pahamaineisin kaupunginosa?

Poison

Mikä on pahamaineisin kaupunginosa pääkaupunkiseudulla? Minne ette muuttaisi? Minne muuttaisitte mielellänne? Kokemuksia eri alueista?

Päätin vain hieman kysellä kun olen Helsinkiin muuttamassa, vielä kun saisi töitä ja asunnon. :)

86

17268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vantaalainen

      Jakomäki, Vuosaari, Kontula...
      Noissakin asuu silti asuinympäristöönsä tyytyväisiä ihmisiä.

      • vesku

        Vuosaaren uudessa osassa, eli metroasemasta etelään kohti aurinkolahtea, on uusia, hienoja ja varsinkin meren rannalla kalliitakin asuntoja. Paljon lapsiperheitä. Se ympäristö on oikein viihtyisä. Useiden ns. ongelmalähiöiden tosielämä on usein mainettaan paljon parempaa.


      • 885

        HEIKINLAAKSO.TIKKURILA.ALA - MALMI. OULUNKYLÄ. PÄHKINÄRINNE.MYYRMÄKI.ETELÄ - HAAGA.MANKKAA.OLARI.TAPIOLA.KAMPPI.LAUTTASAARI.POHJOIS - HAAGA < ASUMIS OIKEUS ASUNTO. PAJAMÄKI < VUOKRAASUNTO.ETELÄ - HAAGA < ASUMISOIKEUSASUNTO.
        KONALA < AS ASUNTO.JA SITTEN PUNAVUORI JOSSA TULISI VESIVAHINKO JA JOSTA MUUTTAISIN SITTEN ROIHUVUOREEN.


      • Koko Helsinki on surkea paikka asua. Toista se on lapualla, isot puheet pienet munat


      • slummit.ei.kiinnosta

        Kuulemma venäjälläkin asuu ympäristöönsä tyytyväisiä ihmisiä. En silti muuttaisi sinne.


      • Vesimies84
        Skörde kirjoitti:

        Koko Helsinki on surkea paikka asua. Toista se on lapualla, isot puheet pienet munat

        Yhdyn tuohon ''Koko Helsinki on surkea paikka asua''. Lapuasta en tiedä kun ei ole
        kokemusta. Jotenkin tuntuu siltä kuitenkin että Kehä III:n ulkopuolella avautuu
        eteen aidompi Suomi, että Helsingissä eletään jotain rags to riches elämää illuusioineen
        ja äänestetään Kokoomuksen puupäät valtaan leikkauspolitiikan tuomine ongelmineen,
        vrt. Juhana Vartiaista hänen typerine linjauksineen.

        Helsingin kulttuurilautakunnassa saisi olla enempi draivia, tekemisen
        meininkiä, mallia voi ottaa Tukholman kulttuurilautakunnalta. Brežneviläinen
        pysähtyneisyyden aika ei mielestäni sovi luomaan tunnelmaa Helsinkiin
        kunnallispolitiikassa, enemmän pitää olla luovia ja kehittäviä suunnitelmia
        Helsingin hyväksi, ei pelkkiä haihatteluja ja turhia lupauksia. Ympäristöpolitiikan
        ja kestävän kehityksen tulee olla nyt 1-prioriteetteja Helsingin kunnallispolitiikassa
        varhaiskasvatuksen, koulutuksen, työllisyyden sekä sosiaali- ja terveyspolitiikan
        ohessa.

        Myös helsinkiläiset itse vaikuttavat siihen jokapäiväisessä elämässään millainen Helsinki
        on 24/7, pessimismi ja kyynisyys eivät auta piirunkaan vertaa tässä asiassa. Nyt vahvasti
        näyttää siltä että brežneviläinen pysähtyneisyyden hegemonia on valtaamassa alaa
        Helsingissä ja ettei kuntalaisia kiinnosta paskaakaan missä jamassa heidän kotikaupunkinsa
        on milloinkin. Toteutus on vain vaisua ja ontuu, kun pitäisi olla enempi draivia ja ponnetta
        päätöksenteossa ja suunnittelussa Helsingissä. Tässä kohdin ei auta ollenkaan
        Kokoomuksen talous-, työllisyys-, sosiaali- ja terveyspoliittinen näkemys.

        Olis hyvä jos ultrakonservatiivit pysyis hyvin kaukana poissa Helsingin kaupunginvaltuustosta
        ja reformistit sais luonnostelmiaan eteenpäin käytännön tasolle Helsingissä.


      • Anonyymi
        Skörde kirjoitti:

        Koko Helsinki on surkea paikka asua. Toista se on lapualla, isot puheet pienet munat

        Haista vittu


    • sassa

      Töölööseen, Sörkkaan, Vallilaan, Oulunkylään, enkä moneen muuhunkaan kaupunginosaan. On kyllä aika haaveellista listata Helsinkiin muuttamana paikkoja mihin ei halua tulla, me muut ollaan tultu melkeinpä siihen kaupunginosaan, minne on päässyt...
      Ei taida stadissakaan olla varsinaisesti pahamaineista kaupunginosaa, mutta jos haluaa kaupunginosansa valita, kannattanee miettiä muita tärkeitä haluamiaan asioita, esimerkiksi luonnon- vai kauppojenläheisyys, hyvät julkiset yhteydet keskustaan vai hyvä ajoreitti kotoa töihin omalla autolla tms. Laita haluamasi asiat tärkeysjärjestykseen ja unohda hyvä tai huone "maineisuus".

      • Poison

        ...että on pitkälti kiinni mistä onnistuu kämpän saamaan. Kyselin kuitenkin mielenkiinnosta, niin että pahimpia paikkoja onnistuisin välttämään. Turvallisuus on yksi asia jota arvostan nimittäin. ;)


      • tita
        Poison kirjoitti:

        ...että on pitkälti kiinni mistä onnistuu kämpän saamaan. Kyselin kuitenkin mielenkiinnosta, niin että pahimpia paikkoja onnistuisin välttämään. Turvallisuus on yksi asia jota arvostan nimittäin. ;)

        Kontula, Jakomäki, siinä kaks paikkaa joihin mä en lähtis. Itse oon asunut jo 8vuotta Ruoholahdessa, tää on hyvä mesta kuten kaikki ihan keskustan paikat. Tääl on uusia taloja, kaikissa omat saunat ja helvetin hyvät yhteydet. Munkassa ja tölikässä kaikki talot on wanhoja, jos rempattu, TOSI kalliita. Lisäksi on vaikeaa saada asuntoa jos ei oo vakituista duunia, luottiksissa häikkää, 4kk:n vuokraa heti laittaa kii(2-3kk:nvakuus eka vuokra), ja jos kämppään on muitakin tulossa. Et loppupelissä saa olla tosi onnellinen jos saa asunnon juuri sieltä mistä hakee.


      • tyytyväinen Oulunkylässä

        Ihmettelin listallasi olevaa Oulunkylää, kun samalla annat ymmärtää arvostavasi esim. luonnonläheisyyttä ja hyviä liikenneyhteyksiä. Oulunkylässä niitä on ja paljon muutakin.


      • sassa
        tyytyväinen Oulunkylässä kirjoitti:

        Ihmettelin listallasi olevaa Oulunkylää, kun samalla annat ymmärtää arvostavasi esim. luonnonläheisyyttä ja hyviä liikenneyhteyksiä. Oulunkylässä niitä on ja paljon muutakin.

        kun muutaman kerran kulkee metrolla, niin ei muista liikenneyhteyksistä viitsi enää puhuakaan...
        omalla autolla tietysti voi liikkua joka paikasta, mutta liikenneyhteyksistä puhuttaessa käsitän julkisen liikenteen...
        Jokaisella asuinalueella asuu alueeseensa tyytyväisiä asukkaita, nämä lienee pitkälti makuasioita. Joten ei kannata loukkaantua, jos joku muu ei viihdy omalla asuinalueellasi...


      • Vesimies84
        tyytyväinen Oulunkylässä kirjoitti:

        Ihmettelin listallasi olevaa Oulunkylää, kun samalla annat ymmärtää arvostavasi esim. luonnonläheisyyttä ja hyviä liikenneyhteyksiä. Oulunkylässä niitä on ja paljon muutakin.

        Ja Oulunkylän urheilupuistossa on nähtävää, 1. Maailmansodan (1914-1918) juoksuhautalinjaa
        Urakkakujan kohdalla, joka lasketaan jo Itä-Pakilaan kuuluvaksi. Kaikki, vähäisetkin viheralueet
        Helsingissä ovat mulle tuikitarpeellisia, Viikissä tykkään lenkkeillä ja kulttuurinähtävyyksistä
        Suomenlinna on ehdoton jokakesäinen käyntikohde, Suomenlinnan muurilinja on 1740-1780-
        luvulta, Ruotsin vallan ajalta, muuten Suomenlinnassa on merkkejä v:lta 1809-1917, Venäjän vallan ajalta.

        Se vain että kun kävelee Tukholmassa Djurgårdenissa, niin rantaviivaa riittää ties minnekkä
        asti, ja vaikka on kaupungissa niin maisemat muuttuu maalaismaisiksi. Kävelin justiinsa nyt
        10.7. Djurgårdenissa kun olin matkalla Tukholmassa nyt 9.-13.7. Toinen paikka josta olen aina tykännyt Tukholmassa on Gamla Stan (Vanha kaupunki) värikkäine vanhoine kivitaloineen ja kirkkoineen, varsinkin Storkyrkan (Suurkirkko) v:lta 1279. Stockholm är förnämlig resmål i Norden!

        Kyllä, laitoin nimeni adressiin niin Keskuspuiston kuin Malmin lentokentän puolesta, Malmi
        menetetään, tälle emme mahda mitään, mutta Keskuspuisto on vielä harkinnassa, mutta
        tulipahan laitettua nimi adressiin myös Malminkin puolesta, Vartiosaaren rakennushankkeesta
        luovuttiin, säilyypähän siellä ne 1880-1890-luvulla rakennetut huvilat, myös Lammassaari ja
        Kivinokka ovat olleet rakennushankkeen uhan alla.

        Ihan ykkösmesta viheralueista Pääkaupunkiseudulla on mulle Nuuksio Espoossa, tulipahan uitua tuossa kesäkuun puolella Haukkalammessa siellä Nuuksiossa, aivan fantastiset maisemat ja lenkkeilymaastot ja grillikatokset Nuuksiossa, suosittelen kaikille kynnelle kykeneville Nuuksiota ja sitten siellä on vielä Luontotalo Haltia jonka yhteydessä on kahvila-ravintola.


    • qwe

      kaikki palvelut lähellä, hyvät yhteydet joka suuntaan(14 min Helsingin keskustaan, lähes kaikki kaukojunat pysähtyvät Tikkurilassa, lentoasemalla 10 min. matka) ja muutenkin ihan mukava paikka asua.

      Itse en muuttaisi Koivukylään, Mikkolaan, Hakunilaan, Jakomäkeen tai Kontulaan.

    • T.S.

      Minä en muuttaisi ainakaan Vuosaareen tai Kontulaan (Vantaan puolella en muuttaisi Länsimäkeen, Hakunilaan enkä Korson seudulle).

      Sen sijaan useimmat Helsingin läntisistä ja pohjoisista kaupunginosista on mielestäni ihan ok, kuten esim. Lauttasaari, Etelä-Haaga, Kannelmäen vanha osa tai Tapanila.
      Toki mieluiten muuttaisin Munkkiniemeen, mutta siellä tuo hintataso on jo melkoisen kova.

      • Meikäpoika

        Kehä kolmosen sisäpuolelle en menisi kirveelläkään, siellä on homoja , lesmoja , huoria ja huumehörhöjä iltaisin poliisien seassa


      • T.S.
        Meikäpoika kirjoitti:

        Kehä kolmosen sisäpuolelle en menisi kirveelläkään, siellä on homoja , lesmoja , huoria ja huumehörhöjä iltaisin poliisien seassa

        Vai että oikein lesmoja...


      • ei ole???
        Meikäpoika kirjoitti:

        Kehä kolmosen sisäpuolelle en menisi kirveelläkään, siellä on homoja , lesmoja , huoria ja huumehörhöjä iltaisin poliisien seassa

        Kerroppa välkky mistä olet, siellä ei sit ole luetteloimiasi henkilötyyppejäkö??


      • Bower man
        ei ole??? kirjoitti:

        Kerroppa välkky mistä olet, siellä ei sit ole luetteloimiasi henkilötyyppejäkö??

        Voe mahoto oon pönttö vuoresta haetooko se.

        Vua osoo olla mahtavoo!


      • Kehä3 huumestoppari?
        Meikäpoika kirjoitti:

        Kehä kolmosen sisäpuolelle en menisi kirveelläkään, siellä on homoja , lesmoja , huoria ja huumehörhöjä iltaisin poliisien seassa

        Suomessa ei sellaista kirkonkylää olekaan, josta ei homoja , lesmoja , huoria ja huumehörhöjä löytyisi. Huumeita voi nykyään puhelinsoitolla tilata mihin peräkylään tahansa. Niitä ei kehä 3 pysäytä.

        Samaa mieltä siinä, että poliisin saatavuus siellä kehä 3 ulkopuolella taitaa olla kehnompi?


      • Teillä on liikaa sossu pummeja ja tietenkin suomen suurin pummi laitos eduskunta


      • Vesimies84

        Eipä mua houkuttele oikein Lauttasaareen vaikka Esko Richard ''Riki'' Sorsa (1952-2106) kehui Lauttasaarta kun asui lapsuudessaan ja nuoruudessaan Lauttasaaressa. Eikä Kannelmäkikään
        oikein houkuttele vaikka käynkin silloin tällöin Kannelmäen kirjastossa piipahtamassa.
        Munkkiniemi kyllä voisin harkita asuinalueena, mun mutsi asui Munkkiniemessä
        Lokkalantiellä 50-luvulla ja mun yks miespuolinen duunikaveri asui Munkkiniemessä
        Tuulaspolulla ennen muuttoa 2006 Pohjois-Haagaan.

        Enempi mua houkuttelee mun faijan vanhat himahoodit Kumpulassa ja
        Toukolassa. Puutalo on aina presiis, ei tästä pääse mihinkään, ihan
        parhaat puutalot Vallilassa ja Käpylässä Helsingissä.

        Arabianrannasta Arabiankadulta on suora yhteys raitiovaunulla Kaivokadulle, muualla
        jos asuu Helsingissä, joutuu tulemaan ydinkeskustaan pienen mutkan kautta. Arabianranta
        yksi mahdollisista asuinalueista joissa näkisin itseni asumassa. Arabianrannasta on
        kätevä yhteys Viikin lenkkipoluille.


    • muija

      Vesalaa on kuullu kutsuttavan Helsingin muumilaaksoks. Sieltä saa aineita laidasta laitaan. Huumeiden käyttäjiä siel siis riittää. Ja jotai hulluja ampumavälikohtauksiiki siel kuulemma sattunu. Mut eiköhä jokaisesta kaupungin osasta jotai huonoo löydy...

      • Vesimies84

        Junkies goes to hell except not John ''Ozzy'' Osbourne,
        heavy metal music's one most famous and amusing
        superstar the last 50 years!

        Ozzy is today sober from drugs and alcohol.

        Bravissima Ozzy!


    • westend

      pahin paikka on ylivoimaisesti helsinki

      • Suomessa

        on stadi.


      • Vesimies84

        Nekruja, arabeja, romaneja, slaaveja yms.
        ja tähän vielä interracial love affairs, niin
        varsinainen sosekeitto on valmiina.

        Esitäpä valitusvirtesi Maahanmuuttovirastolle.
        Jussi Halla-aho painii näiden asioiden kanssa päivittäin,
        maahanmuuttoexpertti Helsingissä.

        Pölhöt kokoomuslaiset vallassa Helsingissä nyt kaudella
        2017-2021, Juhana Vartiaisen pölhöine esitelmineen.

        Nauttikaa nyt helsinkiläiset kun saitte arvoisenne
        Kokoomuksen valtuustoon vatuloimaan.

        Ja Ilkka Taipale ja Pentti Arajärvi muka eivät ole
        asian ytimessä. Taitaa ne kokoomusvaltuutetut
        olla täysin Nummisuutarit-tunnelmissa esitelmineen.

        Miten nuori popula, 1988-2005 syntyneet viitsitte
        elää ja asua Helsingissä, palveleeko Helsinki teidän
        tarpeitanne? Ei taida helsinkiläisillä olla huumorintajua
        ja itsekritiikkiä ollenkaan. Taisi Johan Alfred Tanner (1884-
        1927), Reino Helismaa (1913-1965) ja Kari Suomalainen
        (1920-1999) olla harvoja huumorintajuisia helsinkiläisiä.


    • nordsjö

      Edullisinta taitaa olla Kontulan suunnalla, mutta ei se ole ollenkaan niin paha alue kun luullaan. Itse siellä asunut eikä kertaakaan mitään ongelmaa. Puheet Vuosaaren pahuudesta on puppua!
      Mukavampaa aluetta saa hakea Hesasta! Vuosaaren Aurinkolahti vetää vertoja Kaivarin kauneudelle!
      Vuosaari on Helsingin ykkösalue. Kauppakeskus on uusi ja siisti ja koko sen ympäristö samoin, on kirjastot ja uimahallit/urheilutalot samassa nipussa kauppakeskuksen kanssa. Metrolla pääsee nopeasti Stadiin. Itäkeskus on kiven heiton päässä.

      Yleisesti voi sanoa että puheet monesta kaupunginosasta on periaatteessa puppua.
      Kun siellä asuu itse saa sen huomata.

      On aina itsestäkin kiinni millaisiin hankaluuksiin ajautuu ja missä tahansa voi sattua mitä tahansa.
      Suosittelen tekemään kiertoajelun eri kaupunginosissa sillä silmällä mikä miellyttää itseäsi!

    • KONTULA

      YLEISESTI OTTAEN PUHEET ERI KAUPUNGINOSIEN PAHAMAINEISUUKSISTA JUONTAA JONNEKIN HISTORIAN SIIPIEN HAVINAAN, EIVÄTKÄ PIDÄ HIRVEÄSTI PAIKKAANSA TÄNÄ PÄIVÄNÄ. KYLLÄ PUHEET KONTULASTA ON PAHEMPIA KUIN ITSE KONTULA. SAMOIN JAKOMÄKI, JAKOMÄKI ON KUIN MIKÄ TAHANSA LÄHIÖ SUOMESSA.
      RIIPPU AINA ITSESTÄ KUINKA KAIVAA VERTA NENÄSTÄ JOKA PAIKASSA. VARMASTI "PAHAMAINEISILLA" PAIKOILLA SAA ASUA TÄYSIN RAUHASSA, JOS EI ITSE AIHEUTA PROBLEEMAA, TIETENKIN JOKU HULLU VOI TULLA MISSÄ VAAN VASTAAN, MUTTA YLEISESTI OTTAEN KAIKKIALLA KAUPUNGISSA ASUU KAIKENLAISTA VÄKEÄ JA PÄÄASIALLISESTI SAA OLLA RAUHASSA JOKA PAIKASSA.

      MUISTA ETTÄ PUHEET ON PUHEITA JA SUOMESSA JUORUTAAN JA PUHUTAAN PASKAA AINA JA JUORUT LEVIÄÄ. SEKAAN VAAN!

    • 4375

      Olen asunut Kivikossa ja se on melkein Kontulaa. Mm. metrolle joutui aina menemään Kontulan läpi ja vaikka seutu on ihan rauhallista niin en viihtynyt. Lähes viikoittain sai lukea lehdestä levottomuuksista ihan nurkan takana ja se "ostari" on aivan hirveä, siellä näki monesti juoppoja ja jopa selvästi huumantuneita. Aika äkkiä muutin pois.

      Myöskään ei kiinnista Jakomäki, Myllypuro ym.

    • Kottby

      Pahin kaikista on Käpylä. Siellä ex-taistolainen kulttuuri- ja taidejengi pitää naapurustoa kauhun vallassa. Dokailevat ja paukuttelevat bemareidensa ovia niin lujaa, että heikompia hirvittää. They´ll get You wasted!

      • Vesimies84

        Onneksi mä en kuulu taistolaisiin, ja taistolaisia oli enempi 60- ja 70-luvun
        taitteessa, Yleisradiokin oli politisoitunut tuolloin, nyt nuo tuolloin nuoria
        olleet ovat jo 60-79 vuotiaita senioreja, kuten Pirkko Saisio, Rea Mauranen,
        Sinikka Sokka, Erkki Saarela, Sulevi Peltola, Arja Saijonmaa, Kristiina Halkola,
        Kaisa Korhonen ja Kaj Chydenius.

        Onhan se näin että samanmielisiä kuin vaikkapa Karri ''Paleface'' Miettinen,
        Jukka ''Jukka Poika'' Rousu, Matti ''Asa'' Salo ja Janne ''Raappana'' Pöyhönen
        on joissain määrin lisääntynyt Helsingissä, miehiä ja naisia, mutta esim.
        Palefacella on ihan fiksuja mielipiteitä, vaikka jotkut mieltääkin Palefacen
        pelkäksi vasemmistolaiseksi protestilaulajaksi. Nyt olisi tilausta protestilauluille
        mutta ei löydy tarpeeksi protestilaulajia, sillä protestilaulujen kulta-aika oli
        60-, 70- ja 80-luvulla á la Antti ''Irwin Goodman'' Hammarberg ja Petri ''Pelle
        Miljoona'' Tiili.


    • Markus

      Miks sä oot tänne muuttamassa, jos sul ei oo täällä duuniakaan? Eikä ilmeisesti puolisoa, jos ei oo kämppääkään?
      Haja-asuta Suomi-neitoa mieluumin jäämällä virkeään kotikuntaasi asumaan ja työskentelemään.

      • Poison

        Helsingissä on enemmän mahdollisuuksia, ja nuori kun olen tahdon kokeilla asumista erilaisissa ympäristöissä. Kokemusta on jo kahdesta kaupungista ja yhdestä kylästä. Helsinkiin olen halunnut muuttaa jo vuosia, ja nyt kun vihdoin opiskelut eivät enää pidätä mua, olen vihdoin muuttoaikeissa tosissaan.


      • Vesimies84

        Itse voin sanoa koko ikäni Helsingissä asuneena, että nykyään tuntuu kiusalliselta
        olla Helsingissä, en osaa selkeästi kertoa mikä mua vetää Kehä III:n taikka Suomen
        rajojen ulkopuolelle, varmaan se kuuluisa lausahdus ''vaihtelu virkistää''. Kukaan
        mun lähipiiristä ei oikein tahdo ymmärtää miksi näen Helsingin nykyään mörkönä,
        varmaan siksi kun epämääräiset juopponarkkari-porukat pyörii päivittäin Helsingin
        rautatieaseman liepeillä ja minkä olen ikäväkseni pannut merkille niin 1980- ja 90-luvulla
        syntyneet nuoret helsinkiläisnaiset ovat ihan kummallisia, eivät kelpuuta mun seuraa
        vaan painelevat matkoihinsa, heidän ilmeensä ovat kieltäviä, kiusaantuneita/ärsyyntyneitä
        taikka pelästyneitä vaikka olisivat kuinka hyvännäköisiä ja hoikkia naisia parhaassa iässä,
        niin siltikin käyttäytyvät kuin mitkäkin friikit. Relaisivat enempi nuoret naiset hitto
        soikoon ja hymyilisivät enemmän ja olisivat vastaanottavaisempia. Kanssasisarensa
        Etelä-Euroopassa ovat kuitenkin paljon rennompia ja iloisempia.

        Liika uutisointi Helsingin tapahtumista taikka sosiaalisista ongelmista saa mut vain
        pahalle tuulelle nykyään, en siis kauheasti viihdy Helsingissä, juuri 9.-13.7. Tukholmassa
        käydessäni pienellä matkalla, voin todeta että Tukholmassa oli enemmän draivia
        kuin Helsingissä ikänään, tuntuu että Helsinki elää tällä hetkellä brežneviläistä
        pysähtyneisyyden aikaa, ei osata oikein kehittää Helsinkiä kukoistukseen, turisteja
        kyllä lappaa Helsinkiin, varsinkin Kauko-idän suunnalta Kiinasta ja Japanista, mutta
        tämä ei vielä riitä, Helsingin kulttuurilautakunnan pitää entistä enemmän terhakoitua
        ja keksiä keinoja miten tarjota paikallisille ja turisteille mielekästä ohjelmaa. Tällä hetkellä
        toteutus on vaisua ja ontuu. Joku Helsingin HC-fani lyttää tietysti alta aikayksikön
        mun teoriat siitä että Helsinki olisi täysin paska mesta elää ja asua. Itse en tunnustaudu
        Helsingin HC-faniksi, en vain helposti saa kiksejä Helsingistä tai näiden seikkojen
        takia en saa kiksejä Helsingistä, kun en ole palkkatyössä eikä ole puolisoa eikä lapsikatrasta,
        niin päivät tuppaa menemään mulla himassa paikoillaan olemiseen taikka kaupungin
        kaduilla haahuilemiseen vapailla.

        Toivon kyllä että Helsingin päätäntäelimissä olisi enemmän draivia, nyt Sote
        hiertää myös Helsinkiä, jos Helsingin Kokoomus vie sen yksistään läpi, omannäköisen
        luonnostelman Helsingissä, ei hyvää seuraa ainakaan huonompiosaisille osaa
        kuntalaisista. Tämä on jo pöyristyttävää että vammaisten asuntoloita Helsingissä yritetään
        kilpailuttaa ja palvelu huonontuisi näissä asuntoloissa, ohjaajamääriä asuntoloissa
        vähennettäisiin pakon edessä, että miettikää tarkkaan ketä äänestätte seuraavissa
        kunnallisvaaleissa 2021, sillä nyt 2017 äänestitte Kokoomuksen enemmistönä
        valtuustoon päättämään asioista.


    • Aina hyvällä alueella

      Ja minähän en maalaisten Helsinki-ennakkoluuloja rupea pönkittämään. Surkeinkin kaupunginosa Helsingissä on tilastojen valossa hyvinvoivampi kuin suomalainen kunta keskimäärin. Jotkut alueet saavat jo aiheetta kumuloituvaa huonoa mainetta. Parjatuissakin paikoissa on paljon hyviä asioita.

      Alueet ovat erilaisia, toiset merellisiä, toiset urbaania elämää sykkiviä, toiset asuntokannaltaan moderneja, toisissa toimii elävä yhteisöllisyys, toisissa linnoittaudutaan seinien sisään piiloon naapurien "minun-mersuani" himoavilta kateellisilta katseilta ja toivotaan ettei naapuria olisikaan...

      Ihmiset ovat erilaisia. Riippuu aika paljon itsestäsi ja myös lompakostasi missä haluat tai voit asua. Naapurikateellisten ökykaupunginosissa en tykkäisi asua. Samoin uudet amerikkalaismalliset "omakotialueiden matot" autotalleineen ovat mielestäni epäurbaaneja ja sieluttomia, kaupunkikulttuuriin sopimattomia vierekkäisten yksityisalueiden ghettoa. Sellaisia kyllä on eniten jossain Espoossa ja Kuopion uudisalueilla.

      Äläkä muuta Helsinkiin työn toivossa. Sellaisia täällä on jo liikaa. Muuta vasta kun työn olet löytänyt.

      • Poison

        ...ja siellä niitä tuntuu olevan eniten. En tosin pelkästään töiden takia muuta, vaan koska pidän Helsingistä ja tahdon sinne, riippumatta siitä tahdotko sinä minua sinne. :P Helsingissä on enemmän mahdollisuuksia, ja tahdon kokeilla asumista ylipäätään erilaisissa ympäristöissä. Monia monia syitä muutolle.


    • Tervehenkiset ihmiset kunniaan

      Epäaitojen teeskentelijöiden pesä. Siellä saa puhua vain iloisista asiosta. Jos olet suoraselkäinen ja rehellinen ihminen, vältä Espoota.

      • Vesimies84

        Vältän... ei houkuttele yhtikäs Espoo vaikka Sellossa käynkin
        pyörähtelemässä Leppävaarassa (Prisma, Citymarket,
        Sellon kirjasto taikka Sello Rex leffateatteri), se Albergan kartano on
        ainoa hieno rakennus koko Leppävaarassa, silloin tällöin
        kuljen Tapiolan metroaseman kautta joko Kamppiin taikka
        Rautatieasemalle.

        Tässä kuva Albergan kartanosta Espoon Leppävaarassa

        http://static.panoramio.com/photos/large/76308010.jpg


    • Kauniaiaslainen

      PAHAMAINEISIN ON KORSO vantaalla ja paras ja arvostetuin on KAUNIAINEN(espoon sisällä pieni oma kaupunki)Se on ihanaa omakotitaloaluetta ja pieni järvi ja kaikkee muuta kivaa,tääl on enimmäkseen kalliita omakotitaloja,ja vuokraasunnotki on aika kalliita mutta paikka on nii hyvä että ei oo valittamista.
      KAikki espoolaiset haukkuu kauniasista koska on nii kateellisii ku ei oo ittellään varaa asuu täällä ja sanoo et tääl on pelkkii sveduja joita tääl kyl on mut yhtä paljon ku kaikis muiski paikois pk-seudul.TÄÄLTÄ löytyy myös halvempia vuokra-asuntoja .JA vielä juna-asemasta se on tosi ruma ja antaa huonon kuvan kauniaiesta ja myös koko keskusta antaa huonon kuvan mutta tää on paratiisi.helsinkii pääsee junalla 15 minuutissa ja bussilla puoles tunnis joten ei tää kovin landel oo vaikka tääl onki rauhallista.

    • Vastenmielinen paikk

      Kyllä pahamaineisin on tätä nykyä Vuosaari. Karmea lähiö, ahtaasti rakennettu, asukkaat mitä ovat, ei parkkipaikkoja, uimarannalla ulostetaan veteen kun vessaa ei osata käyttää, jengejä pyörii puukkoineen ja niitä saa pelätä, metroasemalla hampuusit pummaavat tupakkaa ja vetävät turpaan jos ei satu polttamaan.

      En ikipäivänä muuttaisi sinne karmeaan ghettoon, joskus siellä tuli asuttua mutta myin äkkiä kämpän pois kun tajusin mihin homma on menossa, tämä oli jo yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä.

      Kauheaa on meno siellä päin!

    • siellä aina "ystäviä

      Jos aiot juoda itsesi hengiltä Suomessa jonkinlaisessa porukassa, muuta itä-Pasilaan.

      • Vesimies84

        Itä-Pasila... yäk!

        Luonnostelma Itä-Berliinistä suomalaismaisemassa,
        toinen samanlainen on Merihaka.

        No thanks for me!


    • Vastemiel. paikka

      Kyllä pahamaineisin on kallio, narkkeja, paskannetaan rappukäytäviin, asuntolat ja muut hörhöt, narkkijengit pyörii puukkoineen ja pummaavat tupakkaa, vetävät turpaan, piebet lähikaupat ryöstetään aseiden kanssa ym huumeneuloja on puistot ja rappukäytävät täynnä. En ikinä enään muuttaisi sinne karmeaan ghettoon, asuin siellä 90 luvun puolivälissä ja pahemmaksi on vain mennyt.
      Karemaa on meno siellämiel

      • Vesimies84

        Hah hah... Kalliohan nykyään raggarien ja hippien kaupunginosa, kun se
        oli vielä 1900-1950-luvulla tavallisten työssäkäyvien palkansaajaperheiden
        kaupunginosa, on kyllä Kallion maine duunarikaupunginosana menneen
        talven lumia. Presidenttimme Tarja Halonen sekä näyttelijä Leena Uotila
        ovat ponnistaneet kuuluisuuteen Kalliosta.

        Kalliossa enemmistönä nykyään varmaan tuensaajia kuin tavallisia
        työssäkäyviä palkansaajia. Kallion tuensaajaporukalle maistuu sitten
        alkoholi ja huumeet, muusta ei niin väliä. Se Kallion kirkko v:lta 1912
        on kyllä hieno, ehkä Kallion hienoin rakennus, on tullut käytyä kirkossa
        sisällä, ja tykkään siitä Kallion kirkon ent. kirkkoherrasta Teemu Laaja-
        salosta, joka on nykyään Helsingin piispa, jotain hyvääkin sentään
        Helsingissä tämä Teemu.

        Miten onkaan näin että ruoka, alkoholi taikka huumeet onkin joidenkuiden
        intohimo koko elämän aikana, eikö voisi keskittää elämänsä johonkin
        fiksumpaan kohteeseen kuin ruoka, alkoholi ja huumeet, vaikka ruoka
        onkin meille ihmisille jokapäiväistä polttoainetta. Liialinen syöminen
        lihottaa liikaa annosteltuna kun se on jo rajatonta itse syömärillä.

        Kyllähän narkkarit ovat sellaisessa käymistilassa koko ajan että parempi
        vältellä niitä katukuvassa Helsingissä, ei tiedä vaikka hyökkäävät kesken
        kaiken kimppuun ja pahoinpitelevät, siinä voin minä tai joku muu joutua
        teho-osastolle tikattavaksi ja sairaalasänkyyn makoilemaan taikka pahimmassa
        tilanteessa kärrätään suoraan ruumishuoneelle.

        Tämä on sama tilanne kuin Helsingin kulttuurilautakunnalla, Helsingin
        sosiaali- ja terveystoimen pitää myös terhakoitua ja pistää hihat heilumaan.

        Hippeihin mulla ei ole vastaanpanemista, ovat rentoa porukkaa mutta
        joillakin hipeillä kuuluu kannabiksen taikka marijuanan polttelu, jotka eivät
        taas ole mun juttuja, vaikka silloin tällöin olenkin tölkillisen taikka lasillisen
        olutta taikka siideriä taikka lasillisen viiniä taikka sampanjaa juonutkin, en
        luokittelisi itseäni himojuopoksi, alkoholi ja huumeet eivät ole ne mun
        elämänsisältöjä. Taidan olla enempi tylsää seuraa juoppo- ja narkkaripo-
        rukoissa kuin hilpeetä seuraa heille.


    • Laatua arvostava.

      Vuosaari on viihtyisin. Enemmän hyvää kuin missään muulla alueella. Meri,rannat, luonto, monipuoliset palvelut, hyvät liikenneyhteydet, toimiva julkinen liikenne.

      Kallio huonoin alue. Haisee pahalle ja näyttää pahalta koko paikka. Kaikki kurjuus on sinne keskittynyt. Ihmettelen ihmisiä, jotka asettuvat sinne asumaan. T

      • Faktaa pukkaa

        Parkkihalli suljetaan ilkivallan takia:

        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/parkkihalli_suljetaan_ilkivallan_takia_vuosaaressa/

        Aurinkolahtelaisten on käytävä pyörittämässä parkkikiekkoa neljän tunnin välein aina puoleen yöhön saakka sakon uhalla:

        http://www.adressit.com/aurinkolahden_parkkipaikat

        Vuokrakasarmeja rakennetaan luvatun päiväkodin paikalle: "Yksi päiväkotitontti luovutettiin isolle vakuutusyhtiölle poikkeuskäytännöllä vuokratalon rakentamiseen"

        http://palveluverkko.hel.fi/kerro-mielipiteesi/sosiaalipalvelut/paivakotiin-panostettava-aurinkolahdessa

        Sikuripuistosta tullut käymälä ja uimarantaan ulostetaan:

        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/vessojen_ja_roskisten_puute_rassaa_asukkaita_aurinkolahdessa/


    • Kyllästynyt.

      Ikivanhan 2 vuotta vanhan linkin taas kaivanut tämän linkin, idiootti se parkkihalli on jo käytössä( ja Uimaranta linkkisi oli myös 2 vuoden takaa.
      Kenenkään ei tarvitse pyöritellä mitään parkkikiekkoja ja talojen alakerrassa on asukkailla parkkihallit. Kallion Hilda-Rane laittaa tänne ikivanhoja linkkejä, joita jo vuosia postaillut, eikä ymmärrä lukemaansa, kun asuu kallion slummissa.

    • Faktaa pukkaa
    • Faktarane
    • All together now
      • Hyvä linkki

        Rankkaa tekstiä. Ensin kallis asunto eliittialueelta ja oma jälkikasvu joutuu kouluun juuri sieltä minne ei missään nimessä heidän haluaisi joutuvan.

        Hurjaa luettavaa.


    • Lisitia
    • Plinkplonk

      Kuusisaari, lähes jokainen asukas on jossain vaiheessa ollut poliisin kanssa tekemisissä

    • Hämppäri

      Itä-Helsinki kaiken kaikkiaan on huonoa kaikkialla missä on metrorata. Ei ihme että espoolaiset jaksoivat vastustaa niin pitkään. Katsokaa nyt Itäkeskusta, Myllypuroa ja muita. Vuosaari rappioitui kauttaaltaan metron tulon jälkeen.

      • Ämppäri

        Mitäs vikaa esim. Kulosaaressa on? Siis muuta kuin sijainti Itä-Hgissä metroradan varrella.


      • Vesimies84

        Eikös enempi somalit, arabit ja Suomen romanit kansoita Vuosaaren
        metroaseman liepeitä, mitä olen pannut merkille Vuosaaressa käydessäni,
        mielenkiinnostaolen jokusen kerran käväissyt Vuosaaren kirjastossa,
        tykkään enempi Uutelan lenkkipoluista ja merimaisemista, Uutelassa
        silmät ja mieli lepäävät vaikka eteen avautuukin keskisuuri Vuosaaren satama.
        Halajan aina veden äärelle, vienoja laineita on mukava kuunnnella rannalla.

        Tästä huolimatta vaikka tykkäänkin Uutelasta, Vuosaari asuinalueena ei
        houkuttele minua sinne asumaan.


    • koiruus

      Itse asun torkkelinmäellä (32v) EI koskaan mitään ongelmia ei siis ikinä

      • Vesimies84

        Mun mutsini mutsin mutsi ja faija asuivat jo 1900-luvun alussa
        siinä Hämeentie 25:n paikalla jossa nykyään sijaitsee Alepa,
        sitä puutaloa kutsuttiin Piikiksi, ja se puutalo purettiin v.
        1963 pois kerrostalon tieltä.


    • Eiralainen

      En mielelläni muuttaisi Bulevardin pohjoispuolelle

    • mil5

      hassu ketju. Jos oma pää on kunnossa kaikista lähiöistä löytää helposti hyviä puolia. Naapurit voi toki rassata, mutta kantakaupunkilainenkin voi olla häiritsevä naapuri.

      Itä-Helsingissä mukavasti merellisyyttä ja palveluja, mm hyvät kirjastot. Paljon hyvin voivaa ja -tienaavaa porukkaa siellä seassa.

      En mäkään enää kyllä Harjutorille Sörnäisiin muuttais, mutta joku viihtyy aivan varmasti just sellaisessa tunnelmassa.

    • ei hesaan ei ei

      KOKO HESA on surkee ja vaarallinen. Asun täällä vain pakosta ja muuttaisin pois, jos voisin.

      Ns. kantakaupunki, joss pikkasen varakkaammat asuu on ns. turvallista, koska pollarit on passissa. Vastakohta on ITÄ-hasa, jossa pollarit on mielummin muualla, kun passissa.

      Espoo, olis jo parempi hesaa, mut se on jo landea. SIbboo, siellä Harkimo rassaa purjevenettään. Vantaa lentokenttä ja muutenkin velkanen paikka. Tämän kolmikon kun välttää on jo hyvä.

      • Vesimies84

        Älä muuta viserrä, mä yhdyn täysin sun kirjoitelmaan,
        mä vielä toistaiseksi nuorehkona miehenä ihmettelen
        nuorten helsinkiläisnaisten tietynlaista asennevammaa
        suhteessa miehiin. Luulevat että jokainen vastaantuleva
        mies kadulla on joko pahoinpitelijä, raiskaaja, kiusaaja
        taikka mustasukkainen vainoaja. Ottaahan tällainen
        pattiin mua miehenä, ja vielä jos vastaantuleva nainen
        kadulla on vetävännäköinen ja hoikka ehkä sopivan
        lihaksikas treenailtuaan kuntosalilla eikä ole suihkinut
        puoli pulloa parfyymia vaan tuoksuu sopivan viehkeältä
        ja raikkaalta, niin avot!

        Itsellä ei ole elämänkumppania, mutta olis kiva olla sellainen
        tässä elämänvaiheessa jo, edes läheisyyttä, seksiä ja
        mielenkiintoisia juttutuokioita jonkun naisen kanssa, olkoon
        sitten suomalainen taikka ulkolainen, kumpikin käy ja kriteerinä
        että pitää kropastaan huolta, että ruoka ja alkoholi eivät ole
        intohimo tälle naiselle.
        Joku sellainen Sari Havas/Kirsti Kuosmanen/Anna-Leena
        Härkönen/Milka Ahlroth/Kirsi Salo/Katariina Kaitue/Laura
        Malmivaara/Saija Lentonen/Mira Luoti/Jessica Grabowsky/
        Irina Vartia/Krista Kosonen/Anna Paavilainen/Jasmin Hamid/
        Jannika B/Katri Ylander/Tiia Elg/Essi Hellén/Alina Tomnikov/
        Suvi Teräsniska/Janni Hussi/Johanna Puhakka-tyyppinen nainen.

        En oo päässyt kärryille millaisia naiset olivat Helsingissä
        mun faijan aikana vv. 1954-1960, olivatko paljon positiivi-
        semmalla asenteella liikkeellä kuin nykypäivänä. Elämä
        oli tuolloin tietty yksinkertaisempaa ja karua verrattuna
        nykypäivän yltäkylläiseen, ähkyyn, teennäiseen,
        kopeaan, takakireään, melankoliseen, satyyri/nymfi/casanova-
        ja helppoheikki-elämään verrattuna.


    • Tsadilainen jytky

      http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/tunnistatko_nama_kurvin_siwan_ryostajat/

      Kantakaupungin kallio lienee pahamaineisin kaupunginosa, myöskin vaäkivaltatilaston kärjessä, ei ole poliiseja passissa kun narkit ryöstelee Siwoja, taisi olla 4:jäs alueen Siwan ryöstö tänä vuonna, Haloo!
      Kallio on narkkareiden paikka, siellä ei juuri varakkaita asu, asukkaat pelkäävät, kun näitä sattuu ja sattuu..

    • Bankkiiri

      Kulosaari oli joskus 50 vuotta sitten paremman väen aluetta. Nyt normi Itä-Helsinkiä, metroasemaa kannattaa illalla välttää jos vain voi.

    • Kaktusjack

      Asun kalliossa ja rahaa on!

    • mdn1

      Täytyy sanoa, että aika tynnyrissä kasvanut pitää olla jos Helsingissä oikeasti pelottaa. mitenkähän tuollaiset ihmiset pärjäisivät jossain todellisessa suurkaupungissa, jollaista Suomessa ei ole?

      • Vesimies84

        Niin tai pistetään 15-16-vuotiaat teinit metsäretkelle pystyttämään
        telttaa ja nuotiota sytyttämään, ei tulis mitään, koko retken ajan vain
        valittaisivat ja haluaisivat takaisin Helsingin kiireeseen ja hulinaan.

        Onneksi mun serkku (mies), mua 13 vuotta vanhempi, on oikeasti ollut
        kiinnostunut erämiestaidoista jo monen vuoden ajan, jo nuoruusvuosilta
        saakka ja on säilyttänyt tämän harrasteen aikuisiälle saakka. Serkkuni tietää
        miten nuotio sytytetään, teltta pystytetään, kala perataan ja miten toimitaan
        karhun kanssa kohdatessa metsässä.

        Tärkeitä taitoja eräretkelle mentäessä.


    • jannebii

      En mistään hinnasta muuttaisi mihinkään mihin kulkee metro. Tuo kaikenmaailman hämäräsakkia ja haisevia somppuja sekä muuta muukalaista. Ratikalla ja mersulla mennään kotiin.

      • Vesimies84

        Hah hah... Tukholmassa sentään on kattavampi metroraidelinja ollut jo v:sta
        1950 lähtien, Helsingissä metroraidelinja on ollut yhdensuuntainen sen koko
        olemassaolon ajan v:sta 1982 lähtien, Euroopan vanhimmat metroraidelinjat
        löytyvät Lontoosta v:lta 1863 ja Pariisista v:lta 1900. Itse tykkään enempi
        raitiovaunuista Helsingissä, onhan näitä ollut jo v:sta 1891 lähtien Helsingissä,
        vanhin kulkuvälinen Helsingissä.

        Itse asiassa, useimmat supisuomalaiset metrolla matkustajat näyttävät
        joko väsyneiltä, myrtyneiltä taikka omiin ajatuksiinsa vaipuneilta, jos
        siellä jotkut pitää mekkalaa niin nekrut, arabit sekä Suomen ja Romanian
        romanit, supisuomalaiset eivät juurikaan puhua pukahda, varsinkin supisuo-
        malaiset nuoret naiset vaihtaa paikkaa jos satun vilkaisemaankin heihin
        päin jos ovat vetävännäköisiä ja vieläpä hoikkia naisia kyseessä ollen. Kumma
        ilmiö, mutta näin tämän olen havainnoinut metrolla kulkiessa, poikkeuksen
        tekee sitten supisuomalaiset juopot ja narkkarit jotka kylläkin pitävät
        mekkalaa metrovaunussa, muuten supisuomalaiset matkustajat joko ovat
        väsyneen, myrtyneen, surumielisen, ärtyneen näköisiä eivät puhua pukahda
        yhtikäs mitään taikka ovat vaipuneet omiin ajatuksiinsa taikka näpyttelevät
        hurjaa vauhtia kännyköitänsä matkan aikana.

        Ei mahda mitään, tällaista on meno ja meininki Helsingissä.


    • sdgsdgsdgsa

      Töölö tai Punavuori. En missään nimessä muuttaisi kumpaankaan paikkaan.

      • Vesimies84

        Mä taas tykkään Eirasta ja Ullanlinnasta, mutta tulotasoni niukkuus ei
        riitä maksamaan asuinhuoneistoa Eirasta saatika Ullanlinnasta, eli joku
        persaukisten lähiö se on mun asuinpaikkani. Eira ja Ullanlinna huokuaa
        enempi ranskalais-italialaistyylistä erotiikkaa kuin sitten joku tylsä
        tavislähiö kuten Itäkeskus, Vuosaari, Mellunmäki, Kontula, Pihlajamäki,
        Malmi taikka Myyrmäki jotka jo pelkällä olemuksellaan viestittävät
        ''tervetuloa pienituloisten, tuensaajien, yh-mutsienm, mamujen ja
        sinkkujen paratiisiin''.


