Cruzcampoa Suomesta?

olutta!!

Moro!

Tietääkö kukaan että löytyykö jostainpäin Suomea espanjalaista Cruzcampo olutta? Olen etsinyt sitä pitkään Suomesta, saakohan sitä ostettua mistään?

3

3877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brew

Tyyppillinen matkatuliais-kysymys. Kun se Cruzcampo maistui Epsanjassa niin hyvälle niin sitä haluaisi kotonakin. Todellisuudessa Cruzcampo on perusolutta jota tuotetaan massiiviset määrät eikä maku juuri poikkea mistään saman sarjan oluesta. Toimii varmasti tavernassa mutta toimiiko kotimassa piemeässä ja kylmässä - en usko. Cruzcampoa löytyy vajaalla kymmenellä eri nimikellä mm. Light, Pilsner, Lager, Gran Reserva 1904 jne - mikä "versio" oli se joka sinut vakuutti korkeasta laadusta ja mausta johon haluat palata?

Ei löydy Alkosta, mutta muutamasta ravintolasta löytyy - yksi olut muutaman tuhannen oluen joukossa, ei mikään ihmejuoma. Panimon nykyinen pääomistaja taitaa olla yksi suurista eli Heineken. Juu olen maistanut muutamaa eri pullotetta - sopii hyvin Espanjan aurinkoon ja lämpöön, kesäisiä janojuomia. Asteikolla 0-5 sanoisin yleisesti jossain kahden paikkeilla liikutaan.

Toki voit tilata olutta niin kuin mitä tahansa juomaa ulkomailta, maksat vain kuljetuskustannukset ja tullin vaatimat maksut. Ei tilaaminen edes ole kallista, varsinkin jos sen tekee kimpassa muutaman kaverin kanssa.

• .................

Jenkkiläisellä olutsivulla törmäsin tälle ilmiölle annettuun lempi nimeen. "Vacation beer syndrome".
        Eli käydään jossain lomamatkalla ja juodaan paikallista olutta. Sitten kun tullaan takaisin Suomeen niin metsästetään juuri samaa tavallista perusolutta vaikka hyllyssä olisi useampi täysin vastaava tuote. Itsekin olen tämän kokenut, Amstelia matkalaukussa rahdanneena.

Laajemmin tämä syndrooma kuuluu sarjaan "Nostalgic beer syndrome". Eli etsitään sitä perusolutta jolla on ensimmäiset kännit vedetty, ja jos valmistus on lopetettu niin laitetaan nettiadressi pystyyn että "Sininen takaisin!". Ja tulihan se Sininen takaisin vaikka mikään kovin erikoinen olut ei ole.

• Cruzcampobueno

On hyvä olut, haluaisin perustaa Tapasbaarin jossa tarjoaisin tuota. Hyvännäköinen sisustus myös mainoskamoilla, terassikalusteet etc.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      109
      4282
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      149
      3673
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      88
      3435
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1730
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1558
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1201
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe