Köyhät ovat onnettomia koska heillä on vähän rahaa. Jos he pääsisivät kunnon töihin rahaa olisi enemmän, olisivat onnellisempia. Raha siis tuo onnea.
Mitä enemmän rahaa sitä enemmän onnea. Maailman onnellisimmat ihmiset ovat miljardöörejä, heillä rahaa piisaa. Tavallinen keskituloinen ja edes ylempään keskiluokkaan kuuluva ei voi käsittää miten onnellisia he ovat.
Näin se siis todellakin on, raha tuo onnea, sen puute vähentää sitä. Jos taasen rahaa alkaa tulla ovista ja ikkunoista sisään lisääntyy onni!
Raha tuo onnea
95
3535
Vastaukset
- rahariitta
Raha lisää onnellisuutta mutta rajansa kaikella.
Jos sinulla ei ole rahaa edes välttämättömimpiin menoihin ja joudut aina pihistämään ja venyttämään senttiä ja valvomaan öitä miettien miten saat rahat riittämään ja mitä sitten tapahtuu kun jää tärkeät maksut maksamatta, silloin et todellakaan ole onnellinen.
Koko elämä menee siihen rahan puuttumisen miettimiseen.
Jos olet töissä ja saat sellaista palkkaa joka riittää elämiseen, sinun ei tarvitse miettiä koko ajan rahaa, sen puuttumista ja riittävyyttä.
Mutta jos rahaa tulvii ovista ja ikkunoista joku voi nostaa rahan itsessään elämän tarkoitukseksi. Alkaa rakastaa rahaa, säästää sitä sairaalloisesti ja pihdata ja kytätä jokaista senttiä.
Se ei ole onnea.
Joku voi seota liiasta rahasta niin että alkaa tuhota itseään esim. juopottelemalla ja huumeilla. Sekän ei ole onnea.
Raha on jossain määrin hyväksi mutta voi koitua liiallisena tuhoksi :)- Suomessa?
En nyt oikein ymmärtänyt kirjoitustasi. Tulot on sovitettava menojen mukaan, silloin rahat riittää ja saa yönsä oikein hyvin nukuttua. Vaikka olisi työtön, työkyvytön tai pelkästään työhaluton saa Suomessa sosiaaliturvalla kohtuullisen elintason kun sitä vertaa absoluuttiseen köyhyyteen joka tarkoittaa nälkää, asunnottomuutta ja hoitamattomia sairauksia. Kukaan suomalainen ei joudu nälkää näkemään, hänen sairautensa hoidetaan, lääkkeet maksetaan eikä kenenkään tarvitse paukkupakkasilla ulkosalla olla. Maailmanlaajuisesti ajatellen meidän köyhät elävät keskituloisen elämää. Kahdella ja puolella miljardilla ihmisella ei ole juoksevaa vettä eikä vessaa.
- $
Suomessa? kirjoitti:
En nyt oikein ymmärtänyt kirjoitustasi. Tulot on sovitettava menojen mukaan, silloin rahat riittää ja saa yönsä oikein hyvin nukuttua. Vaikka olisi työtön, työkyvytön tai pelkästään työhaluton saa Suomessa sosiaaliturvalla kohtuullisen elintason kun sitä vertaa absoluuttiseen köyhyyteen joka tarkoittaa nälkää, asunnottomuutta ja hoitamattomia sairauksia. Kukaan suomalainen ei joudu nälkää näkemään, hänen sairautensa hoidetaan, lääkkeet maksetaan eikä kenenkään tarvitse paukkupakkasilla ulkosalla olla. Maailmanlaajuisesti ajatellen meidän köyhät elävät keskituloisen elämää. Kahdella ja puolella miljardilla ihmisella ei ole juoksevaa vettä eikä vessaa.
Tämä yllä oleva vastaus on hyvä! Jokainen tietysti määrittelee ITSE, mitä on olla köydä ja mitä on olla rikas. Itse opiskelin muutama vuosi sitten ammattikorkeakoulussa. Sain opintotukea 200 euroa kuussa sekä asumistuen. Perheeseeni kuului tuolloin: aviopuoliso, kaksi lasta ja kissa. Meillä oli myös tv, tietokone ja muun muassa auto. Perheen tulot eivät olleet alle köyhyys rajan (1 dollari päivässä per pää), vaan saimme 1,6 Euroa päivässä. Hyvin opiskelut sujuivat ja nyt olen ollut jo muutaman vuoden valmis. Tuossa kirjoitettiin, että Suomessa pärjää hyvin sossun ja muiden Kela -tukien kanssa ja se on totta; miten esimerkiksi muuten romaanit tai helvein enkelit elävät muuta kuin yhteiskunnan tukien avulla. Itse suosittelen jokaiselle opiskelua 200 euroa kuussa; silloin todella oppii tuntemaan mitä on olla köyhä, eikä voi sanoa: "Pappa betalar". Mutta nyt kysymykseen: "Tuoko raha onnellisuutta?" Tuohon en osaa vastata, mutta kansantalouden isä Adam Smith sanoi, että talouden kasvu (rahan liike) tuo mukanaan hyvinvointia. Se onko hyvinvointi sama kuin onnellisuus on taas jokaisen ITSE päätettävä.
- €
$ kirjoitti:
Tämä yllä oleva vastaus on hyvä! Jokainen tietysti määrittelee ITSE, mitä on olla köydä ja mitä on olla rikas. Itse opiskelin muutama vuosi sitten ammattikorkeakoulussa. Sain opintotukea 200 euroa kuussa sekä asumistuen. Perheeseeni kuului tuolloin: aviopuoliso, kaksi lasta ja kissa. Meillä oli myös tv, tietokone ja muun muassa auto. Perheen tulot eivät olleet alle köyhyys rajan (1 dollari päivässä per pää), vaan saimme 1,6 Euroa päivässä. Hyvin opiskelut sujuivat ja nyt olen ollut jo muutaman vuoden valmis. Tuossa kirjoitettiin, että Suomessa pärjää hyvin sossun ja muiden Kela -tukien kanssa ja se on totta; miten esimerkiksi muuten romaanit tai helvein enkelit elävät muuta kuin yhteiskunnan tukien avulla. Itse suosittelen jokaiselle opiskelua 200 euroa kuussa; silloin todella oppii tuntemaan mitä on olla köyhä, eikä voi sanoa: "Pappa betalar". Mutta nyt kysymykseen: "Tuoko raha onnellisuutta?" Tuohon en osaa vastata, mutta kansantalouden isä Adam Smith sanoi, että talouden kasvu (rahan liike) tuo mukanaan hyvinvointia. Se onko hyvinvointi sama kuin onnellisuus on taas jokaisen ITSE päätettävä.
Suomessa köyhää ei ilahduta vesi ja vessa, ne ovat itsestäänselvyyksiä, johon kaikki ovat tottuneet. Ja SUOMESSA köyhyysrajalla eläminen tarkoittaa ihmisiä, joiden tulot ovat n. 1000 euroa kuussa. Hyvä $, montako "romaania" tai "helvein enkeliä" tunnet? Monet heistä ovat ansiotyössä. Ja onkohan se Kela, joka sinnkin lapsiesi lisät maksaa..
- Luuloa vain !
Suomessa? kirjoitti:
No, kyllä varmasti on sellaisia ihmisiä täällä suomessa, jotka joutuvat olemaan paukkupakkasilla ulkona, eli asunnottomathan yleensä on sellaisia. Vai onko suomesta tyystin kadonneet tälläiset, että kaikille on aina järjestetty lämpimät tilat missä saa oleskella ja nukkua rauhassa, että kas, kummaa itse olen kyllä sitä mieltä, että suomessa kaikille ei ole järjestetty näitä välttämättömimpiä asioita, joita kyllä tarvittaisiin juuri tämän kylmän ilmaston vuoksi, kun pakkaset voivat palelluttaa ihmisiä kuoliaiksikin.
- Mikä röyhkeys
€ kirjoitti:
Suomessa köyhää ei ilahduta vesi ja vessa, ne ovat itsestäänselvyyksiä, johon kaikki ovat tottuneet. Ja SUOMESSA köyhyysrajalla eläminen tarkoittaa ihmisiä, joiden tulot ovat n. 1000 euroa kuussa. Hyvä $, montako "romaania" tai "helvein enkeliä" tunnet? Monet heistä ovat ansiotyössä. Ja onkohan se Kela, joka sinnkin lapsiesi lisät maksaa..
Vai ei köyhää ilahduta vesi eikä vessa, itsestäänselvyyksiä, vai niin. Saatana mitä marisijoita, luxuselämääkö sitä veronmaksajien rahoilla pitäisi viettää?!
- Mikä röyhkeys
Luuloa vain ! kirjoitti:
No, kyllä varmasti on sellaisia ihmisiä täällä suomessa, jotka joutuvat olemaan paukkupakkasilla ulkona, eli asunnottomathan yleensä on sellaisia. Vai onko suomesta tyystin kadonneet tälläiset, että kaikille on aina järjestetty lämpimät tilat missä saa oleskella ja nukkua rauhassa, että kas, kummaa itse olen kyllä sitä mieltä, että suomessa kaikille ei ole järjestetty näitä välttämättömimpiä asioita, joita kyllä tarvittaisiin juuri tämän kylmän ilmaston vuoksi, kun pakkaset voivat palelluttaa ihmisiä kuoliaiksikin.
Jos Suomessa viettää paukkupakkasilla yönsä ulkona on se aivan oma valinta. Kaikille järjestetään vähintäänkin asuntolapaikka. Tosin jos asuntolan säännöt ei miellytä silloin on parasta pysyä poissa asuntolasta.
- olla !
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Jos Suomessa viettää paukkupakkasilla yönsä ulkona on se aivan oma valinta. Kaikille järjestetään vähintäänkin asuntolapaikka. Tosin jos asuntolan säännöt ei miellytä silloin on parasta pysyä poissa asuntolasta.
Jaa, onkohan nämä asuntolat ihan ilmaisia ?, että sinne pääsee kuka vain ?
Minun tietääkseni ne ovat maksullisia, ja niihin on joutuneet hieman toispuolen kulkijat, eli alkoholistit, narkkarit tai muuten vain huonontien kulkijat.
Itse olen kyllä tosiaan hieman erakko luonne, että asuntolat eivät tosiaan houkuttele, jos joskus joudun asunnottomaksi, että kyllä yritän elää ulkosalla, ja etsiä pulloja, että saa hieman ruokaa kaupasta ostaa, kun kerran ei silloin tarvitse näitä helvetin tukirahoja mistään papereilla hankkia näiden hyväosaisten sivistyneen elämäntason vaatimusten mukaisesti, että ei tarvi asumistukirahaa, eikä mitään muitakaan työttömyysrahoja tai edes sosiaalihuollon toimeentulotukeakaan, että silloin, kun elää asunnottomana, on elämä sellaista, että vain ruokaa on saatava, ja niihin nämä kerätyt pullot yleensä riittävät, että ei tule liikoja edes ostaneeksi, kun ei ole jääkaappia mihin niitä hamstrata !
Vai röyhkeäksi minua kutsut, ettäs kehtaat !, kuule kun asia on juuri päinvastoin, että teidänlaiset, jotka täällä kirjoittelevat, että miten on luksusta suomen köyhillä eläminen, niin sitä se ei ole, sillä nämä asiathan ovat toisten ihmisten keksintöä, eli olemme kasvaneet tälläiset asiat olemassaollen, eli ei ole kokemusta elää vaatimattomammissa olosuhteissa, mutta sehän ei tarkoita sitä, että emme osaisi asua vaatimattomimmissa, sillä ihminen on hyvin sopeutuvainen olento.
Mehän juuri yritämme tehdä kuten ympäristö ja järjestelmä sallii, joten jos järjestelmä ja ympäristö muuttuu, niin silloin meidän on muututtava mukana, sillä muutoin ei ole elinkelpoinen.
Minä muuttaisin heti vaatimattomiin olosuhteisiin, jos olisi rahaa tai joku kustantaisi nämä muutoksesta koituvat kustannukset, että minulle sopisi paskantaa vaikka maakuoppaan, ja elää vaikka teltoissa, kunhan niiihin saisi lämmityspuita hankittua, että lämpöä pitää olla talvella, että tarkenee nukkuakin. Olen köyhä, ja minulla ei ole omaisuutta, joten joudun asumaan kaupunkivuokra-asunnossa, jossa en tykkää yhtään hevon tippaa asua, että mieluimmin juuri asuisin jossain maaseudulla, jossa ei ole naapureita lähistöllä. Mutta köyhä joutuu pakosta asumaan siellä mistä asunto on annettu. ja, minkälaisia asuntoja olenkaan saanut asuttavaksi, niin en olisi uskonut, että moisia edes annetaan ihmisille asuttavaksi, että edes ehdotetaankaan sellaiseksi ! ! !, niin kyllä meitä köyhiä kohdellaan kuin emme ihmisiä olisi, että eläimiäkin monesti paremmin pidetään, että näin on asiat täällä hyvinvointi suomessa, että nämä hyvinvointi hyväosaiset ovat niin pirullista sakkia, että ette itse taida tajutakkaan ! ! ! !
Voi, voi, kun tätä juttua kyllä piisaisi, mutta kun en ole konekirjoitustaitoinenkaan, niin en jaksa suoltaa tätä paljoa, kun tuottaminen on erittäin työlästä, että rajansa kaikella ! - joopajoooo
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Vai ei köyhää ilahduta vesi eikä vessa, itsestäänselvyyksiä, vai niin. Saatana mitä marisijoita, luxuselämääkö sitä veronmaksajien rahoilla pitäisi viettää?!
haistapa vittu.
- Mikä röyhkeys
olla ! kirjoitti:
Jaa, onkohan nämä asuntolat ihan ilmaisia ?, että sinne pääsee kuka vain ?
Minun tietääkseni ne ovat maksullisia, ja niihin on joutuneet hieman toispuolen kulkijat, eli alkoholistit, narkkarit tai muuten vain huonontien kulkijat.
Itse olen kyllä tosiaan hieman erakko luonne, että asuntolat eivät tosiaan houkuttele, jos joskus joudun asunnottomaksi, että kyllä yritän elää ulkosalla, ja etsiä pulloja, että saa hieman ruokaa kaupasta ostaa, kun kerran ei silloin tarvitse näitä helvetin tukirahoja mistään papereilla hankkia näiden hyväosaisten sivistyneen elämäntason vaatimusten mukaisesti, että ei tarvi asumistukirahaa, eikä mitään muitakaan työttömyysrahoja tai edes sosiaalihuollon toimeentulotukeakaan, että silloin, kun elää asunnottomana, on elämä sellaista, että vain ruokaa on saatava, ja niihin nämä kerätyt pullot yleensä riittävät, että ei tule liikoja edes ostaneeksi, kun ei ole jääkaappia mihin niitä hamstrata !
Vai röyhkeäksi minua kutsut, ettäs kehtaat !, kuule kun asia on juuri päinvastoin, että teidänlaiset, jotka täällä kirjoittelevat, että miten on luksusta suomen köyhillä eläminen, niin sitä se ei ole, sillä nämä asiathan ovat toisten ihmisten keksintöä, eli olemme kasvaneet tälläiset asiat olemassaollen, eli ei ole kokemusta elää vaatimattomammissa olosuhteissa, mutta sehän ei tarkoita sitä, että emme osaisi asua vaatimattomimmissa, sillä ihminen on hyvin sopeutuvainen olento.
Mehän juuri yritämme tehdä kuten ympäristö ja järjestelmä sallii, joten jos järjestelmä ja ympäristö muuttuu, niin silloin meidän on muututtava mukana, sillä muutoin ei ole elinkelpoinen.
Minä muuttaisin heti vaatimattomiin olosuhteisiin, jos olisi rahaa tai joku kustantaisi nämä muutoksesta koituvat kustannukset, että minulle sopisi paskantaa vaikka maakuoppaan, ja elää vaikka teltoissa, kunhan niiihin saisi lämmityspuita hankittua, että lämpöä pitää olla talvella, että tarkenee nukkuakin. Olen köyhä, ja minulla ei ole omaisuutta, joten joudun asumaan kaupunkivuokra-asunnossa, jossa en tykkää yhtään hevon tippaa asua, että mieluimmin juuri asuisin jossain maaseudulla, jossa ei ole naapureita lähistöllä. Mutta köyhä joutuu pakosta asumaan siellä mistä asunto on annettu. ja, minkälaisia asuntoja olenkaan saanut asuttavaksi, niin en olisi uskonut, että moisia edes annetaan ihmisille asuttavaksi, että edes ehdotetaankaan sellaiseksi ! ! !, niin kyllä meitä köyhiä kohdellaan kuin emme ihmisiä olisi, että eläimiäkin monesti paremmin pidetään, että näin on asiat täällä hyvinvointi suomessa, että nämä hyvinvointi hyväosaiset ovat niin pirullista sakkia, että ette itse taida tajutakkaan ! ! ! !
Voi, voi, kun tätä juttua kyllä piisaisi, mutta kun en ole konekirjoitustaitoinenkaan, niin en jaksa suoltaa tätä paljoa, kun tuottaminen on erittäin työlästä, että rajansa kaikella !Jos on rahaa voi vuokrata asunnon. Jos rahaa ei ole antaa sosiaalivirasto maksusitoumuksen asuntolaan. Ketään ei talvella eikä edes kesällä jätetä ulkoruokintaan!
Se on aivan oma valinta jos tahtoo asua pakkasilla ulkona. Eiköhän asuntolat sinullekin alkaisi kelpaamaan kun muutaman kerran olisi yrittänyt rapussa nukkua. Nykyään monessa talossa vartijat tulevat yöllä häätämään asunnottomat ulos. Vaihtoehtoina lämmin asuntolan sänky tai kylmä pimeä katu, kumman ottaisit?
Muuta hyvä mies maalle, siellä on tyhjiä vuokrakämppiä vaikka millä mitalla. Mitä kauemmaksi menet sitä halvempaa. Joku asunnoton kaupunkilainen olisi iki onnellinen kun saisi asuntosi. Kaikki voittaisivat.
Olin 1990-luvun alun laman aikaan lähes vuoden työttömänä joten tiedän miten sosiaaliturva toimii. Ihan kohtalaisesti työttömänä pärjäsin, ei mitään luxuselämää mutta kaikkeen tarpeelliseen rahat riitti. Viina vie monen köyhän vähät rahat, sitten on pula kaikesta. Jos ei tolkuttomasti ryyppää riittää rahat. Jos ei riitä on se aivan omaa tyhmyyttä. - Nainen olen.
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Jos on rahaa voi vuokrata asunnon. Jos rahaa ei ole antaa sosiaalivirasto maksusitoumuksen asuntolaan. Ketään ei talvella eikä edes kesällä jätetä ulkoruokintaan!
Se on aivan oma valinta jos tahtoo asua pakkasilla ulkona. Eiköhän asuntolat sinullekin alkaisi kelpaamaan kun muutaman kerran olisi yrittänyt rapussa nukkua. Nykyään monessa talossa vartijat tulevat yöllä häätämään asunnottomat ulos. Vaihtoehtoina lämmin asuntolan sänky tai kylmä pimeä katu, kumman ottaisit?
Muuta hyvä mies maalle, siellä on tyhjiä vuokrakämppiä vaikka millä mitalla. Mitä kauemmaksi menet sitä halvempaa. Joku asunnoton kaupunkilainen olisi iki onnellinen kun saisi asuntosi. Kaikki voittaisivat.
Olin 1990-luvun alun laman aikaan lähes vuoden työttömänä joten tiedän miten sosiaaliturva toimii. Ihan kohtalaisesti työttömänä pärjäsin, ei mitään luxuselämää mutta kaikkeen tarpeelliseen rahat riitti. Viina vie monen köyhän vähät rahat, sitten on pula kaikesta. Jos ei tolkuttomasti ryyppää riittää rahat. Jos ei riitä on se aivan omaa tyhmyyttä.Voi, voi, kun en ole ensinkään hyvä ja vielä toiseksi en ole mieskään, että kirjoitukseni tietenkin voi tuolta vaikuttaa, mutta ihan nainen olen, ja ihan aikuinen sellainen, ja lapsiakin on tullut tehtyä, mutta nekin olen joutunut pois antamaan juuri johtuen huono-osaisuudestani.
Ei vuoden työttömyys ole mistään kotoisin, että antaisi aihetta kertoa, että hyvin heillä pyyhkii vaikka käyttäisi rahat vain hyviin hankintoihin jne.
Vai, että tyhmäksi kutsut, jos ei rahat riitä !, että miten ne saataisiin riittämään, jos on koko ikänsä niiden varassa ? - Vilperi.
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Niin köyhää ihmistä Suomessa ei ole ainuttakaan, etteikö sillä ole varaa maksaa kaikki ALVit ja ELVit, kun se jotain ostaa. Mitään ei nimittäin saa mistään mukaansa, ellei veroja maksa. Kaikki kantaa kortensa kekoon, kukin kykyjensä mukaan. Eiks nii??? Ei niinkään köyhä.
- Mikä röyhkeys
Nainen olen. kirjoitti:
Voi, voi, kun en ole ensinkään hyvä ja vielä toiseksi en ole mieskään, että kirjoitukseni tietenkin voi tuolta vaikuttaa, mutta ihan nainen olen, ja ihan aikuinen sellainen, ja lapsiakin on tullut tehtyä, mutta nekin olen joutunut pois antamaan juuri johtuen huono-osaisuudestani.
Ei vuoden työttömyys ole mistään kotoisin, että antaisi aihetta kertoa, että hyvin heillä pyyhkii vaikka käyttäisi rahat vain hyviin hankintoihin jne.
Vai, että tyhmäksi kutsut, jos ei rahat riitä !, että miten ne saataisiin riittämään, jos on koko ikänsä niiden varassa ?Yksinäiselle pitää jäädä asumismenojen, sähkön, lääkkeiden jälkeen 417,45 euroa kuussa käteen. Jos jää vähemmän saa toimeentulotukea. Kyllä sillä nälkä pysyy loitolla, vaatteita saa, kaikkeen tarvittavaan riittää. Tupakkaankin jää rahaa mutta jos kovasti ryyppää ei rahat riitä.
Kerro mihin rahasi menevät kun valitat ettei ne riitä. Paljonko menee viinaan ja/tai olueeseen? Miten kukaan voi olla koko ikänsä tukien varassa?! Jos terveys on mennyt niin sitten eläkkeelle. - Ei ole.
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Yksinäiselle pitää jäädä asumismenojen, sähkön, lääkkeiden jälkeen 417,45 euroa kuussa käteen. Jos jää vähemmän saa toimeentulotukea. Kyllä sillä nälkä pysyy loitolla, vaatteita saa, kaikkeen tarvittavaan riittää. Tupakkaankin jää rahaa mutta jos kovasti ryyppää ei rahat riitä.
Kerro mihin rahasi menevät kun valitat ettei ne riitä. Paljonko menee viinaan ja/tai olueeseen? Miten kukaan voi olla koko ikänsä tukien varassa?! Jos terveys on mennyt niin sitten eläkkeelle.No, enpä jaksa kertoa kaikkea, mutta olen raitis, ja nuorena olen kyllä alkoholia nauttinut, mutta lopetin sen n. 15 vuotta sitten, ja tupakkaakin olen polttanut jo nuorena ja nyttemmin, kun on ollut huonompia aikoja, että nuorena sen aloitin, kun kotona poltettiin, ja sehän oli ihan normaalia, että ei ollut nykyistä tupakkasotaa siihen aikaan, niin kyllä vain kun hieman joskus hermostuu, niin heti tulee sellainen olo, että menisin tupakalle, jos olisi tupakkaa tarjolla, mutta kun ei ole, jos ei lähde kaupasta ihan ostaan, joten aina silloin tällöin tulee tupakoituakin, mutta se jää aina sitten pois kuvioista, kun se ei koko ajan käytettäväksi ole sitten enää taas mukavaa.
Eläkkeellä en ole, kun en ole sellaiselle koskaan hakenutkaan, että ihan olen ollut vain näiden muiden pienten tukien varassa elävä, että työmarkkinatukea, toimeentulotukea ja tälläistä välissä kouluja yrittänyt käydä ja lapsia pyöräytellyt, että nyt sitten olen vain toimeentukiasiakas, jossa on koko ajan uhkana, että se 417,45 euroa menee leikatuksi 20 %:lla tai jopa 40 %:lla, että tälläistä ei ole mukava kestää, että tämä onkin sellaista, joka kertoo juuri oikean laidan tämän päivän hyvinvoinnista tässä suomenmaassa, että ei meitä hyvin kohdella , ei todella ! ! ! ! ! !
No, minun rahani kyllä riittävät vielä ruokaan, ja näin, mutta on semmoinen rahareikä, johon ne menevätkin ne loput, ja sehän on tuo lapsi, joka kyllä asuu virallisesti muualla, mutta kyllä se nytkin kesän on tässä minun pikku asunnossani paljon aikaa viettänyt, ja muutenkin koulu aikanakin on paljon minun luonani, että nämä elatusmaksut ja lapsilisät menevät siis sinne missä virallisesti on kirjoilla, että en siis saa mitään näitä oikeita maksuja, joita ennen siis sain, kun oli vielä joten kuten asiat.
No, siis kyllä rahat vain menee, että pulloja nyt tuossa ryhdyin keväällä keräämään, ja niistäkään ei liiemmälti ole kertynyt apua, että siihen työmäärään nähden se on tosi epäedullista puuhaa, että sitä teenkin vain silloin, kun olen yksin, tai, että lapseni lähtee mukaan keräämään, jos käydään samalla reissulla hänenkin asioilla, että pelaamassa tennistä tai potkimassa palloa tai pelaamassa pesäpalloa, että mitä me nyt olemme keksineet tekemistä, mitä voimme yhdessä tehdä.
No, näistä asioista en nyt tämän enempää, mutta aina olen köyhänä ollut, ja en edes enää havittele pääsyä mihinkään työelämään, että joskus nuorena sitä hieman semmoistakin oli halua, mutta kaikkien kauheuksien jälkeen en sellaiseen enää edes halua. - Mikä röyhkeys
Ei ole. kirjoitti:
No, enpä jaksa kertoa kaikkea, mutta olen raitis, ja nuorena olen kyllä alkoholia nauttinut, mutta lopetin sen n. 15 vuotta sitten, ja tupakkaakin olen polttanut jo nuorena ja nyttemmin, kun on ollut huonompia aikoja, että nuorena sen aloitin, kun kotona poltettiin, ja sehän oli ihan normaalia, että ei ollut nykyistä tupakkasotaa siihen aikaan, niin kyllä vain kun hieman joskus hermostuu, niin heti tulee sellainen olo, että menisin tupakalle, jos olisi tupakkaa tarjolla, mutta kun ei ole, jos ei lähde kaupasta ihan ostaan, joten aina silloin tällöin tulee tupakoituakin, mutta se jää aina sitten pois kuvioista, kun se ei koko ajan käytettäväksi ole sitten enää taas mukavaa.
Eläkkeellä en ole, kun en ole sellaiselle koskaan hakenutkaan, että ihan olen ollut vain näiden muiden pienten tukien varassa elävä, että työmarkkinatukea, toimeentulotukea ja tälläistä välissä kouluja yrittänyt käydä ja lapsia pyöräytellyt, että nyt sitten olen vain toimeentukiasiakas, jossa on koko ajan uhkana, että se 417,45 euroa menee leikatuksi 20 %:lla tai jopa 40 %:lla, että tälläistä ei ole mukava kestää, että tämä onkin sellaista, joka kertoo juuri oikean laidan tämän päivän hyvinvoinnista tässä suomenmaassa, että ei meitä hyvin kohdella , ei todella ! ! ! ! ! !
No, minun rahani kyllä riittävät vielä ruokaan, ja näin, mutta on semmoinen rahareikä, johon ne menevätkin ne loput, ja sehän on tuo lapsi, joka kyllä asuu virallisesti muualla, mutta kyllä se nytkin kesän on tässä minun pikku asunnossani paljon aikaa viettänyt, ja muutenkin koulu aikanakin on paljon minun luonani, että nämä elatusmaksut ja lapsilisät menevät siis sinne missä virallisesti on kirjoilla, että en siis saa mitään näitä oikeita maksuja, joita ennen siis sain, kun oli vielä joten kuten asiat.
No, siis kyllä rahat vain menee, että pulloja nyt tuossa ryhdyin keväällä keräämään, ja niistäkään ei liiemmälti ole kertynyt apua, että siihen työmäärään nähden se on tosi epäedullista puuhaa, että sitä teenkin vain silloin, kun olen yksin, tai, että lapseni lähtee mukaan keräämään, jos käydään samalla reissulla hänenkin asioilla, että pelaamassa tennistä tai potkimassa palloa tai pelaamassa pesäpalloa, että mitä me nyt olemme keksineet tekemistä, mitä voimme yhdessä tehdä.
No, näistä asioista en nyt tämän enempää, mutta aina olen köyhänä ollut, ja en edes enää havittele pääsyä mihinkään työelämään, että joskus nuorena sitä hieman semmoistakin oli halua, mutta kaikkien kauheuksien jälkeen en sellaiseen enää edes halua.Toimeentulotukea alennetaan ensin 20% jos kieltäytyy aktivointitoimenpiteistä, esimerkiksi kuntouttavasta työtoiminnasta. Siitä saisi bussikortin, lämpimän aterian ja yhdeksän euroa päivässä. Nämä edut ovat kuukaudessa yli kaksisataa euroa. Ne tulevat toimeentulotuen peruosan, 417,45 euroa päälle. Se on ihan oma valinta jos kieltäytyy toistamiseenkin ja toimeentulotukea vähennetään 40 prosentilla.
Itselleen se sika vahingon tekee kun kaukalonsa kaataa. Kyllä sika syitä keksii, milloin maa kova, milloin kärsä kipeä. On aivan oma valinta jos ei tahdo omaa elintasoaan kohottaa. Jos ei porkkana kelpaa silloin annetaan keppiä. Turhaa ruikutat, omaa syytäsi köyhyytesi on.
Mikä on syynä ettei lisäraha kelpaa vaan jäät mielummin kotiin makaamaan? Jos terveys ei aktivointitoimia kestä niin silloin mennään lääkäriin, ei silloin tule mitään sanktioita. Olet aika tyypillinen ruikuttaja, itsessä ei mitään vikaa, kaikki on ilkeiden virkailijoiden syytä. Aikuinen ihminen ottaa itse vastuun valinnoistaan. Teikäläiset sysää ne surutta muiden niskoille ja ihmettelee jos myötätuntoa ei tipu. Niin makaa kuin petaa, sitä saa mitä tilaa! - se.
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Toimeentulotukea alennetaan ensin 20% jos kieltäytyy aktivointitoimenpiteistä, esimerkiksi kuntouttavasta työtoiminnasta. Siitä saisi bussikortin, lämpimän aterian ja yhdeksän euroa päivässä. Nämä edut ovat kuukaudessa yli kaksisataa euroa. Ne tulevat toimeentulotuen peruosan, 417,45 euroa päälle. Se on ihan oma valinta jos kieltäytyy toistamiseenkin ja toimeentulotukea vähennetään 40 prosentilla.
Itselleen se sika vahingon tekee kun kaukalonsa kaataa. Kyllä sika syitä keksii, milloin maa kova, milloin kärsä kipeä. On aivan oma valinta jos ei tahdo omaa elintasoaan kohottaa. Jos ei porkkana kelpaa silloin annetaan keppiä. Turhaa ruikutat, omaa syytäsi köyhyytesi on.
Mikä on syynä ettei lisäraha kelpaa vaan jäät mielummin kotiin makaamaan? Jos terveys ei aktivointitoimia kestä niin silloin mennään lääkäriin, ei silloin tule mitään sanktioita. Olet aika tyypillinen ruikuttaja, itsessä ei mitään vikaa, kaikki on ilkeiden virkailijoiden syytä. Aikuinen ihminen ottaa itse vastuun valinnoistaan. Teikäläiset sysää ne surutta muiden niskoille ja ihmettelee jos myötätuntoa ei tipu. Niin makaa kuin petaa, sitä saa mitä tilaa!Jaa, jaa, no, kyllähän ihmisellä syitä aina löytyy, että miksi tekee mitä tekee, mutta tähän en nyt niitä ryhdy laittamaan, eli jääköön omaksi tiedokseni, sillä niistä ei syntyisi kuin vain lisää moskaa päälleni, että sen verran olen nykysysteemiä vastaan oleva, että tämä jääkin tähän, tämä juttu.
- Mikä röyhkeys
se. kirjoitti:
Jaa, jaa, no, kyllähän ihmisellä syitä aina löytyy, että miksi tekee mitä tekee, mutta tähän en nyt niitä ryhdy laittamaan, eli jääköön omaksi tiedokseni, sillä niistä ei syntyisi kuin vain lisää moskaa päälleni, että sen verran olen nykysysteemiä vastaan oleva, että tämä jääkin tähän, tämä juttu.
Taisi mennä jauhot suuhun kun tuli kiusallisia kysymyksiä? Olet näitä elämantapatyöttömiä joiden mielestä "systeemi" ei saa sinulle mitään velvoitteita antaa. Niistä kieltäydyt, ja kun siitä tulee sanktioita itkeä pillität, "kyllä Suomi on paska maa". Se on kuule ihan sinun oma valintasi jos toimeentulotukeasi alennetaan. Mitään sympatiaa ei heru!
Jos olet fyysisesti tai henkisesti sairas, et pysty töihin tai työvoimatoimiston toimenpiteisiin osallistumaan niin silloin sairaslomaa ja jos se jatkuu niin eläkkeelle.
Mikä tässä nyt on niin hirveän väärin? Sekö ettet saa maata kotonasi tekemättä mitään kun ilkeät työkkärin akat jotain sinulta vaativat? Sinä et ole mitään väärää tehnyt, et huonoja valintoja, kaikki on yhteiskunnan syytä? - Näin on.
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Taisi mennä jauhot suuhun kun tuli kiusallisia kysymyksiä? Olet näitä elämantapatyöttömiä joiden mielestä "systeemi" ei saa sinulle mitään velvoitteita antaa. Niistä kieltäydyt, ja kun siitä tulee sanktioita itkeä pillität, "kyllä Suomi on paska maa". Se on kuule ihan sinun oma valintasi jos toimeentulotukeasi alennetaan. Mitään sympatiaa ei heru!
Jos olet fyysisesti tai henkisesti sairas, et pysty töihin tai työvoimatoimiston toimenpiteisiin osallistumaan niin silloin sairaslomaa ja jos se jatkuu niin eläkkeelle.
Mikä tässä nyt on niin hirveän väärin? Sekö ettet saa maata kotonasi tekemättä mitään kun ilkeät työkkärin akat jotain sinulta vaativat? Sinä et ole mitään väärää tehnyt, et huonoja valintoja, kaikki on yhteiskunnan syytä?No, enpä tosiaan viitsi kertoa syntyjä syviä syistä, mutta juuri tämä on se suurin asia, että jos ei ole systeemin kannattaja, niin täällä on hyvin vaikea elää muilla tavoin.
Te, jotka kannatatte systeemiä, ja oikein ihannoitte sitä, niin teiltä en edes odotakkaan mitään muita kommentteja kuin vain näitä, että itseppäs valitset jne, kun mitäpä muuta voisi odottaa.
No, minä näin aikuiseksi jo ehtineenä tiedän, että voisi olla sellaisia systeemejä, joissa ihmisiä kohdellaan oikeudenmukaisesti, joten kaikki vääryys on aina väärin, ja näin ollen täällä halutaan, että vääryydet vain saavat jatkua, että näille ei tehdä mitään, sillä ihmisillähän on juuri tapana sanoa, että itseppää sitä kerjäsi ja tähän malliinhan täällä mennään.
No, kun itse olen löytänyt Raamatun Jumalan, niin sitä kautta näen nämä asiat vieläkin selvemmin näin, että kaikki vääryys mitä aiheutetaan ihmisille tai millekkään elävälle olennolle on aina sellaista, että siitä pitää tulla rangaistusta, jos ei olla katuvaisia niistä teoista mitä väärin ollaan tehty ja ruvettu korjaamaan vääryyksiä pois.
Joten, jos nämä nykyiset väärin tekijät eivät saa rangaistusta tässä maailmassa, niin kuitenkin hekin tulevat ne saamaan viimeistään Viimeisellä Tuomiolla, ja sehän lohduttaa kummasti meitä, jotka täällä heikoissa asemissa joudumme kärsimään.
No, minulla ei ole jauhoa suussa ainakaan pelkkää sellaista, että mustikkapiirakkaa äsken söin, ja jauhoahan siihenkin laitetaan.
Ja, näitä syntyjä syviä en siis jaksa näin tässä nyt ottaa esille, vaikka nehän näköjään kovasti tuntuvat olevan sitä kiinnostava tietoa, mitä kaipaatte. - Mikä röyhkeys
Näin on. kirjoitti:
No, enpä tosiaan viitsi kertoa syntyjä syviä syistä, mutta juuri tämä on se suurin asia, että jos ei ole systeemin kannattaja, niin täällä on hyvin vaikea elää muilla tavoin.
Te, jotka kannatatte systeemiä, ja oikein ihannoitte sitä, niin teiltä en edes odotakkaan mitään muita kommentteja kuin vain näitä, että itseppäs valitset jne, kun mitäpä muuta voisi odottaa.
No, minä näin aikuiseksi jo ehtineenä tiedän, että voisi olla sellaisia systeemejä, joissa ihmisiä kohdellaan oikeudenmukaisesti, joten kaikki vääryys on aina väärin, ja näin ollen täällä halutaan, että vääryydet vain saavat jatkua, että näille ei tehdä mitään, sillä ihmisillähän on juuri tapana sanoa, että itseppää sitä kerjäsi ja tähän malliinhan täällä mennään.
No, kun itse olen löytänyt Raamatun Jumalan, niin sitä kautta näen nämä asiat vieläkin selvemmin näin, että kaikki vääryys mitä aiheutetaan ihmisille tai millekkään elävälle olennolle on aina sellaista, että siitä pitää tulla rangaistusta, jos ei olla katuvaisia niistä teoista mitä väärin ollaan tehty ja ruvettu korjaamaan vääryyksiä pois.
Joten, jos nämä nykyiset väärin tekijät eivät saa rangaistusta tässä maailmassa, niin kuitenkin hekin tulevat ne saamaan viimeistään Viimeisellä Tuomiolla, ja sehän lohduttaa kummasti meitä, jotka täällä heikoissa asemissa joudumme kärsimään.
No, minulla ei ole jauhoa suussa ainakaan pelkkää sellaista, että mustikkapiirakkaa äsken söin, ja jauhoahan siihenkin laitetaan.
Ja, näitä syntyjä syviä en siis jaksa näin tässä nyt ottaa esille, vaikka nehän näköjään kovasti tuntuvat olevan sitä kiinnostava tietoa, mitä kaipaatte.Nyt vedetään jos Raamattukin peliin, väität että Jumala on puolellasi ja kostaa sinua epäoikeudenmukaisesti kohdelleille?
Suosittelen Raamatun lukemista. Siellä on mm. sellainen kohta kuin "joka ei työtä tee ei syömänkään pidä". Ei Raamattu laiskimuksia hyväksy, heitä jotka eivät kynnä eivätkä kylvä mutta mieluusti osallistuvat sadonkorjuuseen! Lepopäivä pitää pyhittää, se ei tarkoita sitä että vuodessa on 365 lepopäivää. - mummeliini01
$ kirjoitti:
Unohditkohan nyt noista teidän perheen tuloista sen toisen puoliskon tulot tykkänään :)))))
Ja taisit "unohtaa" paljon muutakin.
Hyvä yritys taas kuitenkin. Sääli vaan että jotkut ihan oikeasti uskoo näitä kaupunkilegendoja.
Tässä laskelma, jolla teillä olisi ollut (ja varmasti käytittekin) toimeentulotukeen 709,96 euroa/kk
eli tässä taas todetaan miten totuus on tarua ihmeellisempi ----- ihan on ilmasta rahaa :)))))))) - mummeliini01
mummeliini01 kirjoitti:
Unohditkohan nyt noista teidän perheen tuloista sen toisen puoliskon tulot tykkänään :)))))
Ja taisit "unohtaa" paljon muutakin.
Hyvä yritys taas kuitenkin. Sääli vaan että jotkut ihan oikeasti uskoo näitä kaupunkilegendoja.
Tässä laskelma, jolla teillä olisi ollut (ja varmasti käytittekin) toimeentulotukeen 709,96 euroa/kk
eli tässä taas todetaan miten totuus on tarua ihmeellisempi ----- ihan on ilmasta rahaa :))))))))se linkki :( .... tässä iässä sitä jo tuppaa unohtamaan - mutta olihan toikin, jolle vasttan unohtanut avovaimon tukiaiset ja tulot kokonaan (ja lapsilisät, nekin on rahaa) .... :))))))))
se linkki
http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/toimeentulotukilaskuri2 - Uskotko ?
Mikä röyhkeys kirjoitti:
Nyt vedetään jos Raamattukin peliin, väität että Jumala on puolellasi ja kostaa sinua epäoikeudenmukaisesti kohdelleille?
Suosittelen Raamatun lukemista. Siellä on mm. sellainen kohta kuin "joka ei työtä tee ei syömänkään pidä". Ei Raamattu laiskimuksia hyväksy, heitä jotka eivät kynnä eivätkä kylvä mutta mieluusti osallistuvat sadonkorjuuseen! Lepopäivä pitää pyhittää, se ei tarkoita sitä että vuodessa on 365 lepopäivää.Voi, voi, kun tosiaan olen Raamattua lukenut, ja tuonkin kohdan sieltä jo nuorena löytänyt, mutta ei ole minulle töitä tullut tehtäväksi, että olisin johonkin päässyt tienaamaan. Täällähän oikein tykätään, että ihminen kävisi vain kouluja, mutta sitten taasen niitäkään ei saisi koko ajan käydä, että mitenhän täällä oikein pitää ja kannattaa elää, että ei oikein näin enää jaksa perehtyä mihinkään, kun täällä on niin kauhean vääristyneet nämä vaatimukset ihmisiltä.
Kyllä Raamatun Jumala on kaikkien niiden puolella, jotka tekevät Hänen tahtonsa mukaisesti.
Niin, jos ihmisellä ei ole työtä, kuten minulla ei sellaista ole juuri ollut, niin kyllä elämä on vaikeampaa jaksottaa, että lepopäivät ovat melkein samanlaisia kuin muutkin päivät, että ruoanlaittoa ja siivousta en lauantaina, eli sapattina tee, että muuten taitaa mennä kuten muutkin päivät, mutta kun kuitenkin tiedän nämä asiat, niin kyllä vain sitä elossa ollaan, vaikka töitä ei ole saanut tehdä juuri nimeksikään, että en itse koe olevani syypää työttömyyteeni, vaan kyllä systeemissä on ne suuret viat, mitkä ovat tämän mahdollistaneet ja vaikka olen työkkärissä, ja kaikissa paikoissa kertonut aina, että työtä haluan tehdä, niin ei ole auttanut, sillä näistä paikoista en ole kostunut muuta kuin, että palkkatukitöitä olen saanut tehtäväksi, ja niitäkään en enää edes lähde tekemään, että niistä on niin kauheat seuraamukset jatkoelämään, että kyllä nyt aion vastaisuudessa kieltäytyäkkin kaikesta mahdollisesta yhteistyöstä viranomaisten kanssa, että en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, että vain antaa ajan kulua, että muuta ei voi tehdä.
On se vain kumma, että teidänkaltaiset ihmiset täällä ylipäätään ovat edes hengissä, että minun puolesta kaikki jumalattomat saisivat kuolla jo pois, mutta Raamatun Jumala kyllä näkee asiat paremmin, että Hän kyllä tietää miten täällä pitää toimia, että Hän antaa jumalattomienkin kokeilla, että miten voi elää, mutta kyllä kaikki joutuvat tekemään lopulta tämän selkeän valinnan, että uskooko Jeesukseen Kristukseen, että Hän on kuollut meidän ihmisten syntien tähden, että me saisimme syntimme anteeksi Hänen täydellisen uhriluoleman kautta. - pappa-dd
$ kirjoitti:
- suhteellisuutta..
kirjoitus. Jokainen joka on vähänkin päässyt nauttimaan vauraudesta tietää että se todellinen onni tulee korvien välistä ei rahasta. Uusi auto, uusi talo, uusi vaimo, uusi vene ovat hetkellisiä onnenhetkiä ja lopulta muuttuvat jokapaiväisiksi itsestäänselvyyksiksi. Raha tuo onne tiettyyn pisteeseen asti ja sen jälkee se ei tuota muuta kuin vainoharhaisuutta siitä että ovatko rahat ja sijoitukset nyt varmasti tallessa ettei joku niitä varasta. Huomaa ettet ole koskaan ollut rahoissasi koska et tiedä mistä kirjoitat. Typerin kuvitelma on että multirikas ihminen väläyttää köyhälle tekomymyn ja köyhä kuvittelee että olipas onnellinen miljonääri.
- Vai tuoko
En tiedä mitä tarkoitat kun sanot etten koskaan ole ollut rahoissa. Koko kirjoitukseni pointti on se että jos kerran köyhyys, rahan puute vähentää onnellisuutta niin lisärahan saaminen lisää sitä. Vai onko mielestäsi joku raja jonka jälkeen onnellisuus ei lisäänny?
Jos näin kerran on niin miksi miljonäärit eivät lopeta työntekoaan ja nauti rahoistaan täysipäiväisesti? Kyllä suurin osa heistä tekee pitkää päivää haluten lisää rahaa, ja varmaan onneakin. - lisää onne.....
Vai tuoko kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat kun sanot etten koskaan ole ollut rahoissa. Koko kirjoitukseni pointti on se että jos kerran köyhyys, rahan puute vähentää onnellisuutta niin lisärahan saaminen lisää sitä. Vai onko mielestäsi joku raja jonka jälkeen onnellisuus ei lisäänny?
Jos näin kerran on niin miksi miljonäärit eivät lopeta työntekoaan ja nauti rahoistaan täysipäiväisesti? Kyllä suurin osa heistä tekee pitkää päivää haluten lisää rahaa, ja varmaan onneakin.jos miljonääri tulisi onnelliseksi pelkästä rahasta niin se lopettaisi työnteon siihen paikkaan. Mutta kun raha ei sinänsä tuo onnea. Elolliset ihmiset tai eläimet tuovat ihmiselle onnea, ei kuolleet materiaalit.
- näin-
Vai tuoko kirjoitti:
Jos näin kerran on niin miksi miljonäärit eivät lopeta työntekoaan ja nauti rahoistaan täysipäiväisesti? Kyllä suurin osa heistä tekee pitkää päivää haluten lisää rahaa, ja varmaan onneakin.He nauttivat täysipäiväisesti vastuun ottamisesta elämästään ja työtehtävien ahkerasta ja virheettömästä hoidosta. Raha on sivutuote, joka tulee vahingossa.
- Köyhis?
Rahan niukkuus on tyytymättömyystekijä ja sen lisääntyminen ainoastaan poistaa tyytymättömyyttä mutta ei tee tyytyväiseksi vaikka suhteiden muuttuminen siltä tuntuisikin.
Tyytymättömyys syntyy vertailusta.
Tyytyväisyys ja onni täytyy hakea muusta kuin rahasta.
Tyytyväisyyden perustuminen siihen että ympäristöllä on huonommin, on mielestäni sairasta ja aina löytyy epäkiitollisia vertailukohteita.- Vertaillaan vaan
Mihin keskiluokka joutuisi jos heillä ei olisi köyhiä joihin voisi itseään verrata ja tuntea suunnatonta ylemmyydentunnetta. Jos he vertaisivat itseään ylempään keskiluokkaan heitä alkaisi vituttamaan oma surkea duuni ja palkka. Köyhiin vertaamalla voi kummasti nostaa itsetuntoaan joka on jo alun alkaen heikko.
- Köyhis?
Nuori pariskunta perusti pienen päivittäistavarakaupan.
Elivät niukasti ja tekivät ilmeisen tyytyväisinä pitkää päivää.
Kauppa menestyi ja he perustivat toisen kaupan.
Elämä oli jo vaurasta mutta tekemistä ja haasteita riitti.
Vauras elämä vakiintui.
Liikevaihto riitti tarpeellisen henkilökunnan palkkaamiseen vapauttaen yrittäjäpariskunnan aikaa harrastuksiinkin.
Tässä vaiheessa alkoi herra kauppias viihtymään varastossa keppanaa juoden.
Joi itsensä hengiltä kahdessa vuodessa kuollen 40:n pinnassa.
Rouva ei mahtanut kehitykselle mitään.
Ihmetteli vain että siinä vaiheessa kun heillä alkoi olla mahdollisuus elämästä nauttimiseen niin mies ei siihen kyennyt.
Käsitän asian niin että ko. ukko tarvitsi haasteita ja ponnistelua.
Kun kaikki oli päällisin puolin hyvin niin ilmeiseti hän tunsi itsensä turhaksi.
Olisi ollut asiaa kallon poraajalle. - Tosi on
Lueppas Aarne Garborgin "Ajatuksia rahasta"!
- myös onnellinen
onnellisuus on asenne
- on se
Onnelliseksi ja onnettomaksi tekevät asiat ovat eri asioita. Rahan puute tekee onnettomaksi, mutta jos rahaa on riittävästi ei ylimääräinen raha tuo onnea. Onnellisuuteen tarvitaan aivan muuta kun rahaa,
- Paljonko?
Mikäköhän se riittävä määrä vaikka kuukaudessa olisi? Puhutaan Suomesta, mitä pitää jäädä asumiskulujen jälkeen yksinäisellä ihmisellä? Siis se summa jonka jälkeen lisäraha ei tuo onnea?
- kitkuttelija...
Paljonko? kirjoitti:
Mikäköhän se riittävä määrä vaikka kuukaudessa olisi? Puhutaan Suomesta, mitä pitää jäädä asumiskulujen jälkeen yksinäisellä ihmisellä? Siis se summa jonka jälkeen lisäraha ei tuo onnea?
Sehän on ihan yksilöllistä ja riippuu ihmisen kiinnostuksen kohteista ja elintavoista.. Kun ihmisen ei tarvitse kituuttaa ja laskea pennejä vaan saa syödä hyvin, asua hyvin ja esimerkiksi harrastaa jotain intohimoaan, on hän jo onnellinen jos vaan elämän asenne on kohdallaan.
Itselleni jää n. 150 elämiseen kuussa laskujen jälkeen ja sivuun siitä on laitettava vielä säästöön muutama kymppi tai mahdollisuuksien mukaan muita kuluja varten, kuten sähkölasku joka tulee n kolmen kk välein tai muuta yllättävää menoa. Kyllä minä sillä pärjään ihan ok, vaikka kitkuttamista se onkin. Olisi kiva joskus ostaa ruokaa niin ettei tarvitsisi joka penniä aina laskea. Järkevä taloudenpito kumminkin riittää ja onni tulee ihan muista asioista, ystävistä, työstä ja omasta rauhasta.
- The_Evil_Of_Silence
Mielestäni rikkaus ei tuo onnea ollenkaan. Syynä on kateus. Ei siksi, että kyseinen ihminen olisi ilkeä ja leuhka, joka ärsyttäisi toisiaan heidän rahalla. Myös kiltitkin voivat joutua suuriin ongelmiin. Esim. he joutuvat huijatuksi auton tai talojen myymisestä ja yms.
- ytgrtyhh
En sanoisi, että raha YKSIN tuo onnea, jos elämässä ei ole muuta sisältöä.
Mutta jos ajatellaan, että muuten olis asiat reilassa kuten ihmissyhteet yms. mutta rahat on vähissä ja se on rajoittava tekijä, niin jos saisi paremmat tulot niin totta mooses se tekisi onnelliseksi tai ainakin onnellisemmaksi.!!!
Sanonta että raha ei tee onnelliseksi on siinä määrin totta, että jos ei ole muuta kuin paljon rahaa niin ei siitä ole pitkään iloa. Ja rahalla saadut ystävät ja rakkaus ei ole oikeaa.
Mutta oi että, kun sais rahaa niin voi poijjaat ku mua ainaki hymyylyttääs!!!!
- 25
Niinhän sitä medioita seuratessa luulisi sen rhan olevan avain onneen. Harva sen tajuaa vasta kun matkan lopulle, että se on se aito rakkaus ja terveys se oikean onnen perusta. Nämä kun on kunnossa, niin on hyvä mahdollisuus tehdä sitä rahaa...
- wesspe
eikö ole jännää että vähän yli puolella miljoonalla suomalaisella jää 7300€kk käteen verojen jälkeen, ja saman verran on suomalaisia, jotka elävät toimeentulotuella ja vastaavalla
- raha ja onni
wesspe kirjoitti:
eikö ole jännää että vähän yli puolella miljoonalla suomalaisella jää 7300€kk käteen verojen jälkeen, ja saman verran on suomalaisia, jotka elävät toimeentulotuella ja vastaavalla
Tutkittiin taannoin, miten ihmisen onnellisuustaso muuttuu, kun voittaa lotossa pääpotin. Tuossa tuli sellainen lopputulos, että vuoden kuluttua voitosta onnellisuustaso oli alempi, kuin ennen voittoa. Syynä oli tuttujen, työkavereiden ja sukulaisten hirvittävä kateus ja elämäntilanteen radikaali muutos. Yleensäkään jonkin asian saavuttaminen ei tee onnelliseksi. Hetken on tyytyväinen, kun on päässyt tavoittelemaansa opinahjoon, haaveilemaansa ammattiin, ostanut oman kodin, ostanut auton tai saanut loton päävoiton. Kun on tuon jonkin tavoitteen saavuttanut, se muuttuu itsestäänselvyydeksi ja on osa jokapäiväistä rutiinia.
- wesspe
raha ja onni kirjoitti:
Tutkittiin taannoin, miten ihmisen onnellisuustaso muuttuu, kun voittaa lotossa pääpotin. Tuossa tuli sellainen lopputulos, että vuoden kuluttua voitosta onnellisuustaso oli alempi, kuin ennen voittoa. Syynä oli tuttujen, työkavereiden ja sukulaisten hirvittävä kateus ja elämäntilanteen radikaali muutos. Yleensäkään jonkin asian saavuttaminen ei tee onnelliseksi. Hetken on tyytyväinen, kun on päässyt tavoittelemaansa opinahjoon, haaveilemaansa ammattiin, ostanut oman kodin, ostanut auton tai saanut loton päävoiton. Kun on tuon jonkin tavoitteen saavuttanut, se muuttuu itsestäänselvyydeksi ja on osa jokapäiväistä rutiinia.
Jos voittasin lotossa tulisin todella onnelliseksi, koska se toisi niiiiin paljon turvallisuutta.Ei tarvitsisi enää pelätä että onko töitä tarpeeksi ja laskea rahojaan. Ja sitten menisi kyllä naistenkin kanssa niin paljon lujempaa, koska pystyisin hyvin turvaamaan taloudellisesti
- 5234234
Köyhät ovat onnettomia vain koska he vertaavat itseään keskiluokkaan/rikkaisiin.
Keskiluokan ikuinen paradoksi on taasen rikastumisen toive, joka harvemmin toteutuu. Iso osa keskiluokasta kiillottaa statustaan ostamalla "liian hienoja" asuntoja, autoja kuin mitä olisi tarve - ja lainarahalla. Kilpailu statustikkailla on kovinta juuri keskiluokassa, jossa jo auton vuosimalli ja grillin koko takapihalla ovat kateuden kohteita.
Raha tuo onnea vain tiettyyn pisteeseen- siihen kun voi elää vapaasti, tehdä työtä vain jos sitä haluaa tehdä eikä elintason takia. Tämän jälkeen on monesti tutkittua ja tunnustettu että rikkauden luovat epäonnea koska rikkailla on omat erikoiset ongelmansa: rahaa ei ole koskaan liikaa, sen huolehtiminen on rasittavaa, sen menetys vielä rasittavampaa. Moni "ystävä" on olemassa vain rahan perusteella jnejne.
Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu että köyhimmissä maissa asuvat maailan onnellisimmat ihmiset. Eli kysyttiin itse kansalaisista ympäri maailmaa miten he arvostavat omaa onnellisuuttaan asteikolla 1-10. Mitä rikkaampi maa, sen pienempi tulos. Eli raha sinänsä ei ole onnellisuuden tai onnettomuuden aiheuttaja vaan sen seuraukset yhteiskunnassa. Rikkaassa maassa velloo voimakas kilpaulutilanne jossa raha on korvannut monet perinteiset arvot kuten perheen ja suvun. Köyhissä maissa raha on tärkeää vain ruokaa ostettaessa mutta perhe ja suku ovat tärkeämpiä. Ihmiselle näyttäisi olevan luontaisempaa toimia osana perhettä ja kasvaa sen mukana ja perusta oma - kuin luoda uraa ja rahaa. Näin tutkimukset sanovat, jokainen itse päättäköön miten elämänsä tekee ja mitä arvostaa. Ihmisen biologia en silti ole rahan perässä juoksemiseen luotu, sille ei ole perusteita kuin turvallisuus-aspekti. Ja tämäkin täyttyy jo hyvin pienillä rahamäärillä joilla voidaan taata asuminen, ruoka jne.
Keskiluokkainen ihminen on yleensä tietämätön omasta onnestaan, moni menestynyt rikas on jopa väittänyt että eli onnellisempia aikoja silloin kuin ei vielä ollut rikas mutta haaveili siitä. Näin ollen kilpailutilanne on jossain määrin luonnollista ihmiselle(ei ehkä taloudellinen kilpailutilanne), se luo toiveita ja haaveita. - 61270
Raha yksistään ei tuo onnea, jos ei löydy ymmärrystä arvostaa sitä mitä rahalla saa.
Jos vertailee esimerkiksi sitä, että on joku jolla on jo valmiiksi paljon rahaa ilman omaa vaivannäköä ja sellainen jolla on rahaa vastaavasti omien saavutusten ja vaivannäön kautta, niin kumpi lienee onnellisempi?
Ihmisen on vaikea oppia arvostamaan elämässään pieniä "perusasioita", joita helposti pitää itsestään selvinä. Kantapäänkautta sen oppii jos edes kerran elämässään joutuu tilanteeseen, missä kaikki on ns. tyhjänpäällä ja silti oppii nauttimaa elämästään. Sen jälkeen olo on jollakin tavalla helpompaa, kun on lähes yhdentekevää, että onko rahaa vai ei, koska tietää, että jos ei sitä olisikaan, niin ei se ole niin paha asia. Elämä on paljon huolettomampaa, eikä pienistä stressaannu, varsinkaan taloudellisista huolista. Mutta onhan se kuitenkin selvää, että raha tuo helppoutta huolehtia arkisista asioista. Kuitenkin mitä enemmän on rahaa, niin sitä enemmän on tarpeita.
Aina on helpompi saavuttaa kuin luopua. Kun on saavuttanut jotain, niin jos ei tiedä, että kestäisikö sen että joutuisi luopumaan saavutuksistaan, niin voiko stressiltä välttyä ja olla onnellinen? - Ei hyvä asia.
Nykyajan ihminen on unohtanut täysin Raamatun Jumalan tahdon noudattamisen, ja, jos sellaisen ihmiskunta unohtaa, niin silloin kuljetaan tuhon tietä, ja kaikki kurjuus yleensä on seurausta, jos eletään jumalattomien hallinnoimassa valtiossa.
Raha ei tuo onnea, se on vain nykyaikana tehty sellaiseksi, että ilman sitä ei voi elää. Vaikka kyllä ilman rahaakin voi elää, sillä silloin jos ollaan omavaraistalouksissa eläviä, eli on omat pikku maatilat ja siis viljellään omat perunat, porkkanat, sipulit, ja viljaa tarpeen mukaan, ja sitten on lihakarjaa, lypsykarjaa ja pikkuisen kanoja antamassa munia, niin kyllä näilläkin pitkälle pääsee, että ei nälkään kuolisi, ja vaihdantatalous olisi voimassa, eli rahaa ei tarvita onnen saavuttaakseen.- Rahaa?
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.
Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.
Saako tästä oikeasti rahaa?
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)
Minne se raha sitten saadaan?
Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.
http://www.tendollarclick.com/index.php?ref=vilz
Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.
Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA. - 61270
Kannattaa perehtyä vaikkapa erilaisia näkemyksiä käsittelevien filosofien, yhteiskunta- ja taloustieteilijöiden tuotantoihin, niin karisee moiset harhakuvitelmat asioiden yksikertaisuuksista.
Usko on heikoille. Toki uskovat löytävät uskomuksista huojennusta olemassaolonsa kurjuuteen ja johdatuksen asemaansa sopeutumiseen. Sitä kaiketi voi kutsua myös pelastukseksi tms? - aasgaheheed
Rahaa? kirjoitti:
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.
Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)
Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.
Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.
Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.Raha tuo todellakkin onnea, ainakin minulle. Tykkään matkustella ja harrastaa asioita joihin tarvitaan rahaa.
- Jumalan ihmisellä.
61270 kirjoitti:
Kannattaa perehtyä vaikkapa erilaisia näkemyksiä käsittelevien filosofien, yhteiskunta- ja taloustieteilijöiden tuotantoihin, niin karisee moiset harhakuvitelmat asioiden yksikertaisuuksista.
Usko on heikoille. Toki uskovat löytävät uskomuksista huojennusta olemassaolonsa kurjuuteen ja johdatuksen asemaansa sopeutumiseen. Sitä kaiketi voi kutsua myös pelastukseksi tms?Niin, usko on heikoille pelastus, ja sellaisen olen näin löytänyt, ja se on ainoa, mikä pitää minut täällä näinkin hyvässä kunnossa kuin olen.
Te, jotka ette usko, niin minulla ei ole teidän kanssanne paljon keskusteltavaa, kun se on niin iso asia, olla jumalaton ja uskoa Raamatun Jumalaan.
Itse en tosiaan jaksaisi perehtyä tämän maailman teoksiin, olipa ne minkäalan teoksia hyvänsä, että en lue mitään muuta kirjaa kuin vain Raamattua, että se on semmoinen kirja, joka opettaa kunnioittamaan korkeinta ensisijaisesti ja sitten vasta muuta maallista, jos niissä on kunnioitettavaa.
Olen joskus elämässäni silloin, kun en vielä ollut lukenut Raamattua, niin lukenut näitä ihmisten aikaansaannoksia, eli ovat kyhänneet jotain kokoon mielikuvituksen tuotteita tai muita omia katsantokantoja elämään, niin kyllä ne jäivät heti pois, kun aloin ymmärtämään, että mitä Raamatun Jumala ihmiseltä oikein oikeasti tahtoo. - elliivo
Jumalan ihmisellä. kirjoitti:
Niin, usko on heikoille pelastus, ja sellaisen olen näin löytänyt, ja se on ainoa, mikä pitää minut täällä näinkin hyvässä kunnossa kuin olen.
Te, jotka ette usko, niin minulla ei ole teidän kanssanne paljon keskusteltavaa, kun se on niin iso asia, olla jumalaton ja uskoa Raamatun Jumalaan.
Itse en tosiaan jaksaisi perehtyä tämän maailman teoksiin, olipa ne minkäalan teoksia hyvänsä, että en lue mitään muuta kirjaa kuin vain Raamattua, että se on semmoinen kirja, joka opettaa kunnioittamaan korkeinta ensisijaisesti ja sitten vasta muuta maallista, jos niissä on kunnioitettavaa.
Olen joskus elämässäni silloin, kun en vielä ollut lukenut Raamattua, niin lukenut näitä ihmisten aikaansaannoksia, eli ovat kyhänneet jotain kokoon mielikuvituksen tuotteita tai muita omia katsantokantoja elämään, niin kyllä ne jäivät heti pois, kun aloin ymmärtämään, että mitä Raamatun Jumala ihmiseltä oikein oikeasti tahtoo.Vaikka uskonkin Jumalaan en silti sulje elämästäni pois kirjallisuutta enkä muitakaan taiteen lajeja.
En voi koskaan uskoa että Jumalan tarkoitus olisi että jokainen ihminen kyyhöttää yksin omassa loukossaan lukien raamattua ja sulkien kaiken muun pois elämästään.
Minä uskon että eri taiteenlajit ovat osa Jumalan tekosia ja tarkoitettu ihmisten nautinnon lähteiksi. Pois silmälaput ja katse kauemmas!
Raamatussa sanotaan että hedelmistään puu tunnetaan. Millaista hedelmää tuottaa yksinäisyydessä kituva ja kaikkea elämää kritisoiva puu?
ps. niin kaukana alkuperäisestä aiheesta kuin mahdollista :) - kaulaan kuin...
elliivo kirjoitti:
Vaikka uskonkin Jumalaan en silti sulje elämästäni pois kirjallisuutta enkä muitakaan taiteen lajeja.
En voi koskaan uskoa että Jumalan tarkoitus olisi että jokainen ihminen kyyhöttää yksin omassa loukossaan lukien raamattua ja sulkien kaiken muun pois elämästään.
Minä uskon että eri taiteenlajit ovat osa Jumalan tekosia ja tarkoitettu ihmisten nautinnon lähteiksi. Pois silmälaput ja katse kauemmas!
Raamatussa sanotaan että hedelmistään puu tunnetaan. Millaista hedelmää tuottaa yksinäisyydessä kituva ja kaikkea elämää kritisoiva puu?
ps. niin kaukana alkuperäisestä aiheesta kuin mahdollista :)Tiedän kyllä, että on monenmoista uskovaista, mutta me saamme ihan itse täällä valita mitä me elämässämme teemme, joten en niin välitä kommenteista, että voihan sitä nyt jotain muutakin...
Juuri nämä asiat erottelevat ihmisiä omiin laumoihinsa, ja meidän ei kannattaisi houkutella ketään tekemään sellaista mistä ei ole täysin varma, että tuoko se mainostamansa asia asianomaisen elämään hyvää vaiko kylvääkö se pahaa lustetta !
Itse siis vain suosittelen Raamatun lukua, ja vain sitten tämmöisiä tietokirjoja eli, sanakirja, eläinkirjat tai vinkkiopukset, niitähän voi lueskella, mutta myös näihin on nykyään tullut paljon väärää tietoa, ja omalla tavallaan ne saattavat johtaa harhaan, että mihinkään ei nyt kannata sinisilmäisesti luottaa ja uskoa, että asiat oikeasti näin olisivat !
Esimerkiksi televisio ja radio ovat pahan vallassa olevia laitteita, ja tähänkin tietenkin tulee kommenttia, että eihän se näin ole, mutta kylläpä se vain näin nyt on !
Nettikin on täynnänsä pahan vallan alla olevaa lustetta, että ihmetellä vain pitää, eikö ihmiset tajua tämmöisiä asioita ! - Paljonko?
aasgaheheed kirjoitti:
Raha tuo todellakkin onnea, ainakin minulle. Tykkään matkustella ja harrastaa asioita joihin tarvitaan rahaa.
Kukaan ei tunnu antavan euromäärää kuussa jonka jälkeen raha ei onnea tuo. Kerro sinä kun tunnut olevan ylen onnellinen niin millä nettosummalla kuussa siihen pääset? Mitkä harrastukset maksavat, teetkö kalliita kaukomatkoja, syötkö ulkona, näistä onni koostuu? Entä ihmissuhteet, tuovatko ne onnea?
- Roosteriinna
Rahaa? kirjoitti:
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.Älä yritä kusettaa. Netti on väärällään sivustoja joissa ko. paikka todetaan pelkäksi huijaukseksi. Ja miten muka sä olisit saanut "muutamia tonneja" tuolta kun ne maksaa rahan ulos vasta kun sulla on se 10 kUSD:tä kerättynä. Jos todella olet niin höntti että uskot tuohon, niin klikkaile vaan. Mutta et sä sieltä kyllä mitään rahaa tule saamaan...
Mieti nyt vähän: kuka hullu maksais 7.7 euroa siitä että sä klikkaat yhtä linkkiä? Jos tuo kerta klikkauksen hinta olisi jotain 5 senttiä, niin hommassa voisi olla jotain perää...
- sdfgjkk
Raha itsessään ei tuo onnea, se on vain metallia/paperia.
Mutta rahalla saadut palvelut, talousturva, välttämättömyydet jne. tuovat onnea kyllä. - ei tuo
onnea jos ei ole ketään, kenen kanssa jakaa esim. mukavat ulkomaanmatkat ja elämykset. Kaikki on kiinni ihmissuhteista. Raha mahdollistaa mukavia asioita ja tietysti oma asunto olisi jokaisen hyvä saada ostettua, että on katto pään päällä loppuun asti. Jos rahaa on liikaa, se ahdistaa. Rikkaat voisivatkin lahjoittaa rahojaan köyhille, siis todella köyhille. Että jokainen saisi edes lukutaidon ja perustiedot elämästä.
- sinkku657
kyllä,tuo ja paljon.Raha tuo vapautta ja rauhallisuuta,itsevarmuus kasvaa ja ihmisesta tule vahvaa.,riipumaton.
- hannuhanhiko
sinkku657 kirjoitti:
kyllä,tuo ja paljon.Raha tuo vapautta ja rauhallisuuta,itsevarmuus kasvaa ja ihmisesta tule vahvaa.,riipumaton.
Näin se on minunkin mielestäni. Itsetunto paranee ja itsevarmuus kasvaa kun ihminen saavuttaa taloudellisen riippumattomuuden. Runsaat rahavarat antavat ihmiselle mahdollisuuden harrastaa, matkustella ja nauttia elämästään. On tietenkin omasta itsestä kiinni kykeneekö nauttimaan rahoistaan.
- kitkuttelija..
hannuhanhiko kirjoitti:
Näin se on minunkin mielestäni. Itsetunto paranee ja itsevarmuus kasvaa kun ihminen saavuttaa taloudellisen riippumattomuuden. Runsaat rahavarat antavat ihmiselle mahdollisuuden harrastaa, matkustella ja nauttia elämästään. On tietenkin omasta itsestä kiinni kykeneekö nauttimaan rahoistaan.
Itsetuntoni ei kyllä oe rahoistani kiinni :D silloin olisikin huonossa jamassa, mutta minulla on riittävästi henkistä pääomaa ja elämänkokemusta, että pärjään elämässä, tilanteessa kuin tilanteessa, paremmin kuin hyvin ja nautin olemassaolostani :)
- LELLIPENTU
Minä saan tehdä ihan mitä huvittaa, ettäs tiedätte! Lälläslää! >;)>
- 61270
Tuollaisten "lellipentujen" kohdalla ei voi kuin hymähtää, kun voi hyvin arvat millainen tulevaisuus on edessä, kun "rikkaasta miehestä" aika jättää tai ryhdytään miettimään mahdollista sukupolvenvaihtoa.
Miten käy "lellipennun", jonka ei ole koskaan tarvinnut nähdä vaivaa minkään eteen? Lällättely viittaa siihen, ettei ainakaan sivistystä ole päässyt tarttumaan, joten eivät taida opinnotkaan maittaa.
Kun omillaan pitäisi pärjätä, niin ei hyvin käy.
Kohtalona on tärvätä elämänsä kelvottomaksi noin kolmenkymmenen vuoden ikään mennessä, on jo tärvätty etu- taikka jälkikäteen "rikkaan miehen" rikkaudet päihteillä tai ilman. Tai rikkaan miehen havaittua jälkipolvensa kelvottomuus, ei tee sukupolvenvaihdosta, vaan myy liiketoiminnan ja rahoittaa leveät eläkepäivät itselleen ja toteaa, että "jokainen on oman onnensa seppä".
Vaihtoehtona voi olla toki sekin, että "lellipentu" saa "rikkaan miehen" vakuuttuneeksi siitä, että osaa ottaa vastuun ja osaa hoitaa asian siitä eteen päin mihin "rikas mies" ne jättää. Siinä vain helposti käy niin , että ei onnistu. Joku fiksumpi näkee tilaisuuden ja kusettaa moisen lällättelijän varattomaksi ja saa jäämään vielä velkaakin sen verran, ettei yksittäinen "lelli pentu" saa velkoja maksuun edes lottovoitolla.
Kaikki edellä kuvatut vaihtoehdot on käytännössä nähty, että onnea vain "lellipennulle" valitsemalleen tielle ja koittaa nauttia elämästään kun on vielä varaa lällätellä. Ikävästi vain taitaa käydä, että tuollaiset osaa antaa asioille arvoa vasta jälkikäteen, kun ei ole enää paluuta.
raha on PIRUN keksintö, katsokaa mitä kaikkea raha aiheuttaa....
kun homma romahtaa, niin silloin nähdään kuka on ihminen ja kuka ei. Aina se on mennyt niin ja menee vastakin...
- get-it
Kun tämä kaikki kaatuu niskaan niin katsotaan kuak vittu soutaa. Mutta fakta: Raha ei taatusti tuo onnea. Olemme sen orjia joten tässä yhteiskunnassa se helpottaa elämistä.
- Ei työ, ei raha
Toistakymmentä vuotta ollut työttömänä, työkkärin kursseilla ja huuhaa hommissa aina silloin tällöin mutta onneksi niitä tulee parin vuoden välein. Oikein hyvin olen viihtynyt, ei minulla ole aikaa töissä käydä. On niin paljon tekemistä.
Otetaan nyt vaikka urheilu. Työttömänä harrastan viisi kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan liikuntaa. Ensin puntteja, sitten kuntopyörää. Olen erinomaisessa kunnossa vaikka ikää on kohta neljäkymppiä. Jos olisin töissä en mitenkään ehtisi/jaksaisi yhtä hyvin kunnostani pitää huolta.
Eikä sitä rahaa paljoa tarvitse ollakseen onnellinen. Netti maksaa parikymppiä kuussa. Sieltä saa musiikin ilmaiseksi. TV-lupaa en maksa, tallentava digiboksi maksoi sata viisikymppiä uutena. Kirjastosta lehdet, kirjat ilmaiseksi. Ruokaa jaetaan ilmaiseksi, minulla menee satanen kuussa ruokaan, syön hyvin ja terveellisesti.
Ihminen ei elä pelkästään leivästä. Ihmissuhteet, varsinkin vastakkaiseen sukupuoleen ovat elämän ehdoton suola. Seurustelu naisten kanssa on ilmaista. Olen huomannut että se vaikuttaa positiivisesti tuloihini. Naiset pääsääntöisesti käyvät töissä, tasa-arvon aikana he voivat tarjota miehelle. Kyllä tasa-arvo on ihanaa!- 61270
...pummi.
- Ei työ, ei raha
61270 kirjoitti:
...pummi.
En tee mitään laitonta, turha moralisoida. Minä olen erittäin onnellinen, oletko sinä?
- 61270
Ei työ, ei raha kirjoitti:
En tee mitään laitonta, turha moralisoida. Minä olen erittäin onnellinen, oletko sinä?
Miksi tulkitsit toteamukseni moralisoinniksi?
Kävikö kuten sanonnassa sanotaan , että "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"?
Mitä onnellisuuteen tulee, niin silloin tällöin onneton ja toisinaan onnellinen.
Onnettomuutta on ollut niin paljon pitkin elämää, että se tuntuu jo tavalliselta.
Hyvä niin, koska onnettomuuden ja onnellisuuden välinen "kontrasti" saa pienenkin onnen korostumaan.
- Knee Deep
Onni on käsite, jota ei voi mitata..
Miljardööri, jolla on ihan perkeleesti rahaa, voi tuntea itsensä onnettomaksi kun taas köyhä, jolla ei ole paljoa rahaa, voi tuntea itsensä onnelliseksi.- kitkuttelija..
Hauskaa sinänsä kun tämän köyhän onnellisuus on joskus niin pienestä kiinni.. kun löytää maasta euron, se on paljon, kun löytää halvalla hyvää ruokaa, se on paljon, kun kerrankin törsää ja ostaa sen karkkipussin tai pullan ja syö sen sohvalla hyvän ohjelman parissa, se on onnea. Kun tekee löydön kirpputorilta, sen juuri mitä on hakenut, se on onnea.. Mikään näistä ei tuntuisi miltään jos olisi rahaa...
- sevaanonniin..
minullakin asunnot autot yms kolmessa eri valtiossa, mutta en silti tiedä tuoko raha onnea, koska minulla niin vähän rahaa suunnilleen köyhä. ajattelin perustaa jäätelökioskin, koska sillä rikastuu nopeemmin.. ai mitenkö? nooh kun -rahaa tulee joka tuutista-- kyllä oikeesti raha tuo onnea. pari profesoria tutkineet, että rahasta tulee onne ainaskin 3000 euroa kuukaudessa ati sen ylimenvät osat, i suoraa tuo onnea, josei esm osaa käyttää rahaa. itse en esm. tupakoi enkä juo alkoholia, koska nämä vievät onnea pois. olen asunut tropiikissa 5 talvee omassa talossa meren äärellä 8kk./v. mutta tämäkin meno kauniiden tyttöjen keskipisteen arkipäiväistyy. onnea pitää löytää arjesta ja omasta sisältään, esm,. puolimaraton viikottain piristää, etenkin olotila lenkin jälkeen.. sexy-addictin elämä ei tuo mitää kivaa.. syöminen läskiinnyttää. rahan tuhlaaminen oksennuttaa.. etsi siitä riemua??
- mutta se auttaa
Miten raha muka toisi onnea?
Itse olen ollut useissa eri duuneissa elämäni aikana, ja rahaa on tullut vaihtelevia määriä, ihan kohtuullisesti kuitenkin, kokonaisuutena.
Se, että jossain vaiheessa saat, sanotaan vaikka 10.000 euroa kuukaudessa, pitää silti edelleen pitää jalat tiukasti maassa, ja muistaa että se on vain väliaikaista. Totta on, että se auttoi. En kokenut itseäni yhtään sen onnellisemmaksi, mitä itse rahaan tuli. Olin enemmänkin onnellinen siitä työstä, jota tekemällä ja jonka tuomasta vastuusta se raha tuli. Stressiäkin oli, sanoisin suoraan enemmän mitä kuukausittainen korvaus kattoi.
En tuhlannut enkä rällästellyt tuona aikana. En ostellut autoja tai veneitä.
Omalla kohdallani, raha on enemmänkin mennyt säästöön, tulevaisuutta odottamaan.
Miksi? Eihän raha tuo onnea!! Ei niin, mutta odotan sen auttavan tulevaisuudessa, kun jään eläkkeelle.
Miksi? Enhän edes tiedä kuinka kauan elän!! En niin, mutta samalla se tuo turvallisuuden tunnetta, että "tulevaisuudessa kaikki on paremmin".
Onko? Kuka sen tietää?
Raha, tuo välttämätön paha. Tämäkö meitä kaikkia kontrolloi? "Jos saisin miljoonan" Niin? Entä sitten? Uusi auto, asunto vaatteita, koruja ja pari etelän matkaa. Hups! Puolet meni! Kauheeta! Meillä on enää vain 500.000!!! Hirveetä! Mitä me tehdään? Nyt ei osteta enää mitään!- jeany
ostetaan se isompi asunto ja tehdään siihen kunnon sisustussuunnitelmat niin pitää ottaa yks milli lisää lainaa
- Rahaa?
jeany kirjoitti:
ostetaan se isompi asunto ja tehdään siihen kunnon sisustussuunnitelmat niin pitää ottaa yks milli lisää lainaa
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 3$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 9 mainosta, joten päivässä 27$ -> 10pv 270$. Payput eli määrä jonka saatuasi saat rahan ulos on 350€ joten tämän saat muutamassa viikossa-
Kyllä saa, kaverin sai 270€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman satasen. Raha on verovapaata. :)
http://www.buxglobal.com/?ref=vilz
Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, sen jälkeen paina register ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen paina log in ja voit kirjautua :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA AIKA JOTA SE VAATII (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA. - mummeliini01
Rahaa? kirjoitti:
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 3$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 9 mainosta, joten päivässä 27$ -> 10pv 270$. Payput eli määrä jonka saatuasi saat rahan ulos on 350€ joten tämän saat muutamassa viikossa-
Kyllä saa, kaverin sai 270€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman satasen. Raha on verovapaata. :)
Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, sen jälkeen paina register ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen paina log in ja voit kirjautua :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA AIKA JOTA SE VAATII (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.jos se oikeasti olisi noin helppoa, miksi kaikki maailman ihmiset eivät vain klikkailisi täällä epämääräisä linkkejä ja jäisi odotelemaan rahan tuloa?
Puh huijaa, sanoi Nasu :)
- lkontilainen
Kyl se ainakin elämää helpottais, mutta tuskin se mitään pitempää onnea toisi.
- Revolutionist
Raha tuo onnea, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kaikkea rahalla ei saa. Itseäni raha ei tee onnelliseksi, toki haluan sen verran rahaa että tulen toimeen mutta onnea en saa.
Miksi nämä ökyrikkaat näyttelijätkin tekevät sitten itsemurhia jos kerran olisivat niin perkeleen onnellisia miljooniensa kanssa? Sitä sopii miettiä...- Miksi ?
Ei kait nyt kukaan aikuinen ihminen enää kuvittele, että nämä julkisuuden henkilöt oikeasti kuolisivat juuri silloin, kun otsikot niin kertovat, että kyllähän nyt kaikki tajuavat, että julkisuudessa olevat asiat ovat täysin feikkiä, että nämä tyypit, jotka ovat lähteneet mukaan tähän todella sairaaseen systeemiin, niin ovat mukana sellaisessa keinotodellisuuden luomisessa, jolla he käärivät kansojen rahavaroja omiin taskuihinsa, eli heidän ylläpitämään systeemiin !
Nämä kuolemat on siis yhtä totta, kuin on mielikuvituksen avulla tuotettujen kirjojen seikkailut totta, että älkää nyt tosiaan uskoko mediasta tulevaa hömpänpömppää, että se on satua alusta loppuun ja lopusta alkuun.
- enkelipöly10
Mielestäni raha tuo hetkellisesti onnea ja turvallisuutta,mutta pitemmän päälle se ei tuo terveyttä eikä aitoja kaveri suhteita takaisin.Kokemusta on!
- Rahaa?
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA AIKA JOTA SE VAATII (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.
- Geeggee_:
Intiassa on paljon tosi köyhiä, jotkin testit jokunen vuosi sitten todisti et tääl suomes on iha saman verran masennusta ku siel vaik tääl on paljo vähemmän köyhiä ja ne intias olevat on paljon paljon köyhempiä kuin suomen köyhät. Joten meneeköhän se noin sittenkään?
- kivaa elämää
Olin koko opiskeluajan, sen jälkeen 20v työelämässä määräaikaisissa työsuhteissa.
Penniä sai venyttää jatkuvasti. Sitten onni potkaisi ja voitin lotossa vähän rahaa (nykymitassa noin 400.000). Sain ostettua oman asunnon ja auton, maksettua velat pois. Lisäksi pystyin irtisanoutumaan ikävästä työpaikasta ja vaihtamaan sen paljon kivampaan osa-aikatyöhön.
En elä leveästi, mutta elän MUKAVASTI!
Ei huolta pienestä eläkkeestä, koska rahaa on säästössä vanhoille päiville ja sairauksien varalle.
Olen päässyt myös matkustelemaan pari kertaa vuodessa, ennen ne rajoittuivat pieneen laivalla päiväksi Tukholman matkaan tai käyntiin junalla päiväksi Helsingissä tms vaatimatonta.
Eli kyllä raha tuo onnea ja turvallisuutta. Varakkaana palkkaisin lisäksi vaikkapa puutarhurin, kokin ja siivoojan auttelemaan plantaasin ja linnan ylläpidossa :D- hannuhanhiko
Onnitelut vaan voitosta. Hieno juttu että jotakin onni potkaisee.
Lottovoitto tai perintö vaikuttaisi elämääni juuri tuolla tavalla. Perusasiat olisivat kunnossa ja olisin taloudellisesti riippumaton ja varmasti onnellisempi kuin nyt. - nimi-merkki.
hannuhanhiko kirjoitti:
Onnitelut vaan voitosta. Hieno juttu että jotakin onni potkaisee.
Lottovoitto tai perintö vaikuttaisi elämääni juuri tuolla tavalla. Perusasiat olisivat kunnossa ja olisin taloudellisesti riippumaton ja varmasti onnellisempi kuin nyt.Tuo on juuri sellainen kiva summa. Itsekin luulen, että 6 ja lisänumero toisi enemmän onnea kuin 7 oikein, sillä rahalla eläisi tavallista elämää muutaman vuoden. Luultavasti kyllä perustaisin yrityksen...idea on, pääomaa ja takaajia puuttuu.
Veikkaamista se on työnhakukin. Toisilla käy tuuri, eikä aina sitä osaavinta palkata, en tiedä miksi. Sivusta olen nähnyt kuinka määräaikaisista otetaan se, joka huutaa enemmän olevansa se joka pitää palkata kuin se, joka oikeati olisi paras. - Hannuhanhiko
nimi-merkki. kirjoitti:
Tuo on juuri sellainen kiva summa. Itsekin luulen, että 6 ja lisänumero toisi enemmän onnea kuin 7 oikein, sillä rahalla eläisi tavallista elämää muutaman vuoden. Luultavasti kyllä perustaisin yrityksen...idea on, pääomaa ja takaajia puuttuu.
Veikkaamista se on työnhakukin. Toisilla käy tuuri, eikä aina sitä osaavinta palkata, en tiedä miksi. Sivusta olen nähnyt kuinka määräaikaisista otetaan se, joka huutaa enemmän olevansa se joka pitää palkata kuin se, joka oikeati olisi paras.Kyllä rahalla on vaikutusta onnellisuuteen juuri tällaisessa tapauksessa. Ihan tieteellisesti tutkittu juttu, että raha vaikuttaa onnellisuuteen jos se nostaa sinut köyhyydestä keskiluokkaan. Keskiluokkaisuuteenhan kuuluu juuri tietty vakavaraisuus ja kohtuullisen vaurauden tuoma turvallisuus. Jos sinulla on miljoonan euron omaisuus ja saat vaikka neljä miljoonaa lisää, ei tällä lisärahalla ole enää vaikutusta onnellisuuteesi.
- On sulla jutut
Hannuhanhiko kirjoitti:
Kyllä rahalla on vaikutusta onnellisuuteen juuri tällaisessa tapauksessa. Ihan tieteellisesti tutkittu juttu, että raha vaikuttaa onnellisuuteen jos se nostaa sinut köyhyydestä keskiluokkaan. Keskiluokkaisuuteenhan kuuluu juuri tietty vakavaraisuus ja kohtuullisen vaurauden tuoma turvallisuus. Jos sinulla on miljoonan euron omaisuus ja saat vaikka neljä miljoonaa lisää, ei tällä lisärahalla ole enää vaikutusta onnellisuuteesi.
Eli keskiluokka on maailman onnellisin ihmisryhmä? Älä nyt viitsi, tuo nyt on täyttä puppua. Ensinnäkään Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä joka tarkoittaa nälkää, asunnottumuutta, hoitamattomia sairauksia. Suomalaisella köyhällä menee hyvin, moni on onnellisempi kuin velkojen ja vittumaisen työn lannistama keskiluokkainen.
- Hannuhanhiko
On sulla jutut kirjoitti:
Eli keskiluokka on maailman onnellisin ihmisryhmä? Älä nyt viitsi, tuo nyt on täyttä puppua. Ensinnäkään Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä joka tarkoittaa nälkää, asunnottumuutta, hoitamattomia sairauksia. Suomalaisella köyhällä menee hyvin, moni on onnellisempi kuin velkojen ja vittumaisen työn lannistama keskiluokkainen.
Voi hyvinkin olla. Tutkimus oli tehty Amerikassa. Jos vertaa vaikka omassa talossa järven rannalla maaseudulla asuvaa työtöntä metsuria pääkaupunkiseudulla järjettömän suurta asuntolainaa lyhentävään kekiluokan konttorirottaan joka ajaa jostain Keravalta Helsinkiin töihin niin aika todennäköisesti se köyhä on onnellisempi.
- .-,
Rahan määrä ei ole suoraan verrannollinen onnellisuuteen, mutta rahan puute tekee onnettomaksi yhteiskunnassa, jossa kaikki pyörii rahan ympärillä.
- Et silleen
Rahalla ei ole merkitystä. Jos jollakin on merltystä, niin ihmissuhteilla, ja kuinka ne toimivat.
- turha romantisoida
Et silleen kirjoitti:
Rahalla ei ole merkitystä. Jos jollakin on merltystä, niin ihmissuhteilla, ja kuinka ne toimivat.
Tosiasiassa niitä ihmissuhteita on paljon helpompi hoitaa jos on riittävästi rahaa. On sitten varaa käydä sukulaisissa toisella puolella Suomea, viettää romanttinen ravintolailta eikä tule parisuhteessa riitaa hankinnoista kun on varaa ostaa molemmat eikä vain toisen haluamaa. Sanotaan, että kun raha loppuu lentää rakkaus ikkunasta ulos. Kenellä on parisuhteessa tullut riitaa rahankäytöstä kun on ollut tiukkaa? Anyone?
- Tuura?
turha romantisoida kirjoitti:
Tosiasiassa niitä ihmissuhteita on paljon helpompi hoitaa jos on riittävästi rahaa. On sitten varaa käydä sukulaisissa toisella puolella Suomea, viettää romanttinen ravintolailta eikä tule parisuhteessa riitaa hankinnoista kun on varaa ostaa molemmat eikä vain toisen haluamaa. Sanotaan, että kun raha loppuu lentää rakkaus ikkunasta ulos. Kenellä on parisuhteessa tullut riitaa rahankäytöstä kun on ollut tiukkaa? Anyone?
Rakentamisen jälkeen perse oli auki kuin tuuran putki, vaimo kotona kahden penskan kanssa saamatta mistään penniäkään mutta riitaa ei tullut.
Ei ollut rahaa mitä käyttää!
Yhteiset tavoitteet ja todllisuuden taju.
Ei se muuta vaadi.
Tuonkaan jälkeen emme ole rahassa rypeneet mutta ei siitä ole koskaan riitaakaan syntynyt.
Helvetin kevyissä perusteissa parisuhde on jos rahan niukkuus sen vaarantaa!
Ainahan näköpiirissä on asioita joihin ei rahkeet riitä! - tuovat onnea
turha romantisoida kirjoitti:
Vinkku, keskioluesta puhumattakaa, on halpaa. Musiikkia saa ilmaiseksi netistä. Naiset ovat ilmaisia, itseasiassa heillä on myönteinen vaikutus elintasoon. Syöttävät ja juottavat eli ei sitä rahaa paljoa tarvitse olla että on hyvinkin onnellinen.
Jos tulee riitaa rahoista niin nainen vaihdetaan. Yksinkertaista, eikö vain?
- money lisää ok
Totta kai tuo! Raha poistaa huolet toimeentulosta. Jos sitäon vielä enemmän, työntekoa voi harrastaa. Ei tarvii nousta ylös joka arki ennen viittä, että ehtii työmaalle kuudeksi.
Saisi pitää pitkät lomat ja matkailla, ajella hienolla autolla. Kaupoissa ei tarvitsisi katsella hintoja.
Naiset muuttuisi nuoriksi ja kauniiksi, ei rakkaus muutenkaan ole ikuista. Kaikki parisuhteet arkipäiviäistyy ja muuttuu ystävyydeksi ja kumppanuudeksi. Jos sairastuu vakavasti, voi palkata oman hoitaja, ei tarvii rasittaa puolisoa tai lapsia liikaa.
Kyllä raha toisi paljon iloa ja etua elämään. - Lyö vetoa!
50 euron riskitön veto jossa et voi siis hävitä mutta voittaa voit vaikka kuinka ja paljon!
http://alturl.com/bnz4d
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011