Kuuliaisuus, Jumalalle.

Kuuliaisuus on Raamatun pelastusjulistuksen pääkohtia. Heprealaiskirjeessä on kohta jossa Jeesuksesta sanotaan: Ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli Hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi KAIKILLE,JOTKA OVAT HÄNELLE KUULIAISET.Hepr. 5:9.
Tuossa ilmaistaan Kristukselle kuuliaisuus autuuden ehdoksi. Me pääsemme tulevaan elämään vain jos olemme hänelle kuuliaiset. Tämän tosiasia tulisi johtaa meitä vakavasti tutkimaan elämäämme Jumalan käskyjen valossa.

Mitä on sitten kuuliaisuus? Se ilmenee selvästi Jeesuksen sanoista: Ei jokainen, joka sanoo minulle; Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra, emmekö me Sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja Sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköni, te laittomuuden tekijät. Matt. 7:21-23.

Iankaikkinen elämä on armolahja. Kukaan ei voi sitä ansaita käskyjen pitämisellä. Mutta käskyjen noudattamista ei sovi myöskään väheksyä.
Jotkut ovat taipuvaisia ajattelemaan ettei Jumala ole niin tarkka vaatimuksissaan. Totuus on kuitenkin aivan toinen. Kun Jumala käskee jotakin. Hän sanoo: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran teidän Jumalanne käskyjä, jotka minä teille annan.

Joskus kuuliaisuus Jumalaa kohtaan voi merkitä suuriakin vaikeuksia, mutta ne eivät kelpaa puolustamaan tottelemattomuutta, sillä
Jeesus sanoo: Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on,voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14. 33.
Jumala myöskin rohkaisee niitä, jotka joutuvat ahtaalle kuuliaisuutensa tähden. Hän sanoo: Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä. Jes.41:10.
Tämän lupauksen turvin me voimme rohkeasti noudattaa sitä, minkä Jumalan Sana ilmaisee totuudeksi.
Ja Jeesus sanoo: Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.Joh.7:17

15

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin kirjoitit

      Valitettavasti monet uskovatkaan eivät halua tunnustaa että iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi ainoastaan silloin kun elämä eletään Jumalan tahdossa. Jeesus joka sanoi että hän ei itsestään tehnyt mitään, vaan kaikki mitä hän teki teki hän Isän tahdossa. Jeesus joka itse elää Jumalan tahdon mukaista elämää on meille opettaja ja tie sellaiseen elämään, siis on viisasta kuunnella mitä Jeesus sanoo, koska hänen sanansa ovat Jumalan tahdon ilmaisua.

    • "Kuuliaisuus on Raamatun pelastusjulistuksen pääkohtia."

      Luonnollisesti uskovaisella on uskonkuuliaisuus Herran Nimeä
      kohtaan, ei hän muutoin uskovainen olisikaan.

      Room. 5:19
      Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä,
      niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.

      Room. 1:5
      jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran,
      että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

      Sekin on palstalaisille tullut selväksi että jotkut ääriainekset
      pitävät jumalatttomuuden merkkinä sitä, että viettää sunnuntaita
      yhdistettynä pyhä/lepo -päivänä. "Minun ei tule hyvkäsyä
      sunnuntain pyhyyttå", he sanovat.

      Uskon kuitenkin että voi olla kuuliainen Jumalalle vaikka hyväksyy
      sunnuntain pyhyyden siinä kuin muidenkin päivien.

      • Hyvin Antti

        aisti mikä kirjoittajalla oli loppujen lopuksi asian tarkoitus.


    • ##: Kuuliaisuus on Raamatun pelastusjulistuksen pääkohtia. Heprealaiskirjeessä on kohta jossa Jeesuksesta sanotaan:
      Ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli Hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi KAIKILLE,JOTKA OVAT HÄNELLE KUULIAISET.Hepr. 5:9. _##

      Anne-elina aloitti tärkeän aiheen: kuuliaisuus Jeesukselle.
      Jotta selviäisi mitä on kuuliaisuus Jeesuskselle, laitetaan sanankohta:

      Room. 1:5
      jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran,
      että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

      • AnttiVKantola

        Myös kuuliaisuus omia vanhempia kohtaan ja sittemmin muita
        auktoriteetteja kohtaan on uskonkuuliaisuutta, sillä siinä saadaan
        - erona muihin käskyihin - uskoa lupauksen täyttymiseen myös.

        Ef. 6:2-3
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky,
        jota seuraa lupaus - "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

        Toki se on aivan luonnollistakin että kauan elää ja menestyy, jos
        uskoo vanhempia ja viisaampia. Uskon että sanankohdassa
        tarkoitetaan, ei pelkästään siunausta, vaan myös varjelusta, jota ilman kuka tahansa saattaisi ihan vaikka kuinka nuorena joutua onnettomuuteen ja kuolla pois.


    • alex-kasi

      ja luottaa sydämestään Jumalaan, Hänen voimaansa, hyvyyteensä, armoonsa ja tekee uskonsa mukaan - silloin uskovan tekemiset ovat uskonhedelmää. Ja jos/kun hän ei tee uskonsa mukaan, saa hän omantuntonsa piston sydämeensä ja oikaisee tekemisiään.

      Se on uskon tiellä kulkemista.

      Jokainen joka uskoo Raamattuun Jumalan antamana sanomana ihmiskunnalle ja ymmärtää että Jumalan Sana opettaa "hyvää elämää", että esimerkiksi käskyissä tulee esiin Jumalan antamat Jumalasta lähtevät oikeat "hyvän elämän" periaatteet.

      Monet ovat havainneet että myös lepopäivästä muistuttava sapatti käsky on tärkeä - asia jonka minäkin olen tullut huomaamaan - sapatti on tärkeä - koska se erottaa toisistaan kaksi "uskon linjaa" joista toisen linjan juuret ovat Raamatussa ja toisen pakanuudessa.

      Monet ajattelevat - niinkuin minäkin ajattelelin aikaisemmin, että ei kukaan kristitty tänään "palvele aurinkoa" - koko ajatuskin tuntui vanhoilliselta ja ahdasmieliseltä - mutta tutkittuani asiaa tulin toisiin ajatuksiin.

      Auringon palvonnasta on kristinuskoon tullut paljon enemmän ... kuin kukaan asiaan perehtymätön voi edes kuvitella... se tuo mukanaan erilaisen uskonnollisuuden - ja poistaa luonnollisesti samalla Raamatullisesta uskosta siihen kuuluvia tärkeitä asioita.

      Pikku esimerkki: Ei ole sattuma että juhannuspäivänä kello 12 Uppsalan tuomiokirkon alttari kylpee erikoisella tavalla auringon valossa, kun auringon säteet kulkevat pitkin kirkkoa ja lankeavat keskipäivällä tuomiokirkon alttarille, tuo se mukanaan ajatuksen että Jumala puhuu kansalle tällä tavallakin. Se voi olla jopa kaunista katseltavaa - mutta se ei ole Raamatullista.

      Maailma on pullollaan sellaisia kirkkoja jotka on suunniteltu siten että aurinko näyttelee niissä suurta osaa - vaikkakaan sitä ei aina heti huomaa.. ja totuus on että myös joulu on auringon palvonnasta lähtöisin ja siis pakanauskon peruja - se oli päivä jolloin aurinko oli alhaisimmillaan. Joulua vietetään tänään Vapahtajan syntymäpäivänä, mutta sitä se ei ole - eikä ole koskaan ollutkaan.

      Sille joka on kiinnostunut, alla pikku linkki.

      http://www.youtube.com/watch?v=sD9f0XU_S78

      alex

      • alex-kasi

      • KatsoinKaukoputkella

        Maanantaina - tiistaina aamu yöllä (aamulla klo 3 jälkeen) katselin länsi taivaalle kaukoputkella, jossa näkyi kirkas planeetta kuineen, se oli kaunis näky Jupiterista (° ° O ° ° ) ja sen neljästä kuusta! Olivat noin 45° linja kulmassa maahan nähden, hieno näky! seuraavan kerran jos Herra suo v. 2022,

        ”Mikä hetki yöstä on”, eli mitä tämä merkitsee maailmalle, joko on sen tuomionhetki tullut, Jupiter on kaasupallo, syttyykö se palamaan merkiksi maailmalle, että sen tuomionhetki on tullut?


      • KatsoinKaukoputkella kirjoitti:

        Maanantaina - tiistaina aamu yöllä (aamulla klo 3 jälkeen) katselin länsi taivaalle kaukoputkella, jossa näkyi kirkas planeetta kuineen, se oli kaunis näky Jupiterista (° ° O ° ° ) ja sen neljästä kuusta! Olivat noin 45° linja kulmassa maahan nähden, hieno näky! seuraavan kerran jos Herra suo v. 2022,

        ”Mikä hetki yöstä on”, eli mitä tämä merkitsee maailmalle, joko on sen tuomionhetki tullut, Jupiter on kaasupallo, syttyykö se palamaan merkiksi maailmalle, että sen tuomionhetki on tullut?

        " syttyykö se palamaan merkiksi maailmalle, että sen tuomionhetki on tullut? "

        Aurinko räjähtelee non stop - kiitos Herralle! Jupiter on kaukana,
        kiitos Herralle. Mutta kun aurinko PIMENEE elikkä saastepilvet
        välissä, se on paha juttu.

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        Sinun Jupiter-jumalaasi emme pelkää.


      • KatsoinKaukoputkella
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " syttyykö se palamaan merkiksi maailmalle, että sen tuomionhetki on tullut? "

        Aurinko räjähtelee non stop - kiitos Herralle! Jupiter on kaukana,
        kiitos Herralle. Mutta kun aurinko PIMENEE elikkä saastepilvet
        välissä, se on paha juttu.

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        Sinun Jupiter-jumalaasi emme pelkää.

        Katsomme noin 3-4kk kuluttua asiaa uudestaan!


      • Tähdistäjää
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " syttyykö se palamaan merkiksi maailmalle, että sen tuomionhetki on tullut? "

        Aurinko räjähtelee non stop - kiitos Herralle! Jupiter on kaukana,
        kiitos Herralle. Mutta kun aurinko PIMENEE elikkä saastepilvet
        välissä, se on paha juttu.

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        Sinun Jupiter-jumalaasi emme pelkää.

        nythän on niin että monet tähdistä ovat suurempia kuin meidän aurinkomme. Taidat taas höpistä omiasi.


    • Ensin sinun pitäisi tulla uskoon, koska se on pahinta epäkuuliaisuutta, että et suostu antamaan elämääsi Jeesukselle.

      Sitten tuosta ellensapatista ja muistakin Ellen Whiten demoniopeista on tehtävä parannus - ne eivät todellakaan ole Isän tahdon tekemistä, kaukana siitä.

      Ja etsi, mitä Raamatussa sanotaan harhaopeista ja vääristä profeetoista - ne eivät todellakaan ole kuuliaisuutta Jumalalle, vaan syntiä, jolla tuomitset itsellesi kadotustuomion:

      "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut" (Tiit 3:10-11)

      • Jeesus näkee

        niin sinun, kuin Anne-Elinankin sydämen tilan ja tietää että asuuko siellä HÄNEN vaikuttamansa RAKKAUS vai vihollisen vaikuttama syyttäjähenkinen kauna lähimäisiään kohtaan.


      • <3>#<3>#<3>

        #>#>#>#> Mikä SINÄ olet arvioimaan Anne- Elinan sydämen tilaa? Jeesun näkee niin sinun, kuin Anne-Elinankin sydämen tilan ja tietää senkin, että kenen sydämessä asuu HÄNEN vaikuttamansa RAKKAUS


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe