Ostin jalohortensian,light o day, menestyyköhän talven ulkona (maassa)? Onko kenelläkään kokemusta?
Vastaukset 6
- Rovaniemi vai ...
Ja vyöhyke oli ...???
- ...
2 vyöh.
- aloittelevapuutarhur
En voi varmaksi sanoa, pensaan kuin pensaan pitäisi hyvin juurtua maahan, jotta selviää talvesta ylipäätänsä. Maan tarvitsee olla hapan, että hortensia viihtyy, ja ei saa päästä kuivumaan,eikä täten olla suuressa paahteessa. Typpilannoitusta ei millekään monivuotiselle puskalle enää anneta, että osaavat talvehtia.
Jalohortensian talvehtimisesta mulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa, nuo on puskista ylipäätänsä- ginney
Minulla on kaksi jalohortensiaa ulkona, tosin I vyöhykkeellä ja menestyvät hyvin. Tosin kun ne talvehtivat ulkona niin kukat ehtivät aueta vasta alkusyksystä. Jos ne pystyisi ottamaan esim. huhtikuussa vaikka kasvihuoneeseen, jossa ei lämpötila menisi pakkasen puolelle niin kukkisivat aiemmin.
Peittelen nuo syksyllä lehtikasalla ja keväällä ne lähtevät taas kasvuun, tosin leikkaan niistä ainakin kovan talven jälkeen aika paljon - kevyestä talvesta selviävät todella hyvin ja kukkiminenkin aikaistuu.
- muori malli 41
Minulla on ollut se viimetalven ilman pettelyä lumi oli van päällä ja nyt on yksi iso komea kukka ollut .asun eteläpohjan maalla .
- Alan ammattilainen
Jos asut II-vyökykkeellä, Jalohortenia voi menestyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901338
- 45697
- 20649
- 53598
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit46577- 46569
- 76556
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132548- 41512
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan182500