    • lärpäke

      Kuka näitä vanhoja viestejä jaksaa nostaa, voi itkun vattu

      • Matti Wirta

        EU vaatii yksityistämään kuntien vesihuollon, kaukolämmön, satamat jne. – Ollaanko taas EU-kriittisiä?
        Kuntaministeri Virkkunen kertoi Keskisuomalaisessa 29.12.2012: "EU vaatii, että kuntien täytyy yhtiöittää sellaiset toiminnot, jotka toimivat markkinoilla. Yhtiöittämistä tullaan ministerin mukaan esittämään ainakin vesihuollossa, energiatoiminnoissa, työvoimapoliittisessa aikuiskoulutuksessa sekä satamissa ja kuntien ruokapalveluissa.

        Kuntaministerin mukaan ”Kunnat ja markkinat -tematiikka tulee olemaan keskeinen osa myös valmisteilla olevaa kuntalain kokonaisuudistusta”. Näin siis kuntaministeri joulukuussa 2012. EU:n vaatimusten mukainen hallituksen esitys tulee kevään 2013 aikana. Esitys tullee vaikka kevättä ei tulisikaan.

        Vesihuolto on elintärkeä palvelu. Sen ja kuntien hallussa olevan teknisen perusrakenteen yksityistäminen on vakava asia. Tämä kokonaisuus on jäänyt näihin asti hallituksen muun kuntasekoilun varjoon.

        Aiemmat kokemukset julkisten palvelujen yksityistämisistä kertovat mitä on tulossa. Maksut nousevat ja kasvavista maksuista suuri osa päätyy ulkomaisten suuryritysten ja –sijoittajien taskuihin. Kansa maksaa ja päättäjät levittelevät käsiään: ”Ei me muuten, mutta kun EU vaatii. Ja kun siellä nyt ollaan…”.

        Mahatma Gandhi sanoi Intian asemasta Britannian siirtomaana seuraavaa: ”Maan vaikein ongelma oli siirtomaa-asema, johon sisältyi sekä poliittinen että myös taloudellinen riisto. Niiden vuoksi kehitys ei ollut mahdollinen monella muullakaan alalla yhteiskunnassa.”

        Suomen poliittinen ja taloudellinen riisto on todellisuutta. Ja aivan kuten ennen Intiassa, kehitys ei ole riistetyssä maassa mahdollista monella muullakaan alalla yhteiskunnassa.

        Kansalaisten enemmistö ei tuota riistoa hyväksy. Monet kokevat kuitenkin voimattomuutta. Mitä oikeasti voi tehdä? Ainakin voi arvostella. Ja siihen on syytä yllin kyllin. EU-kriittisyys on melkein kaikkien huulilla.

        On huomionarvoista, että sellainen EU-kriittisyys, johon ei sisälly vaatimusta EU:sta eroamiseen, auttaa nykyisen politiikan jatkumista. Ja tällä hetkellä kaikki eduskuntapuolueet ovat sillä kannalla, että EU:sta ei pidä erota. Tällä hetkellä Suomen suurin puolue, joka vaatii Suomen eroamista EU:sta, on Itsenäisyyspuolue.

        Muutos maamme poliittiseen ja taloudelliseen riistoon tulee sen jälkeen, kun päätösvalta maamme asioihin palautetaan Brysselistä Suomeen. Tämän muutoksen tekeminen on suomalaisten käsissä. Sitä voi auttaa vaikkapa vaatimalla kansanäänestystä EU-jäsenyydestä


    • Lapset ensin

      Paloheinään en muuttaisi koska siellä budjaa tosi pimee pappa.

    • stadilaine

      Vantaa on pahamaineisin kaupunginosa.

      • Vesimies84

        Mielenkiintoisimmat käyntikohteet Vantaalla ovat Ilmailumuseo
        ja Tiedekeskus Heureka, muuten Vantaa ei houkuttele ainakaan mua.


      • Vesimies84

        Ai niin ja unohtui historiallisista käyntikohteista
        vielä Vantaan Pyhän Laurin kirkko 1450-luvulta,
        Pääkaupunkiseudun vanhimpia rakennuksia Espoon
        tuomiokirkon (1485-1490) ohella.


    • Liikaaväkivaltaa yöl

      Keskustassa taxujonossa yöllä saa pelätä henkeään.

      Ei enää viitsi mennä keskustan raflohin.

      Missä POLIISIT ? ? ?

    • PALOHEINÄ PARAS HESA

      Olen lapsuuteni asunut Fredalla mitä rakastan ylikaiken!
      Sitten Kalliossa, ei hyvä, ei paha ?
      " Alppilassa, ihan kiva
      ". Espoo, Iivisniemi, kiva ja rauhallinen
      ". Espoo, Kivenlahti, ihan kauhea !
      ". Etelä Haaga, ihana, rauhallinen
      ". Pohjois Haaga, kiva, rauhallinen
      ". Paloheinä, paras Fredan jälkeen, rauhallinen, ei mamuja, turvallinen lapsi-
      perheille, harrastukset: lapsille hieno partio, Keskuspuisto:talvella hiihtoladut,
      Luistelukenttä sekä upea pulkkamäki. Kesällä: pyöräily-sekä juoksumaastot
      Keskuspuistossa, tietysti kaikkeen liikuntaan, Golf-kentät,Jäähalli, ala-aste,
      ylä-aste koulut ja kirkko. Luonto: lintujen laulu, metsä eläimineen.
      Kirjasto, S-Market ja Alepa. Hyvät liikenneyhteydet keskustaan n.20 min.
      Eipä voi parempaa ympäristöä enää toivoa, jos kaupungissa haluaa asua!

    • Nainen..4

      Mä oon asunut nyt Töölössä, Kaivopuistos, Munkkiniemessä, Lauttasaaressa sekä Ullanlinnassa ja tällä hetkellä Jätkäsaaressa. Kaikki ihan mukavia. En kyl muuttais ainakaa mielellään Kontulaa tms sinne päin. Jos ois pakko nii ei mua pelottais tai mitää mut kyl mä mielummin tääl Jätkäsaares asun.

    • Rrff

      Miksi ihmeessä kaivetaan esille keskustelu, joka on aloitettu huhtikuussa 2004?

      Taitaa olla taas kuplan tekosia, vai mitä Nainen..4?

    • Kallionkeisari

      Samaa mieltä, mutta toisaalta en muista asuiko Timo Soini jo silloin Espoossa. Kun kysymys koski pääkaupunkiseutua, niin vastaan Espoo! Loikkari vie aina maineen asuinseudultaan.

      • Anonyymi

        Suosittelen, Punavuori sai minut onnelliseksi. Vaimo muutti sinne ja nyt mun elämä hymyilee.


    • Anonyymi

      Savonlinnan nätki

    • Anonyymi

      Hesan keskusta.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe