Jos saisit itse valita päihteet, joita sinä ja muut ihmiset käyttäisivät niin mitkä valitsisit? Paljonko tiedät eri päihteistä?
Jos ihmisillä olisi tietoa tasapuolisesti kaikista päihteistä ja nykyiset lailliset päihteet eivät olisi niin juurtuneita yhteiskuntaan, niin tuskinpa kovin moni valitsisi alkoholia ja nikotiinia.
Alkoholi ja nikotiini vain ovat niin juurtuneita, että menee varmasti ainakin kymmeniä, ellei jopa satoja, vuosia, että näiden käyttäjät ovat vähemmistö. Moniko oikeasti on kyseenalaistanut nykyiset pähdelait tai päihdevalintansa? Pienestä pitäen näemme ihmisiä, jotka polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia ja näitä ihmisiä jopa ihannoidaan. Sitten vanhempana yleensä alamme juomaan/polttamaan, koska niinhän kaikki tekevät. Absolutisteja, ja joissain piireissä jopa tupakoimattomia, katsotaan kieroon. Laittomia päihteitä käyttäviä jopa halveksutaan sen kummemmin erottelematta esimerkiksi MDPV:n, kokaiinin, LSD:n, khatin tai kannabiksen käyttäjiä, koska enemmistön silmissä kaikki ovat täysin samanlaisia; huumeita.
Suosittelen tutustumaan esimerkiksi päihdelinkkiin;
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/
Ja käyttäkää ihmiset omaa päätänne.
Itse en ole koskaan tupakoinut ja nyt olen päättänyt jättää alkoholinkin.
Valitsen jatkossa itse päihteeni sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä.
Valitse päihteesi
Päihdevalinta
1
603
Vastaukset 1
- panii_kissa
No mihin tulokseen olet tullut ?
Mikä on se Suurin Päihde jonka valitsit sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä ?
Toisaalta miksi pitää pää saada sekaisin päihteellä?
Eikö elämä ole parasta huumetta?
Maistapa Elämää suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398