Alotus kuin

Nittaminax

alotus tuntuu kelpaavan nykyjään, kun on niin vähän porukkaa palstalla. Ainakin minulle, siis tulee luettua jokaikiken minkä joku vaan keksii tännekin pistää.
Kuis muilla. Tämäkin nyt vaan oli päähänpisto ajankuluksi. :))

22

300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin harvoin palstalla, että ei tule luettua kuin sieltä täältä joitain aloituksia. Taitaa tää helle verottaa kirjoittajiakin, mutta kunhan Syksy saapuu ja illat hämärtyy, niin eiköhän palsta vilkastu huomattavasti :)

• juu ei ole sinua pitkiin aikoihin näkynytkään. Helle ja kesälomat verottavat toki kävijöitä ja kirjottajia. Pahus kun itse ei voi lähteä mihinkään kun ei ole paikkaa minne menisi. No ensikuussa varmaan vilkastuu, kun koulutkin alkavat. :) tarkoitan että myös lomat muillakin.

• Nittaminax kirjoitti:

juu ei ole sinua pitkiin aikoihin näkynytkään. Helle ja kesälomat verottavat toki kävijöitä ja kirjottajia. Pahus kun itse ei voi lähteä mihinkään kun ei ole paikkaa minne menisi. No ensikuussa varmaan vilkastuu, kun koulutkin alkavat. :) tarkoitan että myös lomat muillakin.

nyt onneksi hiukan pilvisempi päivä ja taitaa 30 astetta jäädä ylittämättä, vettäkin saattaa sataa jossain vaiheessa. Trombit ovat hiukan olleet riesana näillä seuduilla, mutta onneksi toi järvi on halkonut ukkospilvet tähän saakka ja yhtään ukkosta ei ole tullut suoraan päälle. Lähimmät trombit ovat riehuneet ihan muutaman kilometrin (2-3km) päässä. Melkoista tuhoa ovat saaneet aikaan, kattoja lähtenyt ja puita kaadellut laajoilta alueilta.
        Mä oon kalastellut kaverin kans liki pari viikkoa. Ollaan pidetty iskukoukkuja järvessä ja saalistakin tullut ihan kivasti liki 30 Haukea. Isoimmat 8kg ja toissailtanen 9,2kiloinen "vesipeto" lähti kuivalle maalle meidän mukana :)) Lappiin hilloja poimiin ois ollut monta tahtojaa, mutta ei oikein nappaa lähtä jängille kulkemaan, vaikka ei siellä liian kuumaa olis, kun luntakin nakkas Leville ja Enontekiölle ihan maahan asti.

• kerbiili62 kirjoitti:

nyt onneksi hiukan pilvisempi päivä ja taitaa 30 astetta jäädä ylittämättä, vettäkin saattaa sataa jossain vaiheessa. Trombit ovat hiukan olleet riesana näillä seuduilla, mutta onneksi toi järvi on halkonut ukkospilvet tähän saakka ja yhtään ukkosta ei ole tullut suoraan päälle. Lähimmät trombit ovat riehuneet ihan muutaman kilometrin (2-3km) päässä. Melkoista tuhoa ovat saaneet aikaan, kattoja lähtenyt ja puita kaadellut laajoilta alueilta.
        Mä oon kalastellut kaverin kans liki pari viikkoa. Ollaan pidetty iskukoukkuja järvessä ja saalistakin tullut ihan kivasti liki 30 Haukea. Isoimmat 8kg ja toissailtanen 9,2kiloinen "vesipeto" lähti kuivalle maalle meidän mukana :)) Lappiin hilloja poimiin ois ollut monta tahtojaa, mutta ei oikein nappaa lähtä jängille kulkemaan, vaikka ei siellä liian kuumaa olis, kun luntakin nakkas Leville ja Enontekiölle ihan maahan asti.

soi tossa niin ahkeraan etten kerennyt heti vastaamaan. En ole edes uskaltanut katsoa mitä meidän mittari näyttää, mutta aivan varmasti liikaa ja tulee tuskainen yö jälleen kerran.
        Ai teil oli trompeja..onkos ne samoja ku ne syöksyvirtaukset mistä täs yks päivä luin. Siinä puuta kaatu ja kattoja taisi lennellä.

Miten mä olen aina luullut että iskukoukkuja voi käyttää vaan talvella, avannossa. No taas opin uutta ja isoja haukija olet saanut.
        Hilloista en tykkää jostain kumman syystä lainkaan. Niissä on liian isot ne siemenet kai.

• Nittaminax kirjoitti:

soi tossa niin ahkeraan etten kerennyt heti vastaamaan. En ole edes uskaltanut katsoa mitä meidän mittari näyttää, mutta aivan varmasti liikaa ja tulee tuskainen yö jälleen kerran.
        Ai teil oli trompeja..onkos ne samoja ku ne syöksyvirtaukset mistä täs yks päivä luin. Siinä puuta kaatu ja kattoja taisi lennellä.

Miten mä olen aina luullut että iskukoukkuja voi käyttää vaan talvella, avannossa. No taas opin uutta ja isoja haukija olet saanut.
        Hilloista en tykkää jostain kumman syystä lainkaan. Niissä on liian isot ne siemenet kai.

just tuolla Kaustisilla raveissa toissa viikonloppuna, oli hyvä ettei silloin toi trombi osunut sinne keskustaan, kun oli vielä festifaalitkin menossa ja kylässä varmaan kymmenentuhatta turistia omien lisäksi.
        Juu, pystyy niillä iskukoukuilla sulissa vesissäkin pyytään ja me kehiteltiin sellainen koho systeemi, missä kala pääsi uimaan kohon kanssa siihen tartuttuaan. Pariin kertaan oli koho jo hukassa, mutta löytyi lopulta kuitenkin pitkällisen etsimisen jälkiin vesikasvien joukosta. Jännää hommaa se on ja veneessä oli hetken ahdasta, kun koukkaa sinne metrisen Hauen jalkojen väliin :))

• kerbiili62 kirjoitti:

just tuolla Kaustisilla raveissa toissa viikonloppuna, oli hyvä ettei silloin toi trombi osunut sinne keskustaan, kun oli vielä festifaalitkin menossa ja kylässä varmaan kymmenentuhatta turistia omien lisäksi.
        Juu, pystyy niillä iskukoukuilla sulissa vesissäkin pyytään ja me kehiteltiin sellainen koho systeemi, missä kala pääsi uimaan kohon kanssa siihen tartuttuaan. Pariin kertaan oli koho jo hukassa, mutta löytyi lopulta kuitenkin pitkällisen etsimisen jälkiin vesikasvien joukosta. Jännää hommaa se on ja veneessä oli hetken ahdasta, kun koukkaa sinne metrisen Hauen jalkojen väliin :))

No onneksi ei sinne se trompi yltänyt. Ootas ny..kaustisilla raveis. Eiks olis ollu kivempaa käydä siel oulus kuninkuusraveissa, vai oliks ne siel.
        Oliks ne iskukoukut muuten luvanvarasia? Jotenkin mulla on sellanen muistikuva, mutta mua pikkusen hymyilyttää mielikuva ku kaks ukkoo pikkuvenees isojen haukien kanssa. :))

• Nittaminax kirjoitti:

No onneksi ei sinne se trompi yltänyt. Ootas ny..kaustisilla raveis. Eiks olis ollu kivempaa käydä siel oulus kuninkuusraveissa, vai oliks ne siel.
        Oliks ne iskukoukut muuten luvanvarasia? Jotenkin mulla on sellanen muistikuva, mutta mua pikkusen hymyilyttää mielikuva ku kaks ukkoo pikkuvenees isojen haukien kanssa. :))

kyllä lähempänä, mutta olin siellä -94 kunkkareissa ja Äimäraution rata on ahdas paikka järjestää moisia skaboja, niin jätin suosiolla ravit väliin. Muuten kyllä käyn normiraveissa Oulussa useinkin. Mun mielestä vielä oikeat Hevoset sai tittelinsä. Seurasin toki ravit teeveestä, sen verta kovasti mua noi "konimuskaakkimukset" kiinnostaa ja ompa mulla ollut muutama omakin ravuri jokunen vuosi sitten :)

Pitää noille koukuille olla valtion kalastuskortti ja järven paikallislupa maksettuna. Mulla ei ollut edes kumppareita jalassa, vaan olin shotsisillaan sandaaleilla varustautuneena toin viimoisen isomuksen kanssa taistelemassa. Oli vähällä haukata jalkaterän suuhunsa, mutta onneksi ei niin käynyt :))

• kerbiili62 kirjoitti:

kyllä lähempänä, mutta olin siellä -94 kunkkareissa ja Äimäraution rata on ahdas paikka järjestää moisia skaboja, niin jätin suosiolla ravit väliin. Muuten kyllä käyn normiraveissa Oulussa useinkin. Mun mielestä vielä oikeat Hevoset sai tittelinsä. Seurasin toki ravit teeveestä, sen verta kovasti mua noi "konimuskaakkimukset" kiinnostaa ja ompa mulla ollut muutama omakin ravuri jokunen vuosi sitten :)

Pitää noille koukuille olla valtion kalastuskortti ja järven paikallislupa maksettuna. Mulla ei ollut edes kumppareita jalassa, vaan olin shotsisillaan sandaaleilla varustautuneena toin viimoisen isomuksen kanssa taistelemassa. Oli vähällä haukata jalkaterän suuhunsa, mutta onneksi ei niin käynyt :))

voinut rupatella pitempäänkin, mutta ei silleen uskalla, ettei joku hyökkää kimppuun, et kaksistaan vaan pidetään chattia. :)) raveissa kävin viimeksi joskus 25-30 vuotta sitten.
        Voinhan tuota kertoakkin että kenen kanssa. Pikku-penan joka oli täs karpon ohjelmassakin viimeviikolla ja tais kuolla kesäkuussa.

• riippuu fiiliksistä,mitä lukee.Joskus ei oikein kiinnosta mikään ja toisinaan taas lukee kaikki.Nyt loma-aikaan on tullut enempi luettua aloituksia. Mukavaa,että aina niitä joku keksii..:))

• nyt tuntuu ettei ketään oikein kiinnosta mikään.
        Katselin ukkostutkaa ja edelleen se sadealue taitaa kiertää ainakin tämän pääkaupunkiseudun, mutta ei voi mitään.

• Nittaminax kirjoitti:

nyt tuntuu ettei ketään oikein kiinnosta mikään.
        Katselin ukkostutkaa ja edelleen se sadealue taitaa kiertää ainakin tämän pääkaupunkiseudun, mutta ei voi mitään.

on vaa hetkittäistä hiljaisuutta...:Porukka lataa akkuja ja tulee takas entistä energisempänä..:))

Hitsi,ku täällä on ollu koko päivän pilvistä.Mä nii tykkäisin köllöttää auringon paisteessa..:(

• mii-su kirjoitti:

on vaa hetkittäistä hiljaisuutta...:Porukka lataa akkuja ja tulee takas entistä energisempänä..:))

Hitsi,ku täällä on ollu koko päivän pilvistä.Mä nii tykkäisin köllöttää auringon paisteessa..:(

kun on pitkä kuuma kesä!!

Loman pahus vaan pääs loppumaan.

Nyt taas ulos ja uimaan, ei jaksa palstailla.

:D

• minttupuu kirjoitti:

kun on pitkä kuuma kesä!!

Loman pahus vaan pääs loppumaan.

Nyt taas ulos ja uimaan, ei jaksa palstailla.

:D

menossa viimenen lomaviikko...Ääh..Mä haluan,että kesä jatkuu ikuisesti ja loma kans..:(

• pidot paranee, eikös sitä niin sanota :)
      Mä tulin ihan vaan sua moikkaamaan ja sanomaan, että kesän kärkitulos syntyi tänään,
      äsken oli 34.4 c varjossa ja voipa se siitä vieläkin nousta.
      Ai että on ihanaa ;))

• mää kuolen muutenkin. Taidan muuttaa joko meidän kellariin tai sit suihkun alle, ei tällasta kukaan kestä.
        Ihan oikeesti....*niiskuttaa*

• Nittaminax kirjoitti:

mää kuolen muutenkin. Taidan muuttaa joko meidän kellariin tai sit suihkun alle, ei tällasta kukaan kestä.
        Ihan oikeesti....*niiskuttaa*

Huomenna on vielä kuumempaa, sitten helpottaa, ehkä ;(
        Kyllä me tämä kestetään, ei nyt lannistuta enää tässä vaiheessa.
        Itketä ei ainakaan, pyyhi nokkasi ja ole kuin nainen :)

• Anceli kirjoitti:

Huomenna on vielä kuumempaa, sitten helpottaa, ehkä ;(
        Kyllä me tämä kestetään, ei nyt lannistuta enää tässä vaiheessa.
        Itketä ei ainakaan, pyyhi nokkasi ja ole kuin nainen :)

et huomenna olis tääl vielä lämpimämpää, siis tääl espoos. *vetää köyttä puunoksaan*

• Nittaminax kirjoitti:

et huomenna olis tääl vielä lämpimämpää, siis tääl espoos. *vetää köyttä puunoksaan*

että täällä meillä saattaa olla vieläkin kuumempaa, en mä Espoosta osaa sanoa mitään.
        Sun mielenterveytes kannalta toivon, ettei siellä ole edes näin kuumaa kuin tänään.
        Heti se köysi pois, ei puita saa kiusata tuolla lailla, halaat nyt sitä ja pyydät nätisti anteeksi =)

• Anceli kirjoitti:

että täällä meillä saattaa olla vieläkin kuumempaa, en mä Espoosta osaa sanoa mitään.
        Sun mielenterveytes kannalta toivon, ettei siellä ole edes näin kuumaa kuin tänään.
        Heti se köysi pois, ei puita saa kiusata tuolla lailla, halaat nyt sitä ja pyydät nätisti anteeksi =)

*kuivaa räkäsen nenunsa enkelin hihaan ja halaa kapista katajaa*
        Anteeksi pyytää hän.

• Nittaminax kirjoitti:

*kuivaa räkäsen nenunsa enkelin hihaan ja halaa kapista katajaa*
        Anteeksi pyytää hän.

pyyhkiä se nokka mun hihaani, taas pitää mennä mekko pesemään ;(
        Kataja, oot sä ovela peijooni :))
        Saat kuitenkin anteeksi, kunhan ei heti toistu, seuraavan kerran saat piiskaa.

• Anceli kirjoitti:

pyyhkiä se nokka mun hihaani, taas pitää mennä mekko pesemään ;(
        Kataja, oot sä ovela peijooni :))
        Saat kuitenkin anteeksi, kunhan ei heti toistu, seuraavan kerran saat piiskaa.

se hiha nyt sattu olemaan lähempänä, mulla kun ei ole mitään päällä edes mihin pyyhkii. :/
        Juuh..noi kuuset on niin korkeita että en mää niihin kurkota ja toi kataja oli niin sopivan matalalla et siihen mää kapsahdin. :))

Piiskaa...se on jotenkin tuttu sana, mutta muista mistä...

• nmnmnmnnmm

Pitkään on ollut vaisua.

Onneksi lomakelit ovat loistavat joten voi maata auringossa eikä istua koneella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10044
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      41
      5454
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5033
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3861
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3423
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      46
      3266
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2936
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      74
      2693
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2613
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56