Huijausta

koirakessu

Olisiko täällä ketään niin viisasta, joka voisi auttaa minua ongelmassani.
Ostin keväällä itselleni lv:n entisen ravurin. Hevosen piti olla täysin terve ja ennen kaikkea jalkojen piti olla täysin terveet.
Ostin hevosen osamaksulla mikä oli minun onneni, sillä kävikin ilmi, että hevosella on tasan yksi ehjä jalka ja muissa kaikissa pahat nivelrikot. Hevonen ei siis ole sellainen kun minulle kerrottiin, enkä koskaan pääse sillä ratsastamaan siten kun tarkoitus oli. Hevonen on muuten ihana ja kiltti oikea symppis enkä haluaisi siitä luopua. Ihminen jolta ostin hevosen vaatii kuitenkin munua maksamaan koko kauppa summan hevosesta ja minä en suostu, koska ostamani tavara tässä tilanteessa hevonen ei ole se mitä on luvattu ja mistä kauppa hinta on sovittu. Mitkä ovat minun oikeuteni tällaisessa tilanteesa ja minne voin ottaa yhteyttä?
Kiitän vastaajia jo heti aluksi tässä. Kiitos

3

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöskin kusetettu

Hei,
      mistäpäin ostit hevosen? Meille kävi samanlainen juttu n. 1,5-sitten. Hevonen oli tuotu Saksasta huhtikuun alussa ja myytiin meille huhtikuun puolessavälissä, kaikki piti olla kunnossa ostotarkastuksen mukaan. Hevonen ostettiin kisakäyttön. Teetettiin kuitenkin uusi ostotarkastus, jossa jalat kuvattiin ja todettiin irtopaloja ym. Hevosen neljästä jalasta saatiin kaksi vakuutettua. Käräjät käytiin ja saatiin hinnanalennusta, mutta hupskeikkaa myyjä olikin varaton. Älä missään nimessä maksa sitä loppua kauppahintaa! Jos sinulla on kotivakuutus ja haluat riitauttaa jutun ota ensin vakuutusyhtiöön yhtyttä ja kysy kustantaavatko tässä tapauksessa oikeudenkäyntikulut. Tarkista kuitenkin myyjän taustat ennen kuin lähdet riitelemään! Ja älä tee sovintoa vaan vie asia ihan käräjille asti. Meidän kauppa ratkaistiin sovintomenettelyssä ja rahat jäi kuitenkin saamatta. Korkoa kasvavat ulosotossa.

• koirakessu

Kiitos vastauksesta. Puhuin asiasta lakimiehen kanssa ja sain saman kaltaisen vastauksen, kun tuo sinun vastaus. On se kumma kun tässä maailmassa ei voi luottaa ihmisiin. Toivon että näistä asioista puhutaan rehellisesti, jotta mahdollisimman moni ottaisi opikseen, eikä joutuisi näiden hevos huijareiden uhriksi. Toivon, että saan asian mahdollisimman pian pois päivä järjestyksestä ja en todella aio maksaa loppua rahaa. Toivotan sinulle myöskin kusetettu onnea loppu elämälle, kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin=)

• paasanen

blaa blaa blaa sika

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      190
      1323
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      720
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      597
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      574
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      570
    Aihe