Kehitysapuun on suunniteltu 90 miljoonan euron LISÄYSTÄ, jolloin kehitysapu olisi kaiken kaikkiaan 1 072 miljoonaa euroa ensi vuonna valtion budjettiehdotuksessa.
Samaan aikaan valtion velka on n. 71 miljardia euroa ja kasvaa koko ajan:
http://velkakello.fi/
Järki puuttuu eduskunnasta
4
556
Vastaukset
- itse ollut mukaana
... nimittäin paljon halvemmalla ja tehokampi apu voidaan antaa paikan päällä kuin Suomessa. Onhan se ihan naurattava, että apua tarvitsijoita yritetään väkisin saadaa tyllistyksi ja viihtymään, kun heille olisi kotimaasaan murto-osalla siitä rahasta mainio toimentulo koko suvulle.
Mutta sehän on totta, että kehitysapu on ollut liian pitkään sinisilmäisten "hyväntekijöiden" varassa, jotka eivät ymmärrä kehitysmaan reaaliteetit. Siinä tarvitaan koulutus ja koulutus ja koulutus. Kyllä kehitysmaan asukas ymmärtää mitä tarttis tehdää ja kun autetaan kynnyksen yli, homma pelaa. On sitä niin monessa paikassa nähty, mutta Suomen kehitysapu on ollut pitkään näyttävien projektien lumoissa ja vesiperä on tullut kerran toisensa jälkeen.- Idea..
vielä parempi olisi jossei oteta mamuja tänne, eikä auteta siellä.
Pidetään ennemmin itse rahat.
Annetaan niiden pärjätä itse. - Ankdams
Idea.. kirjoitti:
vielä parempi olisi jossei oteta mamuja tänne, eikä auteta siellä.
Pidetään ennemmin itse rahat.
Annetaan niiden pärjätä itse.minäkään yritä opettaa koiraani lukemaan, eihän se osaa puhuakaan.
Miksi sitten apinoita opettaa mitään tekemään, osaahan ne tehdä
lisää nälkää näkeviä apinoita ihmisten riesaksi! - Auttavainenxyz
Ankdams kirjoitti:
minäkään yritä opettaa koiraani lukemaan, eihän se osaa puhuakaan.
Miksi sitten apinoita opettaa mitään tekemään, osaahan ne tehdä
lisää nälkää näkeviä apinoita ihmisten riesaksi!Sen verran on tullut Afrikkaa ym kierrettyä, että parhaimpana apuna pidän koulutusta. Joko siellä paikanpäällä kuten lähetyssaarnaajat jo aloittivat tai sitten täällä valmentamalla pakolaisia ym parempaa tulevaisuutta varten. Kun sitten koulutettuina palaavat kotimaihinsa, pystyvät vaikuttamaan kehitykseen, perustamaan yrityksiä, kouluttamaan maamiehiään ym. Kun vaan pystyisivät ahneet maanmiehensä syrjäyttämään johdosta.
Ja kehityksen tarpeellisuudesta ei kai tarvitse enempää inttää. auttaminen on tarpeen ettei tämä yhteinen maapallo-vene ylösalaisin keikahda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354269Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141576Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481546Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2171384- 331215
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881078Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321062Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain471044Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671031- 62984