Minulla olisi radikaali ehdotus:
Valtateiden, kantateiden ja ex-valtateiden (seututiet 110, 120, 130,...) vähäliikenteisten sivuteiden liittymien kohdalla olevat 80 km/h nopeudet korvattaisiin tällä liikennemerkillä, jotta liikennevirta saataisiin paremmin etenemään vailla pumppausliikettä, kun yleisnopeus isolla tiellä on 100 km/h.
Olen todennut ahkerasti vakionopeussäädintä käyttäessäni, ettei muut tiellä liikkuvat pudota ajonopeuttaan alas 20 km/h näiden sivuteiden liittymien kohdalla, kun vallitseva tienopeus on 100 km/h ennen näitä sivutieristeyksiä.
Aiheutan siis itse tätä liikenteen hidastumista ja takapuskurin tuntumassa ajoa, kun itse noudatan tunnollisesti ajonopeuksia.
Varsinkin Vt9:llä Tampere-Jyväskylä -välillä on runsaasti vähäliikenteisiä sivuteiden risteyksiä, joiden kohdalla 80 km/h nopeusalue sietäisi muuntaa 80 km/h enimmäisnopeussuositusalueeksi.
Nykyisellään tätä merkkiä käytetään vain teiden kaartuessa ja hirvivaara-alueilla.
Liikennemerkki 653 Enimmäisnopeussuositus
THP 150
2
857
Vastaukset
- ?????????????
entä sitten meitä jotka ajaa esim. henkilöauto peräkärry? tai kuormaautot? tai rekat? mehän ajamme aina 80km/h .
- 6+1
Oletko ajatellu niitä, ketkä yrittävät liittyä liikennevirtaan sieltä sivuteiltä. Kumpaan on helpompi liittyä a) liikennevirta kulkee 100 km/h vai b) liikennevirta kulkee 80 km/h?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1393336Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk822930Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro402307Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1142212Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1452096Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva472031Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?181540Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121476Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville291363- 1351063