"Tappajahauki" iski

perheenisään..

"Ehdimme siinä uida ja molskia puolisen tuntia. Poikamme hyppi laiturilta syliini veteen, ja leikimme rannassa yhdessä. Yhtäkkiä, kun poika oli vedessä sylissäni, tunsin melko pistävää kipua oikeassa sisäreidessäni, Timo-isä muotoile".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072612089566_uu.shtml

Hän tunnisti heti, että vesistöjemme kuningashan se jalkojen välissä pyörii.

- Hauki teki ison molskauksen. Jalkani alkoi vuotaa verta valtoimenaan. Poikani pelästyi, koska verta oli ympäri jalkaa reittä ja nilkkoja myöten. Hauki oli osunut suoraan suoneen, Timo selvittää

110

13915

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfgdfgdfgd

Tän takia mäkin inhoa uida järvessä, koko ajan on pieni pelko persiissä. Vaan eipä kai siihen nyt kuole vaikka "tappaja"hauki vähän käviskin kiinni.

• kaheksateist

mitähän vesiliskoa se oikein tavoitteli? Hyvä, että iski raavaan miehen raavaaseen takajalkaan.

• mk

kun haukia pelkäätte että ne käyvät kiinni joka on erittäin harvinaista. Se on vähän sama asia kun rupeaisi uimahallissa pelkäämään että kuka miesten puolella on homo ja käy kimppuun. Itse uin mielelläni järvessä kun se on paljon mukavampaa kuin steriilissä uimahallissa ja mökkimme järvestä saan aina haukia kun käyn kalassa mutta koskaan yksikään ei ole kiinni käynyt ja se on harvinaista kun hauki ihmisen kimppuun käy. Se on luonteen heikkoutta jos ei järvessä uida uskalla. Pehmot pysyköön sitten rannalla ruikuttamassa.

• uimaanko?
        kaheksateist kirjoitti:

mitähän vesiliskoa se oikein tavoitteli? Hyvä, että iski raavaan miehen raavaaseen takajalkaan.

Oli tuolla perheellä,tuuria jotta ei lapsen jalkaan hyökänny.

Olis voinu kyl käydä huonomminkin....

Oli onni että,lapsen isän jalkaan...mutta ei olis tarvinnu kyl isällekään noin käydä.

• lol???

ju on inhoa jos ui 14kg haukia heinikossa :) siis lol pelkää haukia :P

• Jääman

Jos et ui kaislikossa tai kaislikon vieressä ei sinun tarvitse pelätä joutuvasi hauen hyökkäyksen uhriksi.

Muutenkin hauet harvoin hyökkäävät ihmisten kimppuun koska etenkin aikuiset ihmiset ovat liian isoja hauen ruuaksi koska hauki nielee saaliinsa kokonaisena eli jopa lapset ovat liian isoja hauen ruuaksi ellei kyseessä ole jättiläishauki jota kukaan ei ole koskaan nähnyt.
        Eli hauki hyökkää ihmisen kimppuun joko siksi, että on erehtynyt luulemaan ihmisen jalkaa saaliskalaksi tai siksi, että puolustautuu ihmisen tullessa liian lähelle.

Suomessa on kuitenkin eläimiä jotka ovat ihmiselle vaarallisempia kuin hauki ja kaikkein vaarallisin eläin Suomessa sairaalakäynneillä mitaten on ampiainen joka aiheuttaa sairaalakäyntejä selvästi enemmän kuin mikään muu eläin.

• fe

hauki hauki suu on sillä auki auki...

• saalistaja

itse olen saanu jättihaukia toissa viikolla pyhäjärven jokikylästä vaimo nappas 15 kg pedon toista tuntia tappelutti venettä veteli ja keikutti oli melko hämärää yöllä ylläri oli melkonen kun saatiin veneeseen hampaat oli harvassa mutta mitä niitä oli oli ne julmia en tahtos persiiseeni ja voimaa sillä oli

• Hyvä tuuri, että
        uimaanko? kirjoitti:

Oli tuolla perheellä,tuuria jotta ei lapsen jalkaan hyökänny.

Olis voinu kyl käydä huonomminkin....

Oli onni että,lapsen isän jalkaan...mutta ei olis tarvinnu kyl isällekään noin käydä.

perheen iskä meni kalan reviirille, eikä karhun reviirille kantelemaan lastaan.

• bite me....
        Jääman kirjoitti:

Jos et ui kaislikossa tai kaislikon vieressä ei sinun tarvitse pelätä joutuvasi hauen hyökkäyksen uhriksi.

Muutenkin hauet harvoin hyökkäävät ihmisten kimppuun koska etenkin aikuiset ihmiset ovat liian isoja hauen ruuaksi koska hauki nielee saaliinsa kokonaisena eli jopa lapset ovat liian isoja hauen ruuaksi ellei kyseessä ole jättiläishauki jota kukaan ei ole koskaan nähnyt.
        Eli hauki hyökkää ihmisen kimppuun joko siksi, että on erehtynyt luulemaan ihmisen jalkaa saaliskalaksi tai siksi, että puolustautuu ihmisen tullessa liian lähelle.

Suomessa on kuitenkin eläimiä jotka ovat ihmiselle vaarallisempia kuin hauki ja kaikkein vaarallisin eläin Suomessa sairaalakäynneillä mitaten on ampiainen joka aiheuttaa sairaalakäyntejä selvästi enemmän kuin mikään muu eläin.

kuvat puhukoot puolestaan.... http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://bear-club.com/images/pike2.jpg&imgrefurl=http://bear-club.com/astrakhan/&usg=__oLKAqoLTsSGC-WeLYl8RaaxRcfM=&h=380&w=255&sz=28&hl=fi&start=1&itbs=1&tbnid=fAkAqFxXPeMcFM:&tbnh=123&tbnw=83&prev=/images?q=pike 50kg&hl=fi&sa=G&gbv=2&tbs=isch:1

• pölökkylä löö

Naasista1

vai kui käet taskus

Kekkonen anto muuten helevetisti ohjjjeita kattaaselee viime yönä!

• kaheksateist kirjoitti:

Reviiriään puolusti. Usein hauet viettävät aikaa laiturien alla ja pitää niitä omana alueenaan. Varmaan kymmeniä haukia olen saanu vetämällä uistinta laiturin reunan vierestä ja itse kopisutellu menemään lantsareilla siinä laiturilla.

Samaan perustuu lohen pyynti niiden asentomontuissa. Lohet hyökkää kiinne kaikkeen mikä tulee liian lähelle niitä jos niillä on hyvä "monttu" virrassa. Jos montussa on yli kymppi kilonen kala, ei siinä silloin toista ole lähellä. Hyvä on ensin kokeilla uistinta ennen kuin järveen menee. Ei hauki saalista ihmistä, mutta tosiaan toi reviirin puolustaminen...

• kysymysmerkki?
        Jääman kirjoitti:

Ampiaisista tuli mieleen, että ne eivät pistä, jos niillä ei ole syytä pistää.
        Ajatelkaa ampiaisten kannalta, mitä pahaa ne ovat meille tehneet? Miksi meidän pitäisi vihoitella niille? Ne vain puolustavat pesäänsä. Ampiaisraukat. Ajattele, jos olisit ampiainen ja joku tuholaistorjuja tulisi tuhoamaan kotiasi. Pistäisitkö, vai seuraisitko vain vierestä? Sääli ampiaista.

• peloton 2

On kyllä aika mahdollinen tapaus vaikka harvinainen. Pojalleni en uskalla kertoa kun hän aina kyselee onko haukia järvessä ja käykö ne kimppuun. "Muistakaa ruokkia kalat ennen uimista"

• Alapääsuoja..

Hauki on petokala ja osaa myös saalistaa madontapaisia tuotteita haarukasta !

• Kyllä kyllä ja
        Alapääsuoja.. kirjoitti:

Hauki on petokala ja osaa myös saalistaa madontapaisia tuotteita haarukasta !

se itse haukikin maistuu ihan hyvälle siinä haarukassa.

• munkkiholm
        Kyllä kyllä ja kirjoitti:

se itse haukikin maistuu ihan hyvälle siinä haarukassa.

Ei uiteta orheja hiessä.

• No ei tietenkään
        munkkiholm kirjoitti:

Ei uiteta orheja hiessä.

hikihän lähtee vex uitettaessa.

• 6+34
        No ei tietenkään kirjoitti:

hikihän lähtee vex uitettaessa.

Onko linkkiä?

• :--------D

en mä ainakaan pelkää mitään kaloja ehkä vähä!

• sage

NYTVITTUSAATANAOIKEESTI tää suoli24:n taso.

• joooooooooooooo
        sage kirjoitti:

NYTVITTUSAATANAOIKEESTI tää suoli24:n taso.

on se hienoo,et meitä on moneen junaan,ja näitä paska juttuja paskatyhjäpäitten tarinoita...

• MaOt
        joooooooooooooo kirjoitti:

on se hienoo,et meitä on moneen junaan,ja näitä paska juttuja paskatyhjäpäitten tarinoita...

Täyttä skeidaa.

• hyytelömunkki

Joskus kersana mietiskelin mökillä melskatessa, että onkohan tuolla laiturin alla hauki vaanimassa. Tai joku muu hurja petokala, mutta eipä siitä Saimaan rannasta sit saanut koskaan muuta kun särkiä tai ahvenia. Mato-ongella. Joskus sisko vetäs ongen järvestä semmosella innolla että särki viuhahti pari kertaa ilmassa siimoineen ja läiskähti mummon naamaan.
      Mutta onneksi ei pikkupoikaa purrut tuo hauki, taisikin tavoitella jotain isin uimapöksyjen lahkeesta vilkkuvaa matosta.
      :O vai mitäkä.

• hioio

Sama loru toistuu aina joka kesä takuuvarmasti. Seuraavana on joku leijona jossain päin suomea.

• Tiedotus hyvät

ihmiset; Rantaleijonia nähty jossain päin suomea järvihietikkojen tuntumassa, äläkee lähestykö niitä, sillä ne saattavat iskeä hampaansa kiinni reiteenne.

• .,.,.,.,.,
        Tiedotus hyvät kirjoitti:

ihmiset; Rantaleijonia nähty jossain päin suomea järvihietikkojen tuntumassa, äläkee lähestykö niitä, sillä ne saattavat iskeä hampaansa kiinni reiteenne.

vittu mitä paskaa

• 18

Täysin turhaa uutisointia ja pelon levittämistä.
      Lapsena uin päivittäin kesällä haukia vilisevässä järvessä eikä kertaakaan ollut hauista vaaraa, ei vaikka järvestä oli pyydetty yli 13 kiloisia haukia useasti.

Itse luulen että lämpöset vedet on sekoittaneet hauen pään, pikkuhauki eikä osannut lähteä veden lämmettyä etsimään ravintoa viileämmistä ja syvemmistä vesistä. Siitä johtui että lämpimästä seonnut hauki kävi jalkaan kiinni. Tai sitten yksinkertaisesti oli väärinkäsitys, mies loukkasi jalkansa muuhun vedessä ja hauki oli vain paistattelemassa rantavedessä päivää, säikähti sitten siinä melskaavia uijia ja lähti pakoaan, sen näki mies ja päätteli siitä että hauki olisi syyllinen.

• uistelija3

Ja ettei olisi tarkemmin muka tutkittu oliko vedessä muutakin kuin kookas hauki?

Jos ranta on tuttu niin mistä hemmetistä sinne yllättäen olisi tullut noinkin iso esine jossa on piikki kuin hauen hammas?

Turhaa kääntää asiaa toiseksi kuin se on.
        Ei ole isojen haukian kanssa kuitenkaan leikkiminen aivan jokapäiväistä.
        Kylhän hauet ovat aina jossain uimareiden ulottuvilta ja luikkivat tiehensä jos tulevat häirityksi.
        Tähänkin pätee varmasti sanonta "nurkkaan ajettu rotta"

• 37
        uistelija3 kirjoitti:

Ja ettei olisi tarkemmin muka tutkittu oliko vedessä muutakin kuin kookas hauki?

Jos ranta on tuttu niin mistä hemmetistä sinne yllättäen olisi tullut noinkin iso esine jossa on piikki kuin hauen hammas?

Turhaa kääntää asiaa toiseksi kuin se on.
        Ei ole isojen haukian kanssa kuitenkaan leikkiminen aivan jokapäiväistä.
        Kylhän hauet ovat aina jossain uimareiden ulottuvilta ja luikkivat tiehensä jos tulevat häirityksi.
        Tähänkin pätee varmasti sanonta "nurkkaan ajettu rotta"

30 vuotta uistellen.
        Ja toki järvessä on uppotukkeja, vaikka noin esimerkiksi.. kyllä ne karahkat liikkuu veden työntäessä järvessä pitkiä matkoja, ei olisi siis mikään ihme että miehen jalka olisi tästä saanut vammaa.
        Toiseksi, mikä luokitellaan isoksi haueksi?
        Tuo 13 kiloinen on jo kuule aika iso, lähes isoin oli pituudeltaan 125cm.
        Jos tuonkokoinen hauki ajattelisi hyökätä niin tuon äijän jalka olisi ollut kuule hiukka pahemmassa kunnossa.
        Minä olin lapsena alle 105cm kun aloin uimaan haukia kuhisevassa järvessä, minun kokoisen nassikan hauki olisi nielaissut purematta.
        turhaa pelon levittämistä. tiedä vaikka moisesta uutisoinnista joku lapsi saa ikuisen uimapelon.

• 37 kirjoitti:

30 vuotta uistellen.
        Ja toki järvessä on uppotukkeja, vaikka noin esimerkiksi.. kyllä ne karahkat liikkuu veden työntäessä järvessä pitkiä matkoja, ei olisi siis mikään ihme että miehen jalka olisi tästä saanut vammaa.
        Toiseksi, mikä luokitellaan isoksi haueksi?
        Tuo 13 kiloinen on jo kuule aika iso, lähes isoin oli pituudeltaan 125cm.
        Jos tuonkokoinen hauki ajattelisi hyökätä niin tuon äijän jalka olisi ollut kuule hiukka pahemmassa kunnossa.
        Minä olin lapsena alle 105cm kun aloin uimaan haukia kuhisevassa järvessä, minun kokoisen nassikan hauki olisi nielaissut purematta.
        turhaa pelon levittämistä. tiedä vaikka moisesta uutisoinnista joku lapsi saa ikuisen uimapelon.

paljos painaa 105cm pitkä poika....15...20kg?? ei todellakaan hauki pysty sellaisenkaan tarttumaan!?? hauki EI TULE syömään tai raatelemaan suunnitelmallisesti uimaria...ei todellakaan...se on vain vaisto ja ärsyke..se tekee sen täysin hermoston ja vaiston takia!! itelläni on hauki temmassu kädestä kiinni ja se oli sellainen tilanne että en itse edes ollut vedessä....olin vain ottamassa kutuhaukia käsin kiinni ja silloin se nappas;D:D

• 34
        opmas kirjoitti:

paljos painaa 105cm pitkä poika....15...20kg?? ei todellakaan hauki pysty sellaisenkaan tarttumaan!?? hauki EI TULE syömään tai raatelemaan suunnitelmallisesti uimaria...ei todellakaan...se on vain vaisto ja ärsyke..se tekee sen täysin hermoston ja vaiston takia!! itelläni on hauki temmassu kädestä kiinni ja se oli sellainen tilanne että en itse edes ollut vedessä....olin vain ottamassa kutuhaukia käsin kiinni ja silloin se nappas;D:D

Niin olikin minulta karu kirjoitus siitä mitä pahimmillaa olisi voinut tapahtua, mutta minhän olen se joka ei koskaan usko että hauki suunnitellusti ihmisen kimppuun hyökkää, siitähän olen tässä aloituksessa jo kirjoittanutkin.
        Tokihan kutuhauki nyt tarraa hampaat kiinni käteen jos vai saa, samahan se on ustelessakin..
        Siinä kun hauki on veneessä, se aukoo suutaan ja jos osuu vaikka koipi suun eteen niin hauki kyllä ottaa sen hohtimiinsa kiinni.
        Se on just tuota vaistomaista toimintaa minkä mainittit.

Olen nähnyt hauen mikä on nielaisemassa toista haukea joka on lähes samaa kokoa kuin syöjä.
        Mutta hauki syökin vedessä olevia kaloja tai vesilintuja ei ihmisiä.
        Tuntuu että tässäkin aloituksessa on hauesta kasvanut jo krokotiili :D

• Hauhauhaukiii...

Hyvä että varpaaseen ettei.... tais olla kylmä vesi kun haukikaan ei huomannut?

• 22

joten hauki tyytyi koipeen.

• dxb

ei kalat niin pelottavia oo :)

• mätiedänetsätiedät

"Jalkani alkoi vuotaa verta valtoimenaan. Poikani pelästyi, koska verta oli ympäri jalkaa reittä ja nilkkoja myöten. ei sitä verta nyt välttämätä niin paljoa tullut.."

me naset tidämme esim. sheivatessa jos tulee verta, niin veteen sekoittuneena sitä näyttää olevan paljon, sillä verta on sitten molemmissa säärissä, reisissä, nilkoissa, suihkun lattialla ja siitä olettaa, että haava on todella iso. mutta kun kuivaa ihon, nii haava on todellisuudessa 3 milliä leveä ja puoli milliä syvä pintanaarmu.

iltalehden sivuilla oleva kuva siitä, kuten veri juoksee valtoimenaan, on suoraan sanotuna naurettava! JOS olisi oikeasti osunut suoraa suoneen, olisi jouduttu laittamaan paine side yms, että verenvuoto olisi edes loppunut. suoneen osuessa vuoto olisi voinut olla hengen vaarallinen!

no mutta mikäs siinä, jos otsikoihin haluaa, nii täytyyhän niitä juttuja aina vähän isonnella... -.-

• Remonttireiska.

Olin nuori, en enää niin lapsi. Uiskentelin järvellä. pienenä poikana usein jostain syystä pelkäsin, että jos kalat tarraisi sukukalleuksiin, koska lapsena uitiin mökillä aina ilman housuja.
      Vähän myöhemmin sitten olimme matkaamassa järvisuomen läpi, ja piinaava lämpö riivasi. Hiki virtasi solkenaan. Saimme ajatuksen käydä uimassa matkan varrella. Täytyi vain löytää tarpeeksi suojaisa paikka, missä uida, kun uimahousut eivät sattuneet mukaan. Vähän aikaa uituaan kävi hauki haaroväliin kiinni. Näykkäsy ei ollut luja, mutta säikähdin niin pahan päiväisesti, etten ole uskaltanut enää missään, en edes mökillä uida ilman housuja. Toisaalta jos ne rupeaa käymään jalkoihinkin kii, uskaltaako sitä kohta uida lainkaan?

• norsu noora

uskaltaa

• cvbnmjnhbgfvcx

Moni on kuollut äkkiä verenhukkaan.

• noora norsu

voi ei mikä järvi/joki ja oliko iso haava varmasti sattu

• noora norsku

mä en pelkää yhtään haukii ahvenii särkii tai muita kaloja

• Onkinainen

Onko niitä muitakin kuintappajahaukia vesistöissämme vapaana? Olen elänyt siinä uskomuksessa että petokala tappaa elääkseen. Akvaarion fisut lienee sen verran napeissaan ettei niitä lajitoverit kiinnosta.

• keksitty juttu..

eihän kalat nytten ilmisten kimppuu käy,saatika oikein voi tappaa,jo on taas juttuja..mistäköhän saisi pillua,tekisi kovasti mieli

• Jääman
        keksitty juttu.. kirjoitti:

eihän kalat nytten ilmisten kimppuu käy,saatika oikein voi tappaa,jo on taas juttuja..mistäköhän saisi pillua,tekisi kovasti mieli

Jos ei luuhaukia, monneja, mureenoita, barracudia, piraijoja ja haita laske kaloiksi niin sitten kalat eivät pysty tappamaan ihmisiä mutta ainakin nuo mainitsemani kalat ovat tappaneet ihmisiä.

Loismonni on siitä erikoinen kala, että se tappaa uhrinsa syömällä sen elävältä sisältäpäin jolloin uhrista ei jää jäljelle muuta kuin luut ja iho.

Eräällä miehellä oli niin huono tuuri, että loismonni pääsi livahtamaan hänen virtsaputkeensa aiheuttaen valtavat tuskat mutta miehen onneksi lääkärit löysivät loismonnin ennen kuin se ehti syödä miehen. Vielä suuremmat tuskat mies olisi kokenut loismonnia poistettaessa jos häntä ei olisi nukutettu koska loismonni oli kiinnittynyt virtsaputkeen väkäsillä joten sen poistaminen oli vaativa operaatio.

Eli Amatsonilla uidessa kannattaa olla varovainen koska voi saada kivuliaan ja hengenvaarallisen yllätyksen virtsaputkeen.

• keksitty juttu.. kirjoitti:

saattaa vaiston varaisesti käydä..mutta ei todellakaan syödäkseen.....!?no kai sitä nyt jostain saa.....pitää mennä vonkaamaan!!;D

• sillä on ollu vissii nälkä ja sopiva välipala osunnu kohalle nii oli pakko päästä kopasee et oisko toi syötävää =D

• kaikenlaisia....

Mitä h....vettiä täällä pyörit mainoksines? Aivan VÄÄRÄ FOORUMI! Katoa tai osallistu asialliseen keskusteluun!

• fsfsferewer

jaa että oikeen TAPPAJA....

• , ,..-

On se hienoa, että ei hauki purrut poikaa, koska muutenhan joku eduskunnan kukkahattuministeri päättäisi kieltää hauet lailla ja ne pitäisi tappaa sukupuuttoon.

• Justiina Pieper

jos hauki oiski purassu kikkelii!

Hyvä että osui Faashaan, eikä poikaan.

JÄLLEEN iltalehti liioitteli otsikon... "Tappajahauki" josta voisi kuvitella että joku kuoli hauen hyökätessä. (9-11 .v netti surffaajat, älkää peläkkö, ei ne hauet nii vaarallisia ole.)

Pieni nipistysse vaan on :D

Semmost sattuu ku ei käytä hattuu!

• Jääman
        Justiina Pieper kirjoitti:

jos hauki oiski purassu kikkelii!

Hyvä että osui Faashaan, eikä poikaan.

JÄLLEEN iltalehti liioitteli otsikon... "Tappajahauki" josta voisi kuvitella että joku kuoli hauen hyökätessä. (9-11 .v netti surffaajat, älkää peläkkö, ei ne hauet nii vaarallisia ole.)

Pieni nipistysse vaan on :D

Semmost sattuu ku ei käytä hattuu!

Hauella on suussaan 300 erittäin terävää hammasta joten ei hauen purema pieni nipistys ole ja jos et usko niin kysy niiltä kalastajilta joiden käsi on lipsahtanut hauen suuhun kun ovat yrittäneet nostaa sen vedestä paljain käsin kun haavi on unohtunut kotiin.

• ??

Mires hirviökuha?

• hauki on kala

Saattaa nämä helteet saada kalatkin "sekoamaan". Voihan se hauki tulla "maistelemaan" ja varmasti vaalea iho hokutteli sitä kokeilemaan.

• hauks

Tuntuu vähän epäuskottavalta etä hauki olisi tullut ihan varta vasten siihen laiturille missä pidetään kauheaa meteliä ja purrut jalasta, ei mitään ideaa. Voiko olla että tyyppi on vain nähnyt näkyjä tai ehkä vain raapaisi jalkansa johonkin ja joku kala sattui olemaan siinä lähettyvillä? :D

• jullimulli79

Taas on paskanjauhajat liikenteessä.. :D No mut hyvä etei vieny kullia mennessään... Mut mielenkiintosta lueskella kun kaikenmaailman tunnevammaset täällä keskenään vaihtelee kuulumisia.. xD

• suoli24 moderointi

samaa mieltä, liian monta vatipäätä ja trollia liikenteessä

• ISO-V

Tuossa on se, etta koska Isa seisoi pohjassa pitkaan paikallaan eika liikkunut muuten kuin poikaa nostaakseen, niin hauki hamaantyi tilanteesta ja puri miesta jalkaan. Poika ei kaytannossa ollut vaarassa koska liikkui kokoajan kuin herhilainen. Muutenkin vaikka jos aikuinen ihminen menee uimaan ja tarkkailee ymparistoaan, valitsee paikan oikein ja tosiaan varoo, niin silloin uinti on kuitenkin aika turvallista. Pelon ymmarran hyvin, pienimuotoinen tappajahai leikki ei innostane monia. http://mattiviikate.newsvine.com/

• viruslinkkejä!

ISO-V:n sivuilta saa haittaohjelmia koneelle. Kuka on vastuussa?

• ISO-V
        viruslinkkejä! kirjoitti:

ISO-V:n sivuilta saa haittaohjelmia koneelle. Kuka on vastuussa?

Ei sielta saa normaali ihminen haitta ohjelmia, itse en ainakaan ole havainnut ainuttakaan. Johtuu ihan muista asioista jos saat haittaohjelmia jostain, ne ovat itse aiheutettuja eivatka sinallaan liity mitenkaan sivuihin. Ihan tiedoksi etta asiaton vaite haittaohjelmista tarkasti spesifioituna kuten tuo omasi, jota myos naemma copy&paste menetelmalla levittelet niin on hieman laitonta. Tuossa asiassa ainakin sina olet viestin lahettajana vastuussa. Muuten jos haluat kysya jotain niin vastaan mielellani.

• haukilawyer

tappaa haukia, tappajaihminen puri haukea!

Saisi hauki syödä parisataa ihmislasta niin tilit edes vähän tasoittuisi.

• Keijotus

Takki auki täältä tulee hauki joka susta tykkää..

• pyöristyttävää

muutoksen ollesa meneillään hauekki saattaa kasuaa
        hain kokoseks,en oo vielä käyny uimasa kertaakaan.

• Yualle

tekee "mukavata" jälkeä :)

• jätkä olisi

yrittänyt itsemurhaa,mutta ei onnistunut..ensi kesänä sitten taas,eihän tappajahai iske kahta kertaa samana vuonna..entäs pillu

• hui hai hauki

Joo no haukien elämäntehtävä onkin yrittää tappaa ihmisiä, hui, varokaa...

Hohhoijjaa.. :D

• Siis miten hauet
        jätkä olisi kirjoitti:

yrittänyt itsemurhaa,mutta ei onnistunut..ensi kesänä sitten taas,eihän tappajahai iske kahta kertaa samana vuonna..entäs pillu

voi ees yrittää itsemurhaa? Uiko ne jonkun takapuoleen ja tukehtuu?

• Jääman
        Siis miten hauet kirjoitti:

voi ees yrittää itsemurhaa? Uiko ne jonkun takapuoleen ja tukehtuu?

Hauki voi yrittää itsemurhaa uimalla täydellä vauhdilla suoraan rantaa kohti ja jos hyvä tuuri käy niin hauki onnistuu pääsemään kuivalle maalle.

• ...

Nyt olisi tärkeää tietää oliko isä yön-Timo!

• heihoihauki

• jännittäjä.
        heihoihauki kirjoitti:

Mitähän musiikkia on laiturilla laulettu..

http://www.youtube.com/watch?v=BBDxDBPtndM

Mullakin on aina pieni jännitys kun uin järvessä...

• kauhiaaaa
        jännittäjä. kirjoitti:

Mullakin on aina pieni jännitys kun uin järvessä...

esim australiassa pureksii 8metrisiä valkohaita ..siin ei jalasta jää paljoa jäljelle.. ollaa nyt tyytyväisiä ettei meidän vesistöissä tuon kummoisempia "vaaroja" ole.

• Jääman
        kauhiaaaa kirjoitti:

esim australiassa pureksii 8metrisiä valkohaita ..siin ei jalasta jää paljoa jäljelle.. ollaa nyt tyytyväisiä ettei meidän vesistöissä tuon kummoisempia "vaaroja" ole.

Jos 8 metrinen valkohai puree niin siinä menettää jalan lisäksi koko alavartalon ja siitä seuraa kuolema verenhukan seurauksena.
        Onneksi noin isot valkohait ovat harvinaisia koska yleensä valkohait kasvavat korkeintaan 5 metrisiksi.

• varmaankin

on ollut tarkoitus herättää huomio siihen jos rannalla kuitenkin sattuisi niitä isompiakin kaloja uimaan. Miettikääpä mihin kohtaan nuo hauen hampaat olisivat osuneet pienessä lapsessa ja mitä olisi voinut sattua. Onni että isä osui tielle.

• Heh!

Hauki tavoitteli matoa, muttei ihan yltänyt.

• onnettomuudessa

Onneks ei napannut mistään ylempää !

• Piraja on kala

Ei minuakaan ole koskaan käärme purrut, joten paska juttuja käärmeen vaarallisuudesta.

• KOSTO ELÄÄ!!!!

nyt on kyllä saatana sen verran sympaattinen tapaus että käyn verkottamassa kaikki veikkolan järvet 100mm riimulla!!!!!!!!!!!!!!

• hehheee

ei tartte särkijärvestä, siel kun on pelkkä särkiä tunnetusti ^^

• inhoa uimisesta jos ei pelkää mitään! Jeesus voi otta pois pelon !!

• K0uhia

"Muru hei takki auki, täältä tulee hauki joka susta tykkää..." :D

Jatkakaa.

• tappajakultakala-

Montakohan ihmistä on hauki tappanut vuosien saatossa? En muista ainuttakaan tapausta.

• Kake Singers lauloi aikanaan Tappajahauki, tappajahauki, suu on sillä auki...

• Jääman

• kamalaa kuraa

• Mukavasti,

hauen purema tulehtuu.

• MarikoJou

Takki auki, täältä tulee tappajahauki, joka susta tykkää..

• 30

30 vuotta olen uistellut ja varmaa tänä aikana olen saanut haukia parisentuhatta kiloa, ja puremia on tullut irrotellessa haukia koukusta kuule melkoisesti, yksikään ei ole tulehtunut. Moni haava ylsi jopa luuhun asti kun tuli taisteltua yli 10 kiloisen kalan kanssa.

Mutta otetaampa sitten paljon pienempi kala, jonka ei purema mutta piikin pisto tulehtuu melkein satavarmasti näillä helteillä.
        Se kala on piskuinen kiiski.
        Tämän aloituksen voisi poistaa, luotsaa täysin turhaa pelkoa.
        Kyse on hauesta ei krokotiilistä.

• 17

En ole sitä joukkoa joka on kusetettavaksi syntynyt.

• muistelia
        17 kirjoitti:

En ole sitä joukkoa joka on kusetettavaksi syntynyt.

siitähän on jotain 5 vuotta kun jotain pikkupoikaa puri hauki pottuvarpaaseen

• >Rudeboy<

kannattaa varoa haukia. Ei ole vaimo uiskennellut tissit paljaana järvessä sen jälkeen kun hauki kävi kiinni. http://www.livesexcam.fi/tissit.php näin tuollakin eräällä purujäljet tisseissä, en tiedä sitten mistä oli tullu

• Rahaa?

Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.

Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
        Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

Saako tästä oikeasti rahaa?
        Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Tänä sivusto todella toimii. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)

Minne se raha sitten saadaan?
        Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

http://www.tendollarclick.com/index.php?ref=vilz

Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.

• leboril55
    • Tappoiko se jonkun?

Vai että ihan tappajahauki.

Kas, kun ei tappajasika.

• mölö

Miesten kantsii pitää uikkarit jalassa.

• kysymysmerkki?

..........TAPPAJAHAUKI ISKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MUHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KUKA ON SEURAAVA UHRI? VAROKAA, TAI KUOLETTE! MUHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sori.... oli ihan pakko.......

• Up!

Up!

• LÄPPÄLäBbÄ

Multa puras kerra särki varpaan irti en oo sen jälkee enää uinu järves.

• 2013 hauki

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! TÄMÄ ON AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄÄ!!!

• Haita näkyvissä

Kuulin että hai oli tavattu itämerellä. Ei sielläkään voi enää uida!

• legenda jo eläessään

Missä vitussa on hirviökuha?

• Lapin-jättihauki

Hieno homma, että tämä "Lapissa" saatu 16,54 kg painoinen jättihauki päästettiin takaisin vapauteen. Aika puisevaa kalaruokaa noin isosta hauesta enää saakaan.
      http://tinyurl.com/yb2ab4re

Edes järveä ei kerrottu, että minkä nimisestä vesistöstä tuo nostettiin. Oliko se lopulta edes Lapin alueelta lainkaan. Jos oli isompi vesistö, niin sen vesistön nimen olisi voinut kyllä mainitakin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe