Tunnen että luonto kutsuu minua puoleensa. Voisiko joku asiaan perhetynyt auttaa?
Shamanismi
12
1199
Vastaukset
- Ken the Guru
Jollei animismin omaksuminen ole sinulle ongelma, niin sinusta voi tulla pätevä cityshamaani. Hakeudu kurssille.
- valosilta
shamanismin salaisuudet, kirjoittaneet Jose ja Lena Stevens. Hyvä ja simppeli perusteos, sisältää paljon käytännön harjoituksia.
- atlatl
...hyvä teos.
Itse olen tällainen "kotishamaani".
Minulla on rumpu,jolla rummuttelen omaksi ja muiden iloksi.
Rummutus tuo aivan mahtavat fiilikset ja olen huomannut että rummutus auttaa muita ja rentouttaa.
Ja kun rummutan muille,itsekkin rentoudun.
Rummuttaminen on olennainen osa omaa shamanistista kokemustani. Sillä tavoin voin nähdä asioita ja saan muutkin näkemään niitä.
ja edellämainitun kirjan avulla muutkin pääsevät käsiksi näihin asioihin.
Ei nämä mielestäni mitään erikoisuuksia ole,vaan sitä perustietoa,joita kansoilla on aina ollut.
Ja toivon,että tulee olemaankin.
Tämä on tietoa jota oli jo ennen kristinuskoa ja joka tulee olemaan sen jälkeenkin. ...jota itse käytin urani alkuvaiheissa on Michael Harnerin Shamaanin tie. Harner opiskeli shamanismia alan alkulähteillä useammankin intiaanishamaanin opastuksella. Hänen oppipoikansa Jonathan Horwitz taas piti kursseja Suomessa 80-90-luvuilla. Siitä asti homma on levinnyt ja kehittynyt ja hakeutunut täällä suomalais-ugrilaisille juurilleen.
- EFI2
Luonto? Hah ha, mene kairaan viikoksi. Shamanismi on pohjimmiltaan spiritismiä, pysy erossa.
- pohjan akka
vähänpä tiedät.
Kysypä kuukkelilta hakusanaa shamaaniseura. Sivua on viime aikoina päivitetty valitettavan harvoin, mutta etsivä löytää... Voin opastaa henk.kohtaisestikin, jos liität nimimerkkini perään (miukumauku)suomi24.fi
- löysin
Täältä löytyy tietoa:
http://www.thuleia.com/index.html - ltvn
Vanha Pohjois-Amerikan tasankointiaanien keino saada yhteys henkimaailmaan on valvoa ja paastota yksinäisyydessä luonnon keskellä kolme vuorokautta. Samaanin kyvyt ovat synnyinlahja, tällä tavalla ne tulevat esiin jos ovat tullakseen.
Omasta puolestani voin sanoa että jos olet sisäänpäin kääntynyt luonne ja ehkä hiukka autistinenkin, eikä sinua ole lapsuudessa aivopesty mihinkään uskontoon niin henget ottavat sinuun yhteyttä unessa kun sinulla on vaikeaa. 'Minulle on annnettu sitä kautta tieto elämäni kestosta, ja sen yleisestä kulusta. (kuolen 92 vuotiaana tapahtumaköyhän elämän jälkeen.)
Lisäksi minulle annetaan tietoja tulevista elämäni käänteistä, jos vain viisauteni riittää tulkitsemaan uni. - ko.kuopio
Shamanismi on luonnon oma kutsu ja jos tuntee betovoimaa siihen kantsii jatkaa
tällä linjalla. Yleensä shaaminivetoiset ihmiset tuntevat kutsua,lumovoimaa esim. luonossa korkeammalla mäen päällä, esim. tunturi,mäki,vaara tms.
Itse koin tietoisuuden noin 10 vanhana Lapissa, Marrasjärvellä, joskus 1970-1971, kun asuin siellä lapsena. Shamanismi on korkempi tietous ja se ei perustu ihmisen viisauteen vaan luontoyhteyteen ja ns. tunneälyyn joka on eri asia kuin kirjaviisaus. Shamaanilla on myös jokin apueläin luonnossa(apuhenki), se voi olla esim: jänis,susi,kettu,hirvi yms. Shamanismi on myös luonnonmukainen elämäntapa joka kestää pitkän aikavälin,koko elämän. Mikäli on lisä kysymyksiä niin voin vasta [email protected] - natuur
Shamanismi on alkujaan ollut luonnonmukainen maailmankatsomus, mutta kukkahattuhumanistit on senkin jo tärvelleet.
- änimöl
Joo, jos henkisyyden kynnyksellä pystyt luovaan toimintaan, on sinulla taito shamanismia varten. Jos intuitio saa sinut puhumaan maailmalle vaikka kukaan ei ole fyysisesti paikalla on sinulla taito.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634