Valitse päihteesi

Päihdevalinta

Jos saisit itse valita päihteet, joita sinä ja muut ihmiset käyttäisivät niin mitkä valitsisit? Paljonko tiedät eri päihteistä?

Jos ihmisillä olisi tietoa tasapuolisesti kaikista päihteistä ja nykyiset lailliset päihteet eivät olisi niin juurtuneita yhteiskuntaan, niin tuskinpa kovin moni valitsisi alkoholia ja nikotiinia.

Alkoholi ja nikotiini vain ovat niin juurtuneita, että menee varmasti ainakin kymmeniä, ellei jopa satoja, vuosia, että näiden käyttäjät ovat vähemmistö. Moniko oikeasti on kyseenalaistanut nykyiset pähdelait tai päihdevalintansa? Pienestä pitäen näemme ihmisiä, jotka polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia ja näitä ihmisiä jopa ihannoidaan. Sitten vanhempana yleensä alamme juomaan/polttamaan, koska niinhän kaikki tekevät. Absolutisteja, ja joissain piireissä jopa tupakoimattomia, katsotaan kieroon. Laittomia päihteitä käyttäviä jopa halveksutaan sen kummemmin erottelematta esimerkiksi MDPV:n, kokaiinin, LSD:n, khatin tai kannabiksen käyttäjiä, koska enemmistön silmissä kaikki ovat täysin samanlaisia; huumeita.

Suosittelen tutustumaan esimerkiksi päihdelinkkiin;
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/

Ja käyttäkää ihmiset omaa päätänne.
Itse en ole koskaan tupakoinut ja nyt olen päättänyt jättää alkoholinkin.
Valitsen jatkossa itse päihteeni sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä.

1

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panii_kissa

No mihin tulokseen olet tullut ?
      Mikä on se Suurin Päihde jonka valitsit sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä ?

Toisaalta miksi pitää pää saada sekaisin päihteellä?
      Eikö elämä ole parasta huumetta?
      Maistapa Elämää suosittelen lämpimästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe