimet, kasvit."

        Tuo on yleis-ilmaus. Totuus on että 8 ihmistä pelastui Ararat-vuorelle ja
        Jumala pani taivaalle sateenkaaren, jotta muistaisi, että lupasi olla toiste
        tuhoamatta tätä maata ainakaan vedenpaisumuksen kautta.

        Mainitsemassasi Mooseksen psalmissa varsinkin pari opettavaista jaetta:


        Ps.90:4
        Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä,
        mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki.
        10
        Seitsemänkymmentä on vuosiemme määrä, tai kahdeksankymmentä,
        jos voimamme kestää. Ja kaikki niiden meno on vain turhuutta
        ja vaivaa, ne kiitävät ohitse, ja me lennämme pois.
        - -
        12 Opeta meille, miten lyhyt on aikamme,
        että saisimme viisaan sydämen.

        " että lupasi olla toiste tuhoamatta tätä maata ainakaan vedenpaisumuksen kautta."

        Antti on Raamatun perustalla, mutta kirjoituksessa on virhe, kirjoitusten mukaan se on;.. ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukuttaman vedenpaisumuksella.
        Raamatun toisessa jakeessa on kuvaus (ensimmäisen vedenpaisumuksen) kaaoksesta, niin kolmannessa jakeessa alkaa nykyisen taivaan ja maan luominen Jumalan Hengen valon läsnäolemisella, se valkeus joka Jumalassa on, Jaak.1:17, 1Joh.1:5.

        Nykyisen taivaan ja maan tuhoutumisesta, Pietari jatkaa, että se on tallennettu tulelle jumalattomien ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        Heb.12:26 kuvataan Nooan aikuista vedenpaisumusta maan järkyttämisenä, mutta, että vielä kerran hän liikuttaa maan jopa taivaankin, myös Ilm.20:11 ..valkean valtaistuimella istujan kasvoja maa ja taivas pakenevat, eikä niille sijaa löytynyt.


      • Filadelfi kirjoitti:

        " että lupasi olla toiste tuhoamatta tätä maata ainakaan vedenpaisumuksen kautta."

        Antti on Raamatun perustalla, mutta kirjoituksessa on virhe, kirjoitusten mukaan se on;.. ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukuttaman vedenpaisumuksella.
        Raamatun toisessa jakeessa on kuvaus (ensimmäisen vedenpaisumuksen) kaaoksesta, niin kolmannessa jakeessa alkaa nykyisen taivaan ja maan luominen Jumalan Hengen valon läsnäolemisella, se valkeus joka Jumalassa on, Jaak.1:17, 1Joh.1:5.

        Nykyisen taivaan ja maan tuhoutumisesta, Pietari jatkaa, että se on tallennettu tulelle jumalattomien ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        Heb.12:26 kuvataan Nooan aikuista vedenpaisumusta maan järkyttämisenä, mutta, että vielä kerran hän liikuttaa maan jopa taivaankin, myös Ilm.20:11 ..valkean valtaistuimella istujan kasvoja maa ja taivas pakenevat, eikä niille sijaa löytynyt.

        "Raamatun toisessa jakeessa on kuvaus (ensimmäisen vedenpaisumuksen) kaaoksesta,"

        Ei ollut vedenpaisumusta, vaan maa oli alunalkaen veden peitossa ("ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä), joten ei ollut mitään
        KAAOSTA. Äläpäs pilkkaa järjestyksen Jumalaa.
        Lisäksi oli vahva sumu veden päällä. Jumala sitten nostatti paikoin maata
        niin että vedet kokoontuivat valtamereksi oli maata näkyvissä.
        Luomalla auringon Hän poisti sumuverhon, niin että oli mahdollista
        ihmiselämä.

        2.Ms.1:4-10 näemme, että ennen ensimmäistä päivää vesi ja
        vesihöyry peitti maan. Ensimmäisenä päivänä loihdittiin maa
        näkyviin ja luotiin kasvillisuus.

        Kannattaa ensin tutkia Sanaa ja sitten vasta ryhtyä opettajaksi.

        ETHÄN EDES EROTA VESIÄ VESISTÄ ETKÄ JÄRKYTYSTÄ TOISESTA

        {\{\{\ vielä kerran hän liikuttaa maan jopa taivaankin, myös Ilm.20:11 ..valkean valtaistuimella istujan kasvoja maa ja taivas pakenevat, eikä niille sijaa löytynyt. {\{\{\

        "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu
        ja Jeesus itsekin Matt.evank. loppuluvuissa. Kun Jeesus astuu Öljymäelle ja israelilaiset voivat paeta Antikristusta, pitkin järistyksen aukaisemaa solaa.

        Tuo että taivas ja maa
        pakenevat, se on katoavaisen maailmankaikkeuden hävittäminen,
        josta Pietarikin puhuu.

        Tutkihan itsekin, kyllä sinusta hyvä ope vielä voi tulla.


      • Filadelfi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Raamatun toisessa jakeessa on kuvaus (ensimmäisen vedenpaisumuksen) kaaoksesta,"

        Ei ollut vedenpaisumusta, vaan maa oli alunalkaen veden peitossa ("ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä), joten ei ollut mitään
        KAAOSTA. Äläpäs pilkkaa järjestyksen Jumalaa.
        Lisäksi oli vahva sumu veden päällä. Jumala sitten nostatti paikoin maata
        niin että vedet kokoontuivat valtamereksi oli maata näkyvissä.
        Luomalla auringon Hän poisti sumuverhon, niin että oli mahdollista
        ihmiselämä.

        2.Ms.1:4-10 näemme, että ennen ensimmäistä päivää vesi ja
        vesihöyry peitti maan. Ensimmäisenä päivänä loihdittiin maa
        näkyviin ja luotiin kasvillisuus.

        Kannattaa ensin tutkia Sanaa ja sitten vasta ryhtyä opettajaksi.

        ETHÄN EDES EROTA VESIÄ VESISTÄ ETKÄ JÄRKYTYSTÄ TOISESTA

        {\{\{\ vielä kerran hän liikuttaa maan jopa taivaankin, myös Ilm.20:11 ..valkean valtaistuimella istujan kasvoja maa ja taivas pakenevat, eikä niille sijaa löytynyt. {\{\{\

        "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu
        ja Jeesus itsekin Matt.evank. loppuluvuissa. Kun Jeesus astuu Öljymäelle ja israelilaiset voivat paeta Antikristusta, pitkin järistyksen aukaisemaa solaa.

        Tuo että taivas ja maa
        pakenevat, se on katoavaisen maailmankaikkeuden hävittäminen,
        josta Pietarikin puhuu.

        Tutkihan itsekin, kyllä sinusta hyvä ope vielä voi tulla.

        "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu"
        Tarkoittaa, 2Piet.3:7-12 jossa taivaat katoavat hehkuen.

        Ensimmäiseen tuhoon viittaa Jer.4:23-26, maa autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä valoa ollut.
        Vuoret järkkyivät, ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki linnut olivat paenneet pois,
        hedelmätarha oli erämaana ja kaikki kaupungit olivat kukistuneet Herran, hänen vihansa
        hehkun, edessä. 1Moos.1:2, Hes.28:12-19, 2Piet.3:5,6.
        Ja Jesaja ilmoittaa, menneen maailman kansojen kukistajasta, suojaavan Gerubin lankeemuksesta, josta tuli saatana, 14:12. Ensimmäisen ihmisparin langettajana hän oli tässä luomakunnassa käärmeen muodossa.
        Adam on tätä luomakuntaa, ja hänestä on syntynyt nykyiset kansat.
        Tiede on yhtä Raamatun ilmoituksen, on löydetty fossiileja joiden ikä on kiistatta menneen muinaisen maailman kansojen ajalta.
        Maa ja taivas olivat siis kaoottisessa tilassa ensimmäisen vedenpaisumuksen jälkeen;
        ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Vasta sitten maata tuli näkyviin kun Jumala sanoi;
        kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin, 1:9.


      • Filadelfi kirjoitti:

        "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu"
        Tarkoittaa, 2Piet.3:7-12 jossa taivaat katoavat hehkuen.

        Ensimmäiseen tuhoon viittaa Jer.4:23-26, maa autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä valoa ollut.
        Vuoret järkkyivät, ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki linnut olivat paenneet pois,
        hedelmätarha oli erämaana ja kaikki kaupungit olivat kukistuneet Herran, hänen vihansa
        hehkun, edessä. 1Moos.1:2, Hes.28:12-19, 2Piet.3:5,6.
        Ja Jesaja ilmoittaa, menneen maailman kansojen kukistajasta, suojaavan Gerubin lankeemuksesta, josta tuli saatana, 14:12. Ensimmäisen ihmisparin langettajana hän oli tässä luomakunnassa käärmeen muodossa.
        Adam on tätä luomakuntaa, ja hänestä on syntynyt nykyiset kansat.
        Tiede on yhtä Raamatun ilmoituksen, on löydetty fossiileja joiden ikä on kiistatta menneen muinaisen maailman kansojen ajalta.
        Maa ja taivas olivat siis kaoottisessa tilassa ensimmäisen vedenpaisumuksen jälkeen;
        ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Vasta sitten maata tuli näkyviin kun Jumala sanoi;
        kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin, 1:9.

        {\{\{\ "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu"
        Tarkoittaa, 2Piet.3:7-12 jossa taivaat katoavat hehkuen. {\{\{\

        Ei Raamattu ole sitä varten että sieltä etsitään puolustusta omille
        fantasioille. Vilpitön ihminen etsii kaikki asiaan viittaavat kohdat.

        Järkyttäminen ei edes mielikuvituksen avulla voi tarkoittaa samaa
        kuin palaminen poroksi. Sitä paitsi Herran päivän jälkeen alkaa
        tuhatvuotinen aikakausi. Adventistit sanovat sitä autioksi ja useimmat sanovat rauhanajaksi. No, rauhallisuudesta varmaankin
        ollaan yhtä mieltä. Paitsi sinun kanssasi.

        Hekhuen katoaminen on eri asia kuin maanjäristykset ja auringonpimennys. Auringonpimennys tarkoittaa sitä että sitten
        taas aurinko näyttäytyy.

        Tiede omalla tavallaan tutkii Jumalan päivien pituutta, ennenkuin
        luotiin auringon ja kuun avulla mitattavissa oleva päivä/yö systeemi.

        1,Moos.1:13
        Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15
        ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:

        16
        Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17 J
        a Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18
        ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä.
        Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.


      • Filadelfi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        {\{\{\ "Vielä kerran" tarkoittaa Herran päivää, josta mm. Sak.14. puhuu"
        Tarkoittaa, 2Piet.3:7-12 jossa taivaat katoavat hehkuen. {\{\{\

        Ei Raamattu ole sitä varten että sieltä etsitään puolustusta omille
        fantasioille. Vilpitön ihminen etsii kaikki asiaan viittaavat kohdat.

        Järkyttäminen ei edes mielikuvituksen avulla voi tarkoittaa samaa
        kuin palaminen poroksi. Sitä paitsi Herran päivän jälkeen alkaa
        tuhatvuotinen aikakausi. Adventistit sanovat sitä autioksi ja useimmat sanovat rauhanajaksi. No, rauhallisuudesta varmaankin
        ollaan yhtä mieltä. Paitsi sinun kanssasi.

        Hekhuen katoaminen on eri asia kuin maanjäristykset ja auringonpimennys. Auringonpimennys tarkoittaa sitä että sitten
        taas aurinko näyttäytyy.

        Tiede omalla tavallaan tutkii Jumalan päivien pituutta, ennenkuin
        luotiin auringon ja kuun avulla mitattavissa oleva päivä/yö systeemi.

        1,Moos.1:13
        Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15
        ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:

        16
        Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17 J
        a Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18
        ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä.
        Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        Tarkennusta, koska et vielä ymmärtänyt kirjoituksen toteutumisen ajankohdan sijoitusta;
        Herranpäivä alkaa kun Herra Jeesus lähtee Herruudessa liikkeelle, ja tulee Öljymäelle, jolloin tapahtuu kansojen tuomio, Matt.25:31-46, josta myös mm Sakarja ja Jooel.
        1000 vuotta kestävää rauhanvaltakuntaa nimitetään myös Herran päiväksi se on jumalattomille hirvittävä päivä, mutta Herran omille se on täyttymyksen aikaa, mm Sefanja. Lue Jes.2:1-4, 11, Ps.2:6-12, 47, 72.

        Herran päivä päättyy Jumalan päivään, Ilm.20:9 tulen lankeamiseen taivaasta, 2Piet.3:7,12.
        Tällöin toteutuu Hebr.12:26; vielä kerran minä liikutan maan jopa TAIVAANKIN.

        Se on siirtymistä maan ja taivaan uudenluomiseen jossa ei merta ole, on virtoja, kansoja ja kuninkaita, pyhä kaupunki Jerusalem joka on suuntaansa 2304 km jonka muuri 72m, Ilm.21-.


      • Filadelfi kirjoitti:

        Tarkennusta, koska et vielä ymmärtänyt kirjoituksen toteutumisen ajankohdan sijoitusta;
        Herranpäivä alkaa kun Herra Jeesus lähtee Herruudessa liikkeelle, ja tulee Öljymäelle, jolloin tapahtuu kansojen tuomio, Matt.25:31-46, josta myös mm Sakarja ja Jooel.
        1000 vuotta kestävää rauhanvaltakuntaa nimitetään myös Herran päiväksi se on jumalattomille hirvittävä päivä, mutta Herran omille se on täyttymyksen aikaa, mm Sefanja. Lue Jes.2:1-4, 11, Ps.2:6-12, 47, 72.

        Herran päivä päättyy Jumalan päivään, Ilm.20:9 tulen lankeamiseen taivaasta, 2Piet.3:7,12.
        Tällöin toteutuu Hebr.12:26; vielä kerran minä liikutan maan jopa TAIVAANKIN.

        Se on siirtymistä maan ja taivaan uudenluomiseen jossa ei merta ole, on virtoja, kansoja ja kuninkaita, pyhä kaupunki Jerusalem joka on suuntaansa 2304 km jonka muuri 72m, Ilm.21-.

        Aalkusuora meni hyvin mutta vauhdin kiihtyessä tuhat vuotta päivässä,
        alkoi vipattaa ja loppu meneekin sitten jo päin männikköä ja strombikin
        yllättää.

        {\{\ 1000 vuotta kestävää rauhanvaltakuntaa nimitetään myös Herran päiväksi se on jumalattomille hirvittävä päivä, mutta Herran omille se on täyttymyksen aikaa, mm Sefanja. Lue Jes.2:1-4, 11, Ps.2:6-12, 47, 72. {\{\

        Rauhanajassa on rauhaisaa ja kun saatana ei ole kuiskuttelemassa niin
        jumalatonkin tekee niin vähän syntiä että vasta satavuotiaana joutuu
        edesvastuuseen, Raamatun mukaan.


    • Alussa kaikki oli veden peitossa, eka päivänä ...
      1.Ms.1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.

      Ensimmäisen ja toisen päivän pituutta ei Raamattu kerro, mutta
      tiede on sellaista tutkimista varten. Vasta kolmantena päivänä
      Jumala loi viikon ja kuukauden ja vuoden; loi auringon ja kuun avulla.

      1.Ms.1:14
      Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja,
      päiviä ja vuosia,
      - -
      19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

      SEITSEMÄS PÄIVÄ

      1.Ms.2:3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

      Eräs kreationismin haara väittää ettei Jumala enää luo mitään
      uutta, mutta kyllä on havaittu aivan uusia kasvejakin. Ja uusia
      viruksia esiintyy. Eihän hiv-viruskaan vanha luomus ole.

      Kun Jumala loi päivän ja viikon ja kuukauden ja lepäsi seitsemäntenä päivänä ja auringon ja kuun avulla tiedämme,
      missä mennään - niin toki on sopivaa muistaa Luojaa leväten
      nimenomaan seitsemäntenä päivänä, niinkuin Jumalakin lepäsi.

      Eihän kyse ole siitä että Jumala mykyajassa lepäisi 7. pv. ,vaan
      on kyse luomistyön muistamisesta kiittäen.

    • benedi

      vasta kolmannesta päivästä, niin äpäriäkö, viikon ensimmäinen (sunnuntai)
      ja maanantai ovat!?

      Antin ajatukset eivät ole Minun, Jumalan ajatuksia, eikä
      hänen tiensä minun teitäni, sanoo Herra!

      " Herra Jumala kun on Aurinko ja Kilpi niille jotka nuhteettomasti
      vaeltavat! Raamattu

      Ja kun Jumala sanoi muinoin Jeesuksesta " Tulkoon valkeus, ja valkeus ( oli kuulianen)
      ja tuli!
      Jos ja kun uudessa maassa, missä vanhurskaat asuvat, ei ole aurinkoa ja kuuta, ja päivä tulee silti ajallaan,
      niin, vanhako tämänykyinen maa oli , kun " valkeus tuli"?

      Sehän oli uusi maa, ja Jumala loi meitä varten uuden taivaan ja uuden maan!

      Ei kait Jumala ole maata paskonut, ja ilmakehää, että se täytyy uudelleen aikanaan, tulen kautta luoda!

      Aurinko ei ole loppujen lopuksi oleellinen seikka vuorokausirytmissä, mutta " Valkeus " on!!

      Sillä kertoohan sana, joka on totuus Joh 17: 17, että " tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä, eli sunnuntai! 1 Moos. 1: 5

      Antti, joka ei ilkiä kysyä Benkulta, " Miten on mahdollista että ensin tuli ilta, eli valo, "aurinko"laskeutui mailleen, ja tuli ilta,ja illan jälkeen tuli aamu, joka edustaa valon nousemista,...ja niin tuli vasta maailman ensimmäinen päivä, ( tuo kiistelty sunnuntai) , kun aurinko ja kuu tehtiin vasta 3 na päivänä!??

      Antti pähkäilköön ajatuksinensa, ...Jumalan ajatuksethan ovat toisenlaiset...ei tosin kaikissa kohdin!

      Ja kun Jumala loi Leviatanin,ensimmäisenä luomisteoistaan, joka sittemmin muutti mereen asumaan,
      ja joka oli Iltalehden tiedon mukaan, tässä taannoin pistellyt merellä poskeensa 16 ihmistä, ja repinyt osan heistä....niin onhan se saattanut (hih) vasta vihastua meihin vedenpaisumuksen jälkeen!

      Vihastuihan Jumalakin Nooan aikalaisiin, aika pahasti, etten sanoisi,...eikö sitten Leviatan, jota lohikäärmeeksi kutsutaan!?

      Mutta on muistettava ettei Aadamkaan ihan kääpiö ollut, kun oli yli 4m 50 cm mies...ja jos hän kumartui Eevaa suutelemaan, niinkuin tekikin, niin eihän muuta kuin pikkuisen kumarsi päätään!

      Ja Antti sen kun pähkäilee, mistä se benedi noita juttuja suoltaa!?

    • benedi

      ja epäselvät selvittää!

      Niinkuin nyt Antin juttujakin on aina oiottova,...mutta. " palvelkaa toinen toisianne ,ilolla"

      Antti! Ei Leviatan ole krokotiilii!! Ei sinulla ole sellaista tiiliä tahi diiliä Jumalan kanssa!

      Ja Antti, Kuinka Jumala mukamas lepäsi 7 nä päivänä, jos päivien laskeminen , aurinkon vuoksi aloitettaisiin
      keskiviikosta?

      Jeesushan antoi meille esikuvan, että me seuraisimme hänen jalanjälkiään...Sunnuntaina menemme pellolle,..ja sapattina sisälle!
      Miksi Antti ontuu molemmille puolin, ..Jos Herra on Jumala , usko ja palvele häntä...Kyllä hän piti päivän ja yön voimassa, ja päivä tuli ajallaan, jo ensimmäisenä päivänäkin!

      Herrahan on itse valo, eli päivä!!

      "Tänä päivänä kun kuulet hänen äänensä,--älä paaduta sydäntäsi

      • f11f

        Kyllä se niin on,että Jumala tempaisi Maan pyörimään narulla niin kuin ennen vanhaan Seagull-perämoottorin. Ja sen jälkeen Aurinko on alkanut kiertää Maata. Näin selvää se on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe