Jos kaikki typerä mielikuvamainonta lopetettaisiin, tuotteet olisivat paljon halvempia.
Mainosmies syö pöydässäsi
4
317
Vastaukset
- Ben
Jos vaikkapa pelkästään mielikuvamainonta loppuisi, moni lehti tulisi ohuemmaksi ja moni televisio-ohjelma jäisi näyttämättä, joten mainostamiseen menevistä markoista hyödytään muussa suhteessa.
Toisin kuin myymälävaras, mainosmies ei turhan panttina istu pöydässäsi.- Yli Sanoja
Kun oikein kovasti miettii, niin ehkä tuo kivannäköisten naisihmisten näkeminen mainoksissa on sitä HYÖTYÄ. Muuten tulisin toimeen asiallisella tiedottamisella.
- Mies mainostoimistosta
Yli Sanoja kirjoitti:
Kun oikein kovasti miettii, niin ehkä tuo kivannäköisten naisihmisten näkeminen mainoksissa on sitä HYÖTYÄ. Muuten tulisin toimeen asiallisella tiedottamisella.
Ostaisiko yritys ylihintaisia raaka-aineita? Maksaisiko se liikaa alihankkijoilleen? Palkkaisiko se kymmeniä ylimääräisiä ihmisiä vain siksi että se on kivaa? Jakaisiko se rahaa ohikulkijoille vain siksi että on perjantai? Hinnoittelisiko se tuotteensa sillä perusteella missä huoneessa kuu on?
Ei! Yritys yrittää toimia rationaalisesti. Se laskee tulot ja menot, tuotot ja panostukset. Niin se tekee myös mainonnassa ja markkinoinnissa. Jos mainonta ei toimisi (toisi enemmän kuin kuluttaa) sitä ei käytettäisi.
Eihän se sen vaikeampaa ole.
- Ei-Sosialisti
Vanhoina hyvinä aikoina Neuvostoliitossa ei mainostettu kuin järjestelmän erinomaisuutta. Ei ollut kyllä tuotteitakaan.
Mainostus kuuluu markkinatalouteen kuin silli uusiin perunoihin. Silliäkin on monta sorttia. Mainostaa = tehdä myynninedistämistyötä, ei tarvita jos on vain yksi tuote valittavana. Kilpailu pitää taas huolen siitä, että hinnat eivät repeä kohtuuttomuuksiin. Kilpailua taas ei ole jos ei ole vaihtoehtoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k583712On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382371Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712328Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602218Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281648Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561042Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40899