Jos saisit itse valita päihteet, joita sinä ja muut ihmiset käyttäisivät niin mitkä valitsisit? Paljonko tiedät eri päihteistä?
Jos ihmisillä olisi tietoa tasapuolisesti kaikista päihteistä ja nykyiset lailliset päihteet eivät olisi niin juurtuneita yhteiskuntaan, niin tuskinpa kovin moni valitsisi alkoholia ja nikotiinia.
Alkoholi ja nikotiini vain ovat niin juurtuneita, että menee varmasti ainakin kymmeniä, ellei jopa satoja, vuosia, että näiden käyttäjät ovat vähemmistö. Moniko oikeasti on kyseenalaistanut nykyiset pähdelait tai päihdevalintansa? Pienestä pitäen näemme ihmisiä, jotka polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia ja näitä ihmisiä jopa ihannoidaan. Sitten vanhempana yleensä alamme juomaan/polttamaan, koska niinhän kaikki tekevät. Absolutisteja, ja joissain piireissä jopa tupakoimattomia, katsotaan kieroon. Laittomia päihteitä käyttäviä jopa halveksutaan sen kummemmin erottelematta esimerkiksi MDPV:n, kokaiinin, LSD:n, khatin tai kannabiksen käyttäjiä, koska enemmistön silmissä kaikki ovat täysin samanlaisia; huumeita.
Suosittelen tutustumaan esimerkiksi päihdelinkkiin;
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/
Ja käyttäkää ihmiset omaa päätänne.
Itse en ole koskaan tupakoinut ja nyt olen päättänyt jättää alkoholinkin.
Valitsen jatkossa itse päihteeni sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä.
Valitse päihteesi
Päihdevalinta
1
494
Vastaukset
- panii_kissa
No mihin tulokseen olet tullut ?
Mikä on se Suurin Päihde jonka valitsit sosiaalisista paineista, laeista, muiden mielipiteistä ja normeista välittämättä ?
Toisaalta miksi pitää pää saada sekaisin päihteellä?
Eikö elämä ole parasta huumetta?
Maistapa Elämää suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073