Kristittyjen maailmankuva

Akidanos

On todella hätkähdyttävää huomata, kuinka kahtiajakautunut, pelokas ja ahdistava on kristittyjen maailma.
He kieltävät itseltään ja muilta tämän elämän nautinnot, kutsuen niitä synniksi. Synnintekijäthän eivät pääse taivaaseen. Samaan aikaan he uskovat raamatun sanomaan :" Ihminen ei pelastu tekojensa kautta, vaan jumalan armosta."
He ovat valmiit tuomitsemaan ei-kristityt helvettiin vaikka he uskovat sanaan :"Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi."
He pelkäävät kuolemaa niin paljon että heidän on päivittäin rukoiltava pelastusta, samaan aikaan he odottavat että heidät pelastetaan tästä maailmasta autuuteen.
He vihaavat elämää, mutta silti he antavat haudata ruumiinsa puettuna ja jopa balsamoida ne, koska he kiihkeästi haluavat elää tässä maailmassa ikuista elämää.
He ovat antaneet hakkauttaa nimensä muistokiviin että tulevat sukupolvet tietäisivät kuinka vanhurskaita he ovat olleet kun heidät on haudattu sinattuun maahan.
Samalla he varmistavat että heidän jumalansa todellakin tuntee heidän nimensä, se kertoo siitä suuresta pelosta että jos heidät vaikka muuten unohdettaisiin ylösnousemuksen päivänä.
On ihmeellisen ihanaa elää vapaana tuollaisesta pelosta ja ahdistuksesta. Minä uskon että, että kun olen kuollut, minut tuomitaan tekojeni kautta, ei sen mukaan kuinka pyhä olen ollut.
Uskon että menen esi-isieni tykö, sinne missä on ja tulee olemaan kaikki minulle rakkat.
Voi tietysti myös olla että olen elänyt niin huonon elämän että joudun Tuonelaan, mutta voin tässä elämässä yrittää vaikuttaa lopulliseen päätökseen.
Loppu on Jumalien, henkien ja esi-isien päätettävissä.

2

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienellä lusikalla

      Ei mun maailmankuvani ainakaan ole tuollainen vaikka uskallan itseäni kristityksi kutsua. Arki on toki joskus minullekin harmaata, joten mitä enempi ilonaiheita ja vaihtelua löytyy, sen parempi, ja löytyyhän sitä kun osaa katsella ja kehitellä! Sen sijaan: ovatko esim. aviopuolison pettäminen, suhteesta toiseen kiitäminen, varastaminen, toisen kustannuksella nauraminen, alkoholismi tai kännissä riekkuminen ja seuraavan päivän morkkis ja krapula jotenkin asioita, joita erityisesti kaipaisin elämääni? Ehkä ne jollekulle tarkoittavat elämäniloa ja hauskuutta parhaasta päästä mutta...enkä minä heitä tuomitse jotka näin ajattelevat. Sellainen ihminen on, kun ei tiedä paremmasta. Olenko nyt sitten jotenkin pyhempi tai parempi ihminen kuin he? Voi, Luoja nähköön, onnellisempi kyllä mielestäni, mutta ennen kuin ihminen tajuaa mikä on ratkaisu elämän tyhjänpäiväisyyteen ja turhuuteen ja valheisiin, sitä joutuu melkein liikaakin katsomaan itseään silmiin, syvälle sieluun asti. Muistot, jotka halusit unohtaa, nousevat mieleen. Ja milläs sovitat pahat tekosi? Kun ihminen on tarkoitettu tekemään hyvää aina ja kaiken aikaa (rakastamaan), ei mikään määrä hyviä tekoja voi sovittaa pientä tai paljoa määrää vääriä tekoja...pahaa ei siis pitäisi tehdä lainkaan, se on merkki siitä, että jokin on pielessä: ollaan irti Hyvyyden Lähteestä, Luojasta. Siksi kaikille on tarjolla sama ratkaisu ja paluutie: Jeesus. Häneen minä laitoin nuorena tyttönä toivoni, kun olin sisäisesti rikki, yksinäinen, sulkeutunut ja pelokas enkä uskonut että elämästäni tulee koskaan mitään. Pienin, pienin askelin, juuri itseni kokoisin, olen saanut kasvaa ja avautua, täyttyä Elämällä :) Tänä päivänä katson ja ihmettelen: minulla on koti, mies, lapsia, ammatti, työ ihmisten parissa. Ei kaikki ole täydellistä mutta TIEDÄN kokemusperäisesti, että on Jumala, joka kuulee rukouksiani ja vastaa. En voi todistaa sitä muuten, mutta minun elämäni ei olisi tällaista, jollei olisi Joku joka todella pelasti minut! Se riittää MINULLE. Hän tuntee minut nimeltä ilman hautakiviä ja siunattuja maitakin. Hän rakastaa ja hyväksyy minut täysin silloinkin kun olen mahdoton, ei koskaan unohda eikä jätä yksin vastoinkäymisten tullen, "kulkee loppuun asti vierellä". Olen ikuisessa turvassa! Ja tiedän, että Hän rakastaa jokaista luotuaan samalla tavalla mutta...vain niiden elämään Hän pääsee todella mukaan ja vaikuttamaan, jotka antavat Hänelle siihen luvan.

    • "Katso, siellä näen isäni. Katso, siellä näen äitini, sisarukseni ja ystäväni. Katso, siellä näen väkeni aikojen alusta. He kutsuvat minua Jeesuksen luokse Taivaan saleihin, joissa rohkeat saavat elää ikuisesti" - Tämä on minun toiverukoukseni mutta ei ole itsestäänselvää että näin tapahtuisi. Minä itse tulin uskoon monen kärsimyksen kautta. Elin vain itselleni ja nautinnoille, kuten kännäämiselle ja irtosuhteille. Sekö on sitä vapautta, hyi saatana! - Sä olet uskonnollisuuden uhri kuten moni kirkkouskovakin. Sinulla ei ole mitään hajua tosi uskosta ja mitä se merkitsee. Minutkin tuomitaan tekojeni mukaan, mutta Raamattuun päätin tietoisesti uskoa ja huomasin käytännässä sen sanojen olevan totta, eli Jeesus on se tie, totuus ja elämä. Pelastumme yksin armosta jos pelastumme. Jos kerran Jeesus meni ristille vapaaehtoisesti, hän tietää mitä kuoleman jälkeen voi odottaa, eli helvetti on ikuista eroa Jumalasta koska kaikki saasta palaa ja tuhoutuu hänen
      läheisyydessään. Jumala ei vaadi meiltä mitään muuta kuin uskoa. Hän antaa voiman tehdä parannuksen asioista mitkä on pahoja. Esi-isiä ei tule palvoa, ihmisiä he vain ovat. Jos mää antaisin merkin jostain armolahjastani, sinä et kuitenkaan uskoisi vaan vääntelisit naamaasi kuin typerä lapsi, ainakin puheesi kuulostaa siltä. Valinta on itse sinun ja sinut tosiaan tuomitaan tekojesi mukaan. Tervemenoa paratiisiisisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      2016
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      120
      1578
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1100
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1030
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      949
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      849
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      784
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      761
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe