Ostin jalohortensian,light o day, menestyyköhän talven ulkona (maassa)? Onko kenelläkään kokemusta?
hortensia
6
807
Vastaukset
- Rovaniemi vai ...
Ja vyöhyke oli ...???
- ...
2 vyöh.
- aloittelevapuutarhur
En voi varmaksi sanoa, pensaan kuin pensaan pitäisi hyvin juurtua maahan, jotta selviää talvesta ylipäätänsä. Maan tarvitsee olla hapan, että hortensia viihtyy, ja ei saa päästä kuivumaan,eikä täten olla suuressa paahteessa. Typpilannoitusta ei millekään monivuotiselle puskalle enää anneta, että osaavat talvehtia.
Jalohortensian talvehtimisesta mulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa, nuo on puskista ylipäätänsä- ginney
Minulla on kaksi jalohortensiaa ulkona, tosin I vyöhykkeellä ja menestyvät hyvin. Tosin kun ne talvehtivat ulkona niin kukat ehtivät aueta vasta alkusyksystä. Jos ne pystyisi ottamaan esim. huhtikuussa vaikka kasvihuoneeseen, jossa ei lämpötila menisi pakkasen puolelle niin kukkisivat aiemmin.
Peittelen nuo syksyllä lehtikasalla ja keväällä ne lähtevät taas kasvuun, tosin leikkaan niistä ainakin kovan talven jälkeen aika paljon - kevyestä talvesta selviävät todella hyvin ja kukkiminenkin aikaistuu.
- muori malli 41
Minulla on ollut se viimetalven ilman pettelyä lumi oli van päällä ja nyt on yksi iso komea kukka ollut .asun eteläpohjan maalla .
- Alan ammattilainen
Jos asut II-vyökykkeellä, Jalohortenia voi menestyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2129180
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265928- 1024838
- 584823
- 833914
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743453- 573425
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262916Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502812- 432681