Shamanismi

Puunhalaajatar

Tunnen että luonto kutsuu minua puoleensa. Voisiko joku asiaan perhetynyt auttaa?

12

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ken the Guru

      Jollei animismin omaksuminen ole sinulle ongelma, niin sinusta voi tulla pätevä cityshamaani. Hakeudu kurssille.

    • valosilta

      shamanismin salaisuudet, kirjoittaneet Jose ja Lena Stevens. Hyvä ja simppeli perusteos, sisältää paljon käytännön harjoituksia.

      • atlatl

        ...hyvä teos.
        Itse olen tällainen "kotishamaani".
        Minulla on rumpu,jolla rummuttelen omaksi ja muiden iloksi.

        Rummutus tuo aivan mahtavat fiilikset ja olen huomannut että rummutus auttaa muita ja rentouttaa.
        Ja kun rummutan muille,itsekkin rentoudun.

        Rummuttaminen on olennainen osa omaa shamanistista kokemustani. Sillä tavoin voin nähdä asioita ja saan muutkin näkemään niitä.

        ja edellämainitun kirjan avulla muutkin pääsevät käsiksi näihin asioihin.

        Ei nämä mielestäni mitään erikoisuuksia ole,vaan sitä perustietoa,joita kansoilla on aina ollut.
        Ja toivon,että tulee olemaankin.
        Tämä on tietoa jota oli jo ennen kristinuskoa ja joka tulee olemaan sen jälkeenkin.


      • ...jota itse käytin urani alkuvaiheissa on Michael Harnerin Shamaanin tie. Harner opiskeli shamanismia alan alkulähteillä useammankin intiaanishamaanin opastuksella. Hänen oppipoikansa Jonathan Horwitz taas piti kursseja Suomessa 80-90-luvuilla. Siitä asti homma on levinnyt ja kehittynyt ja hakeutunut täällä suomalais-ugrilaisille juurilleen.


    • EFI2

      Luonto? Hah ha, mene kairaan viikoksi. Shamanismi on pohjimmiltaan spiritismiä, pysy erossa.

      • pohjan akka

        vähänpä tiedät.


    • Kysypä kuukkelilta hakusanaa shamaaniseura. Sivua on viime aikoina päivitetty valitettavan harvoin, mutta etsivä löytää... Voin opastaa henk.kohtaisestikin, jos liität nimimerkkini perään (miukumauku)suomi24.fi

    • löysin
    • ltvn

      Vanha Pohjois-Amerikan tasankointiaanien keino saada yhteys henkimaailmaan on valvoa ja paastota yksinäisyydessä luonnon keskellä kolme vuorokautta. Samaanin kyvyt ovat synnyinlahja, tällä tavalla ne tulevat esiin jos ovat tullakseen.

      Omasta puolestani voin sanoa että jos olet sisäänpäin kääntynyt luonne ja ehkä hiukka autistinenkin, eikä sinua ole lapsuudessa aivopesty mihinkään uskontoon niin henget ottavat sinuun yhteyttä unessa kun sinulla on vaikeaa. 'Minulle on annnettu sitä kautta tieto elämäni kestosta, ja sen yleisestä kulusta. (kuolen 92 vuotiaana tapahtumaköyhän elämän jälkeen.)
      Lisäksi minulle annetaan tietoja tulevista elämäni käänteistä, jos vain viisauteni riittää tulkitsemaan uni.

    • ko.kuopio

      Shamanismi on luonnon oma kutsu ja jos tuntee betovoimaa siihen kantsii jatkaa
      tällä linjalla. Yleensä shaaminivetoiset ihmiset tuntevat kutsua,lumovoimaa esim. luonossa korkeammalla mäen päällä, esim. tunturi,mäki,vaara tms.
      Itse koin tietoisuuden noin 10 vanhana Lapissa, Marrasjärvellä, joskus 1970-1971, kun asuin siellä lapsena. Shamanismi on korkempi tietous ja se ei perustu ihmisen viisauteen vaan luontoyhteyteen ja ns. tunneälyyn joka on eri asia kuin kirjaviisaus. Shamaanilla on myös jokin apueläin luonnossa(apuhenki), se voi olla esim: jänis,susi,kettu,hirvi yms. Shamanismi on myös luonnonmukainen elämäntapa joka kestää pitkän aikavälin,koko elämän. Mikäli on lisä kysymyksiä niin voin vasta [email protected]

    • natuur

      Shamanismi on alkujaan ollut luonnonmukainen maailmankatsomus, mutta kukkahattuhumanistit on senkin jo tärvelleet.

    • änimöl

      Joo, jos henkisyyden kynnyksellä pystyt luovaan toimintaan, on sinulla taito shamanismia varten. Jos intuitio saa sinut puhumaan maailmalle vaikka kukaan ei ole fyysisesti paikalla on sinulla taito.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe