Uutinen pakettiauto kuskeille

enska.

Pakettiauton suurin sallittu nopeus Suomen tieliikenteessä on 100 km/h.
Kyllä moottoritiellä 120 km/h nopeusalueella pakettiauto saa ajaa maksimissaan 100 km/h.
Vanhojen ja ilman abs-järjestelmää olevien pakettiautojen maksiminopeus on 80 km/h.

Tiedän, tuli monelle pakettiauto kuskille yllätyksenä.

25

2883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkonen.

      Jos pakettiauto on rekisteröity henkilöautoksi on sen suurin sallittu nopeus Suomen tieliikenteessä on 120 km/h.
      Kyllä moottoritiellä 120 km/h nopeusalueella henkilöautoksi rekisteröity pakettiauto saa ajaa maksimissaan 120 km/h.

      • ??????????????????

        Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi.


      • pakuttaja
        ?????????????????? kirjoitti:

        Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi.

        Alle 3500kg abs mitä siin nyt piti olla on vain tiekohtaiset rajoitukset ei muita.


      • !!!!!!!!!!!!
        ?????????????????? kirjoitti:

        Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi.

        Pakettiauto on verokäsite. Pakettiautoja rankaistaan halvemman autoveron takia rakenteellisella nopeusrajoituksella. Päältäpäin täsmälleen sama auto, jossa kuskataan "pakettien" sijaan ihmisiä ja josta on maksettu täysi autovero onkin "turvallisempi", koska sitä ei koske nuo rakenteelliset rajoitukset.

        Turha on siis täällä mesota "pakujen" rajoituksista, kun et välttämättä tiedä, onko kyseessä paku, kun ovat ihan samoja autoja päältäpäin. Keskity siis seuraamaan taas ihan omaa ajamistasi muiden nopeuksien seurannan sijaan.


      • Diersa

        Ja jos parisuhde on rekisteröity avioliitoksi, niin se ei ole juridisesti avosuhde. Sitä ei päältäpäin näe!

        Jos pakettiauto on rekisteröity henkilöautoksi, niin se ei enää ole pakettiauto, eikä kommenttisi liity mitenkään aloitukseen.


      • Diersa
        pakuttaja kirjoitti:

        Alle 3500kg abs mitä siin nyt piti olla on vain tiekohtaiset rajoitukset ei muita.

        Kuitenkin suurin sallittu nopeus on 100 km/h.


      • Että siten, että
        Diersa kirjoitti:

        Ja jos parisuhde on rekisteröity avioliitoksi, niin se ei ole juridisesti avosuhde. Sitä ei päältäpäin näe!

        Jos pakettiauto on rekisteröity henkilöautoksi, niin se ei enää ole pakettiauto, eikä kommenttisi liity mitenkään aloitukseen.

        Se liittyy juuri sen verran, että nämä toisten asioista huolehtivat "neuvojat" ei siis voi välttämättä tietää, onko 120km/h ajava koppiauto pakettiauto, vai henkilöauto. Vai tarkastaako nämä "kotipoliisit" ensin rekisteritiedot, ennen kuin pahoittavat mielensä muiden "piittaamattomuudesta"? Eli liikenteessä on pakuja ja päällisin puolin täysin samoja autoja, jotka ovatkin henkilöautoja.

        Eiköhän tässä nyt ollut aloittajalla huoli siitä, että tuollaisella koppiautolla on ajettu 120km/h moottoritiellä, vai olenkohan nyt ymmärtänyt jotain väärin?


      • Haittarajoitus.
        pakuttaja kirjoitti:

        Alle 3500kg abs mitä siin nyt piti olla on vain tiekohtaiset rajoitukset ei muita.

        Mikäli se koppiauto on ostettu henkilöautona ja siitä siis maksettu täysi autovero, ei rakenteellista rajoitusta ole. Silloinhan tosin kyseessä on henkilöauto, ei pakettiauto, vaikka fyysisesti kyse on samasta autosta.

        Sama automalli voi siis olla rajoitettu 80km/h (pakettiauto), 100km/h(pakettiauto abs) tai 120km/h(henkilöauto, abs tai ilman, täysi autovero maksettu)

        Tämmöisen 80km/h rakenteellisesti rajoitetun pakun voi siis muutta RAHALLA siten, että sillä voikin ajaa turvallisesti 120km/h maksamalla täysi autovero ja muistaakseni -30%. Hintaa tulee kuitenkin niin paljon, että eipä siinä paljoa järkeä ole mutta spekulointi siis teoreettista. Eipä siis ole noissa rakenteellisissa rajoituksissa mistään muusta kyse, kun vittuilusta ja taas ainoana Euroopassa. Kyse siis lienee siitä, kun nyt kerran ei ole autosta ihan täyttä hintaa maksettu, niin ei saa ihan täyttä nopeuttakaan ajaa.

        Kun siis "kuollut kuorma" muutetaan eläviin ihmisiin, voidaan rakenteellista nopeutta nostaa 40km/h!!!

        "Paketit" ovat siis niin arvokasta lastia, että niitä tulee suojella erityisella rajoituksella. HYVÄ SUOMI!!

        Totta puhuen nämä rakenteelliset rajoituspelleilyt tulisi purkaa mahd pian. Tuhansia turhia ohituksia päivässä näiden käsittämättömien "haittarajoitusten" takia. Yhtenäinen EU kiitos.


      • noin!
        Haittarajoitus. kirjoitti:

        Mikäli se koppiauto on ostettu henkilöautona ja siitä siis maksettu täysi autovero, ei rakenteellista rajoitusta ole. Silloinhan tosin kyseessä on henkilöauto, ei pakettiauto, vaikka fyysisesti kyse on samasta autosta.

        Sama automalli voi siis olla rajoitettu 80km/h (pakettiauto), 100km/h(pakettiauto abs) tai 120km/h(henkilöauto, abs tai ilman, täysi autovero maksettu)

        Tämmöisen 80km/h rakenteellisesti rajoitetun pakun voi siis muutta RAHALLA siten, että sillä voikin ajaa turvallisesti 120km/h maksamalla täysi autovero ja muistaakseni -30%. Hintaa tulee kuitenkin niin paljon, että eipä siinä paljoa järkeä ole mutta spekulointi siis teoreettista. Eipä siis ole noissa rakenteellisissa rajoituksissa mistään muusta kyse, kun vittuilusta ja taas ainoana Euroopassa. Kyse siis lienee siitä, kun nyt kerran ei ole autosta ihan täyttä hintaa maksettu, niin ei saa ihan täyttä nopeuttakaan ajaa.

        Kun siis "kuollut kuorma" muutetaan eläviin ihmisiin, voidaan rakenteellista nopeutta nostaa 40km/h!!!

        "Paketit" ovat siis niin arvokasta lastia, että niitä tulee suojella erityisella rajoituksella. HYVÄ SUOMI!!

        Totta puhuen nämä rakenteelliset rajoituspelleilyt tulisi purkaa mahd pian. Tuhansia turhia ohituksia päivässä näiden käsittämättömien "haittarajoitusten" takia. Yhtenäinen EU kiitos.

        Kato, ihan oikein olet asian ymmärtänyt!

        Olisihan tuo pakettiautojen alennettu verojärjestelmä mahdollista purkaa, mutta mitä luulet, minkälainen mekkala siitä syntyisi, jos valtiovarainministeriö yht'äkkiä ilmoittaisi, että kaikista autoista on jatkossa maksettava täysi autovero ja täysi henkilöauton käyttövoimavero?

        Ihmeellistä kitinää tämä, että välillä valitetaan ajoneuvokohtaisista nopeusrajoituksista, välillä kuormatilan vähimmäismitoista, välillä rajoitetusta matkustajapaikkojen määrästä. Jos haluat henkilöauton, niin maksat henkilöauton verot, jos halvan työkalun tavaroiden kuljetukseen pienemmällä verolla, niin sitten pitää hyväksyä ne pakun rajoitukset. Niin yksinkertaista se on. Ei tässä asiassa mistään vittuilusta tai rankaisemisesta ole kyse vaan jokainen voi ihan vapaasti miettiä mitä autolta haluaa ja paljonko on siitä valmis maksamaan. Hyvähän se on, että on annettu valinnanvaraa ja hyvin ne näyttää nuo alennetun veron pakut kelpaavan yrittäjille...

        Eikä ne pakujen alemmat rajoitukset enää juurikaan turhia ohituksia aiheuta. Uusilla pakuilla saa ajella satasta, mikä ei ole maantiellä mikään ongelma, koska siellä ei muutenkaan saa sen kovempaa ajaa, ja moottoritiellä taas ohittamisen ei pitäisi olla mikään ongelma...


      • yli 150
        Että siten, että kirjoitti:

        Se liittyy juuri sen verran, että nämä toisten asioista huolehtivat "neuvojat" ei siis voi välttämättä tietää, onko 120km/h ajava koppiauto pakettiauto, vai henkilöauto. Vai tarkastaako nämä "kotipoliisit" ensin rekisteritiedot, ennen kuin pahoittavat mielensä muiden "piittaamattomuudesta"? Eli liikenteessä on pakuja ja päällisin puolin täysin samoja autoja, jotka ovatkin henkilöautoja.

        Eiköhän tässä nyt ollut aloittajalla huoli siitä, että tuollaisella koppiautolla on ajettu 120km/h moottoritiellä, vai olenkohan nyt ymmärtänyt jotain väärin?

        Kerran kokelin paljon yleisradion paku uskalta ajaa. Kylä se pyyhi yli 150km/h. En tiedä mitä veroja.
        Muitakin pakuja olen kattonut, mihin pallinama kiihdyttää. Minun tuloilla oli jättäydyttävä, kun yli 160 pyyhkii..


      • Ei tana!
        noin! kirjoitti:

        Kato, ihan oikein olet asian ymmärtänyt!

        Olisihan tuo pakettiautojen alennettu verojärjestelmä mahdollista purkaa, mutta mitä luulet, minkälainen mekkala siitä syntyisi, jos valtiovarainministeriö yht'äkkiä ilmoittaisi, että kaikista autoista on jatkossa maksettava täysi autovero ja täysi henkilöauton käyttövoimavero?

        Ihmeellistä kitinää tämä, että välillä valitetaan ajoneuvokohtaisista nopeusrajoituksista, välillä kuormatilan vähimmäismitoista, välillä rajoitetusta matkustajapaikkojen määrästä. Jos haluat henkilöauton, niin maksat henkilöauton verot, jos halvan työkalun tavaroiden kuljetukseen pienemmällä verolla, niin sitten pitää hyväksyä ne pakun rajoitukset. Niin yksinkertaista se on. Ei tässä asiassa mistään vittuilusta tai rankaisemisesta ole kyse vaan jokainen voi ihan vapaasti miettiä mitä autolta haluaa ja paljonko on siitä valmis maksamaan. Hyvähän se on, että on annettu valinnanvaraa ja hyvin ne näyttää nuo alennetun veron pakut kelpaavan yrittäjille...

        Eikä ne pakujen alemmat rajoitukset enää juurikaan turhia ohituksia aiheuta. Uusilla pakuilla saa ajella satasta, mikä ei ole maantiellä mikään ongelma, koska siellä ei muutenkaan saa sen kovempaa ajaa, ja moottoritiellä taas ohittamisen ei pitäisi olla mikään ongelma...

        Suomessa perustellaan kaikkea yleisellä eurooppalaisella käytännöllä mutta tällaisia härmälän ihmeellisyyksistä ei vaan päästä eroon, ei sitten millään! Siirtymää olisi ollut jo aivan riittävästi ja tämäkin asia olisi voitu hoitaa jo pitkän aikaa sitten järkevillä siirtymillä. Kyllä nämäkin asiat pitäisi saada eurooppalaisen käytännön mukaiseksi, kuten saatana kaiken maailman direktiivitkin muutenkin täällä pilkulleen tulkitaan. Turhaa paskanjauhantaa, aikaa on nyt ollut verottajalla tarvittavat muutokset tehdä kaikkiin autoveroasioihin vastaamaan EU käytäntöjä mutta vastaan vaan hangataan, vaikka rupee jo paikoin eu-tuomioistuinkin uhata.

        Kyllä on täysin naurettavaa, että suomalaiset repivät penkkejä farkuistaan, että saavat ajaa halvemmalla hitaammin. Pelleä touhua!


      • Normisettii
        yli 150 kirjoitti:

        Kerran kokelin paljon yleisradion paku uskalta ajaa. Kylä se pyyhi yli 150km/h. En tiedä mitä veroja.
        Muitakin pakuja olen kattonut, mihin pallinama kiihdyttää. Minun tuloilla oli jättäydyttävä, kun yli 160 pyyhkii..

        Itse ajelin satoja kilometrejä vuokratulla Fiat Ducatolla ajoittain 170km/h läpi Italiaa. Ei ollut kuin 30km/h ylinopeutta mutta sekin on ihan maan tapa. En tiedä minäkään, mitä veroja.


      • katsari?

        Moni "pakettiauto" on rekisteröity kuorma-autoksi, silloin rajoitus 80 km/h ja nopeudenrajoitinkin on oltava, mutta sen kuntoa ei kuulemma valvo kukaan...


      • valvoo....
        katsari? kirjoitti:

        Moni "pakettiauto" on rekisteröity kuorma-autoksi, silloin rajoitus 80 km/h ja nopeudenrajoitinkin on oltava, mutta sen kuntoa ei kuulemma valvo kukaan...

        Se voi olla. Käsittääkseni kyllä kuorma-autotkin joutuu vuosittain katsastukseen, jossa mainitsemasi laitteet tulee toimia ja sitä valvoo poliisi.


      • enska.

        "Jos pakettiauto on rekisteröity henkilöautoksi on sen suurin sallittu nopeus Suomen tieliikenteessä on 120 km/h.
        Kyllä moottoritiellä 120 km/h nopeusalueella henkilöautoksi rekisteröity pakettiauto saa ajaa maksimissaan 120 km/h."

        Kyse on silloin henkilöautosta. Tiedon voit tarkistaa helposti rekisterointitodistuksesta.

        Onhan viritettykin mopokin lainsäädännönkannalta kevyt-moottoripyörä.

        Eli kyse oli pakettiautoista.


      • Jinna1972

        Kuka uskaltaa tunnustaa ettei tiennyt?


      • Autoilija3
        ?????????????????? kirjoitti:

        Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi.

        "Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi. "

        Kyllä voi jos maksaa kalliin autoveron. Kaikki on rahasta kiinni, että saako ajaa moottoritiellä 100 tai 120km/h.


      • nimim1
        ?????????????????? kirjoitti:

        Miten pakettiauto voi olla henkilöauto? Se on jompikumpi.

        Esimerkiksi nämä takseiksi ym rekisteröidyt pikkubussit. Ei niitä päältäpäin erota pakettiautoista muuten kun taksikyltistä ja sisälle katsomalla penkeistä.


    • heh heh

      Pakettiautoilla ajelee yleensä vain kouluja käymättömät ressukat, eihän ne osaa edes lukea.

      • ..................

        ja noi koulun käyneet kun ajelee pakulla niin on kyljet rutussa


    • kiki.

      Tästä sinulle on vaikka ne ajaikin 120km/h? ei mitään.

      Ja lakihan on täysin perusteeton.

      Otetaan vaikkapa Fiat Ducato maxi, vuosimallia 2005

      Henkiöautoksi rekisteröitynä (vaikka ilman takapenkkejäkin, isolla takalaatikolla) 120km/h
      Asuntoautoksi (takalaatikossa sänky ja pöytä yms) 100km/h
      Kuorma-autoksi 80km/h (sekä rajoitin maks 90km/h)
      Linja-autoksi 100km/h (sekä rajoitin 100km/h)

      Eli auto on noissa kaikissa esimerkeissä tismalleen sama, tai no linja-autossa ja asuntoautossa on takalaatikossa oltava myös penkkejä yms.

      Eli raha ratkaisee, pihi ostaa sen kuomurina, ja saa ajaa 80km/h. Normaalituloinen ostaa sen pakuna, ja saa ajaa 100km/h. Ja rikas porvari jolla on varaa maksaa tuhansia euroja ylimäääristä, ostaa sen henkilöautoa, ja ajelee 120km/h

      Ja ei tuo ABS/Airbag sääntö kaikkia koske, esim tutulla on Fiat Tempan pakettiauto, vuosmallia 95, ei airbaggia, saati abs:ää, ja silti otteella lukee että saa ajaa 100km/h, miksiköhän?

      • pakettiraketti

        Sen Tempran kohdalla ei painoraja tule vastaan niinkuin "raskaammissa" pakuissa.


      • Neuvo sulle
        pakettiraketti kirjoitti:

        Sen Tempran kohdalla ei painoraja tule vastaan niinkuin "raskaammissa" pakuissa.

        Hyppää järveen.


      • rukaatto
        Neuvo sulle kirjoitti:

        Hyppää järveen.

        Rekkapena kertoi, että kaikki alle 20 tonniset on pakuja


    • fghfdhhjg

      Voi voi! Muiden asiat ovat taas omat asiat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5170
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2357
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1594
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1448
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe