Käsittämätön

hänestä ei ole mummo

Kävin lapsenlapseni synnttäreillä, sukulaisteni kyydillä.
" Mieheni" asuu toisen naisen kanssa, ero tulee mutta siinä vielä ogelmia paljon.
Eroa ei ole laitettu vielä vireille, tietyt syyt vaikuttavat.

Olin keskipäivällä juhlissa vieraita jonkun verran, isän suku laaja tyttäreni suku asuu kauempana.
Odottelin koska vaari saapuu kun lahja meiltä oli yhteinen.
Vaari ei saapunut oli tullut lähtöni jälkeen naisensa kanssa, ja tämä nainen sanoo itseään mummuksi.

Tästä asiasta en pääse ymmärrykseen että tämä nainen esittää mummua ja tulee toisen oikean mummon
olessa paikalla.Minut sivuutetaan oikeana mummona joka hoidankin usein tyttöä.

Tässä tulee välirikko väkisin tyttärenkin kanssa, minä en kyllä kehtaisi tehdä vastaavaa kellekkään.
Tunnenhan naisen p..ton mieheni veljen vaimo, itsellä kaksi yli kolmekymmppistä poikaa ei lapsenlapsia.
Sitä en tiedä oliko nainen kutsuttu, monta vuotta on jo sekoittanut meidän perheen asiat.

"Mieheni" on myös osasyyllinen, mutta onhan kehdannut tehdä kaikkea muutakin.
Älkää sanoko lähde pois, sitä tehdään pikkuhiljaa, sitten ei ole tätä mummolaa enään.
Tämän jälkeen on juomala , kapakan ystävät ja seurue pääsevät vauhtiin. Pieni lapsi " mummolassa"

7

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeliini...

      "Vaari ei saapunut oli tullut lähtöni jälkeen naisensa kanssa, ja tämä nainen sanoo itseään mummuksi."

      "Tästä asiasta en pääse ymmärrykseen että tämä nainen esittää mummua ja tulee toisen oikean mummon
      olessa paikalla"

      Siis olitteko te samaan aikaan paikalla vai ette?

      Tunnut olevan kovin, kovin katkera miehellesi ja valitettavasti annat sen vaikuttaa syyttömiin, eli tyttäreesi ja hänen lapseensa/lapsiinsa.

      "Tässä tulee välirikko väkisin tyttärenkin kanssa, minä en kyllä kehtaisi tehdä vastaavaa kellekkään."

      Tehdä mitä? Kutsua isä uuden kumppaninsa kanssa? Ihan normaaliahan tuo on.

      No, itsehän sinä asiassa häviät jos laitat välit poikki etkä tapaa lastasi etkä lapsenlastasi..


      Ei aikuisen ihmisen toimintaa, siis tuo sinun, mutta niin makaat sitten kuin petaatkin.

      Ja onhan tämä uusi kumppani tavallaan eräänlainen mummopuoli.

      En tajua itsekin mummona ja itse asiassa mummopuolella (lapseni kumppanilla on ed.liitostaan lapsia) ajatusmaailmaasi.

      Katkeruutta aistii kyllä valtavasti sinusta....katkeruus kuule ei kannata koskaan.


      Ero tulee sinun ja miehesi välillä, syyttömiä siihen lapset saati sitten lapsenlapset ovat!!!

      • oikeat mummot

        Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita.
        Tunnut olevan mummeliini jo hämentää jokaisen soppaa.
        Sinun asintuntemuksesi on, minä tiedän kaiken muut ei mitään.

        Viestistä ilmeni selvästi mies on naimisissa, lahja vaimon kanssa yhteinen.
        Etkö lukenut eroa ei ole haettu vielä, jotenka oikea juhlavieras mummo. Ei mummopuoli ))))= D.

        Huomaatko miehellä/ naisella yksi puoliso kerrallaan ainakin suomessa.
        Kaikki ei vaan osaa käytöstapoja. ))))= D


      • että näin
        oikeat mummot kirjoitti:

        Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita.
        Tunnut olevan mummeliini jo hämentää jokaisen soppaa.
        Sinun asintuntemuksesi on, minä tiedän kaiken muut ei mitään.

        Viestistä ilmeni selvästi mies on naimisissa, lahja vaimon kanssa yhteinen.
        Etkö lukenut eroa ei ole haettu vielä, jotenka oikea juhlavieras mummo. Ei mummopuoli ))))= D.

        Huomaatko miehellä/ naisella yksi puoliso kerrallaan ainakin suomessa.
        Kaikki ei vaan osaa käytöstapoja. ))))= D

        "Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita."

        Ottamatta mitään kantaa aloittajan asiaan, minusta on hyvä, että toistetaan sellaisia kohtia viesteistä, johon omassa viestissä viitataan. Muuten on yleensä melko mahdotonta tietää, mitä joku tarkoittaa, kun palstoilla otetaan voimakkaasti kantaa ja monesti ihan asian vierestä, tehdään omia tulkintoja ja vääristellään tahallisesti.

        En ole edellinen kirjoittaja, kunhan totesin, että minua harmittaa kirjoitukset, joissa ei tiedä, mitä kirjoittaja edes on yrittänyt sanoa.


      • x-----x-----x
        että näin kirjoitti:

        "Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita."

        Ottamatta mitään kantaa aloittajan asiaan, minusta on hyvä, että toistetaan sellaisia kohtia viesteistä, johon omassa viestissä viitataan. Muuten on yleensä melko mahdotonta tietää, mitä joku tarkoittaa, kun palstoilla otetaan voimakkaasti kantaa ja monesti ihan asian vierestä, tehdään omia tulkintoja ja vääristellään tahallisesti.

        En ole edellinen kirjoittaja, kunhan totesin, että minua harmittaa kirjoitukset, joissa ei tiedä, mitä kirjoittaja edes on yrittänyt sanoa.

        kaikki viestit mitä en ymmärrä, harmittavat, iloiset ja surulliset.
        En ala opettamaan, mutta niin harvoin käynkin näillä palstoilla.
        Omat johtopäätökset joistain toisten asioista joista ei tiedä todellista totuutta en ota kantaa.


      • ei mummi.
        oikeat mummot kirjoitti:

        Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita.
        Tunnut olevan mummeliini jo hämentää jokaisen soppaa.
        Sinun asintuntemuksesi on, minä tiedän kaiken muut ei mitään.

        Viestistä ilmeni selvästi mies on naimisissa, lahja vaimon kanssa yhteinen.
        Etkö lukenut eroa ei ole haettu vielä, jotenka oikea juhlavieras mummo. Ei mummopuoli ))))= D.

        Huomaatko miehellä/ naisella yksi puoliso kerrallaan ainakin suomessa.
        Kaikki ei vaan osaa käytöstapoja. ))))= D

        aivan normaali tapa, hyvä sellainen.
        Samoin, mielestäni hyvä tapa.


      • 11+2
        oikeat mummot kirjoitti:

        Minua ällöttää lukea viestejä, joissa toistetaan toisten kirjoittamia lauseita.
        Tunnut olevan mummeliini jo hämentää jokaisen soppaa.
        Sinun asintuntemuksesi on, minä tiedän kaiken muut ei mitään.

        Viestistä ilmeni selvästi mies on naimisissa, lahja vaimon kanssa yhteinen.
        Etkö lukenut eroa ei ole haettu vielä, jotenka oikea juhlavieras mummo. Ei mummopuoli ))))= D.

        Huomaatko miehellä/ naisella yksi puoliso kerrallaan ainakin suomessa.
        Kaikki ei vaan osaa käytöstapoja. ))))= D

        Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan, ennen kuin alat arvostella toisia.


    • Sanelma Bee

      Tilanne on varmasti juuri nyt kaoottinen, joten koettaisit saada asian kerrallaan selväksi ja tarttua sen mukaan haastaviin tilanteisiin yksi asia kerrallaan kuin vetäytyä kuoreesi märehtimään "tappiotasi".

      Ja oletko aivan varma, etteikö tyttäresi ja lapsenlapsesi kykene erottamaan oikeaa ja leikkimummoa toisistaan? Kirjoituksesi perusteella aliarvioit lähimmäistesi oikeustajun ja olet valmis luopumaan aivan kaikesta mummona vain siksi, että miehesi raahaa uuden eukkonsa myös mukaan juhliin. Miehesihän ja hänen uusi naisensahan siinä todellakin mokasivat, joten ole sinä vain ylväästi mummo niin kuin kuuluukin olla.

      Ja lopeta tuollaiset naurettavat kimppalahjat miehesi kanssa. Olet jo niin iso ihminen, että osaat ihan varmasti ostaa lastenlasten lahjat omissakin nimissäsi. Kun kerran ei näytä muutoin yhteistyö enää pelaavan.

      Vaikka miehesi uusi nainen haluaakin tulla kutsuttavaksi mummiksi, niin usko pois, lapset kuitenkin päättävät hänen kutsumanimensä lopullisesti. Siinä asiassa pitää kaikkien aikuisten olla järkeviä. Lapset ovat sen verran suorasukaisia ja haluavat omalla logiikallaan asettaa aikuiset omiin asemiinsa, joten ihan varmasti he tulevat vielä monet kerrat miettimään sinua mummona kuin myös leikkimummoakin.

      Koeta ajatella, että olitpa miehesi kanssa tai et, niin lastenlapset ja myös omat lapsesi ovat kuitenkin omassa erityisessä suhteessa sinuun ja mieheesi. Sinua ei äitinä ja mummina korvaa mikään asia maailmassa, joten muista että sinun täytyy jaksaa olla myös sen arvoinen. Lopeta siis säälimästä itseäsi ja vakuuttelemasta, miten kaikki menee nyt ihan pieleen. Sillä yleensä asiat alkavat sujumaan kun ajattelee, että kyllä ne sujuvat ja muistaa sanoa sen itselleen useampaan kertaan päivän ja viikon aikana.

      Ja lopuksi: sinä et ole tyttärellesi vastuussa miehesi tempauksista, joten jos tyttäresi sinulle kiukuttelee, niin se osoittaa hänen taholtaan vain turvallisuutta ja luottamusta sinua kohtaan. Puhu hänelle kuin aikuiselle ja selvittäkää asia, ettet voi todellakaan vaikuttaa miehesi päätöksiin saati hänen uuden naisensa juttuihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe